Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Szia!

Nekem volt olyan esetem, hogy a szelepfedél tömítésnél szivárgott az olaj és a gyertyafészek tele volt olajjal. Szerencsére jól szigetelt a pipa és nem volt semmi gond. Aztán kiszívattam belőle az olajat, benzinnel átöblítettem, kitöröltem szárazra és hagytam kipárologni. Kipucoltam a pipát is és visszaraktam. Közben kicseréltem a tömítést. Talán meg kéne nézned a 3. hengernél a gyertyafészket. :P De, ha kompressziót mért akkor ez már eleve kizárva <_<

Köszi! Továbbítom a szakinak a tippet, pénteken ujra nekiveselkedünk! :angry:

Most egyébként megcseréltük az injektorbefecskendezőket (bocsi ha nem így hivják, Ti értitek asszem - az a 4 db egyforma kis szelep vagy mi). Tettük ezt azért, mert mindig a 3. henger nem ment, hátha az injektorral van vmi bibi. Most járok így pár napig, és megnézzük, h kormos lett-e valamelyik másik gyertya a 3ason kivul. Ha igen, akkor meg lehet a baj.

Köszi még1x!

Üdv

Elküldve
A 3. henger hibája úgy derült ki, h mértünk kompressziót. Legalább 4 v 5 volt az eltérés a 3. hengernél. Illetve a gyertyán látszott h eléggé kormos, a többi pedig szép fehér volt.

Sárga motorkontroll nem szokott menet közben világítani, csak amikor leáll alattam a verda. Akkor a teljes karácsonyfa kivillan. Ha menet közben teszi ezt, és leáll a motor, akkor ha még ügyes vagyok és kettőbe be tudom tolni, akkor helyreáll a motor működése, bár továbbra is erőtlenül, 3 hengerrel.

A kábeleket nem cseréltük, de bemérte, sőt az egész motor ki lett "mosva vagy mi", full vizes volt, és utána pöccre indult, minden henger járt. Akkor épp olyan kedve volt. De vizesen, tehát a vezetékeket kizártuk.

From Pest megye, Törökbálint city <_<

Köszi a segítséget!

Vazzee, akkor ne keresd tovább a hibát, a hengerek között ha 1-nél nagyobb különbség van, az már legtöbbször generálra szorul, nemhogy 4-5 :angry: Sztem hengerfej le, aztán ellenőrizni, mi okozza ezt, lehet csak egy szelep törött, vagy nem zár rendesen (jobbik esetben).

Elküldve
Vazzee, akkor ne keresd tovább a hibát, a hengerek között ha 1-nél nagyobb különbség van, az már legtöbbször generálra szorul, nemhogy 4-5 :angry: Sztem hengerfej le, aztán ellenőrizni, mi okozza ezt, lehet csak egy szelep törött, vagy nem zár rendesen (jobbik esetben).

OK, köszi!

Igaz lehet ez akkor is, amikor másnap meg rendesen megy minden henger, és a mért kompresszios érték megegyezik a többi hengerben mérttel? Mert sajnos ez van most. Hol jó (akkor rendben van a kompresszio), hol nem, akkor eléggé elmarad. Tegnap pl. egész nap 4 hengerrel tudtam közlekedni, ma reggel megint 3 volt csak meg <_<

Köszi!

Elküldve
OK, köszi!

Igaz lehet ez akkor is, amikor másnap meg rendesen megy minden henger, és a mért kompresszios érték megegyezik a többi hengerben mérttel? Mert sajnos ez van most. Hol jó (akkor rendben van a kompresszio), hol nem, akkor eléggé elmarad. Tegnap pl. egész nap 4 hengerrel tudtam közlekedni, ma reggel megint 3 volt csak meg <_<

Köszi!

Ez most csak kérdés, vagy pedig méréssel ellenőriztétek, hogy egyszer van benne elég kompresszió és másszor pedig nincs (a 3. hengerre értem természetesen)? Azért kérdezem, hogy méréssel igazolt-e, mert ez nekem csak találgatásnak tűnik. (Viszont találkoztam már ilyen hibával.)

Ha állandó jelleggel kisebb, akkor hf le, a továbbiakat majd látni fogjátok.

Ha nem állandó jelleggel, akkor szelepfedél le, hidrotőke, vez.tengely ellenőrzés.

Azt nem értem értem, hogy mikor kiderítettétek a 3. henger mechanikus hibájára utaló kisebb kompressziót, akkor miért pazaroltátok tovább a pénzt és az időt 2 egr szelepre és egy ecu-ra?

Elküldve
Ez most csak kérdés, vagy pedig méréssel ellenőriztétek, hogy egyszer van benne elég kompresszió és másszor pedig nincs (a 3. hengerre értem természetesen)? Azért kérdezem, hogy méréssel igazolt-e, mert ez nekem csak találgatásnak tűnik. (Viszont találkoztam már ilyen hibával.)

Ha állandó jelleggel kisebb, akkor hf le, a továbbiakat majd látni fogjátok.

Ha nem állandó jelleggel, akkor szelepfedél le, hidrotőke, vez.tengely ellenőrzés.

Azt nem értem értem, hogy mikor kiderítettétek a 3. henger mechanikus hibájára utaló kisebb kompressziót, akkor miért pazaroltátok tovább a pénzt és az időt 2 egr szelepre és egy ecu-ra?

Nem, nem kérdés, tény.

Mért adatok voltak, 2 napon keresztul otthagytam a kocsit, és mérték hidegen, melegen egyaránt.

Pénzt nem pazaroltuk, mert végső soron az ECUt ugy kaptuk kölcsön, h ha ez a hibás alkatrész, akkor megveszem (nem ez volt, ezzel is produkálta a hibát, ugyh visszaadtam). A 2 EGR közül az egyik a szerelőmnél volt egy másik kocsiból kiszuperálva (ingyen próbáltuk ki tehát), a másikat meg faterom szerezte egy cimbijétől, akinek anno egy másik munkahelyén leesett a platóról 1-2 EGR, és odaadta kiprobálni szintén a fenti konstrukcióban. Mivel 500 m után a zsír ujjal is leállt a kocsi és 3 henger ment továbbra is, visszaadtam ezt is.

Szerencsére ezek mind ingyér voltak tehát.

A többihez sajnos nem értek, már ez is csoda, h ennyit megértettem az autómról <_< Ha minden igaz azért nem nézett eddig bele a hengerbe, mert állitolag több óra szétszerelni és összerakni (és munkaidőben segít nekem mindig a szerelő srác), másfelől meg azt hiszem a hol működik a 3-as henger, hol nem dilemma miatt úgy gondolja, h nem szimplán mechanikus a hiba (ld. mért kompresszios értékek. Egyszer jók, másszor nem. Emlékeim szerint amikor jok voltak, akkor mindegyik érték 13,2 és 14,1 között volt).

De köszi, és javasolni fogom neki, h hétvégén egyutt tulorazzunk egy kisebbet, és nézzunk bele abba a hengerbe.

Elküldve

Sziasztok! olyan problemám lenne az 1.4 közponiti befecskendezös sima asztrával hogy 3-4 nap garázsban állás után nagyon nehezen indul! legutóbb már behúzásra folyamottunk pedig szikra és benzin is megvolt mert le ellenőriztük! Ma pl.1 nap állás után is nehezen indult. kb 10 másodperc tekerés után nehezen elkapva röffent be majd olyan 10 perc alapjáraton járás után le lett állitva! majd ismét inditás de megint csak nehezen indult! az lehet hogy a fötengelyvég jeladóm szarozik? Meleg motornál viszont kifogástalanul működik és indul is! elöre is köszi a segitséget vagy tippeket!! <_<

Elküldve
Sziasztok! olyan problemám lenne az 1.4 közponiti befecskendezös sima asztrával hogy 3-4 nap garázsban állás után nagyon nehezen indul! legutóbb már behúzásra folyamottunk pedig szikra és benzin is megvolt mert le ellenőriztük! Ma pl.1 nap állás után is nehezen indult. kb 10 másodperc tekerés után nehezen elkapva röffent be majd olyan 10 perc alapjáraton járás után le lett állitva! majd ismét inditás de megint csak nehezen indult! az lehet hogy a fötengelyvég jeladóm szarozik? Meleg motornál viszont kifogástalanul működik és indul is! elöre is köszi a segitséget vagy tippeket!! <_<

Nincs főtengely jeladó. vagy van? :angry: Nekem is előfordult ez a problem. De álltalában akkor amikor az aksit levettem. De 2. indításra megjavult azóta se cisnállta KOPP-KOPP. Gyertyákra tanakodnék, h régiek. Meg ilyen hosszas indítás után teleköpi szal olyankor már azér sem indul. A gyújtás elosztó lepárásodásánál szokott ilyet csinálni, hogy nem indul. De kitörli az ember visszarakja és elsőre röffen. Ezekre tudok először tippelni. De majd a szakik kiosszák. :P

Elküldve
Sziasztok! olyan problemám lenne az 1.4 közponiti befecskendezös sima asztrával hogy 3-4 nap garázsban állás után nagyon nehezen indul! legutóbb már behúzásra folyamottunk pedig szikra és benzin is megvolt mert le ellenőriztük! Ma pl.1 nap állás után is nehezen indult. kb 10 másodperc tekerés után nehezen elkapva röffent be majd olyan 10 perc alapjáraton járás után le lett állitva! majd ismét inditás de megint csak nehezen indult! az lehet hogy a fötengelyvég jeladóm szarozik? Meleg motornál viszont kifogástalanul működik és indul is! elöre is köszi a segitséget vagy tippeket!! <_<

Főtengelyjeladóra anyázna az elektronika. Esélyesebbnek tartom, hogy a motorhőmérséklet jeladó haldoklik. A kétvezetékes, a generátor alatt található, azon a környéken.

Elküldve
Főtengelyjeladóra anyázna az elektronika. Esélyesebbnek tartom, hogy a motorhőmérséklet jeladó haldoklik. A kétvezetékes, a generátor alatt található, azon a környéken.

1.4enzén hun van főtengely jeladó?<_< engem most már csak ez érdekel. :angry:

Elküldve
1.4enzén hun van főtengely jeladó?:angry: engem most már csak ez érdekel. :P

Hol írtam olyat hogy van azon? :P Egyébként menetirány szerinti jobb oldalon benézel a kerék mögé a főtengely szíjtárcsára és ha rücnis, illetve a tűzfal fele van egy érzékelőszerűség kb 45 fokos szögben, akkor van főtengelyjeladó. <_<

Elküldve
Hol írtam olyat hogy van azon? :P Egyébként menetirány szerinti jobb oldalon benézel a kerék mögé a főtengely szíjtárcsára és ha rücnis, illetve a tűzfal fele van egy érzékelőszerűség kb 45 fokos szögben, akkor van főtengelyjeladó. <_<

SI-n Nz-n nincs. :angry:

És ezt írtad. Főtengelyjeladóra anyázna az elektronika. Esélyesebbnek tartom, hogy a motorhőmérséklet jeladó haldoklik.

Elküldve
SI-n Nz-n nincs. :angry:

És ezt írtad. Főtengelyjeladóra anyázna az elektronika. Esélyesebbnek tartom, hogy a motorhőmérséklet jeladó haldoklik.

Ha az SI az SE akart lenni, akkor azon van. :P

Vezérműtengely jeladó az nincs. <_<

Elküldve
Sziasztok! olyan problemám lenne az 1.4 közponiti befecskendezös sima asztrával hogy 3-4 nap garázsban állás után nagyon nehezen indul! legutóbb már behúzásra folyamottunk pedig szikra és benzin is megvolt mert le ellenőriztük! Ma pl.1 nap állás után is nehezen indult. kb 10 másodperc tekerés után nehezen elkapva röffent be majd olyan 10 perc alapjáraton járás után le lett állitva! majd ismét inditás de megint csak nehezen indult! az lehet hogy a fötengelyvég jeladóm szarozik? Meleg motornál viszont kifogástalanul működik és indul is! elöre is köszi a segitséget vagy tippeket!! <_<

Vannak olyan gyertyák, hogy gyárilag 1,1mm a gyertyahézag, de ezt ezek a motorok nem szeretik. :P

Vagy esetleg megnőtt a hézag, a 0,8mm a jó érték, ez is lehet egy ok. :angry:

Elküldve

Helló-helló!

Kis segítségre van szükségem: tudja esetleg valaki 1.7 TDS F Astránál az olajszűrőhöz kapcsolódó két hűtéscső OE számát?

Kösz

Tomi

Elküldve
SI-n Nz-n nincs. :P

És ezt írtad. Főtengelyjeladóra anyázna az elektronika. Esélyesebbnek tartom, hogy a motorhőmérséklet jeladó haldoklik.

és ebben hol van az, hogy van főtengelyjeladó? :P

Ha az SI az SE akart lenni, akkor azon van. :P

Vezérműtengely jeladó az nincs. :angry:

Igen. :P Csak a 16 szelepesek rendelkeznek vezérműtengely jeladóval. Amúgy ha jól tévedek, akkor a DIS gyújtásosoknak van főtengelyjeladójuk talán... <_<

Elküldve
és ebben hol van az, hogy van főtengelyjeladó? :P

Igen. :angry: Csak a 16 szelepesek rendelkeznek vezérműtengely jeladóval. Amúgy ha jól tévedek, akkor a DIS gyújtásosoknak van főtengelyjeladójuk talán... <_<

De az NZ se nem 16szelepes, se nem DIS-es, Se nem hengerenkénti (SE-SI) amibe lenne jeladó. :P szal ilyen hibája nem lehet. :P

Elküldve
Nem, nem kérdés, tény.

Mért adatok voltak, 2 napon keresztul otthagytam a kocsit, és mérték hidegen, melegen egyaránt.

Pénzt nem pazaroltuk, mert végső soron az ECUt ugy kaptuk kölcsön, h ha ez a hibás alkatrész, akkor megveszem (nem ez volt, ezzel is produkálta a hibát, ugyh visszaadtam). A 2 EGR közül az egyik a szerelőmnél volt egy másik kocsiból kiszuperálva (ingyen próbáltuk ki tehát), a másikat meg faterom szerezte egy cimbijétől, akinek anno egy másik munkahelyén leesett a platóról 1-2 EGR, és odaadta kiprobálni szintén a fenti konstrukcióban. Mivel 500 m után a zsír ujjal is leállt a kocsi és 3 henger ment továbbra is, visszaadtam ezt is.

Szerencsére ezek mind ingyér voltak tehát.

A többihez sajnos nem értek, már ez is csoda, h ennyit megértettem az autómról <_< Ha minden igaz azért nem nézett eddig bele a hengerbe, mert állitolag több óra szétszerelni és összerakni (és munkaidőben segít nekem mindig a szerelő srác), másfelől meg azt hiszem a hol működik a 3-as henger, hol nem dilemma miatt úgy gondolja, h nem szimplán mechanikus a hiba (ld. mért kompresszios értékek. Egyszer jók, másszor nem. Emlékeim szerint amikor jok voltak, akkor mindegyik érték 13,2 és 14,1 között volt).

De köszi, és javasolni fogom neki, h hétvégén egyutt tulorazzunk egy kisebbet, és nézzunk bele abba a hengerbe.

Mikor nem megy a 3. henger nincs erőteljes kopogó hang annak a hengernek valamelyik hidrotőkéje felől? (jellemzően a szívószelepektől)

Elküldve
Szerintem sincs. <_< Habár mint ha korzánál lett volna ezt halottam. De nem 100%

Így van, Corsa B-ben (és Combo B-ben) volt X14SZ, az volt DIS-es.

Elküldve
Akkor szerencséd van, sokan panaszkodnak, hogy szélvédő csere után a visszarakott burkolat gumicsíkja nem illeszkedik , és beázik. Sokan nem is tudják, csak kicsit jobban párásodik a beltér, meg egyszer csak kirohad a taposó mert tocsog a szivacs a víztől.

Ez ugye a levélrács c. fejezet? Mert én a tegnap szedtem le, hogy kitakarítsam alatta, olyan mérhetetlen mennyiségű kosz volt, hogy csak pislogtam. <_< Természetesen visszarakásnál egy 15-20 centis részen eláll, hiába próbáltam így tenni, úgy tenni, de semmi. Gondolkoztam én is szilón, de inkább elvetettem. Na ezek után egy tubus szilót kenek a arcába a majomnak. :angry:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.