Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Na sikerült.

Ez jött ki: 22 Fojtószelep / potentiometer – feszültség túl alacsony

Ez mit jelent?

Ez a pillangószelep-állás érzékelő. Egy potméter ami a pillangószelep állásától függöen különböző ellenállású. Olyan szokott lenni vele, hogy pölö egy adott állásban kikopik. Úgy emlékszem nem lehet szétszedni, de ebben nem vagyok teljesen biztos. Nekem így néz ki:

322793-20110826-R23trI.jpg

Jobbra középen a kék pöttyel jelölt csatis az.

Link to comment
Megosztás:

Ez a pillangószelep-állás érzékelő. Egy potméter ami a pillangószelep állásától függöen különböző ellenállású. Olyan szokott lenni vele, hogy pölö egy adott állásban kikopik. Úgy emlékszem nem lehet szétszedni, de ebben nem vagyok teljesen biztos. Nekem így néz ki:

322793-20110826-R23trI.jpg

Jobbra középen a kék pöttyel jelölt csatis az.

Nekem is ugyanígy néz ki.

Amúgy amikor felvillan ez a lámpa, akkor nem igazán akar alapjáratra visszaállni a motor, hanem nagyobb fordulatszámon pörög. Ennek a hibának akkor köze lehet a dologhoz?

Link to comment
Megosztás:

Hát az remek....

Kéne, mert manuális és önmagától is lemegy az üveg egy idő után, onnan meg simán le lehet nyomni az üveget. :lol: Csak nincs rá pénzem. A szíjszakadás nem volt olcsó mulatság.

Nekem van egy pár mechanikus szerkezet. Ha kell, üzenj. Itt vagyok a szomszédban. :lol:

Link to comment
Megosztás:

SZiasztok!

Régóta olvasgatom a fórumot, de hálaisten eddig nemvolt gond a verdával (tavaly márciusban vettem)..

Most sajnos ugyjártam, hogy elindulva balatonra egyre jobban ment fel a vizhőfok, majdnem pirosba volt mikor megálltam megnézni a vizet

,a kiegyenlítő tartály tök üres volt..folyást sehol nemlehetett látni! Megprobáltuk tegnap feltöltöttük, járattuk egy félorát, jonak tűnt nemlátszott hogy fogyott volna viz,

mondom megyek vele egy kört.Mentem körülbelül 10km-ert, kiegyenlitő aljában volt egy kevés megintcsak..(ma reggelre állásban nemfogyott semmi)Azhogy vhol elfolyt volna, semmit nemlátni,olaj nemvizes megnéztem,

vizpumpára gyanakszunk(tavaly márciusban cserélve vezérléssel együtt, azota vanbenn 12ezer kb) Szerintetek mi lehet a gond? Ja a gép egy 96-os 1,4 16v.

Köszi előre is! JAh és nagyon a jó a forum, sok sok jó ötletet olvastam itt eddig is :lol:

Link to comment
Megosztás:

SZiasztok!

Régóta olvasgatom a fórumot, de hálaisten eddig nemvolt gond a verdával (tavaly márciusban vettem)..

Most sajnos ugyjártam, hogy elindulva balatonra egyre jobban ment fel a vizhőfok, majdnem pirosba volt mikor megálltam megnézni a vizet

,a kiegyenlítő tartály tök üres volt..folyást sehol nemlehetett látni! Megprobáltuk tegnap feltöltöttük, járattuk egy félorát, jonak tűnt nemlátszott hogy fogyott volna viz,

mondom megyek vele egy kört.Mentem körülbelül 10km-ert, kiegyenlitő aljában volt egy kevés megintcsak..(ma reggelre állásban nemfogyott semmi)Azhogy vhol elfolyt volna, semmit nemlátni,olaj nemvizes megnéztem,

vizpumpára gyanakszunk(tavaly márciusban cserélve vezérléssel együtt, azota vanbenn 12ezer kb) Szerintetek mi lehet a gond? Ja a gép egy 96-os 1,4 16v.

Köszi előre is! JAh és nagyon a jó a forum, sok sok jó ötletet olvastam itt eddig is :lol:

Hát ugye a víz vagy kifele folyik el, bilincseknél, hűtőnél, csöveknél, vagy befele, az égéstér, vagy olajjárat felé . Az előbbinek ugye nyoma van, tócsa a kocsi alatt vagy ha szétnézel a motortérben látni a folyást. Az utóbbinál meg árulkodó lehet a fehér kipuffüst, vagy indításkor a 3 hengerezés, mert az egyik henger megtelt vízzel és nem megy. Sokszor csak melegen nyomás alatt ereszt pölö nekem is a hűtő sarka, ha fél óra mulva nyitom fel már nyoma sincs a folyásnak.

Link to comment
Megosztás:

SZiasztok!

Régóta olvasgatom a fórumot, de hálaisten eddig nemvolt gond a verdával (tavaly márciusban vettem)..

Most sajnos ugyjártam, hogy elindulva balatonra egyre jobban ment fel a vizhőfok, majdnem pirosba volt mikor megálltam megnézni a vizet

,a kiegyenlítő tartály tök üres volt..folyást sehol nemlehetett látni! Megprobáltuk tegnap feltöltöttük, járattuk egy félorát, jonak tűnt nemlátszott hogy fogyott volna viz,

mondom megyek vele egy kört.Mentem körülbelül 10km-ert, kiegyenlitő aljában volt egy kevés megintcsak..(ma reggelre állásban nemfogyott semmi)Azhogy vhol elfolyt volna, semmit nemlátni,olaj nemvizes megnéztem,

vizpumpára gyanakszunk(tavaly márciusban cserélve vezérléssel együtt, azota vanbenn 12ezer kb) Szerintetek mi lehet a gond? Ja a gép egy 96-os 1,4 16v.

Köszi előre is! JAh és nagyon a jó a forum, sok sok jó ötletet olvastam itt eddig is :lol:

Nézegesd meg a vízcső csatlakozásokat, hogy nem-e valamelyiknél enged. És még a szőnyeget a műszerfal alatt tapogasd meg, hogy nem-e vizes, mert akkor a fűtőradiátorod lehet rossz.

Link to comment
Megosztás:

Hát ugye a víz vagy kifele folyik el, bilincseknél, hűtőnél, csöveknél, vagy befele, az égéstér, vagy olajjárat felé . Az előbbinek ugye nyoma van, tócsa a kocsi alatt vagy ha szétnézel a motortérben látni a folyást. Az utóbbinál meg árulkodó lehet a fehér kipuffüst, vagy indításkor a 3 hengerezés, mert az egyik henger megtelt vízzel és nem megy. Sokszor csak melegen nyomás alatt ereszt pölö nekem is a hűtő sarka, ha fél óra mulva nyitom fel már nyoma sincs a folyásnak.

Ezaz hogy fehér füst/gőz nincs, csatlakozásoknál nemereszt, egy deci vizet nemlátni alatta/motortérben stb, olaj se vizes... szoval én már nemértem..Mostis mentem vele 15 kilométert, megint másfél centivel lejjebb van a szint.. Köszi a tippeket azért!

Másik hozzászólásra: nah akkor a fűtőradiátort még meglesem köszi!

Link to comment
Megosztás:

Ezaz hogy fehér füst/gőz nincs, csatlakozásoknál nemereszt, egy deci vizet nemlátni alatta/motortérben stb, olaj se vizes... szoval én már nemértem..Mostis mentem vele 15 kilométert, megint másfél centivel lejjebb van a szint.. Köszi a tippeket azért!

Másik hozzászólásra: nah akkor a fűtőradiátort még meglesem köszi!

Pedig ezt mihamarabb meg kell keresni, hogy hol tűnik el a víz. Járasd a motort, amig fel nem melegszik jól, persze a hűtő is legyen meleg, és járó motornál nézegesd hogy nem-e látszik valahol, hogy ereszt. Érdemes lenne levenni a vezérlés burkolatát, és a vízpumpánál is megnézni, hogy nem-e ott enged. Meg ahol vízcső csatlakozás van, ott nézegesd mindenhol. Sőt még a vízcsöveket is nézegesd, nem-e lyukas valahol. Egyszóval mindenhol nézegesd, ahol víz lehet. A hengerfej tömitést is érdemes körbenézni, nem-e ott szivárog valahol.

Link to comment
Megosztás:

Pedig ezt mihamarabb meg kell keresni, hogy hol tűnik el a víz. Járasd a motort, amig fel nem melegszik jól, persze a hűtő is legyen meleg, és járó motornál nézegesd hogy nem-e látszik valahol, hogy ereszt. Érdemes lenne levenni a vezérlés burkolatát, és a vízpumpánál is megnézni, hogy nem-e ott enged. Meg ahol vízcső csatlakozás van, ott nézegesd mindenhol. Sőt még a vízcsöveket is nézegesd, nem-e lyukas valahol. Egyszóval mindenhol nézegesd, ahol víz lehet. A hengerfej tömitést is érdemes körbenézni, nem-e ott szivárog valahol.

Vízpumpára gyanakszunk amúgy, szal tervbe van levenni a vezérlés burkolatát! Köszi mégegyszer! HA van vmi fejlemény még kérdezek :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Már régebben kértem tanácsot a kuplung problémámmal kapcsolatban!Ma kicseréltem a kuplung bowdent mert és arra gyanakodtam,hogy hátha az a szar!De ugyan ugy megmaradt a hang mikor kinyomom a pedált!Akkor az szerkezet lesz vagy kinyomócsapágy!Ugye?Akkor majd váltó le ha teljesen elkopik a tárcsa!

Mégegy kérdésem lenne!Mikor kis bukkanon átmegyek vagy fekvőrendőrön akkor az elejéből ilyen pattogó nyekergő hangot hallok!És mintha a gólyalábakból jönne!Én toronycsapágyra gondoltam!Meg a két első gátlóra mert azok rosszak azt tudom!Rugócsere volt az autón olyan fél éve!Gömbfejek jók!Nem lóg ugy semmi!

Szerintetek mi lehet?

Előre is köszönöm a segitséget!

Jó a fórum!

üdv.:zozo

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Már régebben kértem tanácsot a kuplung problémámmal kapcsolatban!Ma kicseréltem a kuplung bowdent mert és arra gyanakodtam,hogy hátha az a szar!De ugyan ugy megmaradt a hang mikor kinyomom a pedált!Akkor az szerkezet lesz vagy kinyomócsapágy!Ugye?Akkor majd váltó le ha teljesen elkopik a tárcsa!

Mégegy kérdésem lenne!Mikor kis bukkanon átmegyek vagy fekvőrendőrön akkor az elejéből ilyen pattogó nyekergő hangot hallok!És mintha a gólyalábakból jönne!Én toronycsapágyra gondoltam!Meg a két első gátlóra mert azok rosszak azt tudom!Rugócsere volt az autón olyan fél éve!Gömbfejek jók!Nem lóg ugy semmi!

Szerintetek mi lehet?

Előre is köszönöm a segitséget!

Jó a fórum!

üdv.:zozo

Biztos hogy a kuplungtól jön a hang és nem a pedáltól?

Link to comment
Megosztás:

Biztos hogy a kuplungtól jön a hang és nem a pedáltól?

Még mikor nem cseréltem ki a bowdent akkor rátettem a kezem a váltó tetejére ahol a kinyomo villa mozog és ott éreztem azt a pattogó dolgot!Én akkor bowdenre gyanakodtam!A pedálhoz ugy még nem néztem be,hogy közben nyomkodva van!De a pedálnál mi lehet?

A másik nyikorgásra nincs ötleted?

Link to comment
Megosztás:

Még mikor nem cseréltem ki a bowdent akkor rátettem a kezem a váltó tetejére ahol a kinyomo villa mozog és ott éreztem azt a pattogó dolgot!Én akkor bowdenre gyanakodtam!A pedálhoz ugy még nem néztem be,hogy közben nyomkodva van!De a pedálnál mi lehet?

A másik nyikorgásra nincs ötleted?

Igazából a pedál is csak nyikorogni szokott. A másikat passzolom, de a toronycsapágy kanyarodás közben ropogni szokott a féltengely meg kattogni. De az is csak kanyarban általában.

Link to comment
Megosztás:

Igazából a pedál is csak nyikorogni szokott. A másikat passzolom, de a toronycsapágy kanyarodás közben ropogni szokott a féltengely meg kattogni. De az is csak kanyarban általában.

[/quot

Igen azok ezt szokták csinálni!De ezt egyenes uton csinálja!Mintha tegyükfel a rugó nem lenne a helyén!Például!El nem tudom képzelni,hogy mi lehet!Azért próbálok itt tanácsot kérni!

Link to comment
Megosztás:

Igen azok ezt szokták csinálni!De ezt egyenes uton csinálja!Mintha tegyükfel a rugó nem lenne a helyén!Például!El nem tudom képzelni,hogy mi lehet!Azért próbálok itt tanácsot kérni!

A rugó akár el is lehet törve, nekem voltak eltörve a hátsók, és kattant néha ahogy tolattam ki a bajárón és a törött végek elmozdultak egymáson. Csak egy ötlet.

Link to comment
Megosztás:

...

Mégegy kérdésem lenne!Mikor kis bukkanon átmegyek vagy fekvőrendőrön akkor az elejéből ilyen pattogó nyekergő hangot hallok!És mintha a gólyalábakból jönne!Én toronycsapágyra gondoltam!Meg a két első gátlóra mert azok rosszak azt tudom!Rugócsere volt az autón olyan fél éve!Gömbfejek jók!Nem lóg ugy semmi!

Szerintetek mi lehet?

Előre is köszönöm a segitséget!

Jó a fórum!

üdv.:zozo

A rossz gátlók adhatnak ilyen hangot. Mozgasd meg az elejét le-föl és közben fogd meg a toronycsapágynál levő gumiágyat. Ott érezni lehet a pattogást. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.