Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Úgy kérlek szépen, hogy eltárolta. Attól, hogy még van kettő eltárolt hibakód, nem kötelező világítania non-stop. Általában akkor világít, ha épp akkor fennáll valami hiba, ami zavarja a motor normális működését. Ilyenkor általában előre beállított gyári értékkel üzemel tovább a motor, ha olyan súlyos a hiba. Nekem sem világított, miután megszüntettük a kopogásszenzor csatlakozó problémát (nem volt összedugva ezért már dobott 3 hibakódot egyből), de amikor kivillogtattam, akkor 5 hibakódot villogott ki nekem. Ezek már el is tűntek, mert nem olyan régen ellenőriztem, hogy van-e valami baja, de eltűntek már.

Valószínűleg korábban sírt miatta az ECU, a hibákért, de mivel már nincs gond így nem jelez és el fog tűnni. Amikor persze a kopogásszenzorral volt baja, akkor rendületlenül világított a pech-engine piktogram nálam.

rendben!olyan 20 inditás után újra kivillogtatom!Köszi a segitséget!

Elküldve

Pár hete vettem észre, hogy eléggé melegedik a taposólemez a hátsó hamutartó utáni kidomborodó részen. Elég egy negyed órás kocsikázás és már kézzel érezhetően meleg a kárpit. Ma autópályázás alkalmával úgy bemelegedett, mintha fűtöttem volna. Tapasztalt már valaki ilyet?

Elküldve
Pár hete vettem észre, hogy eléggé melegedik a taposólemez a hátsó hamutartó utáni kidomborodó részen. Elég egy negyed órás kocsikázás és már kézzel érezhetően meleg a kárpit. Ma autópályázás alkalmával úgy bemelegedett, mintha fűtöttem volna. Tapasztalt már valaki ilyet?

Hővédő lemez megvan alul? :lol:

Elküldve
Hővédő lemez megvan alul? :lol:

Amikor először felfigyeltem erre, aknára álltam és megvizsgáltam a kipufogó tájékát. Már nem emlékszem hogy helyezkedik el a hővédő lemez, de nem úgy nézett ki, mintha onnan hiányozna valami. Ha tudsz/tudtok mutatni egy fotót, akkor összehasonlítom az enyémmel.

Elküldve
Amikor először felfigyeltem erre, aknára álltam és megvizsgáltam a kipufogó tájékát. Már nem emlékszem hogy helyezkedik el a hővédő lemez, de nem úgy nézett ki, mintha onnan hiányozna valami. Ha tudsz/tudtok mutatni egy fotót, akkor összehasonlítom az enyémmel.

http://www.opelforum.hu/index.php?s=&s...st&p=830057

Csak ezt tudom most gyorsan :lol: (illetve ezt sem én tudom, hanem Zotya :lol: )

Elküldve

Sziasztok lenne egy olyan problémám hogy van egy 2002 es Opel Astra F 1.4 8Szelepes járgány tegnap elszakadt a Km\h spirál ez idáig nem lenne nagy probléma de a műszerfalon van egy kis sárga motor jel a közepén egy villám jel.(remélem tudjátok melyikre gondolok):lol: és most ma mentünk épp az autópályán és egyszer csak fogta magát és kigyulladt. Gyújtás le,motor újraindít és elaludt, de egy kis idő múlva megint mit jelezhet éppen ez a sárga kis jelzés? Lehet-e összefüggés a Km/h spirálszakadással ?

Bocsánat ha rossz helyre írtam de még nagyon friss hús vagyok itt.

Válaszotokat előre is köszönöm.

Elküldve
Sziasztok lenne egy olyan problémám hogy van egy 2002 es Opel Astra F 1.4 8Szelepes járgány tegnap elszakadt a Km\h spirál ez idáig nem lenne nagy probléma de a műszerfalon van egy kis sárga motor jel a közepén egy villám jel.(remélem tudjátok melyikre gondolok):lol: és most ma mentünk épp az autópályán és egyszer csak fogta magát és kigyulladt. Gyújtás le,motor újraindít és elaludt, de egy kis idő múlva megint mit jelezhet éppen ez a sárga kis jelzés? Lehet-e összefüggés a Km/h spirálszakadással ?

Bocsánat ha rossz helyre írtam de még nagyon friss hús vagyok itt.

Válaszotokat előre is köszönöm.

Igen van összefüggés(hacsak nem véletlenül más hiba is van) a kilóméteróra műszeregységének a hátulján van egy úgynevezett útjeladó, a motorvezérlő innen tudja hogy az autó mozgásban van, és pölö motorféknél vagy kinyomott kuplungnál nem engedi leesni a fordulatszámot egy bizonyos tartomány alá. A motorvezérlő valószínűleg arra panaszkodik, hogy nem kap jelet az útjeladótól. Amúgy a jelzett a sárga lámpics ,akkor van eltárolt hibakód, a hibatároló kiolvasható a biztosítéktáblán található diagnosztikai csatlakozó megfelelő lábait összekötve, majd CSAK gyujtás ráadásával. Ilyenkor a sárga lámpics villog, a villogások számából lehet tudni a hibakódot. Egy villanás , szünet két villanás az 12....stb. Minden kódot 3X ismétel, és 3X12-vel kezdi és fejezi be. Ha beszereled az új spirált amiból csak gyári javasolt mert az utángyáriak rendszerint ciripelnek akkor meg fog szűnni a hibajezés. Amíg elszakadt spirállal közlekedsz előfordulhat váratlan motorleállás motorfékezésnél, vagy piros lámpa felé üresben gurulásnál.

Ezeket a lábakat kell összekötni hibakód kiolvasáshoz:Klikk.

Elküldve
Igen van összefüggés(hacsak nem véletlenül más hiba is van) a kilóméteróra műszeregységének a hátulján van egy úgynevezett útjeladó, a motorvezérlő innen tudja hogy az autó mozgásban van, és pölö motorféknél vagy kinyomott kuplungnál nem engedi leesni a fordulatszámot egy bizonyos tartomány alá. A motorvezérlő valószínűleg arra panaszkodik, hogy nem kap jelet az útjeladótól. Amúgy a jelzett a sárga lámpics ,akkor van eltárolt hibakód, a hibatároló kiolvasható a biztosítéktáblán található diagnosztikai csatlakozó megfelelő lábait összekötve, majd CSAK gyujtás ráadásával. Ilyenkor a sárga lámpics villog, a villogások számából lehet tudni a hibakódot. Egy villanás , szünet két villanás az 12....stb. Minden kódot 3X ismétel, és 3X12-vel kezdi és fejezi be. Ha beszereled az új spirált amiból csak gyári javasolt mert az utángyáriak rendszerint ciripelnek akkor meg fog szűnni a hibajezés. Amíg elszakadt spirállal közlekedsz előfordulhat váratlan motorleállás motorfékezésnél, vagy piros lámpa felé üresben gurulásnál.

Ezeket a lábakat kell összekötni hibakód kiolvasáshoz:Klikk.

Motorféknél nem áll le a motor. :lol: Mivel motorfékezel így a motor forgásban marad az autómozgása miatt. :lol: De ha benyomod a kuplung pedált motorfékezésnél... na akkor tud viccelődni. :D

Elküldve
Motorféknél nem áll le a motor. :lol: Mivel motorfékezel így a motor forgásban marad az autómozgása miatt. :D De ha benyomod a kuplung pedált motorfékezésnél... na akkor tud viccelődni. :D

Igaz. :lol:

Elküldve
Igaz. :lol:

Köszönöm szépen az információkat:) Nekem már itt egy "nagy ész" elkezdett légtömegmérővel riogatni hogy az 100% hogy az a baja.:lol:

Körülbelül mennyibe kóstál egy gyári új spirál?

Elküldve
Köszönöm szépen az információkat:) Nekem már itt egy "nagy ész" elkezdett légtömegmérővel riogatni hogy az 100% hogy az a baja.:lol:

Körülbelül mennyibe kóstál egy gyári új spirál?

Igazából pölö az unixnál 3-4-ezer csak éppen azt nem tudom megmondani melyik gyártmány a gyári.

Elküldve
Igazából pölö az unixnál 3-4-ezer csak éppen azt nem tudom megmondani melyik gyártmány a gyári.

Rendben az nem eget rengető. Holnap be is megyek veszek bele.

Majd megkérdezem a boltban melyik a gyári esetleg minőségben jobb és azt de izibe:) :lol:

Elküldve
Rendben az nem eget rengető. Holnap be is megyek veszek bele.

Majd megkérdezem a boltban melyik a gyári esetleg minőségben jobb és azt de izibe:) :lol:

Az biztos, hogy ne két részből állót vegyél. A gyári az egybe van és nem öt perces a cseréje. :lol:

Elküldve
Az biztos, hogy ne két részből állót vegyél. A gyári az egybe van és nem öt perces a cseréje. :lol:

Előre félek a művelettől:) gondolom nem egy leányálom lesz kicserélni.

Elküldve

Az enyémben gyárilag két részből álló km-spirál van! :lol:

(A másik meg az, hogy az 1.4-esekben nem volt légtömegmérő, ha jól emlékszem! :lol: )

Elküldve
Igazából pölö az unixnál 3-4-ezer csak éppen azt nem tudom megmondani melyik gyártmány a gyári.

A gyári megvan 8eFt is, persze lehet utángyárit is venni de számítani kell rá hogy kicsit zajosabb lesz és esetleg nem bírja olyan sokáig mint a gyári.

Igaz én a gyárit is tönkrevágtam egy éven belül de az szerelési hiba volt részemről :lol:

Nagyon oda kell figyelni hogy a váltóba menő része szépen passzoljon és a leszorító hollandi is rendesen meg legyen húzva.

Elküldve
A gyári megvan 8eFt is, persze lehet utángyárit is venni de számítani kell rá hogy kicsit zajosabb lesz és esetleg nem bírja olyan sokáig mint a gyári.

Igaz én a gyárit is tönkrevágtam egy éven belül de az szerelési hiba volt részemről :lol:

Nagyon oda kell figyelni hogy a váltóba menő része szépen passzoljon és a leszorító hollandi is rendesen meg legyen húzva.

:lol: Nem vészes még árba csak jó legyen. hát remélem sikerül jól összeszerelni:)

Elküldve
Az enyémben gyárilag két részből álló km-spirál van! :lol:

(A másik meg az, hogy az 1.4-esekben nem volt légtömegmérő, ha jól emlékszem! :D )

Ezt nem tudom csak egy "Shaolin pap" dumált itt nekem hogy tuti ez a baja....:D Én meg csak tág pupillákkal "igen persze":lol:

Elküldve

Sziasztok!

Van egy F astrám, amihez Blaupunkt sc202-es autósrádió van. Vettem egy másik ugyanilyen típusút bele. Az első valószínűleg ki volt kódolva. Az utóbbihoz megkaptam a kódot, de nem tudom beüzemelni.

Olvastam róla egy segédletet, nem tudom jó-e.?

"AS" gomb benyom és nyomva tart,magnó bekapcs,ekkor beírod a kódot(első

számjegy:1-es gomb annyiszor megnyom,amennyi a szám,második számjegy:2-es

gomb annyiszor....)

Ha ez megvan,"AS" ismét megnyom és nyomva tart(kb 3 másodpercig) és láss

csodát...

Gondolom jó, csak nekem a kijelzővel lehet valami gond, vagy akitől vettem már elüthette a kódot párszor, mert nem jelenik meg a "SAFE" felirat sem, nem kér kódot. A legfurcsább számomra, hogy magnó nélkül működik a kijelző, van óra, dátum-magnóval tök sötétség, viszont a régi magnómnál sem működött már egy ideje a rádió adók kijelzése...

Tud valaki segíteni mi lehet a baj?

Előre is köszi,

üdv.Gábor

Elküldve

Hali mindenki!

Olyan problémám lenne,ha km ora nem mér és nem is számol! A váltóbol kivetem a spirált, megtekergetem akkor mutato meg mozdult, ugyhogy sztem spirál az jo. Összeraktam ujra, de ezután sem számolt és mért. Lehet h a váltoban lévö csatlakozoban van a hiba? Azt lehet cserélni vagy ilyesmi?Cikkszám vagy esetleg valami neve van? A motorkod x17dtl Válaszotokat elöre is köszi!

Elküldve
Hali mindenki!

Olyan problémám lenne,ha km ora nem mér és nem is számol! A váltóbol kivetem a spirált, megtekergetem akkor mutato meg mozdult, ugyhogy sztem spirál az jo. Összeraktam ujra, de ezután sem számolt és mért. Lehet h a váltoban lévö csatlakozoban van a hiba? Azt lehet cserélni vagy ilyesmi?Cikkszám vagy esetleg valami neve van? A motorkod x17dtl Válaszotokat elöre is köszi!

Vagy csak le van akadva az óra hátuljából, és nem ér bele. Amikor kézzel pörgetted lehet annyit nyomtál rajta hogy már beleért.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.