Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Értem köszi. Valami akkor nem tiszta nekem. Ahogy az aknából a kocsi alját néztem 3 dob van. Középső dobban csörög valami. Ebben a dobban van a katalizátor és az törhetett szét!? Ez eddig rendben. Nézegettem az árakat különböző webshop-okban. Lehet venni olyat hogy 'középső dob' aminek az ára nem túl húzós. Ha viszont 'katalizátort' keresek az már elég drága. (a lángnál ehhez a típushoz 100e felett van). Valaki erről egy pár szót esetleg? Ha viszem szerelőhöz, nem akarom hogy teljesen tudatlanul állítsak oda. Köszi.

2 dob van. A leömlő felől jön a cső, 1. a katalizátor (nem dob, kati), utána középdob, aztán a hátsó dob. A dobok ára nem vészes, ami szívás az a katalizátor. Ha nem riadsz meg az "európaiatlan" megoldástól, akkor kiütöd-kiborítod belőle a törmeléket, és visszarakod üresen (randa megoldás, viszont elég költséghatékony). B verzió, veszel egy bontottat, ez kevésbé ócó, de még mindig nem olyan drága mintha veszel újat. Vagy C: veszel egy újat. Ez a legfájdalmasabb megoldás. (főleg amikor aranyért kicseréled, és asszony 2 héttel később, forró kipuffal beletalpal egy fél méteres víz-átfolyásba. Keresztfateromnak azóta zörög B) )

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ Dáwid. Már sokkal világosabb minden. Az zavart meg hogy ha van hátsó dob meg közép dob akkor biztos van első dob is. B) Szóval akkor nekem a közép dobban csörög valami! Néha halkabban néha hangosabban néha meg nem. Akkor nem katalizátor, de akkor mi lehet?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ Dáwid. Már sokkal világosabb minden. Az zavart meg hogy ha van hátsó dob meg közép dob akkor biztos van első dob is. :D Szóval akkor nekem a közép dobban csörög valami! Néha halkabban néha hangosabban néha meg nem. Akkor nem katalizátor, de akkor mi lehet?

A dobok is zörögnek ha rohadnak, csak olcsóbb cserélni B)

Link to comment
Megosztás:

Hello sziasztok, szeretnék egy kis segítséget kérni!

Van egy 1995-ös 1,4 8szelepes C14nz motorkodú F astrám!

A télen elég sokat állt az autó november óta 3000Km-t mentem csak vele benzinárak miatt!

Az utóbbi idóben egy fura kattogás hallatszódik a motortérből olyan mintha az injektorok környékéről jönne, megnőtt a fogyasztásom is és elinduláskor szeret olyat csinálni hogy hiába adom neki a gázt olyan mintha belefulladna a benzinbe, olyankor gyorsan vissza üres vissza egy és gáz, majd megindul viszonylag normálisan, mikor bemelegszik, kicsit elhalkul a folyamatos kattogás, de meg nem szűnik, a kocsi pöcc röffre indul és az alapjáratom is fix, nem ugrál! Van ötletetek mi lehet a probléma okozója?

Öntöttem bele injektor tisztító adalékot de még most is tapasztalom a jelenséget, Molnál szoktam tankolni sima 95öst. Mostanában már többet járok vele napi szinten is, azt hittem ha az állás után bejáratódik elmúlik talán de nem, egyedül a gyertyák nem lettek olaj cserekor cserélve(3000Km-rel ezelött!) mert nemsokkal elötte lett az egész vezérlés cserélve és azzal együtt a gyertyák is újak lettek!

Valakinek valami ötlet?? B)

Link to comment
Megosztás:

Hello sziasztok, szeretnék egy kis segítséget kérni!

Van egy 1995-ös 1,4 8szelepes C14nz motorkodú F astrám!

A télen elég sokat állt az autó november óta 3000Km-t mentem csak vele benzinárak miatt!

Az utóbbi idóben egy fura kattogás hallatszódik a motortérből olyan mintha az injektorok környékéről jönne, megnőtt a fogyasztásom is és elinduláskor szeret olyat csinálni hogy hiába adom neki a gázt olyan mintha belefulladna a benzinbe, olyankor gyorsan vissza üres vissza egy és gáz, majd megindul viszonylag normálisan, mikor bemelegszik, kicsit elhalkul a folyamatos kattogás, de meg nem szűnik, a kocsi pöcc röffre indul és az alapjáratom is fix, nem ugrál! Van ötletetek mi lehet a probléma okozója?

Öntöttem bele injektor tisztító adalékot de még most is tapasztalom a jelenséget, Molnál szoktam tankolni sima 95öst. Mostanában már többet járok vele napi szinten is, azt hittem ha az állás után bejáratódik elmúlik talán de nem, egyedül a gyertyák nem lettek olaj cserekor cserélve(3000Km-rel ezelött!) mert nemsokkal elötte lett az egész vezérlés cserélve és azzal együtt a gyertyák is újak lettek!

Valakinek valami ötlet?? B)

Milyen olaj került bele? Csak egy injektor van. :D Hidrotőke szokott kopogni, pl sz.r minőségű olajtól vagy csak elfáradt már valamelyik.

Link to comment
Megosztás:

Milyen olaj került bele? Csak egy injektor van. B) Hidrotőke szokott kopogni, pl sz.r minőségű olajtól vagy csak elfáradt már valamelyik.

Repsol 10w40 vagy 15w40 olajat öntöttünk bele (Ismerős szerelő csinálta én nem annyira értek hozzá), direkt nem a leggagyibbat, minden autónkba Repsol olajat használtunk eddig is!

Kérdezném őt a problémáról de sajna nem tudtam vele beszélni az utóbbi időben!

És hidrotőke hibájából lehet ez a nehézkes elindulás amit leírtam is a fogyasztásnövekedés?

Link to comment
Megosztás:

Alapjárati volt már takarítva? A TID két gombjának egyidejű lenyomására kíírja a sebességet 53Km/h-íg?

Az alapjárati motort már kitisztítottam, de szerintem a tengely "lógása" nem természetes. Gondolom én.

Nekem hagyományos kijelzőm van, tehát ha egyidejűleg nyomom a 2 gombot, akkor nem történik semmi se.

Viszont egyre gyatrább az autó, cseréltem benzinszűrőt is, csövek jó állapotban, vákumrendszer jó, Ac jó, szűrője tiszta.

Folyamatosan az a gond, hogy torpan gázadásra, nagyívű fordulás után gázadásra nem reagál, de nem is áll le, hanem rángatva ugyan, de lehet vele tovább menni, majd 3-500 méter egyenes szakasz után nincs gond.

Jön a következő fordulás és kezdődik minden előröl.

A TID a "hagyományos" kijelző B) (óra-dátum/rádió-hőmérő) Ha hosszan lenyomva tartja az ember a két gombját, akkor 53-ig kiírja a sebességet. Lambda szondád milyen? :D Ha ugyan azzal a sebességgel fordulsz, mint amivel amúgy egyenesen is mentél, akkor is csinálja ugyan ezt? Vagy csak lassulós, visszaváltós kanyarodásnál? Ha egyenesben megrángatod jobbra-balra párszor, hogy lötyögjön benne a lé egy kicsit, akkor is tudja?

Link to comment
Megosztás:

A TID a "hagyományos" kijelző B) (óra-dátum/rádió-hőmérő) Ha hosszan lenyomva tartja az ember a két gombját, akkor 53-ig kiírja a sebességet. Lambda szondád milyen? :D Ha ugyan azzal a sebességgel fordulsz, mint amivel amúgy egyenesen is mentél, akkor is csinálja ugyan ezt? Vagy csak lassulós, visszaváltós kanyarodásnál? Ha egyenesben megrángatod jobbra-balra párszor, hogy lötyögjön benne a lé egy kicsit, akkor is tudja?

Ha hagyományos, márpedig az, :) ez nem ír ki semmit, hanem elkezd rajta világítani minden egyszerre.

Lambda szonda egyvezetékes, (lila) gyári, egy éve cserélve.

Bármilyen sebességgel fordulok, rángat, fullad, torpan gázadásra, kotroll lámpa kigyullad, majd egy kis idő elalszik, és mire kiolvasnám megállás után, nem ad hibakódot.

Ha vissza váltva fordulok, akkor többnyire torpan, majd elindul.

Jobbra-balra még nem rángattam meg, de mindjárt kipróbálom azt is.

Link to comment
Megosztás:

Ha hagyományos, márpedig az, B) ez nem ír ki semmit, hanem elkezd rajta világítani minden egyszerre.

Lambda szonda egyvezetékes, (lila) gyári, egy éve cserélve.

Bármilyen sebességgel fordulok, rángat, fullad, torpan gázadásra, kotroll lámpa kigyullad, majd egy kis idő elalszik, és mire kiolvasnám megállás után, nem ad hibakódot.

Ha vissza váltva fordulok, akkor többnyire torpan, majd elindul.

Jobbra-balra még nem rángattam meg, de mindjárt kipróbálom azt is.

Meg kéne nézni a tankban a csöveket, az AC-pumpa egy kis dobozkából szívja a benzint, amibe a visszafolyó cső is bele van vezetve asszem. Erről Zotya tudna részletesebben mesélni. Ezeket a csöveket kéne átnézni, nincs-e kirepedezett, lelazult közöttük.

Link to comment
Megosztás:

Meg kéne nézni a tankban a csöveket, az AC-pumpa egy kis dobozkából szívja a benzint, amibe a visszafolyó cső is bele van vezetve asszem. Erről Zotya tudna részletesebben mesélni. Ezeket a csöveket kéne átnézni, nincs-e kirepedezett, lelazult közöttük.

A múltkor az AC kivételekor belenéztem, és amennyire innen fentről megállapítható, minden jónak tűnt.

Bár ez nem jelenti azt hogy jó is minden.Azt néztem, hogy egy kör alakú, részben van benne az Ac és innen szívja a benzint, de az oda vezető cső a helyén van.

Le kellene venni a tankot, de aknám nincs, anélkül meg bonyolult gondolom én.

24-es hibakódot ír ami sebesség érzékelő.

ez mi lehet?

Link to comment
Megosztás:

A múltkor az AC kivételekor belenéztem, és amennyire innen fentről megállapítható, minden jónak tűnt.

Bár ez nem jelenti azt hogy jó is minden.Azt néztem, hogy egy kör alakú, részben van benne az Ac és innen szívja a benzint, de az oda vezető cső a helyén van.

Le kellene venni a tankot, de aknám nincs, anélkül meg bonyolult gondolom én.

24-es hibakódot ír ami sebesség érzékelő.

ez mi lehet?

Szerintem pont a sebesség jeladó, ami a középkijelzőnek írkálja a sebességet, és ami neked em ír ki semmit. Ez egy biszbasz a műszeregység hátulján, innen tudja a motorvezérlő, hogy halad az autó és nem engedi ieesni a fordulatszámot pölö motorfék üzemnél.

210214-20110412-fYOmlY.jpg

Link to comment
Megosztás:

Szerintem pont a sebesség jeladó, ami a középkijelzőnek írkálja a sebességet, és ami neked em ír ki semmit. Ez egy biszbasz a műszeregység hátulján, innen tudja a motorvezérlő, hogy halad az autó és nem engedi ieesni a fordulatszámot pölö motorfék üzemnél.

Nekem a régi órámon sem volt ilyen. És most a fordulatszámoson sincs. AZóta van bc-m is és működik. Az előtt meg írta a TID a km/h-t. Ha a tid nem ír km-et akkor nincs a szürke, vagy piros-szürke kábel bevezetve ami hivatott a jelet átvinni a tidbe.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a régi órámon sem volt ilyen. És most a fordulatszámoson sincs. AZóta van bc-m is és működik. Az előtt meg írta a TID a km/h-t. Ha a tid nem ír km-et akkor nincs a szürke, vagy piros-szürke kábel bevezetve ami hivatott a jelet átvinni a tidbe.

Akkor másmilyen van rajta, de hogy van az tuti B)

Link to comment
Megosztás:

Heló!

Szeretnék kérdezni, a problémám az, hogy ha gázt adok, akkor a generátor környékéről rázkódó hang jön. Magasabb fordulaton nem produkálja ezt, csak ahogy rálépek a gázra alacsony fordulatnál, és akkor is 1,2,3 sebességi fokozatban hallható igazán. Lehet ez a generátor csapágya? Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Heló!

Szeretnék kérdezni, a problémám az, hogy ha gázt adok, akkor a generátor környékéről rázkódó hang jön. Magasabb fordulaton nem produkálja ezt, csak ahogy rálépek a gázra alacsony fordulatnál, és akkor is 1,2,3 sebességi fokozatban hallható igazán. Lehet ez a generátor csapágya? Köszi!

Az enyém akkor csinálta ezt, mikor a generátor alsó rögzítő csavarja lelazult. A generátor nem lazult fel, az ékszíj feszes maradt, de egy bizonyos fordulatszám tartományban rendesen berezonált az egész generátor.

Nézz át a környékén minden csavarkötést, esetleg vedd le az ékszíjat (abból több minden megállapítható).

Szerk: Milyen motor, milyen extrákkal? (Könnyebb lenne tippet is adni a hibára, ha ismernénk ezeket.)

Link to comment
Megosztás:

Az enyém akkor csinálta ezt, mikor a generátor alsó rögzítő csavarja lelazult. A generátor nem lazult fel, az ékszíj feszes maradt, de egy bizonyos fordulatszám tartományban rendesen berezonált az egész generátor.

Nézz át a környékén minden csavarkötést, esetleg vedd le az ékszíjat (abból több minden megállapítható).

Szerk: Milyen motor, milyen extrákkal? (Könnyebb lenne tippet is adni a hibára, ha ismernénk ezeket.)

Köszi a tippet, meg fogom nézni amit mondtál! Amúgy Astra F '97 ferdehátú 8V 44kW X14NZ az autó.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a tippet, meg fogom nézni amit mondtál! Amúgy Astra F '97 ferdehátú 8V 44kW X14NZ az autó.

Lehet hogy az már torx csavaros, ez esetben szükséged lesz E12, E14 torx dugókulcsokra is.

Link to comment
Megosztás:

Na kipucoltam a folytószelepházat (X18XE). Nem volt különösen piszkos, de azért jól fogott neki, gondolom. Nos a baj ott van, hogy a motor nem javult meg tőle B)

Amugy elég könnyü volt....

Szóval segítsetek légyszi: a jelenség a következő - mikor belelépek határozottan a gázpedálba, akkor a motor rángat egy párat, mielött fölvenné a fordulatszámot. Ha álló helyzetben van, ha bármilyen sebességfokozatban, a jelenség ugyanaz. És csak akkor ha a fordulatszám 2000 alatt van. Ha aránylag lassan, nem hirtelen nyomom a pedált, gond nélkül felpörög a motor. Na és még egy dolog: minél melegebb a motor, annál hangsúlyosabban jelentkezik a probléma. Hidegen nem is jelentkezik (ezt még leelenörzöm, de ugy tünik igaz - mire erre rájöttem, bemelegedett a motor, holnap ujra próbálom).

Eddig kétszer leállt piros lámpánál,sárgát dobott.

A tippeim: gyertyák - holnap veszek egy szett Opel gyertyát

gyertyakábelek - ezt nagyon nem szeretném mert drága - amugy leelenöriztem, az ellenállásuk jó és sötétben megvizslatva, egyik sem húz át

hőmérsékletjeladó - ez talán azért mert hőmérsékletfüggő és mert sokszor mondtátok, hogy ez gyakran meghibásodik - na ezt azt sem tudom hol van.... holnap megkérdem ennek is az árát

Vagy netalántán lambdaszonda?

Szóval mi a véleményetek, merre tapogatózzak?

Link to comment
Megosztás:

Ha hagyományos, márpedig az, B) ez nem ír ki semmit, hanem elkezd rajta világítani minden egyszerre.

Lambda szonda egyvezetékes, (lila) gyári, egy éve cserélve.

Bármilyen sebességgel fordulok, rángat, fullad, torpan gázadásra, kotroll lámpa kigyullad, majd egy kis idő elalszik, és mire kiolvasnám megállás után, nem ad hibakódot.

Ha vissza váltva fordulok, akkor többnyire torpan, majd elindul.

Jobbra-balra még nem rángattam meg, de mindjárt kipróbálom azt is.

A kijelző két gombját egyszerre kb. 5 másodpercig kell nyomni, nem csak megnyomni!!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.