Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Szia!

Nekem volt olyan esetem, hogy a szelepfedél tömítésnél szivárgott az olaj és a gyertyafészek tele volt olajjal. Szerencsére jól szigetelt a pipa és nem volt semmi gond. Aztán kiszívattam belőle az olajat, benzinnel átöblítettem, kitöröltem szárazra és hagytam kipárologni. Kipucoltam a pipát is és visszaraktam. Közben kicseréltem a tömítést. Talán meg kéne nézned a 3. hengernél a gyertyafészket. :P De, ha kompressziót mért akkor ez már eleve kizárva <_<

Köszi! Továbbítom a szakinak a tippet, pénteken ujra nekiveselkedünk! :angry:

Most egyébként megcseréltük az injektorbefecskendezőket (bocsi ha nem így hivják, Ti értitek asszem - az a 4 db egyforma kis szelep vagy mi). Tettük ezt azért, mert mindig a 3. henger nem ment, hátha az injektorral van vmi bibi. Most járok így pár napig, és megnézzük, h kormos lett-e valamelyik másik gyertya a 3ason kivul. Ha igen, akkor meg lehet a baj.

Köszi még1x!

Üdv

Link to comment
Megosztás:

A 3. henger hibája úgy derült ki, h mértünk kompressziót. Legalább 4 v 5 volt az eltérés a 3. hengernél. Illetve a gyertyán látszott h eléggé kormos, a többi pedig szép fehér volt.

Sárga motorkontroll nem szokott menet közben világítani, csak amikor leáll alattam a verda. Akkor a teljes karácsonyfa kivillan. Ha menet közben teszi ezt, és leáll a motor, akkor ha még ügyes vagyok és kettőbe be tudom tolni, akkor helyreáll a motor működése, bár továbbra is erőtlenül, 3 hengerrel.

A kábeleket nem cseréltük, de bemérte, sőt az egész motor ki lett "mosva vagy mi", full vizes volt, és utána pöccre indult, minden henger járt. Akkor épp olyan kedve volt. De vizesen, tehát a vezetékeket kizártuk.

From Pest megye, Törökbálint city <_<

Köszi a segítséget!

Vazzee, akkor ne keresd tovább a hibát, a hengerek között ha 1-nél nagyobb különbség van, az már legtöbbször generálra szorul, nemhogy 4-5 :angry: Sztem hengerfej le, aztán ellenőrizni, mi okozza ezt, lehet csak egy szelep törött, vagy nem zár rendesen (jobbik esetben).

Link to comment
Megosztás:

Vazzee, akkor ne keresd tovább a hibát, a hengerek között ha 1-nél nagyobb különbség van, az már legtöbbször generálra szorul, nemhogy 4-5 :angry: Sztem hengerfej le, aztán ellenőrizni, mi okozza ezt, lehet csak egy szelep törött, vagy nem zár rendesen (jobbik esetben).

OK, köszi!

Igaz lehet ez akkor is, amikor másnap meg rendesen megy minden henger, és a mért kompresszios érték megegyezik a többi hengerben mérttel? Mert sajnos ez van most. Hol jó (akkor rendben van a kompresszio), hol nem, akkor eléggé elmarad. Tegnap pl. egész nap 4 hengerrel tudtam közlekedni, ma reggel megint 3 volt csak meg <_<

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

OK, köszi!

Igaz lehet ez akkor is, amikor másnap meg rendesen megy minden henger, és a mért kompresszios érték megegyezik a többi hengerben mérttel? Mert sajnos ez van most. Hol jó (akkor rendben van a kompresszio), hol nem, akkor eléggé elmarad. Tegnap pl. egész nap 4 hengerrel tudtam közlekedni, ma reggel megint 3 volt csak meg <_<

Köszi!

Ez most csak kérdés, vagy pedig méréssel ellenőriztétek, hogy egyszer van benne elég kompresszió és másszor pedig nincs (a 3. hengerre értem természetesen)? Azért kérdezem, hogy méréssel igazolt-e, mert ez nekem csak találgatásnak tűnik. (Viszont találkoztam már ilyen hibával.)

Ha állandó jelleggel kisebb, akkor hf le, a továbbiakat majd látni fogjátok.

Ha nem állandó jelleggel, akkor szelepfedél le, hidrotőke, vez.tengely ellenőrzés.

Azt nem értem értem, hogy mikor kiderítettétek a 3. henger mechanikus hibájára utaló kisebb kompressziót, akkor miért pazaroltátok tovább a pénzt és az időt 2 egr szelepre és egy ecu-ra?

Link to comment
Megosztás:

Ez most csak kérdés, vagy pedig méréssel ellenőriztétek, hogy egyszer van benne elég kompresszió és másszor pedig nincs (a 3. hengerre értem természetesen)? Azért kérdezem, hogy méréssel igazolt-e, mert ez nekem csak találgatásnak tűnik. (Viszont találkoztam már ilyen hibával.)

Ha állandó jelleggel kisebb, akkor hf le, a továbbiakat majd látni fogjátok.

Ha nem állandó jelleggel, akkor szelepfedél le, hidrotőke, vez.tengely ellenőrzés.

Azt nem értem értem, hogy mikor kiderítettétek a 3. henger mechanikus hibájára utaló kisebb kompressziót, akkor miért pazaroltátok tovább a pénzt és az időt 2 egr szelepre és egy ecu-ra?

Nem, nem kérdés, tény.

Mért adatok voltak, 2 napon keresztul otthagytam a kocsit, és mérték hidegen, melegen egyaránt.

Pénzt nem pazaroltuk, mert végső soron az ECUt ugy kaptuk kölcsön, h ha ez a hibás alkatrész, akkor megveszem (nem ez volt, ezzel is produkálta a hibát, ugyh visszaadtam). A 2 EGR közül az egyik a szerelőmnél volt egy másik kocsiból kiszuperálva (ingyen próbáltuk ki tehát), a másikat meg faterom szerezte egy cimbijétől, akinek anno egy másik munkahelyén leesett a platóról 1-2 EGR, és odaadta kiprobálni szintén a fenti konstrukcióban. Mivel 500 m után a zsír ujjal is leállt a kocsi és 3 henger ment továbbra is, visszaadtam ezt is.

Szerencsére ezek mind ingyér voltak tehát.

A többihez sajnos nem értek, már ez is csoda, h ennyit megértettem az autómról <_< Ha minden igaz azért nem nézett eddig bele a hengerbe, mert állitolag több óra szétszerelni és összerakni (és munkaidőben segít nekem mindig a szerelő srác), másfelől meg azt hiszem a hol működik a 3-as henger, hol nem dilemma miatt úgy gondolja, h nem szimplán mechanikus a hiba (ld. mért kompresszios értékek. Egyszer jók, másszor nem. Emlékeim szerint amikor jok voltak, akkor mindegyik érték 13,2 és 14,1 között volt).

De köszi, és javasolni fogom neki, h hétvégén egyutt tulorazzunk egy kisebbet, és nézzunk bele abba a hengerbe.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! olyan problemám lenne az 1.4 közponiti befecskendezös sima asztrával hogy 3-4 nap garázsban állás után nagyon nehezen indul! legutóbb már behúzásra folyamottunk pedig szikra és benzin is megvolt mert le ellenőriztük! Ma pl.1 nap állás után is nehezen indult. kb 10 másodperc tekerés után nehezen elkapva röffent be majd olyan 10 perc alapjáraton járás után le lett állitva! majd ismét inditás de megint csak nehezen indult! az lehet hogy a fötengelyvég jeladóm szarozik? Meleg motornál viszont kifogástalanul működik és indul is! elöre is köszi a segitséget vagy tippeket!! <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! olyan problemám lenne az 1.4 közponiti befecskendezös sima asztrával hogy 3-4 nap garázsban állás után nagyon nehezen indul! legutóbb már behúzásra folyamottunk pedig szikra és benzin is megvolt mert le ellenőriztük! Ma pl.1 nap állás után is nehezen indult. kb 10 másodperc tekerés után nehezen elkapva röffent be majd olyan 10 perc alapjáraton járás után le lett állitva! majd ismét inditás de megint csak nehezen indult! az lehet hogy a fötengelyvég jeladóm szarozik? Meleg motornál viszont kifogástalanul működik és indul is! elöre is köszi a segitséget vagy tippeket!! <_<

Nincs főtengely jeladó. vagy van? :angry: Nekem is előfordult ez a problem. De álltalában akkor amikor az aksit levettem. De 2. indításra megjavult azóta se cisnállta KOPP-KOPP. Gyertyákra tanakodnék, h régiek. Meg ilyen hosszas indítás után teleköpi szal olyankor már azér sem indul. A gyújtás elosztó lepárásodásánál szokott ilyet csinálni, hogy nem indul. De kitörli az ember visszarakja és elsőre röffen. Ezekre tudok először tippelni. De majd a szakik kiosszák. :P

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! olyan problemám lenne az 1.4 közponiti befecskendezös sima asztrával hogy 3-4 nap garázsban állás után nagyon nehezen indul! legutóbb már behúzásra folyamottunk pedig szikra és benzin is megvolt mert le ellenőriztük! Ma pl.1 nap állás után is nehezen indult. kb 10 másodperc tekerés után nehezen elkapva röffent be majd olyan 10 perc alapjáraton járás után le lett állitva! majd ismét inditás de megint csak nehezen indult! az lehet hogy a fötengelyvég jeladóm szarozik? Meleg motornál viszont kifogástalanul működik és indul is! elöre is köszi a segitséget vagy tippeket!! <_<

Főtengelyjeladóra anyázna az elektronika. Esélyesebbnek tartom, hogy a motorhőmérséklet jeladó haldoklik. A kétvezetékes, a generátor alatt található, azon a környéken.

Link to comment
Megosztás:

1.4enzén hun van főtengely jeladó?:angry: engem most már csak ez érdekel. :P

Hol írtam olyat hogy van azon? :P Egyébként menetirány szerinti jobb oldalon benézel a kerék mögé a főtengely szíjtárcsára és ha rücnis, illetve a tűzfal fele van egy érzékelőszerűség kb 45 fokos szögben, akkor van főtengelyjeladó. <_<

Link to comment
Megosztás:

Hol írtam olyat hogy van azon? :P Egyébként menetirány szerinti jobb oldalon benézel a kerék mögé a főtengely szíjtárcsára és ha rücnis, illetve a tűzfal fele van egy érzékelőszerűség kb 45 fokos szögben, akkor van főtengelyjeladó. <_<

SI-n Nz-n nincs. :angry:

És ezt írtad. Főtengelyjeladóra anyázna az elektronika. Esélyesebbnek tartom, hogy a motorhőmérséklet jeladó haldoklik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! olyan problemám lenne az 1.4 közponiti befecskendezös sima asztrával hogy 3-4 nap garázsban állás után nagyon nehezen indul! legutóbb már behúzásra folyamottunk pedig szikra és benzin is megvolt mert le ellenőriztük! Ma pl.1 nap állás után is nehezen indult. kb 10 másodperc tekerés után nehezen elkapva röffent be majd olyan 10 perc alapjáraton járás után le lett állitva! majd ismét inditás de megint csak nehezen indult! az lehet hogy a fötengelyvég jeladóm szarozik? Meleg motornál viszont kifogástalanul működik és indul is! elöre is köszi a segitséget vagy tippeket!! <_<

Vannak olyan gyertyák, hogy gyárilag 1,1mm a gyertyahézag, de ezt ezek a motorok nem szeretik. :P

Vagy esetleg megnőtt a hézag, a 0,8mm a jó érték, ez is lehet egy ok. :angry:

Link to comment
Megosztás:

SI-n Nz-n nincs. :P

És ezt írtad. Főtengelyjeladóra anyázna az elektronika. Esélyesebbnek tartom, hogy a motorhőmérséklet jeladó haldoklik.

és ebben hol van az, hogy van főtengelyjeladó? :P

Ha az SI az SE akart lenni, akkor azon van. :P

Vezérműtengely jeladó az nincs. :angry:

Igen. :P Csak a 16 szelepesek rendelkeznek vezérműtengely jeladóval. Amúgy ha jól tévedek, akkor a DIS gyújtásosoknak van főtengelyjeladójuk talán... <_<

Link to comment
Megosztás:

és ebben hol van az, hogy van főtengelyjeladó? :P

Igen. :angry: Csak a 16 szelepesek rendelkeznek vezérműtengely jeladóval. Amúgy ha jól tévedek, akkor a DIS gyújtásosoknak van főtengelyjeladójuk talán... <_<

De az NZ se nem 16szelepes, se nem DIS-es, Se nem hengerenkénti (SE-SI) amibe lenne jeladó. :P szal ilyen hibája nem lehet. :P

Link to comment
Megosztás:

Nem, nem kérdés, tény.

Mért adatok voltak, 2 napon keresztul otthagytam a kocsit, és mérték hidegen, melegen egyaránt.

Pénzt nem pazaroltuk, mert végső soron az ECUt ugy kaptuk kölcsön, h ha ez a hibás alkatrész, akkor megveszem (nem ez volt, ezzel is produkálta a hibát, ugyh visszaadtam). A 2 EGR közül az egyik a szerelőmnél volt egy másik kocsiból kiszuperálva (ingyen próbáltuk ki tehát), a másikat meg faterom szerezte egy cimbijétől, akinek anno egy másik munkahelyén leesett a platóról 1-2 EGR, és odaadta kiprobálni szintén a fenti konstrukcióban. Mivel 500 m után a zsír ujjal is leállt a kocsi és 3 henger ment továbbra is, visszaadtam ezt is.

Szerencsére ezek mind ingyér voltak tehát.

A többihez sajnos nem értek, már ez is csoda, h ennyit megértettem az autómról <_< Ha minden igaz azért nem nézett eddig bele a hengerbe, mert állitolag több óra szétszerelni és összerakni (és munkaidőben segít nekem mindig a szerelő srác), másfelől meg azt hiszem a hol működik a 3-as henger, hol nem dilemma miatt úgy gondolja, h nem szimplán mechanikus a hiba (ld. mért kompresszios értékek. Egyszer jók, másszor nem. Emlékeim szerint amikor jok voltak, akkor mindegyik érték 13,2 és 14,1 között volt).

De köszi, és javasolni fogom neki, h hétvégén egyutt tulorazzunk egy kisebbet, és nézzunk bele abba a hengerbe.

Mikor nem megy a 3. henger nincs erőteljes kopogó hang annak a hengernek valamelyik hidrotőkéje felől? (jellemzően a szívószelepektől)

Link to comment
Megosztás:

Akkor szerencséd van, sokan panaszkodnak, hogy szélvédő csere után a visszarakott burkolat gumicsíkja nem illeszkedik , és beázik. Sokan nem is tudják, csak kicsit jobban párásodik a beltér, meg egyszer csak kirohad a taposó mert tocsog a szivacs a víztől.

Ez ugye a levélrács c. fejezet? Mert én a tegnap szedtem le, hogy kitakarítsam alatta, olyan mérhetetlen mennyiségű kosz volt, hogy csak pislogtam. <_< Természetesen visszarakásnál egy 15-20 centis részen eláll, hiába próbáltam így tenni, úgy tenni, de semmi. Gondolkoztam én is szilón, de inkább elvetettem. Na ezek után egy tubus szilót kenek a arcába a majomnak. :angry:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.