Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Attól még, hogy nem nyúltál hozzá. ;) Nézegesd át a csőcsatlakozásokat is, biztos ami biztos. :lol:

De szerintem cserélj majd gázolajszűrőt. ;) Nem fog megártani neki. Nekem télen volt, hogy ledadogott, és nem vette a fordulatot, de az amiatt volt (nekem), hogy víz volt a szűrőben, és belefagyott, kiürítettem a szűrőt (onnan derült ki, hogy víz volt benne), majd megjavult.

Lehet neked sem ártana kiüríteni legalább a trutyit belőle. :lol:

értem. Még annyit kérdeznék, hogy mikor pár hete néztem a szintjelzőt, ugye be kell mászni a kocsi alá, láttam hogy a szintjelzőtől 2 cső megy fölfele a tankba ugye az egyik a szívó a másik a résolaj. Nah de én azt nemértettem hogy hova megy föl a tankba olyan magasra, vagy hova van felfüggesztve, mikor elméletileg az alját kellene szívni?

Elküldve
értem. Még annyit kérdeznék, hogy mikor pár hete néztem a szintjelzőt, ugye be kell mászni a kocsi alá, láttam hogy a szintjelzőtől 2 cső megy fölfele a tankba ugye az egyik a szívó a másik a résolaj. Nah de én azt nemértettem hogy hova megy föl a tankba olyan magasra, vagy hova van felfüggesztve, mikor elméletileg az alját kellene szívni?

Azt is teszi, de nem alulról. Ezzel biztosítják hogy az adagolószivattyú nagyjából azonos nyomáson szívja a gázolajat és ne kavarjon bele a változó üa. szint okozta változó hidrosztatikus nyomás.

Elküldve
Azt is teszi, de nem alulról. Ezzel biztosítják hogy az adagolószivattyú nagyjából azonos nyomáson szívja a gázolajat és ne kavarjon bele a változó üa. szint okozta változó hidrosztatikus nyomás.

értem. Akkor tehát a szívócső hozzá van rögzítve a tank falához?

Elküldve
Azt is teszi, de nem alulról. Ezzel biztosítják hogy az adagolószivattyú nagyjából azonos nyomáson szívja a gázolajat és ne kavarjon bele a változó üa. szint okozta változó hidrosztatikus nyomás.

Na meg egy tömítési problémával kevesebb, ha nem alul kell a kijövő csövet körbeszigetelni.

Elküldve
Na meg egy tömítési problémával kevesebb, ha nem alul kell a kijövő csövet körbeszigetelni.

mer legelőször a hátsó ülés alatt keresgéltem a dolgokat, csak aztán látom hogy ott hiába keresgetem mer be van hegesztve az a lik:D aztán alámásztam és ott alul lehet buzerálni

Elküldve

Hali!

átnéztem a csöveket a tanktól az adagolóig nem találtam rajta se repedést se semmit. Kérdésem lenne hogy a tankon belül szívhat fals levegőt valahol? Vagy lehet hogy a szívócső végén a szűrő lehet berakódva amit nem tudok kiszedni?

Elküldve
Azt is teszi, de nem alulról. Ezzel biztosítják hogy az adagolószivattyú nagyjából azonos nyomáson szívja a gázolajat és ne kavarjon bele a változó üa. szint okozta változó hidrosztatikus nyomás.

Na neeee... Hallottál már a közlekedő edényekről? Tök mindegy hogy alul vagy felül van a kivezetés az üzemanyag szint hatása mindenképpen érvényesül, de szerintem az annyira elhanyagolható, hogy semmit nem zavar. Nehogy már egy gázolaj adagolónak vagy egy benzines AC pumpának problémát lejentsen 20cm szintkülönbség ráadásul egy víznél is könnyebb folyadéknál.

Elküldve
Na neeee... Hallottál már a közlekedő edényekről? Tök mindegy hogy alul vagy felül van a kivezetés az üzemanyag szint hatása mindenképpen érvényesül, de szerintem az annyira elhanyagolható, hogy semmit nem zavar. Nehogy már egy gázolaj adagolónak vagy egy benzines AC pumpának problémát lejentsen 20cm szintkülönbség ráadásul egy víznél is könnyebb folyadéknál.

dízelnél alulról megy be mindkét cső és valahova fölfele megy hogy honnan szív konkrétan azt nem tudom

Elküldve

Üdvözletem!

A problémám a következő lenne. A vízhőfok a műszerfalon csak egy picivel 90 fok fölé meg amikor melegszik a motor, utána szépen beáll 90 és a kék közé. termosztát biztos, hogy jó. Műszercsoportot cseréltem, azóta áll fent a probléma. Ha jól gondolom akkor 110 fokos kéne hogy legyen a csoport, és a hozzávaló jeladó kéne a blokkba. Viszont ami furcsa, hogy a számlap csak 100fokos. Most akkor valaki csak kicserélhette a számlapokat, vagy a műszercsoportommal lenne a gond?

Elküldve
Üdvözletem!

A problémám a következő lenne. A vízhőfok a műszerfalon csak egy picivel 90 fok fölé meg amikor melegszik a motor, utána szépen beáll 90 és a kék közé. termosztát biztos, hogy jó. Műszercsoportot cseréltem, azóta áll fent a probléma. Ha jól gondolom akkor 110 fokos kéne hogy legyen a csoport, és a hozzávaló jeladó kéne a blokkba. Viszont ami furcsa, hogy a számlap csak 100fokos. Most akkor valaki csak kicserélhette a számlapokat, vagy a műszercsoportommal lenne a gond?

Mindkét fajtához másik jeladó jár, ha azt nem cserélték, akkor nem a valós értéket mutatja.

Így ha cserélték az órád, de a jeladódat nem, akkor pont ezek a tünetek, amiket leírtál. ;)

100-as , 110-es

Milyen van neked? (ha jól értem, akkor 100-as) Előtte milyen volt? (110-es, mert ha előtte is 100-as volt, de azzal jól mutatott, akkor nem a jeladó lesz a gond, hanem pl ez - Motor hőfokmérő és üzemanyag szintjelző kalibrálása. GYÍK)

Elküldve
Mindkét fajtához másik jeladó jár, ha azt nem cserélték, akkor nem a valós értéket mutatja.

Így ha cserélték az órád, de a jeladódat nem, akkor pont ezek a tünetek, amiket leírtál. ;)

100-as , 110-es

Milyen van neked? (ha jól értem, akkor 100-as) Előtte milyen volt? (110-es, mert ha előtte is 100-as volt, de azzal jól mutatott, akkor nem a jeladó lesz a gond, hanem pl ez - Motor hőfokmérő és üzemanyag szintjelző kalibrálása. GYÍK)

És ha a jeladó miatt mutat más értéket, akkor melyik órához milyen jeladót kell venni? Mert nekem is rossz értéket mutat az óra. Egyszer már cseréltem jeladót, azzal egy leheletnyivel jobb értéket mutat, de közel se a pontosat. Melyik órához, milyen jeladó való?

Elküldve
És ha a jeladó miatt mutat más értéket, akkor melyik órához milyen jeladót kell venni? Mert nekem is rossz értéket mutat az óra. Egyszer már cseréltem jeladót, azzal egy leheletnyivel jobb értéket mutat, de közel se a pontosat. Melyik órához, milyen jeladó való?

Nah ez az a kérdés, amire jó lenne leírni (valaki olyannak, akinek 110-es van, és akinek 100-as) a választ.

Régóta nyomozzuk ezt a kérdést. Valami programba nincs ez vajon benne? ;)

Elküldve
Nah ez az a kérdés, amire jó lenne leírni (valaki olyannak, akinek 110-es van, és akinek 100-as) a választ.

Régóta nyomozzuk ezt a kérdést. Valami programba nincs ez vajon benne? ;)

Most is 100as a műszer és régen is az volt, a régi pontosan mutatott az új meg olyan tüneteket produkál mintha 110es lenne, de közben 100as a számlapja. Már az is megfordult a fejemben, hogy a számlapot cserélte le valaki 100asra 110esről. viszont akkor kéne egy 110es számlap és egy 110es jeladó.

Elküldve

Sziasztok!

Nekem egy x14nz-s motorkódú 1.4 f astrám van.

Abban szeretnék segítséget kérni hogy a gyári leömlőket (4/1) szeretném lecserélni GSI astra (4/2) vagy valami hasonló leömlőre ami befér. Tudom lehet kapni hengerenkénti leömlőt de nekem inkább ilyesmi megoldás kellene.

Tudna nekem valaki valami okos ötletet mondani??

Elküldve
Most is 100as a műszer és régen is az volt, a régi pontosan mutatott az új meg olyan tüneteket produkál mintha 110es lenne, de közben 100as a számlapja. Már az is megfordult a fejemben, hogy a számlapot cserélte le valaki 100asra 110esről. viszont akkor kéne egy 110es számlap és egy 110es jeladó.

Ha 100-as volt az előző is, meg ez is 100-as, akkor esetleg nem próbálod meg a kalibrálást? ;)

Ha a régi órával jól mutatott, akkor a jeladóval nincs gond. (ha megvan még a régi órád, akkor esetleg visszatehetnéd egy próba erejéig, ha az új óráddal van gond, az hamar kiderülne így).

Cserélték volna a számlapot? háát, azt meg vajon miért? :lol: bár lehetséges.

Nem tudom mi lenne neked a legjobb megoldás. ;)

Elküldve
Sziasztok!

Nekem egy x14nz-s motorkódú 1.4 f astrám van.

Abban szeretnék segítséget kérni hogy a gyári leömlőket (4/1) szeretném lecserélni GSI astra (4/2) vagy valami hasonló leömlőre ami befér. Tudom lehet kapni hengerenkénti leömlőt de nekem inkább ilyesmi megoldás kellene.

Tudna nekem valaki valami okos ötletet mondani??

Helló,

nekem is ilyen motorral ellátott 60 lovas szekerem van, de sose fordult meg a fejemben, hogy hozzányúljak a leömlőhöz... Úgy tudom a gsi leömlő 1.8 ill. 2.0-s motorhoz van tervezve ami szerintem nem illik a miénkhez. ;) Sok sikert a fejlesztéshez. ;)

Elküldve
Sziasztok!

Nekem egy x14nz-s motorkódú 1.4 f astrám van.

Abban szeretnék segítséget kérni hogy a gyári leömlőket (4/1) szeretném lecserélni GSI astra (4/2) vagy valami hasonló leömlőre ami befér. Tudom lehet kapni hengerenkénti leömlőt de nekem inkább ilyesmi megoldás kellene.

Tudna nekem valaki valami okos ötletet mondani??

Máskor olyan autót vegyél alapnak, amiből érdemes kiindulni ;) A *14nz-k nem erre valók ;)

Elküldve
Sziasztok!

Nekem egy x14nz-s motorkódú 1.4 f astrám van.

Abban szeretnék segítséget kérni hogy a gyári leömlőket (4/1) szeretném lecserélni GSI astra (4/2) vagy valami hasonló leömlőre ami befér. Tudom lehet kapni hengerenkénti leömlőt de nekem inkább ilyesmi megoldás kellene.

Tudna nekem valaki valami okos ötletet mondani??

Vannak egyedi építések, végülis csak a motornál kell passzolnia a felfogatásnak, meg a lyukaknak, meg a kipufcsőre menjen rá. Igazából semmi értelme, de ha neked tetszik miért ne. ;)

Elküldve

Üdv Mindenki!

Remélem jó helyen érdeklődök. Olyan kérdésem volna,hogy egy hete vettem egy Astrát. A kilométeróra csal +10km/h-t. Tehát mikor ötvenet mutat,csak negyvennel megyek. Ilyenkor a kilométerszámláló is csal vajon?

Előre is köszi!

Üdv.: Cupák

Elküldve
Üdv Mindenki!

Remélem jó helyen érdeklődök. Olyan kérdésem volna,hogy egy hete vettem egy Astrát. A kilométeróra csal +10km/h-t. Tehát mikor ötvenet mutat,csak negyvennel megyek. Ilyenkor a kilométerszámláló is csal vajon?

Előre is köszi!

Üdv.: Cupák

Nem ,le kell szedni a km-óra előlapját és a mutatót odébbhelyezni.

Elküldve
Üdv Mindenki!

Remélem jó helyen érdeklődök. Olyan kérdésem volna,hogy egy hete vettem egy Astrát. A kilométeróra csal +10km/h-t. Tehát mikor ötvenet mutat,csak negyvennel megyek. Ilyenkor a kilométerszámláló is csal vajon?

Előre is köszi!

Üdv.: Cupák

Ez normális és ne szedd szét ezért az órát ...szerintem

8-10% csalás benne van ez normális F asztránál. Ha jól tudom 5% csalás meg egyenesen kötelező így nem fogsz olyan gyári állapotú autót találni ami nem csal felfelé.

a távolságmérő nem csal ennyit az 2%-on belül van így az mondható pontosnak. Persze mindez gyári km óra és gyári méretű gumikkal értendő.

Persze ha már kis sebességnél is ennyit (10km/h) csal pl 20-30-nál akkor lehet rugók ez-az már fáradt a km órában és akkor lehet értelme megpiszkálni. (de én akkor sem tenném ;) )

Elküldve
Ez normális és ne szedd szét ezért az órát ...szerintem

8-10% csalás benne van ez normális F asztránál. Ha jól tudom 5% csalás meg egyenesen kötelező így nem fogsz olyan gyári állapotú autót találni ami nem csal felfelé.

a távolságmérő nem csal ennyit az 2%-on belül van így az mondható pontosnak. Persze mindez gyári km óra és gyári méretű gumikkal értendő.

Persze ha már kis sebességnél is ennyit (10km/h) csal pl 20-30-nál akkor lehet rugók ez-az már fáradt a km órában és akkor lehet értelme megpiszkálni. (de én akkor sem tenném ;) )

A gumiméret gyári,azzal kezdtem. Még csak 10 éves az autó és már elfáradt volna a rugó? Meg az üza szintjelző sem tökéletes,agyig tankolva sem mutatja tele. Engem kicsit zavarnak. Amúgy is csak a jövő héten lenne rá időm bájlungolni,ha addig megszokom,akkor marad így.

Köszönöm a segítséget!

Üdv.: Cupák

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.