Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok.

Már kértem tanácsot a hűtőfolyadék cserével kapcsolatban. Ott kicsit megakadtam hogy a "hőgombánál légteleníteni".

Találtam a Gyikben egy képet. Ez lenne az a hőgomba ami ki kell szerelni?

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=90e9bccc8...&aid=167351

Köszi.

Nem tudom a szlengben melyiket nevezik hőgombának, de a hűtőfolyadékhoz a termosztátnak és ventilátor-kapcsolónak van köze. A 17-es képen van a termosztát, vagyis inkább a helye, mert a burkolatok és csövek mögött van.

Légteleníteni szerintem nem igazán kell, mert a vízpumpa körbenyomja a vizet a csövekben, a buborékok meg felmennek a kiegyenlítőtartályba. Legalábbis én így csináltam és semmi gond nem volt...

Link to comment
Megosztás:

Bocsi, elírtam. SE-t akartam. ;) (az album címe is SE, amiben a képek vannak)

Ráleltem a szelepre. KÉP Az injektorhíd levegőszűrő felőli végén fekete csavaros kupak (majdnem kék).

Próbáltam hosszabb állás után AC-t megtekerni, különbség szinte semmi, ugyanúgy nehezen indul. Még egy próba holnap reggel, szelepnél megnézni a nyomást.

Kezdem azt gondolni, hogy nem ezen a környéken kell keresgetni. Gyertya, gyújtótrafó csinálhat ilyet?

Link to comment
Megosztás:

Köszi, próbálom megkeresni.

371773-20111101-SAMawr.jpg

Piros nyíl. Ha más a motor akkor is ilyen a gomba egy sima kábelsarú megy rá.

Ráleltem a szelepre. KÉP Az injektorhíd levegőszűrő felőli végén fekete csavaros kupak (majdnem kék).

Próbáltam hosszabb állás után AC-t megtekerni, különbség szinte semmi, ugyanúgy nehezen indul. Még egy próba holnap reggel, szelepnél megnézni a nyomást.

Kezdem azt gondolni, hogy nem ezen a környéken kell keresgetni. Gyertya, gyújtótrafó csinálhat ilyet?

Szinte bármi okozhatja a gyujtásoldalon.

Link to comment
Megosztás:

Ez megnyugtató! ;)

Ház az. Nekem okozott már indítási gondokat: akadozó AC-pumpa, kontakthibás AC-csati, elszakadt vezeték a műszerfal alatt. Gyujtásmodul, most úgy néz ki Hall-jeladó. Lehet volt gond az elosztó-rotor, gyertyakábelekkel, gyertyával is, de mivel azokat csak úgy cseréltem nem jöttek elő. Menet közbeni rángatást okozott lecsúszott visszavezető cső. Szóval szinte bármi lehet, nem lehet kijelenteni, hogy ez vagy az okozza.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

98-as 1,6-os Astrámmal már a nemtudom hányadik kört futom. Minimum 6-8 óra állás után az első indításra alig akar elindulni, mintha nem lenne benzin, majd a következő indításokkor minden rendben. Az utolsó körökben motorhőfok jeladó (sokat evett, állandóan hidegnek érezte a motort) és AC pumpa (még azeredeti volt benne) csere történt. Benzint nem látok, érzek szivárogni. Van esetleg házi megoldás benzinnyomás mérésére, illetve egyéb ötlet mi a túró baja lehet a kocsinak.

Előre is köszönöm!

A gyujtáskábelek tudnak szivatni ,sötétben járasd a motort és meglátod hol húz át .

Link to comment
Megosztás:

Ház az. Nekem okozott már indítási gondokat: akadozó AC-pumpa, kontakthibás AC-csati, elszakadt vezeték a műszerfal alatt. Gyujtásmodul, most úgy néz ki Hall-jeladó. Lehet volt gond az elosztó-rotor, gyertyakábelekkel, gyertyával is, de mivel azokat csak úgy cseréltem nem jöttek elő. Menet közbeni rángatást okozott lecsúszott visszavezető cső. Szóval szinte bármi lehet, nem lehet kijelenteni, hogy ez vagy az okozza.

Na, egy éjszakai állás után a szelepen nem jön benzin, nyomás=0.

Következő lenne kideríteni, hogy mivel van baj: nyomásszabályzó, injektor.

Az elosztócsőből induló visszatérőben is van szelep vagy itt is a nyomásszabályzó munkája érvényes?

Link to comment
Megosztás:

Na, egy éjszakai állás után a szelepen nem jön benzin, nyomás=0.

Következő lenne kideríteni, hogy mivel van baj: nyomásszabályzó, injektor.

Az elosztócsőből induló visszatérőben is van szelep vagy itt is a nyomásszabályzó munkája érvényes?

Úgy tudom magában a benzinpumpában van a visszacsapó szelep. Ha a pumpa amúgy jó kár lenne ezért kicserélni. Vagy egy plussz szelepet kellene beépíteni, vagy a pumpát kellene megpörgetni indítás előtt pár máspdpercre egy plussz kapcsolóval. Persze meg is lehet keresni hol szökik a nyomás,de szerintem az a nehezebb feladat, de általában a pumpánál a szelep koszolódik, kopik meg.

Link to comment
Megosztás:

Lehet azzal vmit kezdeni, hogy a bizt. övem eléggé gyengén húz vissza, rá kell néha segíteni. Gondolom elfáradt a rugója. Feszíteni estleg, cserélni, vagy csak kompletten az egészet?

Ez engem is érdekelne, ez enyémek se húzódnak vissza maguktól.

Link to comment
Megosztás:

Ez engem is érdekelne, ez enyémek se húzódnak vissza maguktól.

Szétszedtem egyszer az enyémeket, bár rá van írva hogy nem szabad, és nem is volt egyszerű, mert belső háromszög nyílású csavarokkal van összerakva. Megolajoztam a rugót ami visszahúzza, egy kicsit jobb lett, de messze nem tökéletes.

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Opel szeretők!

Tudna valaki segíteni abban,hogy az F Astra(2001,X14NZ) antennája elektomotoros működésű vagy sem?

Szétrohadt az antennám és hallottam ,olvastam is arról,hogy elvileg így működik és most szeretném megcsináltatni normálisan.

Addig nem feszegetném a burkolatot ha nem muszáj.

Thx

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Opel szeretők!

Tudna valaki segíteni abban,hogy az F Astra(2001,X14NZ) antennája elektomotoros működésű vagy sem?

Szétrohadt az antennám és hallottam ,olvastam is arról,hogy elvileg így működik és most szeretném megcsináltatni normálisan.

Addig nem feszegetném a burkolatot ha nem muszáj.

Thx

Van ilyen is, meg olyan is. Attól nem félek, hogy classicba gyárilag tettek volna, de ettől még simán lehet benne elektromos. Nem egy nagy bontás azért benézni ott a kárpit mögé ;)

Link to comment
Megosztás:

Van ilyen is, meg olyan is. Attól nem félek, hogy classicba gyárilag tettek volna, de ettől még simán lehet benne elektromos. Nem egy nagy bontás azért benézni ott a kárpit mögé ;)

Már megnéztem és nincs,viszont van hely az elektronikának.

Köszönöm szépen.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.