Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Úgy kérlek szépen, hogy eltárolta. Attól, hogy még van kettő eltárolt hibakód, nem kötelező világítania non-stop. Általában akkor világít, ha épp akkor fennáll valami hiba, ami zavarja a motor normális működését. Ilyenkor általában előre beállított gyári értékkel üzemel tovább a motor, ha olyan súlyos a hiba. Nekem sem világított, miután megszüntettük a kopogásszenzor csatlakozó problémát (nem volt összedugva ezért már dobott 3 hibakódot egyből), de amikor kivillogtattam, akkor 5 hibakódot villogott ki nekem. Ezek már el is tűntek, mert nem olyan régen ellenőriztem, hogy van-e valami baja, de eltűntek már.

Valószínűleg korábban sírt miatta az ECU, a hibákért, de mivel már nincs gond így nem jelez és el fog tűnni. Amikor persze a kopogásszenzorral volt baja, akkor rendületlenül világított a pech-engine piktogram nálam.

rendben!olyan 20 inditás után újra kivillogtatom!Köszi a segitséget!

Link to comment
Megosztás:

Pár hete vettem észre, hogy eléggé melegedik a taposólemez a hátsó hamutartó utáni kidomborodó részen. Elég egy negyed órás kocsikázás és már kézzel érezhetően meleg a kárpit. Ma autópályázás alkalmával úgy bemelegedett, mintha fűtöttem volna. Tapasztalt már valaki ilyet?

Hővédő lemez megvan alul? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hővédő lemez megvan alul? :lol:

Amikor először felfigyeltem erre, aknára álltam és megvizsgáltam a kipufogó tájékát. Már nem emlékszem hogy helyezkedik el a hővédő lemez, de nem úgy nézett ki, mintha onnan hiányozna valami. Ha tudsz/tudtok mutatni egy fotót, akkor összehasonlítom az enyémmel.

Link to comment
Megosztás:

Amikor először felfigyeltem erre, aknára álltam és megvizsgáltam a kipufogó tájékát. Már nem emlékszem hogy helyezkedik el a hővédő lemez, de nem úgy nézett ki, mintha onnan hiányozna valami. Ha tudsz/tudtok mutatni egy fotót, akkor összehasonlítom az enyémmel.

http://www.opelforum.hu/index.php?s=&s...st&p=830057

Csak ezt tudom most gyorsan :lol: (illetve ezt sem én tudom, hanem Zotya :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok lenne egy olyan problémám hogy van egy 2002 es Opel Astra F 1.4 8Szelepes járgány tegnap elszakadt a Km\h spirál ez idáig nem lenne nagy probléma de a műszerfalon van egy kis sárga motor jel a közepén egy villám jel.(remélem tudjátok melyikre gondolok):lol: és most ma mentünk épp az autópályán és egyszer csak fogta magát és kigyulladt. Gyújtás le,motor újraindít és elaludt, de egy kis idő múlva megint mit jelezhet éppen ez a sárga kis jelzés? Lehet-e összefüggés a Km/h spirálszakadással ?

Bocsánat ha rossz helyre írtam de még nagyon friss hús vagyok itt.

Válaszotokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok lenne egy olyan problémám hogy van egy 2002 es Opel Astra F 1.4 8Szelepes járgány tegnap elszakadt a Km\h spirál ez idáig nem lenne nagy probléma de a műszerfalon van egy kis sárga motor jel a közepén egy villám jel.(remélem tudjátok melyikre gondolok):lol: és most ma mentünk épp az autópályán és egyszer csak fogta magát és kigyulladt. Gyújtás le,motor újraindít és elaludt, de egy kis idő múlva megint mit jelezhet éppen ez a sárga kis jelzés? Lehet-e összefüggés a Km/h spirálszakadással ?

Bocsánat ha rossz helyre írtam de még nagyon friss hús vagyok itt.

Válaszotokat előre is köszönöm.

Igen van összefüggés(hacsak nem véletlenül más hiba is van) a kilóméteróra műszeregységének a hátulján van egy úgynevezett útjeladó, a motorvezérlő innen tudja hogy az autó mozgásban van, és pölö motorféknél vagy kinyomott kuplungnál nem engedi leesni a fordulatszámot egy bizonyos tartomány alá. A motorvezérlő valószínűleg arra panaszkodik, hogy nem kap jelet az útjeladótól. Amúgy a jelzett a sárga lámpics ,akkor van eltárolt hibakód, a hibatároló kiolvasható a biztosítéktáblán található diagnosztikai csatlakozó megfelelő lábait összekötve, majd CSAK gyujtás ráadásával. Ilyenkor a sárga lámpics villog, a villogások számából lehet tudni a hibakódot. Egy villanás , szünet két villanás az 12....stb. Minden kódot 3X ismétel, és 3X12-vel kezdi és fejezi be. Ha beszereled az új spirált amiból csak gyári javasolt mert az utángyáriak rendszerint ciripelnek akkor meg fog szűnni a hibajezés. Amíg elszakadt spirállal közlekedsz előfordulhat váratlan motorleállás motorfékezésnél, vagy piros lámpa felé üresben gurulásnál.

Ezeket a lábakat kell összekötni hibakód kiolvasáshoz:Klikk.

Link to comment
Megosztás:

Igen van összefüggés(hacsak nem véletlenül más hiba is van) a kilóméteróra műszeregységének a hátulján van egy úgynevezett útjeladó, a motorvezérlő innen tudja hogy az autó mozgásban van, és pölö motorféknél vagy kinyomott kuplungnál nem engedi leesni a fordulatszámot egy bizonyos tartomány alá. A motorvezérlő valószínűleg arra panaszkodik, hogy nem kap jelet az útjeladótól. Amúgy a jelzett a sárga lámpics ,akkor van eltárolt hibakód, a hibatároló kiolvasható a biztosítéktáblán található diagnosztikai csatlakozó megfelelő lábait összekötve, majd CSAK gyujtás ráadásával. Ilyenkor a sárga lámpics villog, a villogások számából lehet tudni a hibakódot. Egy villanás , szünet két villanás az 12....stb. Minden kódot 3X ismétel, és 3X12-vel kezdi és fejezi be. Ha beszereled az új spirált amiból csak gyári javasolt mert az utángyáriak rendszerint ciripelnek akkor meg fog szűnni a hibajezés. Amíg elszakadt spirállal közlekedsz előfordulhat váratlan motorleállás motorfékezésnél, vagy piros lámpa felé üresben gurulásnál.

Ezeket a lábakat kell összekötni hibakód kiolvasáshoz:Klikk.

Motorféknél nem áll le a motor. :lol: Mivel motorfékezel így a motor forgásban marad az autómozgása miatt. :lol: De ha benyomod a kuplung pedált motorfékezésnél... na akkor tud viccelődni. :D

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen az információkat:) Nekem már itt egy "nagy ész" elkezdett légtömegmérővel riogatni hogy az 100% hogy az a baja.:lol:

Körülbelül mennyibe kóstál egy gyári új spirál?

Igazából pölö az unixnál 3-4-ezer csak éppen azt nem tudom megmondani melyik gyártmány a gyári.

Link to comment
Megosztás:

Igazából pölö az unixnál 3-4-ezer csak éppen azt nem tudom megmondani melyik gyártmány a gyári.

Rendben az nem eget rengető. Holnap be is megyek veszek bele.

Majd megkérdezem a boltban melyik a gyári esetleg minőségben jobb és azt de izibe:) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Igazából pölö az unixnál 3-4-ezer csak éppen azt nem tudom megmondani melyik gyártmány a gyári.

A gyári megvan 8eFt is, persze lehet utángyárit is venni de számítani kell rá hogy kicsit zajosabb lesz és esetleg nem bírja olyan sokáig mint a gyári.

Igaz én a gyárit is tönkrevágtam egy éven belül de az szerelési hiba volt részemről :lol:

Nagyon oda kell figyelni hogy a váltóba menő része szépen passzoljon és a leszorító hollandi is rendesen meg legyen húzva.

Link to comment
Megosztás:

A gyári megvan 8eFt is, persze lehet utángyárit is venni de számítani kell rá hogy kicsit zajosabb lesz és esetleg nem bírja olyan sokáig mint a gyári.

Igaz én a gyárit is tönkrevágtam egy éven belül de az szerelési hiba volt részemről :lol:

Nagyon oda kell figyelni hogy a váltóba menő része szépen passzoljon és a leszorító hollandi is rendesen meg legyen húzva.

:lol: Nem vészes még árba csak jó legyen. hát remélem sikerül jól összeszerelni:)

Link to comment
Megosztás:

Az enyémben gyárilag két részből álló km-spirál van! :lol:

(A másik meg az, hogy az 1.4-esekben nem volt légtömegmérő, ha jól emlékszem! :D )

Ezt nem tudom csak egy "Shaolin pap" dumált itt nekem hogy tuti ez a baja....:D Én meg csak tág pupillákkal "igen persze":lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy F astrám, amihez Blaupunkt sc202-es autósrádió van. Vettem egy másik ugyanilyen típusút bele. Az első valószínűleg ki volt kódolva. Az utóbbihoz megkaptam a kódot, de nem tudom beüzemelni.

Olvastam róla egy segédletet, nem tudom jó-e.?

"AS" gomb benyom és nyomva tart,magnó bekapcs,ekkor beírod a kódot(első

számjegy:1-es gomb annyiszor megnyom,amennyi a szám,második számjegy:2-es

gomb annyiszor....)

Ha ez megvan,"AS" ismét megnyom és nyomva tart(kb 3 másodpercig) és láss

csodát...

Gondolom jó, csak nekem a kijelzővel lehet valami gond, vagy akitől vettem már elüthette a kódot párszor, mert nem jelenik meg a "SAFE" felirat sem, nem kér kódot. A legfurcsább számomra, hogy magnó nélkül működik a kijelző, van óra, dátum-magnóval tök sötétség, viszont a régi magnómnál sem működött már egy ideje a rádió adók kijelzése...

Tud valaki segíteni mi lehet a baj?

Előre is köszi,

üdv.Gábor

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenki!

Olyan problémám lenne,ha km ora nem mér és nem is számol! A váltóbol kivetem a spirált, megtekergetem akkor mutato meg mozdult, ugyhogy sztem spirál az jo. Összeraktam ujra, de ezután sem számolt és mért. Lehet h a váltoban lévö csatlakozoban van a hiba? Azt lehet cserélni vagy ilyesmi?Cikkszám vagy esetleg valami neve van? A motorkod x17dtl Válaszotokat elöre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenki!

Olyan problémám lenne,ha km ora nem mér és nem is számol! A váltóbol kivetem a spirált, megtekergetem akkor mutato meg mozdult, ugyhogy sztem spirál az jo. Összeraktam ujra, de ezután sem számolt és mért. Lehet h a váltoban lévö csatlakozoban van a hiba? Azt lehet cserélni vagy ilyesmi?Cikkszám vagy esetleg valami neve van? A motorkod x17dtl Válaszotokat elöre is köszi!

Vagy csak le van akadva az óra hátuljából, és nem ér bele. Amikor kézzel pörgetted lehet annyit nyomtál rajta hogy már beleért.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.