Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Sziasztok!

Tegnap vettem egy opel astra 1.4 classicot 99évj kérdés hogy ehhez van e kezelési könyv és javításai könyv.

meg hogy ez már az eco teches vagy melyik kivitel mert a papíron forgalmiban 1.4 f van írva.

köszi előre is.

Van mind a kettő. De google a barátod, nekem is onnan van. Magyarul természetesen. :D :D

Egyébként felnyitod a géptetőt és ha a motorra oda van írva, hogy ECOTEC (h nélkül!) akkor egyértelmű.

Elküldve
Sziasztok!

Tegnap vettem egy opel astra 1.4 classicot 99évj kérdés hogy ehhez van e kezelési könyv és javításai könyv.

meg hogy ez már az eco teches vagy melyik kivitel mert a papíron forgalmiban 1.4 f van írva.

köszi előre is.

http://www.kat.ph/search/opel-astra/

én innen szoktam leszedni

Elküldve

Szervó olajat hogy kell lecserélni 99 évj 1.4 classic ,annyi hogy a szervó tartály alatt van két cső ott leengedem és kész?

Valamint a lengés csillapítóknak mennyire kell puhának lenni? szerintem az enyém gázos kivitelű.

köszi

Elküldve
Nézd meg a forgalmiban a motorszám első 5 karakterét, abból kiderül. Ha X14XE, akkor Ecotec, ha X14NZ, akkor sima 8-szelepes Euro2-es. Apropó, milyen színű a környezetvédelmi matricád a hátsó rendszámtáblán?

az zöld.

Elküldve
Szervó olajat hogy kell lecserélni 99 évj 1.4 classic ,annyi hogy a szervó tartály alatt van két cső ott leengedem és kész?

Valamint a lengés csillapítóknak mennyire kell puhának lenni? szerintem az enyém gázos kivitelű.

köszi

Nos ez nagyon egyszerű. Állj oda a kocsi mellé a B oszlophoz (a két ajtó közötti rész), tedd a kezed a kocsira ott, ahol az ajtókeretek és a tető találkozik. Két kézzel lökd meg a kocsit a menetirányra merőlegesen, figyeld mennyire leng ki utána. Ha csak simán visszaáll az eredeti állapotába, egy mozdulattal akkor pont jó. Ha előtte leng ide-oda mielőtt megáll, akár csak egyszer is, csak pár centit is akkor valószínű, hogy elpuhultak a gátlók.

Szervizben ha a padra felteszik, az a biztos. :D

Elküldve
az zöld.

Akkor még várjál, következő műszakiig :D a Forgaliba a V9-es mezőben milyen szám van? :D (mondjuk, a forgalmiban a motorkód is ott van)

Elküldve
Nos ez nagyon egyszerű. Állj oda a kocsi mellé a B oszlophoz (a két ajtó közötti rész), tedd a kezed a kocsira ott, ahol az ajtókeretek és a tető találkozik. Két kézzel lökd meg a kocsit a menetirányra merőlegesen, figyeld mennyire leng ki utána. Ha csak simán visszaáll az eredeti állapotába, egy mozdulattal akkor pont jó. Ha előtte leng ide-oda mielőtt megáll, akár csak egyszer is, csak pár centit is akkor valószínű, hogy elpuhultak a gátlók.

Szervizben ha a padra felteszik, az a biztos. :D

köszi ezt megnézem és a szervó olajat hogyan kell cserélni?

Elküldve

Sziasztok Cartársak!

Segítséget szeretnék kérni a következő problémára: indulásnál egyre gyakrabban előfordul, hogy a kuplung felengedése közben erőteljesen rázkódik az autó. Nekem egy ismerős motortartó gumibak-cserét javasolt. Szerintetek mennyire valószínű ez a megoldás?

Ez egy X14NZ-s motor.

Előre is köszönöm!

Elküldve
Sziasztok Cartársak!

Segítséget szeretnék kérni a következő problémára: indulásnál egyre gyakrabban előfordul, hogy a kuplung felengedése közben erőteljesen rázkódik az autó. Nekem egy ismerős motortartó gumibak-cserét javasolt. Szerintetek mennyire valószínű ez a megoldás?

Ez egy X14NZ-s motor.

Előre is köszönöm!

Szia!

Nyilván az egyszerűbbekkel kell kezdeni, ilyen a tartóbakok, k.bowden ellenőrzése, stb. A motor nem gyengült be valamitől? Azért is tud kínlódni elinduláskor.

A drágább (és egyben valószínűbb) hiba pedig a kuplungtárcsa csillapítórugóinak elfáradása, vagy pedig olajos szennyeződés kerülhetett a tárcsára. Ha kiderülne, hogy a kuplungnál van hiba, akkor egy teljes csere (szett) a megoldás.

Elküldve
Szia!

Nyilván az egyszerűbbekkel kell kezdeni, ilyen a tartóbakok, k.bowden ellenőrzése, stb. A motor nem gyengült be valamitől? Azért is tud kínlódni elinduláskor.

A drágább (és egyben valószínűbb) hiba pedig a kuplungtárcsa csillapítórugóinak elfáradása, vagy pedig olajos szennyeződés kerülhetett a tárcsára. Ha kiderülne, hogy a kuplungnál van hiba, akkor egy teljes csere (szett) a megoldás.

Motorgyengülést nem vettem észre, illetve nem olyat ami ezzel lenne összefüggésben.

Viszont a rángatás nem állandó jelenség elinduláskor, leggyakrabban akkor jelentkezik, ha nem kell megállnom, csak lassítani majd újra gyorsítani pl. piros lámpánál.

Elküldve

Lenne még egy kérdésem...

Pár oldallal előrébb olvastam egy hozzászólást, miszerint egy kolléga kicserélte a szénszűrő szivacsát.

Ennek menetét valaki le tudná írni? Úgy értem én is szedtem már szét, de én csak levágni tudtam a szűrő alját, így azt nem tudtam tovább használni. Cserét követően az "új" is szórja a szenet, ezért érdekelne a szivacs-cserélős megoldás!

Elküldve
Motorgyengülést nem vettem észre, illetve nem olyat ami ezzel lenne összefüggésben.

Viszont a rángatás nem állandó jelenség elinduláskor, leggyakrabban akkor jelentkezik, ha nem kell megállnom, csak lassítani majd újra gyorsítani pl. piros lámpánál.

Ez előző hsz-odban még úgy írtad, hogy elinduláskor rángat a kuplung felengedése közben. Ha nem álló helyzetből csinálja, hanem motorfék/terhelés váltásakor, akkor ez már teljesen más, én inkább lambda szonda felé nézelődnék.

Lenne még egy kérdésem...

Pár oldallal előrébb olvastam egy hozzászólást, miszerint egy kolléga kicserélte a szénszűrő szivacsát.

Ennek menetét valaki le tudná írni? Úgy értem én is szedtem már szét, de én csak levágni tudtam a szűrő alját, így azt nem tudtam tovább használni. Cserét követően az "új" is szórja a szenet, ezért érdekelne a szivacs-cserélős megoldás!

Én betettem egy szűrőt a tűzfalon a tankszellőztető szelep elé, hogy ne tudjon gondot okozni az esetlegesen meginduló széndarabkák.

Elküldve
Ez előző hsz-odban még úgy írtad, hogy elinduláskor rángat a kuplung felengedése közben. Ha nem álló helyzetből csinálja, hanem motorfék/terhelés váltásakor, akkor ez már teljesen más, én inkább lambda szonda felé nézelődnék.

Én betettem egy szűrőt a tűzfalon a tankszellőztető szelep elé, hogy ne tudjon gondot okozni az esetlegesen meginduló széndarabkák.

Előfordul lassú gurulás utáni induláskor. illetve álló helyzetből történő induláskor egyaránt.

Bocsánat, ha kissé félreérthetően írtam.

A szénszűrő problémáját én is egy plusz szűrővel oldottam meg, ami nem engedi tovább a szenet ugyan, de azért mégis jobb lenne ha a szűrő szűrne...

Elküldve
Előfordul lassú gurulás utáni induláskor. illetve álló helyzetből történő induláskor egyaránt.

Bocsánat, ha kissé félreérthetően írtam.

A szénszűrő problémáját én is egy plusz szűrővel oldottam meg, ami nem engedi tovább a szenet ugyan, de azért mégis jobb lenne ha a szűrő szűrne...

A szűrő szűr továbbra is, ha nincs szanaszét hullva a bele, azaz a kis megelőző benzinszűrőnél nem látsz széndarabkákat (gondolom egy egyszerű átlátszó benzinszűrőt tettél oda).

Elküldve
Előfordul lassú gurulás utáni induláskor. illetve álló helyzetből történő induláskor egyaránt.

Bocsánat, ha kissé félreérthetően írtam.

A szénszűrő problémáját én is egy plusz szűrővel oldottam meg, ami nem engedi tovább a szenet ugyan, de azért mégis jobb lenne ha a szűrő szűrne...

Gyertyák/gyertyakábelek mikoriak? A fogyasztásod rendben van (a lambda miatt kérdem)?

Normális benzin (tisztán) van a tankban?

Elküldve
A szűrő szűr továbbra is, ha nincs szanaszét hullva a bele, azaz a kis megelőző benzinszűrőnél nem látsz széndarabkákat (gondolom egy egyszerű átlátszó benzinszűrőt tettél oda).

De sajnos szét van hullva a szénszűrő, az utólag beiktatott benzinszűrő is tele van szénnel...

Elküldve
Gyertyák/gyertyakábelek mikoriak? A fogyasztásod rendben van (a lambda miatt kérdem)?

Normális benzin (tisztán) van a tankban?

Gyertyák, ill. gyertyakábelek kb. fél évesek. A fogyasztásommal nincs nagy gondom, 7,2 litert számoltam városban tiszta 95-ös

benzinnel.

Elküldve
Lenne egy pár problémám egy F Astrával. Ez egy Sedan, 1.4-es, 44kw-os gép. Pár dologra megtaláltam a GYIK-ban a választ, de van amire nem. Az egyik, hogy valami gond van a tankszellőzéssel, mert autópályán már kétszer halt be az AC, illetve mostanában már baromi nagyot szív a tanksapka levételekor, illetve pukkan egyet már a tank is, gondolom akkor ugrik vissza eredeti állapotába. Most ilyen 10km-nként kinyitom, de jó lenne, ha segítenétek, hogy mit nézzek meg, hol kell ennek szellőzni.

A másik, hogy hol tud befolyni víz a lábtérbe? A hűtővíz nem fogyik, ellenben mindkét oldalt elöl facsarni lehet a vizet a szőnyegekből.

A harmadik, hogy az alapjárat össze-vissza dolgozik, leginkább magasan marad, és bőg a motor. Alapjárati motor már új van rajta, de ugyanúgy rossz... Ebben tudnátok segíteni?

Előre is köszönök minden segítő választ. :D

Én a tankszellőzéssel sürgősen kezdenék valamit. Nekem már ment szarrá emiatt tank. A tankszellőző egy aktívszenes szűrővel van ellátva, ami néha eldugulhat, vagy csak szimplán valamiért összeáll a szénágy benne, nedvesség, túltankolt benzin stb.

Az nem megoldás hogy nyitogatod, mert ha nyáron jó sokat tágul meg aztán összehúzódik ha hűl, ahogy pattanik egyszer úgy kezdődik végleg a vetemedés, be fog állni az alja egy huplira, vagy aztán végül el is törik.

Elküldve
Én a tankszellőzéssel sürgősen kezdenék valamit. Nekem már ment szarrá emiatt tank. A tankszellőző egy aktívszenes szűrővel van ellátva, ami néha eldugulhat, vagy csak szimplán valamiért összeáll a szénágy benne, nedvesség, túltankolt benzin stb.

Az nem megoldás hogy nyitogatod, mert ha nyáron jó sokat tágul meg aztán összehúzódik ha hűl, ahogy pattanik egyszer úgy kezdődik végleg a vetemedés, be fog állni az alja egy huplira, vagy aztán végül el is törik.

Próbáltam szétszedni, ugye a jobb első kerék mögött találtam a szénszűrőt, a három csövével, de igazság szerint nem tudom, hogy pl ami a tank felé megy, annak mennyire kell szelelni, mert fújni nem tudtam, szívni meg benzin jön, az aktívszénszűrő három csövén egyiken sem lehet belefújni, az a baj, hogy nem is tudom, hogy mi a természetes ennél. Ami a szűrőtől megy a nagyvilágba, az a cső tuti tiszta, mert azon legalább át lehet fújni. A legkisebb meg valami vákum cső lehet, ami megy a motorra, valamilyen szelephez. Ez utóbbi szintén nem szelel, de gondolom ez amiatt a szelep miatt, ami a cső végén van.

Elküldve

sziasztok kérdés a műszerfalon menet közben miknek kell világítani mert nekem semmi nem világit menet közben az létezik ,még a lámpa se mikor fel van kapcsolva,

valamint a műszerfal világiasítás kapcsoló nincs nekem azt utólag belehet szerelni?

köszi bocsi hogy ennyit kérdezek csak még ez az első opelem:)

Elküldve
sziasztok kérdés a műszerfalon menet közben miknek kell világítani mert nekem semmi nem világit menet közben az létezik ,még a lámpa se mikor fel van kapcsolva,

valamint a műszerfal világiasítás kapcsoló nincs nekem azt utólag belehet szerelni?

köszi bocsi hogy ennyit kérdezek csak még ez az első opelem:)

menet közben nekem sem világít semmi, de sztem nem is kell... ha felkapcsolod a tompítottat akkor csak háttérvilágításnak kell lenni, a távolságival a kék piktogram kezd majd világítani ami ugye azt szimbolizálja :D

Elküldve
Lenne még egy kérdésem...

Pár oldallal előrébb olvastam egy hozzászólást, miszerint egy kolléga kicserélte a szénszűrő szivacsát.

Ennek menetét valaki le tudná írni? Úgy értem én is szedtem már szét, de én csak levágni tudtam a szűrő alját, így azt nem tudtam tovább használni. Cserét követően az "új" is szórja a szenet, ezért érdekelne a szivacs-cserélős megoldás!

hello!

Én cseréltem a széntartályban szivacsot!Én is levágtam a széntartály alját és ott van egy ilyen csillag alakú műanyag amiben szivacs van!Azt a műanyagot kipattintod és kiszórod a tartályból szenet és a tartály tetejében is van szivacs!Kicseréltem a két szivacsot visszaszortam a szenet visszapattintottam azt csillagalakú müanyagot és a tartály alját sziloval visszaragasztottam!És pluszban még szigetelőszalaggal is körbetekertem a külsejét!És azóta is jól működik!Persze én is benthagytam az átlátszó szűrőt a szelep elött és azóta nekem sincs benne szén!De elötte nekem is tele volt!

Remélem tudtam segíteni!

Ha kérdésed van írj!

Üdv.:zozo

Elküldve

Sziasztok!

van egy olyan kérdésem hogy 99évj 1.4 X14Nz verdához kapcsolási rajzotok nincsen véletlen? ami magyar is mert amit letöltöttem javítási könyvet/Dr. H.R Etzold/ abban nincsen ilyen motorszámú kocsi és kérdés hogy ami abban vannak kapcsolási ábrák jók e hozzá.

Elküldve
Sziasztok!

van egy olyan kérdésem hogy 99évj 1.4 X14Nz verdához kapcsolási rajzotok nincsen véletlen? ami magyar is mert amit letöltöttem javítási könyvet/Dr. H.R Etzold/ abban nincsen ilyen motorszámú kocsi és kérdés hogy ami abban vannak kapcsolási ábrák jók e hozzá.

Szia!

Nekem van egy ilyenem, nem tudom, hogy jó e mert még nem használtam de ebben van X14NZ motorkódú kapcsolási rajz. Azt hiszem a 13. oldalon találod meg.

Igaz ez elvileg 97-es kapcsolási rajz, de hátha jó.

Elküldve
Szia!

Nekem van egy ilyenem, nem tudom, hogy jó e mert még nem használtam de ebben van X14NZ motorkódú kapcsolási rajz. Azt hiszem a 13. oldalon találod meg.

Igaz ez elvileg 97-es kapcsolási rajz, de hátha jó.

átküldöd nekem h.robi1978@gmail.com köszi

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.