Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Lenne egy nagyon bosszantó dolog. Nagyon párásodik a kocsi. A venti is jól dolgozik meg a hátsó ablakfűtés is, de mégis nagyon nehezen bánik el vele. Amikor esik az eső kint, akkor egyszerűen már használhatatlan az autó. Hiába fújatom, törlöm, akár hideg levegővel, meleggel, langyossal, bárhogy, se külső levegővel, se belsővel, nem tud elbánni a kocsi a párával. Valaki tudna ebben segíteni, hogy hogyan lehetne ezen javítani?

Először is pucold meg az ablakokat belülről. Másodszor cseréld ki a pollenszűrőt.

Ha esetleg van klímád, azt is lehet párátlanításra használni..

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy nagyon bosszantó dolog. Nagyon párásodik a kocsi. A venti is jól dolgozik meg a hátsó ablakfűtés is, de mégis nagyon nehezen bánik el vele. Amikor esik az eső kint, akkor egyszerűen már használhatatlan az autó. Hiába fújatom, törlöm, akár hideg levegővel, meleggel, langyossal, bárhogy, se külső levegővel, se belsővel, nem tud elbánni a kocsi a párával. Valaki tudna ebben segíteni, hogy hogyan lehetne ezen javítani?

És a pollenszűrő mellől porszívózd ki a 6 kiló retket-szárazlevelet-mai napig harcoló német katonát, egyebeket, mert ha megszívja magát vízzel, remekül párologtat a szűrő környékén. A lefolyó gumit is érdemes kitakarítani, mert álltalában az is tele van kosszal.

Link to comment
Megosztás:

Először is pucold meg az ablakokat belülről. Másodszor cseréld ki a pollenszűrőt.

Ha esetleg van klímád, azt is lehet párátlanításra használni..

Az ablakokat gyakran megpucolom (após dohányzik benne így muszáj), de az nem használ. Megpróbálkozom majd a pollenszűrő cserével, klíma nincs a kocsiban sajnos.

Link to comment
Megosztás:

És a pollenszűrő mellől porszívózd ki a 6 kiló retket-szárazlevelet-mai napig harcoló német katonát, egyebeket, mert ha megszívja magát vízzel, remekül párologtat a szűrő környékén. A lefolyó gumit is érdemes kitakarítani, mert álltalában az is tele van kosszal.

Értem, köszönöm a gyors válaszokat. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Lenne egy fontos kérdésem!!!

A fordulatszám jeladó hibája okozhat rángatást menet közben,illetve leállást piros lámpánál???

19-es hibakódot villogott.

Inkább az útjeladó hibája szokott ilyent okozni ami a műszeregység hátulján van. Ha egyszerre nyomod le a TID két gombját kábé 5 másodpercre kíírja a pillanatnyi sebességet 53Km/óráíg?

Link to comment
Megosztás:

Inkább az útjeladó hibája szokott ilyent okozni ami a műszeregység hátulján van. Ha egyszerre nyomod le a TID két gombját kábé 5 másodpercre kíírja a pillanatnyi sebességet 53Km/óráíg?

Nem irja ki a pill.sebességet,csak egyszerre világit az összes pixel a kijelzőn.... :)

Link to comment
Megosztás:

Az ablakokat gyakran megpucolom (após dohányzik benne így muszáj), de az nem használ. Megpróbálkozom majd a pollenszűrő cserével, klíma nincs a kocsiban sajnos.

Mond meg a drága apósnak, hogy ne cigarettázzon a kocsidba, mert az autó...Nem kocsma, meg kijelölt dohányzó hely! :D

Inkább az útjeladó hibája szokott ilyent okozni ami a műszeregység hátulján van. Ha egyszerre nyomod le a TID két gombját kábé 5 másodpercre kíírja a pillanatnyi sebességet 53Km/óráíg?

És akinek nem írja ki? :)

Nem irja ki a pill.sebességet,csak egyszerre világit az összes pixel a kijelzőn.... :D

Nekem is, utána meg egy csomó nulla... 5 másodpercig :D

Link to comment
Megosztás:

Nem irja ki a pill.sebességet,csak egyszerre világit az összes pixel a kijelzőn.... :D

Mond meg a drága apósnak, hogy ne cigarettázzon a kocsidba, mert az autó...Nem kocsma, meg kijelölt dohányzó hely! :lol:

És akinek nem írja ki? :D

Nekem is, utána meg egy csomó nulla... 5 másodpercig :D

Csak a TID tudja. Ha DID-etek van, akkor kár nyomkodni :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 93-as 1,4es SI motoros astram. Ha úgy van kedve, főként hidegen elkezd rángatni kis fordulaton. Alapjárat gyönyörű, pöcre indul, illetve ha oda lépek neki úgy megy mint a távirat. A kocsi 2éve van nálam ezt a hülyeségét kb 1hónapja kezdte csinálni. A gyertyák 1évesek de nem sokat mentek, új a levegőszűrő. Ha bárkinek bármi ötlete lenne szívesen veszem.

Köszönöm előre is a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 93-as 1,4es SI motoros astram. Ha úgy van kedve, főként hidegen elkezd rángatni kis fordulaton. Alapjárat gyönyörű, pöcre indul, illetve ha oda lépek neki úgy megy mint a távirat. A kocsi 2éve van nálam ezt a hülyeségét kb 1hónapja kezdte csinálni. A gyertyák 1évesek de nem sokat mentek, új a levegőszűrő. Ha bárkinek bármi ötlete lenne szívesen veszem.

Köszönöm előre is a segítséget.

Sokminden lehet a rángatás oka, gyertyakábal, gyujtásmodul, esetleg trafó, valamelyik jeladó ( vízhőfok, lambda szonda), nem eszik sokat?

Link to comment
Megosztás:

Sokminden lehet a rángatás oka, gyertyakábal, gyujtásmodul, esetleg trafó, valamelyik jeladó ( vízhőfok, lambda szonda), nem eszik sokat?

Eddig nagyon jó volt a fogyasztás, de mintha mostanság nőt volna. Bár ez nem 100% mert újabban sokat megyek vele rövid távon és már nem annyira figyelem a km/liter arányt.

Link to comment
Megosztás:

Sokminden lehet a rángatás oka, gyertyakábal, gyujtásmodul, esetleg trafó, valamelyik jeladó ( vízhőfok, lambda szonda), nem eszik sokat?

Köszi az öteleteket átfogom nézni amit áttudok nézni én magam is könnyen. Műszaki beálítotságú ember lévén szeretem átlátni a dolgokat, és most nem teljesen tiszta hogy a vízhőfok miért okozhatja ezt. Lehet, hogy ez egy buta kérdés csak érdekelne a miértje. Illetve én abnormálisnak tartom azt hogy a trafóból ahonnan kijönnek a gyertyakábelek a legalsó mindig taknyos. Úgy gondolom hogy esetleg a pára miatt taknyosodhat, de nem teljesen vágom.

Köszi előre is a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Nem a vízhőfok okozhatja, hanem pl egy hibás hőmérséklet jeladó (ahogy a zotya975 válaszban is szerepelt). Így az ecu a rossz adattal kalkulálja a vezérlést. pl ha hideg a motor dúsabb keverékre van szükség és ha a jeladó melegnek érzékeli, akkor nem fog az ecu dúsítani. És így tovább..

Link to comment
Megosztás:

Nem a vízhőfok okozhatja, hanem pl egy hibás hőmérséklet jeladó (ahogy a zotya975 válaszban is szerepelt). Így az ecu a rossz adattal kalkulálja a vezérlést. pl ha hideg a motor dúsabb keverékre van szükség és ha a jeladó melegnek érzékeli, akkor nem fog az ecu dúsítani. És így tovább..

Köszi a segítséget és a választ. Kérdésemet tényleg nem kötekedésnek szántam csak szeretem jobban átlátni a dolgokat :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 93-as 1,4es SI motoros astram. Ha úgy van kedve, főként hidegen elkezd rángatni kis fordulaton. Alapjárat gyönyörű, pöcre indul, illetve ha oda lépek neki úgy megy mint a távirat. A kocsi 2éve van nálam ezt a hülyeségét kb 1hónapja kezdte csinálni. A gyertyák 1évesek de nem sokat mentek, új a levegőszűrő. Ha bárkinek bármi ötlete lenne szívesen veszem.

Köszönöm előre is a segítséget.

Próbáld meg még a holtpont jeladó tisztitását, mert attól is lehet rángatás ha már nagyon koszos. Legalábbis nekem már volt ilyen, igaz nekem melegen is rángatott. A főtengely szíjtárcsa mellett van, arról kapja a jelet. Egy kis hígitóval és egy ecsettel meg lehet tisztítani.

Link to comment
Megosztás:

Próbáld meg még a holtpont jeladó tisztitását, mert attól is lehet rángatás ha már nagyon koszos. Legalábbis nekem már volt ilyen, igaz nekem melegen is rángatott. A főtengely szíjtárcsa mellett van, arról kapja a jelet. Egy kis hígitóval és egy ecsettel meg lehet tisztítani.

Köszi a válaszod. Megyek és megpróbálom. Majd jelzek, hogy van e változás.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.