Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

A kérdésem a következő lenne:

Kb. 10percet álló helyzetben járt a motor, abból 2-3 percet a pirosban. Nem indult be a hűttőventi, mert kiderült az egyik saru nem érintkezett. Már a vastag vízcső (ami szemből nézve jobb oldalon van a hűtőn) keményedett. Motor leállít gyorsan...a gomba gyors rövidrezárása, venti pörög, majd mikor magától leállt a saruk fogóval összenyomása és vissza rakás. Motor indít, hőmérő már a 100as és a piros közé mutatott csak, elindultam és szépen visszahűlt.

Ennyi idő alatt is megfőhetett benne valami? Vagy ennyit azért ki kell bírnia? (ja ugye kb 5ezer km-el ezelőtt volt motorgenerál)

Köszi!

Elvileg semmit. Ki kell bírnia.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kérdésem a következő lenne:

Kb. 10percet álló helyzetben járt a motor, abból 2-3 percet a pirosban. Nem indult be a hűttőventi, mert kiderült az egyik saru nem érintkezett. Már a vastag vízcső (ami szemből nézve jobb oldalon van a hűtőn) keményedett. Motor leállít gyorsan...a gomba gyors rövidrezárása, venti pörög, majd mikor magától leállt a saruk fogóval összenyomása és vissza rakás. Motor indít, hőmérő már a 100as és a piros közé mutatott csak, elindultam és szépen visszahűlt.

Ennyi idő alatt is megfőhetett benne valami? Vagy ennyit azért ki kell bírnia? (ja ugye kb 5ezer km-el ezelőtt volt motorgenerál)

Köszi!

Eleve picivel 100 fölött indul a 2-es fokozat (amelyiknél van olyan) Nem hal bele ennyi idő alatt, és nyomás alatt, amúgy sem forrt még föl a lé. Nyugodj meg, szívj el egy cigit, és tartsd rendben a hőgombát <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy '93-as 1.4-es benzines F astram van, és a következő vele a probléma, ami az utóbbi időben elég sűrűn előfordul.

Van, hogy menet közbe egyszerűen leáll. Megyek a főúton, kényelmes 90-100-as tempó, aztán egyszer csak mintha teljesen elvettem volna a gázról a lábam, elkezd lassulni. Ha kinyomom a kuplungot, akkor teljesen leáll a motor, és persze a töltés és olaj led, valamint a keringtető szivattyú sárga ledje is azonnal felvillan... Lehúzód az út szélére, indítom, pöccre indul, és megy. Ez előfordul még olyan formában is, hogy nem teljesen leáll, csak elkezd ugrálni, mintha darabos <_<, vagy vizes lenne a benzin (mindkettőre gondoltam már, de egyik se valószínű a következők miatt)

Egyik reggel itthonról mikor indultam reggel, beindítottam míg levakartam a jeget, és bár beindult egyből, és ment egyenletesen, nagyon ugrált, rázott az egész, és a hangja is mélyebb volt. Nem vagyok autószerelő, de pont olyan volt, mintha csak 3 henger ment volna... Leállítottam, indítottam megint, utána már olyan volt az alapjárat, mint amilyen szokott lenni.

Tegnap voltam vele a városban, mentem ide-oda... Egyik lámpánál indulás után volt olyan, hogy egyes, gáz, kuplung, kettő, gázt nyomok, egy ideig húzott, aztán leáll egy az egybe, de itt csak a töltés led világított. Aztán második vagy harmadik indítózásra elindult. Mentem tovább... Délután egyik helyen megálltam, bementem. Mikor jöttem ki indítanám, semmi. Mintha teljesen üresbe tekerné, és egy csepp benzin se lenne benne (1/4 tankot mutatott). Próbálom megint, semmi... Gyújtás le, vártam egy kicsit, indítom, beindult ugyan, de mintha nem kapott volna elég benzint, alacsony fordulaton, rángatva, és persze le is fulladt. Indítom újra, beindul, felpörög a motor kicsit jó nagy fordulatra, majd vissza az alapjárat alá, ugrál, rángat, lefullad... Otthagytam, hazajöttem gyalog. (Nem tudom mennyi jelentősége van, de eléggé benzinszag volt, mintha megszívta volna magát...)

Ma mondom szólok a szerelőnek, nézze meg újra (korábban mondtam már neki, hogy néha csinál ilyen furcsaságokat, azt mondta nem lát semmi hibát), előtte elmegyek megnézem újra, nehogy az orvos beteg szindróma legyen. Beülök, indítom, indul pöccre, és megy szépen, ahogy kell. Alapjárat is, meg minden, mintha tegnap semmi nem történt volna. Hazajöttem vele.

Nos, erre tudtok valamit mondani, hogy mit nézessek meg, mi lehet a hiba oka? Hova vigyem egyáltalán? Villamosságishoz vagy szerelőhöz?

Köszönöm előre is a tanácsokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

......................

Nos, erre tudtok valamit mondani, hogy mit nézessek meg, mi lehet a hiba oka? Hova vigyem egyáltalán? Villamosságishoz vagy szerelőhöz?

Köszönöm előre is a tanácsokat.

Milyen a tied? még a rotoros? nekem a wartburgnál csinált ilyet... új rotorral utánna már nem volt probléma....

De lehet még a benzinszívattyú is (a benzinszag is jelent valamit, amit írtál... szerintem).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy '93-as 1.4-es benzines F astram van, és a következő vele a probléma, ami az utóbbi időben elég sűrűn előfordul.

Nos, erre tudtok valamit mondani, hogy mit nézessek meg, mi lehet a hiba oka? Hova vigyem egyáltalán? Villamosságishoz vagy szerelőhöz?

Köszönöm előre is a tanácsokat.

Szia!

Amikor a benzinkútnál leveszed a tanksapkát nem szokott sóhajtani egy nagyot a tank? Én arra gondolok, esetleg eldugult a levegőztetője és vákum van a tankba, ami nem engedi, hogy rendesen dolgozzon a szivattyú...

Link to comment
Megosztás:

Milyen a tied? még a rotoros? nekem a wartburgnál csinált ilyet... új rotorral utánna már nem volt probléma....

De lehet még a benzinszívattyú is (a benzinszag is jelent valamit, amit írtál... szerintem).

Hát, fogalmam sincs <_<. Első kocsim, első astram... Én csak azt tudom, hogy pár hónappal ezelőttig az életemet rábíztam volna... Soha nem állt se, elképzelhetetlen volt az, hogy nem indul vagy lefullad még a téli -20ban is. Mostmeg...

Rendben, akkor a benzinszivattyút mondani fogom a szerelőek. Amiket nézett legutóbb, az asszem benzinszűrő, alapjárati léptetőmotor, injektorfej. Ezeket meg is takarította.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Amikor a benzinkútnál leveszed a tanksapkát nem szokott sóhajtani egy nagyot a tank? Én arra gondolok, esetleg eldugult a levegőztetője és vákum van a tankba, ami nem engedi, hogy rendesen dolgozzon a szivattyú...

Hát, megmondom őszintén eddig erre sose figyeltem. De lemegyek mindjárt és megnézem <_<.

Link to comment
Megosztás:

Esélyes eléggé. Nekem csak ötödikben erőtlen volt. Üzemelt a benzinpumpa, csak szállítani nem tudott eleget.

Nekem sem, nem eleget az alapjárat megtartásához. <_< Illetve egy ideig még az alapjáratot megtartotta, csak gázadásra fulladt le. A parkolóig még nem toltam, hanem a motor beindítása után kb. 10 métert meg tudtam mindig tenni, mielőtt lefulladt, így vonszolta el magát saját lábon. Előtte levő nap, amikor kezdődött, akkor még úgy lehetett vele közlekedni, ha a gázpedálhoz épp, hogy hozzáértem. Ha negyedig benyomtam, akkor már fuldoklott.

Link to comment
Megosztás:

Hát, megmondom őszintén eddig erre sose figyeltem. De lemegyek mindjárt és megnézem <_<.

Megnéztem, nem cuppant, nem szisszent... De lefele a lépcsőn jutott eszembe, hogy ez csak akkor jelentkezne, ha most mennék vele mondjuk 10km-t, mert azután lesz vákum a tankban, nem?

Ha igen, ezzel az elmélettel az a gond szerintem, hogy tegnap miután délután megálltam, vagy két órát ott állt, tehát lett volna idő nyomáskiegyenlíteni, nem? Mert odafele még semmi baja nem volt, megálltam, két óra, kijöttem, indítom, semmi.

Link to comment
Megosztás:

<_<

Mennyibe fáj egy ilyen kb?

Ez nagyon nagy szórás. Kérdezd Zotyát, ő gagyipumpával jár, 8000 körül volt asszem neki, és kicsit hangos, de semmi baja sincs, működik, bírja már régóta. Az enyém 20 körül volt. Vannak 40, 80, 100 körül is, nyilván az ésszerűség határain belül érdemes olyat venni, ami még belefér. Meg van persze bontott pumpa is, ami rizikós, de akár jó is lehet még 5 évig, ki tudja.

Link to comment
Megosztás:

Különböző dolgokat szokott csinálni a gyújtás modul, nálam azt csinálta, hogy beindítottam és mentem vele kb2-3-km-ert és leálltam vele,kb. 30-45-re és utána alig akart elindulni.

Eleinte kicsit kellet csak nyegtetni és utána egyre hosszabban kellet nyegtetni hogy elinduljon.

A kollégámnál meg menet közben le ált vagy ép le akart fulladni, ahogy benyomta a kuplungot

,és a vége fele már azt csinálta, hogy benyomta a kuplungot a rendőr lámpánál és le ált az autója, és kb. 30-perces nyegtetés után indult el.

Elvitte szervizbe, de azt mondták, hogy addig nem tudják kiszűrni, amíg nem, csinálja.

Amikor megtörtént azonnal hivta szervizt kimentek és rámértek és akkor derült ki, hogy gyújtásmodul. <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy '93-as 1.4-es benzines F astram van, és a következő vele a probléma, ami az utóbbi időben elég sűrűn előfordul.

Van, hogy menet közbe egyszerűen leáll. Megyek a főúton, kényelmes 90-100-as tempó, aztán egyszer csak mintha teljesen elvettem volna a gázról a lábam, elkezd lassulni. Ha kinyomom a kuplungot, akkor teljesen leáll a motor, és persze a töltés és olaj led, valamint a keringtető szivattyú sárga ledje is azonnal felvillan... Lehúzód az út szélére, indítom, pöccre indul, és megy. Ez előfordul még olyan formában is, hogy nem teljesen leáll, csak elkezd ugrálni, mintha darabos <_<, vagy vizes lenne a benzin (mindkettőre gondoltam már, de egyik se valószínű a következők miatt)

Egyik reggel itthonról mikor indultam reggel, beindítottam míg levakartam a jeget, és bár beindult egyből, és ment egyenletesen, nagyon ugrált, rázott az egész, és a hangja is mélyebb volt. Nem vagyok autószerelő, de pont olyan volt, mintha csak 3 henger ment volna... Leállítottam, indítottam megint, utána már olyan volt az alapjárat, mint amilyen szokott lenni...

A benzinszagból ítélve gyújtásoldalon keresném a hibát, pár embernek okozott már hasonló jelenséget a gyújtásmodul hibája, ami a gyújtótrafó alatt található. De megpróbálhatod azt is, hogy beindítod a motort, motorháztetőt felnyitod, és megmozgatod a kábeleket, csatlakozásokat a motortérben (nem a gyújtókábeleket, azok tudnak ütni rendesen!!). Van egy csatlakozó a gyújtáselosztó mögött, kicsit lejjebb egy lemezhez rögzítve, nekem az okozott ilyen kontakthibákat. Ha mozgatásra változik a dolog, ott a hiba.

Link to comment
Megosztás:

Különböző dolgokat szokott csinálni a gyújtás modul, nálam azt csinálta, hogy beindítottam és mentem vele kb2-3-km-ert és leálltam vele,kb. 30-45-re és utána alig akart elindulni.

Eleinte kicsit kellet csak nyegtetni és utána egyre hosszabban kellet nyegtetni hogy elinduljon.

A kollégámnál meg menet közben le ált vagy ép le akart fulladni, ahogy benyomta a kuplungot

,és a vége fele már azt csinálta, hogy benyomta a kuplungot a rendőr lámpánál és le ált az autója, és kb. 30-perces nyegtetés után indult el.

Elvitte szervizbe, de azt mondták, hogy addig nem tudják kiszűrni, amíg nem, csinálja.

Amikor megtörtént azonnal hivta szervizt kimentek és rámértek és akkor derült ki, hogy gyújtásmodul. <_<

Bő egy éve volt egy nagyobb felújításon, ahol generátor kefe csere, rotor, gyújtáselosztó fedél, gyertyák, ékszíj, vízpumpa, szelepfedél tömítés, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő (ez novemberbe azóta újra cserélve lett), vezérműszíj, olaj lett cserélve. Asszem felsoroltam mindent... Akksi kb. két éves.

Link to comment
Megosztás:

A benzinszagból ítélve gyújtásoldalon keresném a hibát, pár embernek okozott már hasonló jelenséget a gyújtásmodul hibája, ami a gyújtótrafó alatt található. De megpróbálhatod azt is, hogy beindítod a motort, motorháztetőt felnyitod, és megmozgatod a kábeleket, csatlakozásokat a motortérben (nem a gyújtókábeleket, azok tudnak ütni rendesen!!). Van egy csatlakozó a gyújtáselosztó mögött, kicsit lejjebb egy lemezhez rögzítve, nekem az okozott ilyen kontakthibákat. Ha mozgatásra változik a dolog, ott a hiba.

OK, holnap világosba megpróbálom megnézni, hátha nem ráz meg semmi <_<

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.