Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Motorkódot az aláírásba légyszíves, mert azt se tudni hogy benzines, vagy dízel a gép :lol: Amúgy, ha ennyire nem melegszik (csak a mutató nem mozdul, vagy a víz is hideg?) akkor leginkább termosztát gyanús, annak meg túl sok köze nem lehet leálláshoz :D

1.4 benzines:) Termosztát most volt cserélve. Olyat hallottam, hogy valamilyen mágnesszelep vagy mi kell??

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Van egy 97-es 1.6-os 16szelepes 5 ajtós astra F-em!És egy olyan problémám lenne,hogya vezető ülésnek ahova becsatolod a biztonsági övet abból kijött egy ilyen sárga kis müanyag lap!És ahova becsatolom a bizti övet az az egység összeugrott!

Tud ebben valaki segíteni,hogy azt a sárga kis müanyagot hogy lehet visszarakni?Vagy van erre valami megoldás?

Vagy mit lehet ezzel csinálni?

Előre is köszönöm!

Üdv.:zozo

Cserélni, minél hamarabb, kompletten.

Én abban a gondban vagyok, hogy a 94-es F-es Astra:P Caravan motorhőfok mutatója alig mozdul vagy semmit sem(álló helyzetben egy kicsit felmegy de ha elindul akkor lemegy). Alig akar felmelegedni. Ez mitől lehet? Illetve emiatt áll le szinte mindig kanyar előtt ha kuplungozok...:S

Motorhőfoknál több, mint esélyes a termosztát, a leállásnál pedig elképzelhető sebességjeadó probléma. Hibalámpa? Ha TID-es mutatja a pillanatnyi sebességet ha pár másodpercre benyomod mindkét gombot egyszerre?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ!Ha esetleg 1hét múlva cserélném ki az nagy baj lenne?Vagy okozhat valami bajt ha nem cserélem most azonnal?Lehet valami következménye?

Balesetkor igen.

Link to comment
Megosztás:

Két rövid kérdésem lenne:

A km spirált hogy lehet kikötni a váltónál? A végén lévő recés műanyag egy sima jobb menetes hollander lenne? Nem akar meglazulni, igaz nem is nagyon férek hozzá fogóval.

A kézifékkar szoknya műanyag keretét hátul és két oldalt ki tudtam pattintani, de elől bal oldalt nem akarja elengedni valami. Hiába erőltetem, mintha átmenő csavar fogná. Itt mi lenne a megoldás?

Segítségeteket előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Két rövid kérdésem lenne:

A km spirált hogy lehet kikötni a váltónál? A végén lévő recés műanyag egy sima jobb menetes hollander lenne? Nem akar meglazulni, igaz nem is nagyon férek hozzá fogóval.

A kézifékkar szoknya műanyag keretét hátul és két oldalt ki tudtam pattintani, de elől bal oldalt nem akarja elengedni valami. Hiába erőltetem, mintha átmenő csavar fogná. Itt mi lenne a megoldás?

Segítségeteket előre is köszönöm!

Pedig azzal fog megindulni, csak elég nehezen, közben meg kézzel kell megtartanod a hollandert, mikor újat fogsz a fogóval. Szóval szűk helyen kell kicsit matatnod... :D

Link to comment
Megosztás:

Két rövid kérdésem lenne:

A km spirált hogy lehet kikötni a váltónál? A végén lévő recés műanyag egy sima jobb menetes hollander lenne? Nem akar meglazulni, igaz nem is nagyon férek hozzá fogóval.

A kézifékkar szoknya műanyag keretét hátul és két oldalt ki tudtam pattintani, de elől bal oldalt nem akarja elengedni valami. Hiába erőltetem, mintha átmenő csavar fogná. Itt mi lenne a megoldás?Segítségeteket előre is köszönöm!

Úgy rémlik a kis négyszögletes doboz alatt is van egy csavar. Az meg patentos, a vezetőoldal felől kell melléfeszíteni csavarhúzóval.

Hopp...megelőztek. :D

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most volt műszakin a vas, rendben voltak a dolgok, kivéve a co-t, ami magasabb volt az előírtnál. Elsőkörre ha jól tudom a katalizátort szokták okolni, de a fogyasztásom jó (szerintem, bár lehet egy újjal jobb lenne). Miket érdemes átnézni? X16XEL

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most volt műszakin a vas, rendben voltak a dolgok, kivéve a co-t, ami magasabb volt az előírtnál. Elsőkörre ha jól tudom a katalizátort szokták okolni, de a fogyasztásom jó (szerintem, bár lehet egy újjal jobb lenne). Miket érdemes átnézni? X16XEL

Biztosan jól végezték a mérést?

Nekem az NKH szigetszentmiklósi telepén (tehát nem sufni vizsgáztatónál) mérték, és elsőre nem is volt jó. Aztán kb. fél perces 4000-es fordulaton való "kiégetés" után már jó lett az alapjárati CO.

Mindez azért, mert előtte sokat kellett indítani leállítani, viszont nem volt kellően felmelegedve a rendszer a sorban állás, az aknára állás, a fékpadra állás, a világítás próba miatt.

Ha valaki csak "lelketlenül" ráteszi, oszt mér egyet, no az nem szakember! <_<

Link to comment
Megosztás:

Biztosan jól végezték a mérést?

Nekem az NKH szigetszentmiklósi telepén (tehát nem sufni vizsgáztatónál) mérték, és elsőre nem is volt jó. Aztán kb. fél perces 4000-es fordulaton való "kiégetés" után már jó lett az alapjárati CO.

Mindez azért, mert előtte sokat kellett indítani leállítani, viszont nem volt kellően felmelegedve a rendszer a sorban állás, az aknára állás, a fékpadra állás, a világítás próba miatt.

Ha valaki csak "lelketlenül" ráteszi, oszt mér egyet, no az nem szakember! <_<

Nekem is beállt nagyjából egy idő után hasonló kiégetés után, de egy kicsit így is magasabb volt, meg azt mondta a szerelő, hogy eléggé ingadozik is és az se jó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most volt műszakin a vas, rendben voltak a dolgok, kivéve a co-t, ami magasabb volt az előírtnál. Elsőkörre ha jól tudom a katalizátort szokták okolni, de a fogyasztásom jó (szerintem, bár lehet egy újjal jobb lenne). Miket érdemes átnézni? X16XEL

Ahogy öregszik a gép, úgy lassul a lambda szonda és vele együtt a szabályozás is és úgy csökken a katalizátor hatásfoka is. Hiába van meg a megfelelő hőmérséklet és "kitisztulás".

Biztosan jól végezték a mérést?

Nekem az NKH szigetszentmiklósi telepén (tehát nem sufni vizsgáztatónál) mérték, és elsőre nem is volt jó. Aztán kb. fél perces 4000-es fordulaton való "kiégetés" után már jó lett az alapjárati CO.

Mindez azért, mert előtte sokat kellett indítani leállítani, viszont nem volt kellően felmelegedve a rendszer a sorban állás, az aknára állás, a fékpadra állás, a világítás próba miatt.

Ha valaki csak "lelketlenül" ráteszi, oszt mér egyet, no az nem szakember! <_<

Ez így van! Rengeteg múlik azon, hogy ki méri.

Sajnos vizsgán hivatalosan(!) van megadva időkorlát, mely alatt össze kell szednie magát a rendszernek és jó értéket kell produkálnia a mérési intervallumban. Ezt most nem tudom, hogy mennyi, de ha túllépi, az már csak vizsgabiztos jóindulatán múlik (na meg az anyagi érdekeken és a napi darabszámon) hogy folytatja-e a mérést azon az autón (vagy egy másikon/vagy átkapcsolja a műszert jó értékekre, de ilyet nem is feltételezünk).

Link to comment
Megosztás:

Ahogy öregszik a gép, úgy lassul a lambda szonda és vele együtt a szabályozás is és úgy csökken a katalizátor hatásfoka is. Hiába van meg a megfelelő hőmérséklet és "kitisztulás".

Ez így van! Rengeteg múlik azon, hogy ki méri.

Sajnos vizsgán hivatalosan(!) van megadva időkorlát, mely alatt össze kell szednie magát a rendszernek és jó értéket kell produkálnia a mérési intervallumban. Ezt most nem tudom, hogy mennyi, de ha túllépi, az már csak vizsgabiztos jóindulatán múlik (na meg az anyagi érdekeken és a napi darabszámon) hogy folytatja-e a mérést azon az autón (vagy egy másikon/vagy átkapcsolja a műszert jó értékekre, de ilyet nem is feltételezünk).

Írtam is, hogy nem sufni vizsgáztatónál volt a kocsim, hanem az NKH-nál. A lambda szondám 5 éves gyári, a katalizátorom eredeti 19 éves. A kocsim csillogott minden részletében, semmi hibát nem találtak rajta, és az utolsó fázis volt a CO mérés. Itt is csak egy kis kiégetésre volt szükség.

Ja, és nem fizettem lehúzós "már 27 ezer forintért levizsgáztatjuk kocsiját" bandáknak, hanem csak a nettó vizsgadíjat, ami ha jól emlékszem 11 ezer körül volt + még bélyeg, vagy valami apróság....

Link to comment
Megosztás:

Írtam is, hogy nem sufni vizsgáztatónál volt a kocsim, hanem az NKH-nál. A lambda szondám 5 éves gyári, a katalizátorom eredeti 19 éves. A kocsim csillogott minden részletében, semmi hibát nem találtak rajta, és az utolsó fázis volt a CO mérés. Itt is csak egy kis kiégetésre volt szükség.

Ja, és nem fizettem lehúzós "már 27 ezer forintért levizsgáztatjuk kocsiját" bandáknak, hanem csak a nettó vizsgadíjat, ami ha jól emlékszem 11 ezer körül volt + még bélyeg, vagy valami apróság....

Mifelénk ezzel kezdik! Ahogy begurulsz, egyből rámér, és ha nem jó az adat, akkor.... jön a többi felsorolt dolog! <_<

Link to comment
Megosztás:

Mifelénk ezzel kezdik! Ahogy begurulsz, egyből rámér, és ha nem jó az adat, akkor.... jön a többi felsorolt dolog! <_<

Nekem utoljára mértek, előbb átnézték a lámpákat, ablaktörlőt, öveket, fényszórót, féket, kasztnit....stb. De jól kibactam velük, mert beszeszelve mentem oda. :angry:

Link to comment
Megosztás:

Tompitott/távolsági izzott csernélnék, de ha a user manual szeirnt járok el akkor az első lépésnéle elakadtam. istennek sem tudom lehuzni a csatlakozó kábelt. egyszer már emlékszem hogy megszivatott, de nem emlékszem hogy huztam le. izomból kell vagy van valami mottója?

Amúgy úgy vettem észre az autó eszi a vizet, ugyhogy boldog vagyok. most volt hátsó lengés csillapitó csere (20eFT) és az elsőket is ki kell(ne) valakit nem érdekel egy eladaó astra?<_<

Link to comment
Megosztás:

Tompitott/távolsági izzott csernélnék, de ha a user manual szeirnt járok el akkor az első lépésnéle elakadtam. istennek sem tudom lehuzni a csatlakozó kábelt. egyszer már emlékszem hogy megszivatott, de nem emlékszem hogy huztam le. izomból kell vagy van valami mottója?

Amúgy úgy vettem észre az autó eszi a vizet, ugyhogy boldog vagyok. most volt hátsó lengés csillapitó csere (20eFT) és az elsőket is ki kell(ne) valakit nem érdekel egy eladaó astra?:P

Hisztis :angry:

A csatlakozót amúgy picit mozgatva de erősen húzva tudod leszedni. Nincs igazából trükkje, le kell húzni befelé, és kész. <_<

Link to comment
Megosztás:

Mifelénk ezzel kezdik! Ahogy begurulsz, egyből rámér, és ha nem jó az adat, akkor.... jön a többi felsorolt dolog! <_<

Mi felénk meg elviszem a szerelőmhöz és megcsinálja, ha esetleg kell valami és délután mehetek érte :angry: Remélem így lesz ez az idén nyáron is :P Mert megy műszakira... :P

Link to comment
Megosztás:

Hisztis :angry:

A csatlakozót amúgy picit mozgatva de erősen húzva tudod leszedni. Nincs igazából trükkje, le kell húzni befelé, és kész. <_<

Feltéve, ha hozzáférsz az akksitól, meg a légszűrőháztól :P de, ha jót akarsz madagnak, vedd ki az előbb felsoroltakat és mindjárt lesz hely. Na és ezeket se árt karbantartani :P

Link to comment
Megosztás:

Mi felénk meg elviszem a szerelőmhöz és megcsinálja, ha esetleg kell valami és délután mehetek érte <_< Remélem így lesz ez az idén nyáron is :P Mert megy műszakira... :P

Mi felénk meg elviszem a szerelőmhöz, az megcsinálja a kocsin amit mondok, aztán kifizetem amit megcsináltattam vele, aztán elviszem vizsgára, elsőre átmegy umbulda nélkül és kifizetem szigorúan csak a vizsgát! :angry:

Én meg boldog vagyok, mert nem vertek át, és van egy tuti biztos autóm....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kérdésem a következő lenne:

Kb. 10percet álló helyzetben járt a motor, abból 2-3 percet a pirosban. Nem indult be a hűttőventi, mert kiderült az egyik saru nem érintkezett. Már a vastag vízcső (ami szemből nézve jobb oldalon van a hűtőn) keményedett. Motor leállít gyorsan...a gomba gyors rövidrezárása, venti pörög, majd mikor magától leállt a saruk fogóval összenyomása és vissza rakás. Motor indít, hőmérő már a 100as és a piros közé mutatott csak, elindultam és szépen visszahűlt.

Ennyi idő alatt is megfőhetett benne valami? Vagy ennyit azért ki kell bírnia? (ja ugye kb 5ezer km-el ezelőtt volt motorgenerál)

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.