Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

nekem sem kampós hanem olyan ahogy zozo leírta...

Igen én is ugy láttam,hogy nincs kampó!De viszont olyanom van itthon mint amit porter küldött képet!Igazából akkor derül ki,ha ki van szedve!Pedig évjárat,típus meg minden alapján lett kinézve az enyémhez!

Remélem azért jó lesz bele!Ha nem akkor nem tom mit csinálok!

Link to comment
Megosztás:

Történt Egy kis bibi a mai nap folytán :D

Jobb oldalon sikerült elpattintanom a napellenző bepattintós fülét. Amiből kiforgatásnál ki kell pattintatni. Kérdésem a következő: Hol jutok ilyenhez hozzá? :icon4:

:icon4: A bontókban, a gyári GSI vonószemtakarók között tartják egy dobozban ;)

Link to comment
Megosztás:

Történt Egy kis bibi a mai nap folytán :icon4:

Jobb oldalon sikerült elpattintanom a napellenző bepattintós fülét. Amiből kiforgatásnál ki kell pattintatni. Kérdésem a következő: Hol jutok ilyenhez hozzá? :icon4:

Opel márkaszervizben 600-700Ft az új :D

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet kedves fórumozók!

1993-as F astrám a következő tüneteket produkálja:

Hosszabb állás( több mint pár óra) utáni induláskor normális alapjárat. De amikor elindulok vele, akkor mintha nem menne pár henger. Megtorpan gázadáskor és elkezd dadogni. Olyan mint a versenyautóknál a lövöldözés. Csak itt az autó nem akar egyáltalán menni. Tegnap ugyanezt megcsinálta velem indulás után, de utána 276 km-t elmentem probléma nélkül. Most volt az autóban vezérlő egység cserélve. Kicseréltük a trafót, vagy mi a neve. Meg alatta egy kis alkatrészt. Ki lett cserélve egy kis alkatrész, ami a gázpedál pozícióját érzékeli és továbbítja a karburátorhoz(azt hiszem). 2 autószerelő csinálta az autót, de erre már egyiknek sincs ötlete.

Ha valakinek volt hasonló problémája vagy tudja mi a hiba oka legyen szíves segíteni rajtam.

Köszönettel

GPG

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Azért írok ide, mert nem tudom pontosan hogy melyik topicba irhattam volna ezt a kérdést.

Szóval nekem van egy 1991-es 1,8 8v-es astrám, és olyan hiba jött elő, hogy beindítás után az alapjárat 1000-1200 között mozog, ami normálisnak mondható. Eltelik egy kis idő, felmegy a hőfok, és vele együtt megy az alapjárat is. Üzemi hőfoknál 1500-2000 között mozog az alapjárat. Mi lehet ennek az oka? Esetleg találkozott már valaki hasonló jelenséggel?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Azért írok ide, mert nem tudom pontosan hogy melyik topicba irhattam volna ezt a kérdést.

Szóval nekem van egy 1991-es 1,8 8v-es astrám, és olyan hiba jött elő, hogy beindítás után az alapjárat 1000-1200 között mozog, ami normálisnak mondható. Eltelik egy kis idő, felmegy a hőfok, és vele együtt megy az alapjárat is. Üzemi hőfoknál 1500-2000 között mozog az alapjárat. Mi lehet ennek az oka? Esetleg találkozott már valaki hasonló jelenséggel?

Köszönöm!

Ha gázadásra kicsit fulladozik is, akkor a hőmérséklet jeladó lett rossz belerakva...

Link to comment
Megosztás:

Ha gázadásra kicsit fulladozik is, akkor a hőmérséklet jeladó lett rossz belerakva...

Gázadásra tökéletesen reagál, nincs vele baj. Viszont mikor váltok és kiveszem üresbe felpörög a motor, és alig akarja ejteni a fordulatot.

Link to comment
Megosztás:

ezeket elég csak takarítanom, vagy egyáltalán lehet őket takarítani ?

Alapjáratit, és a fészkét lehet féktisztítóval, csak a motor tengelyét ne bactasd kiszedés után. A vákumcsöveket inkább végignézni kéne, nincs -e kirepedve, lecsúszva valahol :D

Link to comment
Megosztás:

Mivel nem ment fel egyből a modul, nem erőltettem, viszont a Hall jeladó csere óta megy a járgány, kivéve egy esetet, amikor leállt. Próbaképp kivettem megint az AC relét, ez 2-3 napja volt, azóta én kapcsolgatom az AC-t, és semmi gond, megy a járgány kifogástalanul. Még pár napig akarok így járni, aztán vissza a relé, ha akkor áll le, semmi nem menti meg a cserétől. Így viszont lehet megmarad a frissen vett gyújtásmodulom.

Bár lehet, hogy amikor próbáltuk lefejteni a régi gyújtásmodult, annyit maceráltuk, hogy megjavult ideig-óráig :D

Ha mégis modul csere is lesz, inkább csinálok neki egy új tálcát, a régiről kár lenne lefeszegetni, nagyon egyben vannak.

Sziasztok!

Úgy tűnik megjavítódott a járgány (kopp-kopp), végül nem kaptam tálcát az új gyújtásmodulhoz, a régit kellett vésővel lefaragni (barátibb módon nem jött le), azóta megy minden. Összefoglalom a sztorit, hátha másnak segítek ezzel:

- korai jelenség: meghatározatlan időközönként rángatás, ritkán lefulladás

- gyertya, légszűrő csere, alapjárati motor tisztítás, tisztító üzemanyag adalék - nem javult

- üzemanyagszűrő csere - sokat javult

- kis idő múlva random leállások, főként menet közben, néha alapjáraton, jellemzően pöccre újraindulás, 1-2 kivétellel - mivel üzemanyagszűrővel jobb lett, azt gondoltam a benzinpumpa vacakol, kicseréltem, kis denaturáltszesz a tankba, nem javult

- otthoni drótozós hibakód villogtatás - nincs eltárolt hiba

- AC relé drótozós kapcsolós helyettesítése, annak hibájának kizárása miatt

- hall jeladó csere - vagy a véletlen műve, vagy segített valamit, de kb 1 hétig ment

- gyújtásmodul csere - 2-3 napja kifogástalan, remélem így is marad :icon4: a gyújtótrafó nagyon zakatol, de egyelőre nem piszkálom

Most már ráérek mással is foglalkozni:

- jobb előről rossz utakon zörög a futómű, gondolom talpas csapszeg csereérett, erősítsetek meg.

- érdemes -e 110 000 km után olajteknő levevős tömítés cserélős olajcserét csinálnom? Vissza tudom -e rakni úgy a teknőt új tömítéssel, hogy nem fog dőlni belőle a jövőben az olaj?

- ferdehátú jószág, sajnos a hátsó két lámpa közötti fekete műanyag burkolat alatt elkezdett rozsdásodni, eltávolítható ez a burkolat örökre, vagy tele van lyuggatva alatta a csomagtérfedél?

Remélem már csak a jóidő kell a jövőheti hosszú hétvégés kiruccanáshoz a járgánnyal :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

...

- gyújtásmodul csere - 2-3 napja kifogástalan, remélem így is marad :D a gyújtótrafó nagyon zakatol, de egyelőre nem piszkálom

Most már ráérek mással is foglalkozni:

- jobb előről rossz utakon zörög a futómű, gondolom talpas csapszeg csereérett, erősítsetek meg.

- érdemes -e 110 000 km után olajteknő levevős tömítés cserélős olajcserét csinálnom? Vissza tudom -e rakni úgy a teknőt új tömítéssel, hogy nem fog dőlni belőle a jövőben az olaj?

- ferdehátú jószág, sajnos a hátsó két lámpa közötti fekete műanyag burkolat alatt elkezdett rozsdásodni, eltávolítható ez a burkolat örökre, vagy tele van lyuggatva alatta a csomagtérfedél?

Remélem már csak a jóidő kell a jövőheti hosszú hétvégés kiruccanáshoz a járgánnyal :icon4:

Azért én a helyedben kicserélném, ha belül a primer kör felé üt át, kinyírhatja az új gyújtásmodulodat (is).

Egyébként én is ugyanígy, levéséssel cseréltem a modult anno (mint utóbb kiderült, feleslegesen).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Úgy tűnik megjavítódott a járgány (kopp-kopp), végül nem kaptam tálcát az új gyújtásmodulhoz, a régit kellett vésővel lefaragni (barátibb módon nem jött le), azóta megy minden. Összefoglalom a sztorit, hátha másnak segítek ezzel:

- korai jelenség: meghatározatlan időközönként rángatás, ritkán lefulladás

- gyertya, légszűrő csere, alapjárati motor tisztítás, tisztító üzemanyag adalék - nem javult

- üzemanyagszűrő csere - sokat javult

- kis idő múlva random leállások, főként menet közben, néha alapjáraton, jellemzően pöccre újraindulás, 1-2 kivétellel - mivel üzemanyagszűrővel jobb lett, azt gondoltam a benzinpumpa vacakol, kicseréltem, kis denaturáltszesz a tankba, nem javult

- otthoni drótozós hibakód villogtatás - nincs eltárolt hiba

- AC relé drótozós kapcsolós helyettesítése, annak hibájának kizárása miatt

- hall jeladó csere - vagy a véletlen műve, vagy segített valamit, de kb 1 hétig ment

- gyújtásmodul csere - 2-3 napja kifogástalan, remélem így is marad :D a gyújtótrafó nagyon zakatol, de egyelőre nem piszkálom

Most már ráérek mással is foglalkozni:

- jobb előről rossz utakon zörög a futómű, gondolom talpas csapszeg csereérett, erősítsetek meg.

- érdemes -e 110 000 km után olajteknő levevős tömítés cserélős olajcserét csinálnom? Vissza tudom -e rakni úgy a teknőt új tömítéssel, hogy nem fog dőlni belőle a jövőben az olaj?

- ferdehátú jószág, sajnos a hátsó két lámpa közötti fekete műanyag burkolat alatt elkezdett rozsdásodni, eltávolítható ez a burkolat örökre, vagy tele van lyuggatva alatta a csomagtérfedél?

Remélem már csak a jóidő kell a jövőheti hosszú hétvégés kiruccanáshoz a járgánnyal :icon4:

Helyedben én megnézném a kutyacsontot is.. Lehet, hogy az kopog. :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Túlhúzás miatt letörött az egyvezetékes hőgombám feje :D

Hogy lehetne kicsavarni, a szívósor leszedése nélkül?

Tört csavar kiszedővel próbáltam, de túl puha az anyag (sárgaréz). Nultvágós megoldás sem működik.

Ha leszedem a szívósort, hozzá lehet férni belülről?

C16NZ motorról van szó.

Üdv, Ákos

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Túlhúzás miatt letörött az egyvezetékes hőgombám feje :D

Hogy lehetne kicsavarni, a szívósor leszedése nélkül?

Tört csavar kiszedővel próbáltam, de túl puha az anyag (sárgaréz). Nultvágós megoldás sem működik.

Ha leszedem a szívósort, hozzá lehet férni belülről?

C16NZ motorról van szó.

Üdv, Ákos

Szerintem a törtcsavarkiszedő a legjobb megoldás. Hiába szeded le belülröl sztem nem fogsz hozzáférni. Illetve nem olyan hosszan van az szívósorban, hogy alulra is belógjon. Esetleg megpróbálhatod magméret környéki méretre megfúrni, de vigyázz a szívósori menet ne károsodjon. Utána meg finoman ki forgatni.

szerk: Mellesleg nem ez az az alkatrész a kocsiban amit nyomatékra kell húzni. ( addig húzod amíg remeg a fejed, és utána még egy kicsit ) :icon4: Elég finoman meghúzni. A réz tömít annyira az aluöntvény szivósorban.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a törtcsavarkiszedő a legjobb megoldás. Hiába szeded le belülröl sztem nem fogsz hozzáférni. Illetve nem olyan hosszan van az szívósorban, hogy alulra is belógjon. Esetleg megpróbálhatod magméret környéki méretre megfúrni, de vigyázz a szívósori menet ne károsodjon. Utána meg finoman ki forgatni.

Köszi a gyors reagálást!

A tört csavar kiszedő annyit csinált, hogy kiharapta az anyagot. Utána pedig nem tudok vele újat fogni.

Akkora fúróval fúrjam, ami a szívósori menet legnagyobb átmérője?

És ha belecsavarok egy bal menetes csavart, ami akkora átmérőjű, hogy csak a hőgombába vágja bele magát, de a szívósori menetbe ne?

Szerk.: hőgombát akartam cserélni, és az újat akkora erővel húztam meg amivel a régit már többször visszatettem. És eltörött :D Utólag mostmár tudom hogy finomabban kellett volna..

Link to comment
Megosztás:

Köszi a gyors reagálást!

A tört csavar kiszedő annyit csinált, hogy kiharapta az anyagot. Utána pedig nem tudok vele újat fogni.

Akkora fúróval fúrjam, ami a szívósori menet legnagyobb átmérője?

És ha belecsavarok egy bal menetes csavart, ami akkora átmérőjű, hogy csak a hőgombába vágja bele magát, de a szívósori menetbe ne?

Szerk.: hőgombát akartam cserélni, és az újat akkora erővel húztam meg amivel a régit már többször visszatettem. És eltörött :icon4: Utólag mostmár tudom hogy finomabban kellett volna..

Hát ha szerencséd van és tudsz szerezni balos menetű csavart, amit be is tudsz úgy hajtani, hogy megfogja rendesen, akkor lehet esélyed a kiszedésére. Bár azt beletéphetted rendesen, ha meg se moccan : :D Fúrás nem annyira szerencsés, mert lehet hogy félrenyomja, akkor meg viszi a menetet is. Sanszos még hogy lehet le kell venni a szívósort. Mást nem ha van annyi hely akkor meg kell perselyezni. Bronz perselyt neki, összepontozni, hogy ne tudjon kinyilni, aztán jónapot. Bár lehet hogy van itt nálam okosabb, akinek már volt szerencséje ilyenhez. :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Udvozlet mindenkinek

Van egy Astra F 1.4 16v hatchback gépem. A bal oldali visszapillantó tükrömet a régi tulaj meghuzatta valahol es most vettem észre, hogy tőböl az egész tükör kotyog (kb. 1 centit.). Leszerelni le tudtam, de nem tudom szétbontani.

Meg tudná valaki mondani, hogy hol kezdjek neki? Ez egy elektromos fűtött tükör.

Előre is köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Udvozlet mindenkinek

Van egy Astra F 1.4 16v hatchback gépem. A bal oldali visszapillantó tükrömet a régi tulaj meghuzatta valahol es most vettem észre, hogy tőböl az egész tükör kotyog (kb. 1 centit.). Leszerelni le tudtam, de nem tudom szétbontani.

Meg tudná valaki mondani, hogy hol kezdjek neki? Ez egy elektromos fűtött tükör.

Előre is köszönöm a segítséget.

Ha jól rémlik, a tükörlapot kell kipattintani, és onnan férsz hozzá a belsejéhez, illetve a külső burkolatot is onnan tudod lepattintani, mert belül vannak a fülek amik tartják. A műanyag patentokkal vigyázz, mert törnek mint a ropi :D

Link to comment
Megosztás:

Ha jól rémlik, a tükörlapot kell kipattintani, és onnan férsz hozzá a belsejéhez, illetve a külső burkolatot is onnan tudod lepattintani, mert belül vannak a fülek amik tartják. A műanyag patentokkal vigyázz, mert törnek mint a ropi :D

Koszi a gyors valaszt.

Meg tudná nekem valaki mondani, hogy hol vezetik hátra az ablakmosó folyadékot, mert hátra nem jut és a tartályból fogy a folyadék amikor hátul akarok spriccolni.

Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Koszi a gyors valaszt.

Meg tudná nekem valaki mondani, hogy hol vezetik hátra az ablakmosó folyadékot, mert hátra nem jut és a tartályból fogy a folyadék amikor hátul akarok spriccolni.

Előre is köszi.

Jobb oldali gumicsőben megy hátra, onnan középre a spoilerben a spricbibe

Link to comment
Megosztás:

Koszi a gyors valaszt.

Meg tudná nekem valaki mondani, hogy hol vezetik hátra az ablakmosó folyadékot, mert hátra nem jut és a tartályból fogy a folyadék amikor hátul akarok spriccolni.

Előre is köszi.

Átjön a tartály mögött a tűzfalon, a kesztyűtartó mögött elindul az A oszlopon felfelé és a kocsi jobb oldalán a tető mentén végig a karosszériában. A csomagtérajtó tövében szokott elrepedni, ahol átmegy az ajtóba. A tetőkárpitot sajnos majdnem biztos hogy ki kell szedned, hogy hozzáférj.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.