Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

A gumiméret gyári,azzal kezdtem. Még csak 10 éves az autó és már elfáradt volna a rugó? Meg az üza szintjelző sem tökéletes,agyig tankolva sem mutatja tele. Engem kicsit zavarnak. Amúgy is csak a jövő héten lenne rá időm bájlungolni,ha addig megszokom,akkor marad így.

Köszönöm a segítséget!

Üdv.: Cupák

A szintjelző probléma lehet az órában lévő feszültség stabilizátor hiba vagy a tank összehorpadásától (tankszellőzés hiba következménye), de mindennek semmi köze a km órához az tudtommal full mechanikus.

Link to comment
Megosztás:

Helló,

nekem is ilyen motorral ellátott 60 lovas szekerem van, de sose fordult meg a fejemben, hogy hozzányúljak a leömlőhöz... Úgy tudom a gsi leömlő 1.8 ill. 2.0-s motorhoz van tervezve ami szerintem nem illik a miénkhez. ;) Sok sikert a fejlesztéshez. :lol:

Igen közben én is utána érdeklődtem és sajnos nem megy rá ;)

De viszont állítólag az 1.6-os si astának a szívótorkával jobban járnék mert az hengerenkénti befecskendezős és 80-85 lóerő közé húzná az autót és azt mondták( én nem értek annyira hozzá) hogy a fogyasztásban sem lenne lényeges változás

Link to comment
Megosztás:

Máskor olyan autót vegyél alapnak, amiből érdemes kiindulni :lol: A *14nz-k nem erre valók ;)

Az autó az pont jó ;) mielőtt azért félreértés történne nem erőművet akarok belőle csinálni csupán némi kisebb átalakítást szeretnék rajta . De a leömlőcseréről letettem

Link to comment
Megosztás:

Vannak egyedi építések, végülis csak a motornál kell passzolnia a felfogatásnak, meg a lyukaknak, meg a kipufcsőre menjen rá. Igazából semmi értelme, de ha neked tetszik miért ne. ;)

Szóval szerinted egyetlen lóerőt sem javítana a teljesítményén egy jobb kipufogórendszer??

Azért köszönöm a pozitív hozzáállást de sajnos nincs passzoló leömlő így marad a régi.

De a szívótorok cseréje az lehet azért még foglalkoztat mert azt mondták feleannyiba sem kerülne és 80-85 lóerős lenne a kocsi.

Link to comment
Megosztás:

Igen közben én is utána érdeklődtem és sajnos nem megy rá ;)

De viszont állítólag az 1.6-os si astának a szívótorkával jobban járnék mert az hengerenkénti befecskendezős és 80-85 lóerő közé húzná az autót és azt mondták( én nem értek annyira hozzá) hogy a fogyasztásban sem lenne lényeges változás

Az 1.4-es központi befecsisre rá lehet rakni az 1.4-es hengerenként injeketoros motor hengerfejét, ezzel együtt az injektorsort, kábelkorbácsot ECU-t (motorvezérlő elektronikát) és benzinpumpát is kell cserélni 1barosról 3barosra. Ekkor a 60-lovas moci majdnem 82-re izmosodik, azért csak majdnem mert a kompresszióviszonyok is mások, és ugye a dugattyúk maradnak, ez tehát nem fog változni. Anyagár olyan 100ropi, +szerelés, de ritka mint a fehér holló.

Link to comment
Megosztás:

A gumiméret gyári,azzal kezdtem. Még csak 10 éves az autó és már elfáradt volna a rugó? Meg az üza szintjelző sem tökéletes,agyig tankolva sem mutatja tele. Engem kicsit zavarnak. Amúgy is csak a jövő héten lenne rá időm bájlungolni,ha addig megszokom,akkor marad így.

Köszönöm a segítséget!

Üdv.: Cupák

Agyig tankolt autónál nekem is csak ennyit mutat maximumnak. Meg kell szokni, ezért tuti nem szedném szét. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ebben az esős, párás időben azt vettem észre, hogy sokkal lomhább az autó mint nyáron. Sokkal többen kell neki nyomni, meg erőtlen is. Annak idején Apukámnak is volt F Astrája ugyan ilyen motorral (C14Nz) és az is párás időben nehezebben ment. Nincs szétgyilkolva a motor, rendszeresen karban van tartva.

Ez jellemző erre a típusú motorra vagy valami más oka lehet?

Előre is köszi a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ebben az esős, párás időben azt vettem észre, hogy sokkal lomhább az autó mint nyáron. Sokkal többen kell neki nyomni, meg erőtlen is. Annak idején Apukámnak is volt F Astrája ugyan ilyen motorral (C14Nz) és az is párás időben nehezebben ment. Nincs szétgyilkolva a motor, rendszeresen karban van tartva.

Ez jellemző erre a típusú motorra vagy valami más oka lehet?

Előre is köszi a válaszokat!

Igazából nem jellemző, és nincs is oka rá hogy így viselkedjen....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ebben az esős, párás időben azt vettem észre, hogy sokkal lomhább az autó mint nyáron. Sokkal többen kell neki nyomni, meg erőtlen is. Annak idején Apukámnak is volt F Astrája ugyan ilyen motorral (C14Nz) és az is párás időben nehezebben ment. Nincs szétgyilkolva a motor, rendszeresen karban van tartva.

Ez jellemző erre a típusú motorra vagy valami más oka lehet?

Előre is köszi a válaszokat!

Szerintem nem ez az oka. Akkor mindenkinél így kéne viselkedjen. ;)

Sőt, általában párás, hideg időben még kicsit jobban is szoktak menni...

Legalábbis én ezt tapasztaltam... :lol:

Kb olyan, mint ahogy hegyekben , erdőkben, ahol frissebb a levegő, ott is érezhetően jobban húz a motor. :lol:

Esetleg olyan nem lehet, hogy a párás időben az eltömődött légszűrőn nem úgy megy át a levegő, ahogy kellene? (persze csak ha nem volt mostanában cserélve a légszűrője).

;) :lol: Ezt már csak abszolválni kell, és visszatért Palik Laci. :lol: :lol:

:lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy x14nz-s motorkódú 1.4 f astrám van.

Abban szeretnék segítséget kérni hogy a gyári leömlőket (4/1) szeretném lecserélni GSI astra (4/2) vagy valami hasonló leömlőre ami befér. Tudom lehet kapni hengerenkénti leömlőt de nekem inkább ilyesmi megoldás kellene.

Tudna nekem valaki valami okos ötletet mondani??

...

Igen közben én is utána érdeklődtem és sajnos nem megy rá :lol:

De viszont állítólag az 1.6-os si astának a szívótorkával jobban járnék mert az hengerenkénti befecskendezős és 80-85 lóerő közé húzná az autót és azt mondták( én nem értek annyira hozzá) hogy a fogyasztásban sem lenne lényeges változás

Szóval szerinted egyetlen lóerőt sem javítana a teljesítményén egy jobb kipufogórendszer??

Azért köszönöm a pozitív hozzáállást de sajnos nincs passzoló leömlő így marad a régi.

De a szívótorok cseréje az lehet azért még foglalkoztat mert azt mondták feleannyiba sem kerülne és 80-85 lóerős lenne a kocsi.

Most akko' mivan? ;) ;)

Lehet kapni hengerenkénti leömlőt a kisblokkos motorokhoz is, csak legutóbb is mikor spzoli 30-at mert kérni érte, többen kiakadtak. Nem olcsó a tunigng, ami pedig ér is valamit az még drágább. Ezért mondják általában, hogy eleve erősebb autót kell venni, mivel az sem drágább relatív. :lol: Ha már megvan a gép, akkor pedig zsebbenyúlós a dolog. :lol:

Ez a facelift mit takar? Tehát akkor elvileg minden ami most a rossz ajtón van (tükör, kárpit, elektromos ablakemelő..), azt át tudom rakni a Caravan ajtajára is.

Láttam mindkét témára válaszoltatok, ilyenkor mindig eszembe jut amit itt olvastam. Érdemes pár oldalt előtte és utána is megnézni. :lol: :lol:

Tudom ez nem fog változni és nem is személyeskedésnek szánom, csak mint érdekesség.

Link to comment
Megosztás:

Az autó az pont jó ;) mielőtt azért félreértés történne nem erőművet akarok belőle csinálni csupán némi kisebb átalakítást szeretnék rajta . De a leömlőcseréről letettem

Ha erősíteni szeretnéd, akkor pont nem jó, mert a motor árát ráköltheted ha érezhető különbséget szeretnél.

Szóval szerinted egyetlen lóerőt sem javítana a teljesítményén egy jobb kipufogórendszer??

Azért köszönöm a pozitív hozzáállást de sajnos nincs passzoló leömlő így marad a régi.

De a szívótorok cseréje az lehet azért még foglalkoztat mert azt mondták feleannyiba sem kerülne és 80-85 lóerős lenne a kocsi.

Önmagában cart se ér. Ahhoz, hogy valami érzékelhető különbség legyen ahhoz nem elég egy dologhoz hozzányúlni, viszont gyakorlatilag bármit csinálsz, annyiból teszel bele erősebb motort. XE-t lehet kapni annyiért amennyiből összevakarsz egy SE szettet, és akkor még nem is sz.ptál az összerakással, meg az alakításal napokat-heteket. ;)

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem, mer Kb 2000 km van a légszűrőben. Nekem is eszembe jutott és meg is néztem, de tök tiszta még.

Akkor nem, csak egy felvetés volt, le tudja fojtani a motort az elkoszolódott légszűrő is.

Nem lehet, hogy párásodás miatt valami beázhat, esetleg valamelyik vezeték, vagy elektromos alkatrész, amelyik nedvességet kaphat valahol, és nem megfelelően működik emiatt? ;)

Link to comment
Megosztás:

Akkor nem, csak egy felvetés volt, le tudja fojtani a motort az elkoszolódott légszűrő is.

Nem lehet, hogy párásodás miatt valami beázhat, esetleg valamelyik vezeték, vagy elektromos alkatrész, amelyik nedvességet kaphat valahol, és nem megfelelően működik emiatt? ;)

Nekem néha a gyujtáselosztóban szokott pára lecsapódni, indításkor 3 hengerezik, de vagy magától megjavul mire kitolatok, vagy egy alaklommal ki kellett szárítanom, aztán lett jó.

Link to comment
Megosztás:

Sebességben is forog...

Szemböl rá szoktam ütni a crovát és utána rángatva lazitom

szokták légkulcsal , vagy menetrögzitővel felrakni ezért egy kicsit szopatos a lelazitás.

a kitekert keréknél betudsz nyulni megkoccintani a csavart hogy meglazuljon , de csak ésszel ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.