Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Tegnap vettem egy opel astra 1.4 classicot 99évj kérdés hogy ehhez van e kezelési könyv és javításai könyv.

meg hogy ez már az eco teches vagy melyik kivitel mert a papíron forgalmiban 1.4 f van írva.

köszi előre is.

Van mind a kettő. De google a barátod, nekem is onnan van. Magyarul természetesen. :D :D

Egyébként felnyitod a géptetőt és ha a motorra oda van írva, hogy ECOTEC (h nélkül!) akkor egyértelmű.

Link to comment
Megosztás:

Szervó olajat hogy kell lecserélni 99 évj 1.4 classic ,annyi hogy a szervó tartály alatt van két cső ott leengedem és kész?

Valamint a lengés csillapítóknak mennyire kell puhának lenni? szerintem az enyém gázos kivitelű.

köszi

Nos ez nagyon egyszerű. Állj oda a kocsi mellé a B oszlophoz (a két ajtó közötti rész), tedd a kezed a kocsira ott, ahol az ajtókeretek és a tető találkozik. Két kézzel lökd meg a kocsit a menetirányra merőlegesen, figyeld mennyire leng ki utána. Ha csak simán visszaáll az eredeti állapotába, egy mozdulattal akkor pont jó. Ha előtte leng ide-oda mielőtt megáll, akár csak egyszer is, csak pár centit is akkor valószínű, hogy elpuhultak a gátlók.

Szervizben ha a padra felteszik, az a biztos. :D

Link to comment
Megosztás:

Nos ez nagyon egyszerű. Állj oda a kocsi mellé a B oszlophoz (a két ajtó közötti rész), tedd a kezed a kocsira ott, ahol az ajtókeretek és a tető találkozik. Két kézzel lökd meg a kocsit a menetirányra merőlegesen, figyeld mennyire leng ki utána. Ha csak simán visszaáll az eredeti állapotába, egy mozdulattal akkor pont jó. Ha előtte leng ide-oda mielőtt megáll, akár csak egyszer is, csak pár centit is akkor valószínű, hogy elpuhultak a gátlók.

Szervizben ha a padra felteszik, az a biztos. :D

köszi ezt megnézem és a szervó olajat hogyan kell cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Cartársak!

Segítséget szeretnék kérni a következő problémára: indulásnál egyre gyakrabban előfordul, hogy a kuplung felengedése közben erőteljesen rázkódik az autó. Nekem egy ismerős motortartó gumibak-cserét javasolt. Szerintetek mennyire valószínű ez a megoldás?

Ez egy X14NZ-s motor.

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Cartársak!

Segítséget szeretnék kérni a következő problémára: indulásnál egyre gyakrabban előfordul, hogy a kuplung felengedése közben erőteljesen rázkódik az autó. Nekem egy ismerős motortartó gumibak-cserét javasolt. Szerintetek mennyire valószínű ez a megoldás?

Ez egy X14NZ-s motor.

Előre is köszönöm!

Szia!

Nyilván az egyszerűbbekkel kell kezdeni, ilyen a tartóbakok, k.bowden ellenőrzése, stb. A motor nem gyengült be valamitől? Azért is tud kínlódni elinduláskor.

A drágább (és egyben valószínűbb) hiba pedig a kuplungtárcsa csillapítórugóinak elfáradása, vagy pedig olajos szennyeződés kerülhetett a tárcsára. Ha kiderülne, hogy a kuplungnál van hiba, akkor egy teljes csere (szett) a megoldás.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nyilván az egyszerűbbekkel kell kezdeni, ilyen a tartóbakok, k.bowden ellenőrzése, stb. A motor nem gyengült be valamitől? Azért is tud kínlódni elinduláskor.

A drágább (és egyben valószínűbb) hiba pedig a kuplungtárcsa csillapítórugóinak elfáradása, vagy pedig olajos szennyeződés kerülhetett a tárcsára. Ha kiderülne, hogy a kuplungnál van hiba, akkor egy teljes csere (szett) a megoldás.

Motorgyengülést nem vettem észre, illetve nem olyat ami ezzel lenne összefüggésben.

Viszont a rángatás nem állandó jelenség elinduláskor, leggyakrabban akkor jelentkezik, ha nem kell megállnom, csak lassítani majd újra gyorsítani pl. piros lámpánál.

Link to comment
Megosztás:

Lenne még egy kérdésem...

Pár oldallal előrébb olvastam egy hozzászólást, miszerint egy kolléga kicserélte a szénszűrő szivacsát.

Ennek menetét valaki le tudná írni? Úgy értem én is szedtem már szét, de én csak levágni tudtam a szűrő alját, így azt nem tudtam tovább használni. Cserét követően az "új" is szórja a szenet, ezért érdekelne a szivacs-cserélős megoldás!

Link to comment
Megosztás:

Motorgyengülést nem vettem észre, illetve nem olyat ami ezzel lenne összefüggésben.

Viszont a rángatás nem állandó jelenség elinduláskor, leggyakrabban akkor jelentkezik, ha nem kell megállnom, csak lassítani majd újra gyorsítani pl. piros lámpánál.

Ez előző hsz-odban még úgy írtad, hogy elinduláskor rángat a kuplung felengedése közben. Ha nem álló helyzetből csinálja, hanem motorfék/terhelés váltásakor, akkor ez már teljesen más, én inkább lambda szonda felé nézelődnék.

Lenne még egy kérdésem...

Pár oldallal előrébb olvastam egy hozzászólást, miszerint egy kolléga kicserélte a szénszűrő szivacsát.

Ennek menetét valaki le tudná írni? Úgy értem én is szedtem már szét, de én csak levágni tudtam a szűrő alját, így azt nem tudtam tovább használni. Cserét követően az "új" is szórja a szenet, ezért érdekelne a szivacs-cserélős megoldás!

Én betettem egy szűrőt a tűzfalon a tankszellőztető szelep elé, hogy ne tudjon gondot okozni az esetlegesen meginduló széndarabkák.

Link to comment
Megosztás:

Ez előző hsz-odban még úgy írtad, hogy elinduláskor rángat a kuplung felengedése közben. Ha nem álló helyzetből csinálja, hanem motorfék/terhelés váltásakor, akkor ez már teljesen más, én inkább lambda szonda felé nézelődnék.

Én betettem egy szűrőt a tűzfalon a tankszellőztető szelep elé, hogy ne tudjon gondot okozni az esetlegesen meginduló széndarabkák.

Előfordul lassú gurulás utáni induláskor. illetve álló helyzetből történő induláskor egyaránt.

Bocsánat, ha kissé félreérthetően írtam.

A szénszűrő problémáját én is egy plusz szűrővel oldottam meg, ami nem engedi tovább a szenet ugyan, de azért mégis jobb lenne ha a szűrő szűrne...

Link to comment
Megosztás:

Előfordul lassú gurulás utáni induláskor. illetve álló helyzetből történő induláskor egyaránt.

Bocsánat, ha kissé félreérthetően írtam.

A szénszűrő problémáját én is egy plusz szűrővel oldottam meg, ami nem engedi tovább a szenet ugyan, de azért mégis jobb lenne ha a szűrő szűrne...

A szűrő szűr továbbra is, ha nincs szanaszét hullva a bele, azaz a kis megelőző benzinszűrőnél nem látsz széndarabkákat (gondolom egy egyszerű átlátszó benzinszűrőt tettél oda).

Link to comment
Megosztás:

Előfordul lassú gurulás utáni induláskor. illetve álló helyzetből történő induláskor egyaránt.

Bocsánat, ha kissé félreérthetően írtam.

A szénszűrő problémáját én is egy plusz szűrővel oldottam meg, ami nem engedi tovább a szenet ugyan, de azért mégis jobb lenne ha a szűrő szűrne...

Gyertyák/gyertyakábelek mikoriak? A fogyasztásod rendben van (a lambda miatt kérdem)?

Normális benzin (tisztán) van a tankban?

Link to comment
Megosztás:

A szűrő szűr továbbra is, ha nincs szanaszét hullva a bele, azaz a kis megelőző benzinszűrőnél nem látsz széndarabkákat (gondolom egy egyszerű átlátszó benzinszűrőt tettél oda).

De sajnos szét van hullva a szénszűrő, az utólag beiktatott benzinszűrő is tele van szénnel...

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy pár problémám egy F Astrával. Ez egy Sedan, 1.4-es, 44kw-os gép. Pár dologra megtaláltam a GYIK-ban a választ, de van amire nem. Az egyik, hogy valami gond van a tankszellőzéssel, mert autópályán már kétszer halt be az AC, illetve mostanában már baromi nagyot szív a tanksapka levételekor, illetve pukkan egyet már a tank is, gondolom akkor ugrik vissza eredeti állapotába. Most ilyen 10km-nként kinyitom, de jó lenne, ha segítenétek, hogy mit nézzek meg, hol kell ennek szellőzni.

A másik, hogy hol tud befolyni víz a lábtérbe? A hűtővíz nem fogyik, ellenben mindkét oldalt elöl facsarni lehet a vizet a szőnyegekből.

A harmadik, hogy az alapjárat össze-vissza dolgozik, leginkább magasan marad, és bőg a motor. Alapjárati motor már új van rajta, de ugyanúgy rossz... Ebben tudnátok segíteni?

Előre is köszönök minden segítő választ. :D

Én a tankszellőzéssel sürgősen kezdenék valamit. Nekem már ment szarrá emiatt tank. A tankszellőző egy aktívszenes szűrővel van ellátva, ami néha eldugulhat, vagy csak szimplán valamiért összeáll a szénágy benne, nedvesség, túltankolt benzin stb.

Az nem megoldás hogy nyitogatod, mert ha nyáron jó sokat tágul meg aztán összehúzódik ha hűl, ahogy pattanik egyszer úgy kezdődik végleg a vetemedés, be fog állni az alja egy huplira, vagy aztán végül el is törik.

Link to comment
Megosztás:

Én a tankszellőzéssel sürgősen kezdenék valamit. Nekem már ment szarrá emiatt tank. A tankszellőző egy aktívszenes szűrővel van ellátva, ami néha eldugulhat, vagy csak szimplán valamiért összeáll a szénágy benne, nedvesség, túltankolt benzin stb.

Az nem megoldás hogy nyitogatod, mert ha nyáron jó sokat tágul meg aztán összehúzódik ha hűl, ahogy pattanik egyszer úgy kezdődik végleg a vetemedés, be fog állni az alja egy huplira, vagy aztán végül el is törik.

Próbáltam szétszedni, ugye a jobb első kerék mögött találtam a szénszűrőt, a három csövével, de igazság szerint nem tudom, hogy pl ami a tank felé megy, annak mennyire kell szelelni, mert fújni nem tudtam, szívni meg benzin jön, az aktívszénszűrő három csövén egyiken sem lehet belefújni, az a baj, hogy nem is tudom, hogy mi a természetes ennél. Ami a szűrőtől megy a nagyvilágba, az a cső tuti tiszta, mert azon legalább át lehet fújni. A legkisebb meg valami vákum cső lehet, ami megy a motorra, valamilyen szelephez. Ez utóbbi szintén nem szelel, de gondolom ez amiatt a szelep miatt, ami a cső végén van.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok kérdés a műszerfalon menet közben miknek kell világítani mert nekem semmi nem világit menet közben az létezik ,még a lámpa se mikor fel van kapcsolva,

valamint a műszerfal világiasítás kapcsoló nincs nekem azt utólag belehet szerelni?

köszi bocsi hogy ennyit kérdezek csak még ez az első opelem:)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok kérdés a műszerfalon menet közben miknek kell világítani mert nekem semmi nem világit menet közben az létezik ,még a lámpa se mikor fel van kapcsolva,

valamint a műszerfal világiasítás kapcsoló nincs nekem azt utólag belehet szerelni?

köszi bocsi hogy ennyit kérdezek csak még ez az első opelem:)

menet közben nekem sem világít semmi, de sztem nem is kell... ha felkapcsolod a tompítottat akkor csak háttérvilágításnak kell lenni, a távolságival a kék piktogram kezd majd világítani ami ugye azt szimbolizálja :D

Link to comment
Megosztás:

Lenne még egy kérdésem...

Pár oldallal előrébb olvastam egy hozzászólást, miszerint egy kolléga kicserélte a szénszűrő szivacsát.

Ennek menetét valaki le tudná írni? Úgy értem én is szedtem már szét, de én csak levágni tudtam a szűrő alját, így azt nem tudtam tovább használni. Cserét követően az "új" is szórja a szenet, ezért érdekelne a szivacs-cserélős megoldás!

hello!

Én cseréltem a széntartályban szivacsot!Én is levágtam a széntartály alját és ott van egy ilyen csillag alakú műanyag amiben szivacs van!Azt a műanyagot kipattintod és kiszórod a tartályból szenet és a tartály tetejében is van szivacs!Kicseréltem a két szivacsot visszaszortam a szenet visszapattintottam azt csillagalakú müanyagot és a tartály alját sziloval visszaragasztottam!És pluszban még szigetelőszalaggal is körbetekertem a külsejét!És azóta is jól működik!Persze én is benthagytam az átlátszó szűrőt a szelep elött és azóta nekem sincs benne szén!De elötte nekem is tele volt!

Remélem tudtam segíteni!

Ha kérdésed van írj!

Üdv.:zozo

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

van egy olyan kérdésem hogy 99évj 1.4 X14Nz verdához kapcsolási rajzotok nincsen véletlen? ami magyar is mert amit letöltöttem javítási könyvet/Dr. H.R Etzold/ abban nincsen ilyen motorszámú kocsi és kérdés hogy ami abban vannak kapcsolási ábrák jók e hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

van egy olyan kérdésem hogy 99évj 1.4 X14Nz verdához kapcsolási rajzotok nincsen véletlen? ami magyar is mert amit letöltöttem javítási könyvet/Dr. H.R Etzold/ abban nincsen ilyen motorszámú kocsi és kérdés hogy ami abban vannak kapcsolási ábrák jók e hozzá.

Szia!

Nekem van egy ilyenem, nem tudom, hogy jó e mert még nem használtam de ebben van X14NZ motorkódú kapcsolási rajz. Azt hiszem a 13. oldalon találod meg.

Igaz ez elvileg 97-es kapcsolási rajz, de hátha jó.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.