Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Elég ha az üanyagszűrőt cseréled ami a kerék előtt van, a pumpa alján van egy előszűrő, nézd meg alaposan nincs-e kiszakadva, mert akkor azt is cserélni kell.

És legyen otthon csavarhúzóval állítható kis csőbilincsed (kb. másfél cm átmérőjű) legalább 3 db (2 a szűrőhöz, 1 a pumpához), mert a gyáriakat szerintem lehetetlen célszerszám nélkül visszatenni.

Én most vettem ki az AC relét, kis drótvezetékkel fogom helyettesíteni (ki-be teszegetni) egy pár napig, vagy addig amíg nem jelentkezik újra a menetközbeni leállásom. Kiváncsi vagyok...

Link to comment
Megosztás:

És legyen otthon csavarhúzóval állítható kis csőbilincsed (kb. másfél cm átmérőjű) legalább 3 db (2 a szűrőhöz, 1 a pumpához), mert a gyáriakat szerintem lehetetlen célszerszám nélkül visszatenni.

Én most vettem ki az AC relét, kis drótvezetékkel fogom helyettesíteni (ki-be teszegetni) egy pár napig, vagy addig amíg nem jelentkezik újra a menetközbeni leállásom. Kiváncsi vagyok...

De ne kínai teszkósak, mert azok "átugranak" amikor megtéped őket.

Én ínkább úgy csinálnám, hogy egy méteres drótpárra tennék egy kapcsolót, és azok végét dugnám ba a 30-87-re, jobb az óvatosság, sőt rendesen rögzíteni kellene a drótokat az AC-helyére, szar ügy ha menet közben kirázódik és leáll a moci. Odateszed a kapcsolót az anyósülésre, vagy a váltó mellé, hogy kéznél legyen.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Most lettem kész az ac pumpa cserével.Az egész nem igazán nagy ügy,de kb 2,5 óra hosszáig bajlódtam a visszahelyezéssel.

Sehogy nem akart ugy visszamenni a helyére ahogy volt.Sikerült visszacsavarozni,de kicsit nyomnom kellett lefelé,picit mintha feszülne.másként nem ment.Ez nem baj???

A csavarokra sem tettem tömítő anyagot.

Viszont amit nem értek,h ha átkapcsolok gázüzemre, a pumpa ( hát elég hangos,pedig jó minőségű cucc )nem áll le.Ez normális????

Nem károsítja a pumpát???

Nagyon idegesítő az ac hangja menet közben.le lehet ezt valahogy szigetelni,h ne halljam?????

Várom a tanácsokat, köszönöm!

És köszi az eddigi segítséget :D ,egyedül nem vágtam volna bele.És ez már nem az első eset .....:D

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Sehogy nem akart ugy visszamenni a helyére ahogy volt.Sikerült visszacsavarozni,de kicsit nyomnom kellett lefelé,picit mintha feszülne.másként nem ment.Ez nem baj???

A csavarokra sem tettem tömítő anyagot.

Viszont amit nem értek,h ha átkapcsolok gázüzemre, a pumpa ( hát elég hangos,pedig jó minőségű cucc )nem áll le.Ez normális????

Nem károsítja a pumpát???

Nagyon idegesítő az ac hangja menet közben.le lehet ezt valahogy szigetelni,h ne halljam?????

Sziasztok!

Tegnap délután-este én is kicseréltem a pumpát, tényleg a visszarakás volt a legnehezebb része. Nekem is feszült egy kicsit, úgy kellett nyomnom rajta, hogy vissza lehessen csavarozni. Az enyém is hangosabb az eredetinél, bár csak akkor hallom amikor a gyújtást ráadom, menet közben nem, de én nem használom gázzal.

Viszont elmentem egy próbakörre este, nem volt semmi baj, de ma reggel 70 km/h-nál megint leállt. Gázadásra nem reagál, de a motor hallhatóan jár, pár mp múlva a lámpák kigyulladnak. Ráindításkor indul, mehetek tovább megállás nélkül (kb. 50 km/h-ra lassultam közben). Tehát ugyanaz a jelenség megmaradt (semmi rángatás sehol, csak simán leáll).

Elvileg AC-relé hibát kizártam tegnapelőtt a drótozással, ami mondjuk nem volt túl precíz munka, lehet megcsinálom kapcsolós-rendesen berögzítősre, ahogy zotya975 írta, hogy biztos legyek benne.

Amúgy tegnap a pumpa csere előtti leeresztéskor a régi pumpa néha darabosan nyomta a benzint kifele, főleg amikor kevesebb volt már a tankban, ezért bizakodtam, hogy megoldódik minden a cserével.

Gyújtás hibát biztos kizárhatjuk?

Link to comment
Megosztás:

Tegnap nem a Metrónál. hanem Shellnél tankoltam kivételesen, hátha...

Cseréltem gyertyákat is.

Ma reggel indulok, kb. 2 km-re jutottam, menet közbena szokásos, gázadásra nem reagál. Nem vártam meg míg kigyulladnak a lámpák, guruló

állapotban ráindítottam többször is, nem indult. Még gurult, váltó hármasban, gyújtás rá, kuplung fel, beröffen, de utána azonnal le is áll. Út széle,

10 perc indítózás kis pihenésekkel, és csak aztán indult be újra. Nem szimpatikus a sztori, ötletem meg nincs.

Most jut eszembe, korábban volt olyan, hogy menet közben gázra nem reagál, lehúzódtam, a motor NEM ÁLLT LE, járt alapjáraton, sebességbe

raktam, és indulhattam, mintha mi sem történt volna. Sajnos erre az emlékre csak ma reggel jöttem rá, de ha nem áll le, akkor csak nem

üzemanyagellátás. De akkor mi? Kezdek elszomorodni.

Nem szimpatizálok a szerelőkkel, de lehet az lesz a sorsa, hacsak nem tudtok valami tuti tippet :D

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket kérem!

Egy 96-s 16 szelepes F Astrám van (X14XE). A feleségem tegnap Budapestről haza tartott és elment a gyerekért az óvodába. Addig semmi gond nem volt az autóval. Miután elindult ismét az autó kb 50 méter után hirtelen rángatott és lefulladt. Próbálta újraindítani de nem indult be. Én negyed óra múlva értem oda és pöccre beindítottam az autót. A motor egyenletesen járt szervíz lámpa nem világított és megint lehetett vele normálisan menni. Igaz az óvodától nem lakunk messze de nem mutatott semmit. Mi lehet a probléma?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket kérem!

Egy 96-s 16 szelepes F Astrám van (X14XE). A feleségem tegnap Budapestről haza tartott és elment a gyerekért az óvodába. Addig semmi gond nem volt az autóval. Miután elindult ismét az autó kb 50 méter után hirtelen rángatott és lefulladt. Próbálta újraindítani de nem indult be. Én negyed óra múlva értem oda és pöccre beindítottam az autót. A motor egyenletesen járt szervíz lámpa nem világított és megint lehetett vele normálisan menni. Igaz az óvodától nem lakunk messze de nem mutatott semmit. Mi lehet a probléma?

Szia!

Nekem bár nem leállós-újra nem indulós, de rángatás volt korábban, üzemanyagszűrő csere megoldotta.

Azóta rángatás nélkül áll le... :D egyik sem szerencsés.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Urak!

Útjeladóval kapcsolatban lenne kérdésem! Egy X14NZ motorú Astránál tegnap kidobta a 24-es hibakódot, ami útjeladó...

A hibajelenség annyi volt, hogy nem működött a km-óra mutatója, valamint a sárga lámpa világított. Kivillogtatás után "mondta" el a baját. :D

A kérdésem az lenne, hogy ezt hogyan lehet orvosolni? Szétszedtük, érintkezési hibát(szakadás, forrasztási hibát) nem találtunk.

Köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Urak!

Útjeladóval kapcsolatban lenne kérdésem! Egy X14NZ motorú Astránál tegnap kidobta a 24-es hibakódot, ami útjeladó...

A hibajelenség annyi volt, hogy nem működött a km-óra mutatója, valamint a sárga lámpa világított. Kivillogtatás után "mondta" el a baját. :D

A kérdésem az lenne, hogy ezt hogyan lehet orvosolni? Szétszedtük, érintkezési hibát(szakadás, forrasztási hibát) nem találtunk.

Köszönöm előre is!

Km-spirál? :D

Link to comment
Megosztás:

Az teljesen ép.

A hibakódot nem értem...

Figyi, maga a km-óra teljesen mechanikusan működik. Ha az óra sem működött, akkor ott valami mechnikus probléma is volt. Nem működő órára tök jogosan villogta a sebesség jeladó hibát, mert az a jeladó az óra hátulján van, és onnan ugatja ez ECU-nak hogy mennyi is az annyi. Ha az óra elfekszik, akkor nem tud mint küldeni a jeladó sem, tehát dobja a hibát. Azt kéne megfejteni, hogy az óra miért halt be, ezért volt az első ötletem a spirál.

Link to comment
Megosztás:

Figyi, maga a km-óra teljesen mechanikusan működik. Ha az óra sem működött, akkor ott valami mechnikus probléma is volt. Nem működő órára tök jogosan villogta a sebesség jeladó hibát, mert az a jeladó az óra hátulján van, és onnan ugatja ez ECU-nak hogy mennyi is az annyi. Ha az óra elfekszik, akkor nem tud mint küldeni a jeladó sem, tehát dobja a hibát. Azt kéne megfejteni, hogy az óra miért halt be, ezért volt az első ötletem a spirál.

Vágom! Akkor spirált cserélünk délután, és megnézzük jó lesz-e.

Köszönöm Dáwid!

Link to comment
Megosztás:

Tegnap nem a Metrónál. hanem Shellnél tankoltam kivételesen, hátha...

Cseréltem gyertyákat is.

Ma reggel indulok, kb. 2 km-re jutottam, menet közbena szokásos, gázadásra nem reagál. Nem vártam meg míg kigyulladnak a lámpák, guruló

állapotban ráindítottam többször is, nem indult. Még gurult, váltó hármasban, gyújtás rá, kuplung fel, beröffen, de utána azonnal le is áll. Út széle,

10 perc indítózás kis pihenésekkel, és csak aztán indult be újra. Nem szimpatikus a sztori, ötletem meg nincs.

Most jut eszembe, korábban volt olyan, hogy menet közben gázra nem reagál, lehúzódtam, a motor NEM ÁLLT LE, járt alapjáraton, sebességbe

raktam, és indulhattam, mintha mi sem történt volna. Sajnos erre az emlékre csak ma reggel jöttem rá, de ha nem áll le, akkor csak nem

üzemanyagellátás. De akkor mi? Kezdek elszomorodni.

Nem szimpatizálok a szerelőkkel, de lehet az lesz a sorsa, hacsak nem tudtok valami tuti tippet :D

Köszi

Esetleg gyújtásmodul? A gyújtótrafó alatt találod. Bár nem magyarázza a gázadásra nem reagálós hibát, de a leállást, aztán mintha mi sem történt volna jellegű újraindulást igen. Még azt próbáld meg (ha nem volt még) hogy alapjáraton megy a motor, felnyitod a motorháztetőt, és minden elektromos csatlakozást megcibálsz, amit csak találsz. Ha valamelyiknél megtorpan, esetleg leáll a motor, ott a gond.

Link to comment
Megosztás:

Vágom! Akkor spirált cserélünk délután, és megnézzük jó lesz-e.

Köszönöm Dáwid!

Első körben szerintem csak vedd ki az órát, és próbáld meg a spirált kihúzni a csőből. Ha ki tudod húzni, akkor az el van szakadva, akkor cseréld. Illetve a váltó felőli végét is érdemes megnézni, hátha csak kiugrott ( ki tud? :D ... mindegy, megnézni meg lehet.) Ha cserére kerül a sor, akkor csak gyárit, az utángyártottak 99 és fél százaléka kattog, zörög, ugrál, a maradék fél pedig nem kerül autóba :D

Link to comment
Megosztás:

Első körben szerintem csak vedd ki az órát, és próbáld meg a spirált kihúzni a csőből. Ha ki tudod húzni, akkor az el van szakadva, akkor cseréld. Illetve a váltó felőli végét is érdemes megnézni, hátha csak kiugrott ( ki tud? :D ... mindegy, megnézni meg lehet.) Ha cserére kerül a sor, akkor csak gyárit, az utángyártottak 99 és fél százaléka kattog, zörög, ugrál, a maradék fél pedig nem kerül autóba :D

Erről már hallottam én is, hogy az utángyártottak carok... Meg fogjuk nézni délután!

Link to comment
Megosztás:

Tegnap nem a Metrónál. hanem Shellnél tankoltam kivételesen, hátha...

Cseréltem gyertyákat is.

Ma reggel indulok, kb. 2 km-re jutottam, menet közbena szokásos, gázadásra nem reagál. Nem vártam meg míg kigyulladnak a lámpák, guruló

állapotban ráindítottam többször is, nem indult. Még gurult, váltó hármasban, gyújtás rá, kuplung fel, beröffen, de utána azonnal le is áll. Út széle,

10 perc indítózás kis pihenésekkel, és csak aztán indult be újra. Nem szimpatikus a sztori, ötletem meg nincs.

Most jut eszembe, korábban volt olyan, hogy menet közben gázra nem reagál, lehúzódtam, a motor NEM ÁLLT LE, járt alapjáraton, sebességbe

raktam, és indulhattam, mintha mi sem történt volna. Sajnos erre az emlékre csak ma reggel jöttem rá, de ha nem áll le, akkor csak nem

üzemanyagellátás. De akkor mi? Kezdek elszomorodni.

Nem szimpatizálok a szerelőkkel, de lehet az lesz a sorsa, hacsak nem tudtok valami tuti tippet :D

Köszi

Hello!

Van lopásgátlód, vagy ilyesmi? Lehet, hogy az szórakozik.

Aztán lehet még kontakthiba is. Valahogy figyelni kéne, hogy amikor leáll a motor, akkor van-e feszültség az AC csatlakozójánál. (Pl. 2 vékony fémszálat becsíptetsz a csati alá és arra rákötsz egy feszmérőt. Csak ne érjenek össze.)

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Van lopásgátlód, vagy ilyesmi? Lehet, hogy az szórakozik.

Aztán lehet még kontakthiba is. Valahogy figyelni kéne, hogy amikor leáll a motor, akkor van-e feszültség az AC csatlakozójánál. (Pl. 2 vékony fémszálat becsíptetsz a csati alá és arra rákötsz egy feszmérőt. Csak ne érjenek össze.)

FPepe:

A "cibálást" már próbálgattam, de szerintem elég "kesztyűs"kézzel, ma megpróbálom durvábban is.

Gyújtásmodul hibát ki lehet villogtatni? Lehet akkor is eltárolt hibakód, ha a narancssárga lámpám nem jelez hibát? Ezt tervezem még mára.

ptomi82:

Az a gond, hogy nagyon hirtelen jön a leállás, nem lehet rá felkészülni. Van hogy egy nap kimarad, megy rendesen, más napokon meg többször is. És a leállás pillanatában tuti nem a feszültségszintre fogok nézni, hanem a mögöttem jövő forgalomra :D annál is inkább, hogy max. csak 1 pillanatig mehet el, mert utána ugye indul. AC relét már helyettesítettem vezetékezéssel próba gyanánt, de úgy is leállt, így annak a hibáját is kizártam.

Lopásgátló, egyéb finomság nincs.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na, nekem 16 pólusú hibavizsgáló csatlakozóm van, kivillogtattam, sorban csak 12-esek jöttek, azaz nincs hiba eltárolva.

Cseréltem légszűrőt, alapjárati motort újra pucoltam, rángattam vezetékeket, AC relét áthidaltam kapcsolóval, igaz próbakört nem mentem vele,

de alapjáraton is hallhatóan nem túl jól viselkedett, bár le nem állt.

Viszont figyelmes lettem egy hangra, rögtön az akku mögött egy kis fekete kör alapú hasáb, ha jól tévedek az a gyújtótrafó? Abból megy egy fekete vezeték a gyújtáselosztóba.

Szóval, ebből a kis fekete dobozból (gyújtótrafó?) motor járás közben mintha fura egyenletes csörgő, zörgő hang jönne, ez normális? Okozhatja ez a menetközben leáll, de újraindul

problémát?

Köszi, jóéjt

Link to comment
Megosztás:

FPepe:

A "cibálást" már próbálgattam, de szerintem elég "kesztyűs"kézzel, ma megpróbálom durvábban is.

Gyújtásmodul hibát ki lehet villogtatni? Lehet akkor is eltárolt hibakód, ha a narancssárga lámpám nem jelez hibát? Ezt tervezem még mára.

A gyújtásmodul hibát nem tárolja el, ezért is szopatós dolog.

Sziasztok!

Na, nekem 16 pólusú hibavizsgáló csatlakozóm van, kivillogtattam, sorban csak 12-esek jöttek, azaz nincs hiba eltárolva.

Cseréltem légszűrőt, alapjárati motort újra pucoltam, rángattam vezetékeket, AC relét áthidaltam kapcsolóval, igaz próbakört nem mentem vele,

de alapjáraton is hallhatóan nem túl jól viselkedett, bár le nem állt.

Viszont figyelmes lettem egy hangra, rögtön az akku mögött egy kis fekete kör alapú hasáb, ha jól tévedek az a gyújtótrafó? Abból megy egy fekete vezeték a gyújtáselosztóba.

Szóval, ebből a kis fekete dobozból (gyújtótrafó?) motor járás közben mintha fura egyenletes csörgő, zörgő hang jönne, ez normális? Okozhatja ez a menetközben leáll, de újraindul

problémát?

Köszi, jóéjt

Ha a trafóból hallod a csattogó hangot, az annak a jele lehet, hogy belül átüt valahol. Nekem is volt ilyen, problémát még nem okozott, de kicseréltem.

Link to comment
Megosztás:

A gyújtásmodul hibát nem tárolja el, ezért is szopatós dolog.

Ha a trafóból hallod a csattogó hangot, az annak a jele lehet, hogy belül átüt valahol. Nekem is volt ilyen, problémát még nem okozott, de kicseréltem.

Folyamatos csattogó hang van, fordulatszám növeléssel az is gyakrabban, bár elég nehéz kifülelni, mert mellette ugye zakatol a motor.

Erre gondolok amúgy, ez a gyújtótrafó, ugye? CE10017-12B1.jpg

Na de ha ez is gond, akkor sem reális a leáll, de újraindul hiba okaként, mert ezzel, ha jól gondolom, csak rángatna néha. Az viszont nincs.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom jó helyre írok-e kipufogóval kapcsolatban.

Most vált esedékessé a középső és a hátsó kipufogódob csere az 1.4 16 szelepes 97-es Astrámon. Az autó 2006 nyara óta van nálam, azóta nem volt gond a kipufogóval. Nemrégiben kezdett el sportos hangja lenni. Megnézve kiderült, hogy a hátsó dob több helyen is lyukas.

A szerelő két gyártmányt ajánlott a Bosal-t meg a VFM-et ami a Bosal neve alatt fut. Viszont a VFM olcsóbb.

Milyen véleményetek van a VFM-ről. Vagy inkább Bosal?

Az autóról annyit, hogy évente max 12-13e km-t fut, azt sem sportos tempóban.

Köszönöm.

Üdv, István

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.