Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Nem.

Meg van zavarodva szegény. Ha élesen kanyarodok, pl. körforgalomban, akkor megindul lefelé, majd mikor egyenesben van a kocsi, akkor visszaáll. Plusz reggel mikor beindítom mást mutat mint előtte való nap. Meg egyszer volt, hogy teletankoltam, de nem mutatta, hogy tele lenne. Kicsit aggódtam is mostanában, hogy ilyen sokat fogyasztana, mert az óra szerint 8l benya 60km alatt elmegy kb.

Ez szerintem normális működés. Sajnos erősen hőmérsékeltfüggő, hogy mit mutat ezért látni reggel másnak mint előző nap. Az éles kanyarnál meg szintén természetes, hogy változik a szint, hiszen odatodul a tank egyik oldalába a benya és ha a szintjelző úszója a másik oldalon van akkor természetes, hogy egy kis ideig kevesebbet mutat.

Az hogy teletankolásra nem mutat telit azt viszont én még nem tapasztaltam hacsak nem olyan ferdén állt az autó a kútnál, hogy tényleg nem lehetett teletankolni.

Link to comment
Megosztás:

Ez szerintem normális működés. Sajnos erősen hőmérsékeltfüggő, hogy mit mutat ezért látni reggel másnak mint előző nap. Az éles kanyarnál meg szintén természetes, hogy változik a szint, hiszen odatodul a tank egyik oldalába a benya és ha a szintjelző úszója a másik oldalon van akkor természetes, hogy egy kis ideig kevesebbet mutat.

Az hogy teletankolásra nem mutat telit azt viszont én még nem tapasztaltam hacsak nem olyan ferdén állt az autó a kútnál, hogy tényleg nem lehetett teletankolni.

Azért ez nem pont így működik, nagy lejtőn, emelkedőn is csak picit csal a mutató, egy kanyart meg észre sem vesz, mire mozdulna már egyenesbe állsz.

Link to comment
Megosztás:

Azért ez nem pont így működik, nagy lejtőn, emelkedőn is csak picit csal a mutató, egy kanyart meg észre sem vesz, mire mozdulna már egyenesbe állsz.

Hát ezzel vitatkoznék...

Mert nálam is így működik. Valamivel lassabb a mutató járása, illetve késleltetve van. Ezért lehet az, hogy kanyarnál változik a szint.

Link to comment
Megosztás:

Hát ezzel vitatkoznék...

Mert nálam is így működik. Valamivel lassabb a mutató járása, illetve késleltetve van. Ezért lehet az, hogy kanyarnál változik a szint.

Változik persze, csak pont a lassú mutató miatt egy kanyarban mire mozdulna ki is érsz belőle. Hoszabb emekedőn-lejtőn jobban látszik, de ott sem számottevő a mutató mozdulása. De lehet hogy ez autó függő.

Link to comment
Megosztás:

Változik persze, csak pont a lassú mutató miatt egy kanyarban mire mozdulna ki is érsz belőle. Hoszabb emekedőn-lejtőn jobban látszik, de ott sem számottevő a mutató mozdulása. De lehet hogy ez autó függő.

Nekem még a gyorsítást is követi, pedig nem izomautó...

Ha teperek nagy gázzal mondjuk 110-120-as tempóban, akkor szemmel láthatóan lecsökken a szint. Ha pedig leveszem a lábam a gázról és motorfékkel megy a taliga vagy 20 másodpercig, akkor meg emelkedik a szint... Na ez mitől lehet? :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem még a gyorsítást is követi, pedig nem izomautó...

Ha teperek nagy gázzal mondjuk 110-120-as tempóban, akkor szemmel láthatóan lecsökken a szint. Ha pedig leveszem a lábam a gázról és motorfékkel megy a taliga vagy 20 másodpercig, akkor meg emelkedik a szint... Na ez mitől lehet? :lol:

Passz, mindenesetre érdekes... :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

93-as 1.4-es astrám van. Nagy nehezen kicseréltem az AC pumpát (mert valami szerelő azt mondta hogy az a rossz benne :D ).

12000 ft-ért vettem is egy vadi újat. Beletettem, hozzáforrasztottam. És kicsit értetlenül állok a dolgok előtt.

- Hogy lehet az, hogy a forrasztás bele lóg a benzinbe? Mi van, ha rossz a forrasztásom, és szikrát kap? Akkor berobban a benzintank?

Egyébként szépen működik most a kocsi. Valaki nyugtasson meg, hogy a forrasztásnak benne kell lennie a benzinben, és ez így normális, és 12V-os anód/katódtól nem fog felrobbanni semmi...

Rian

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

93-as 1.4-es astrám van. Nagy nehezen kicseréltem az AC pumpát (mert valami szerelő azt mondta hogy az a rossz benne :lol: ).

12000 ft-ért vettem is egy vadi újat. Beletettem, hozzáforrasztottam. És kicsit értetlenül állok a dolgok előtt.

- Hogy lehet az, hogy a forrasztás bele lóg a benzinbe? Mi van, ha rossz a forrasztásom, és szikrát kap? Akkor berobban a benzintank?

Egyébként szépen működik most a kocsi. Valaki nyugtasson meg, hogy a forrasztásnak benne kell lennie a benzinben, és ez így normális, és 12V-os anód/katódtól nem fog felrobbanni semmi...

Rian

Mivel lényegében CSAK benzingőzben lesz, vagy esetleg magában a benzinben, ezért nem fog berobbani...

ahhoz ugyanis megfelelő mennyiségű levegő(oxigén) kellene...

:D

Nyugodj meg! Nem lesz semmi gond!!!! :D

Link to comment
Megosztás:

Mivel lényegében CSAK benzingőzben lesz, vagy esetleg magában a benzinben, ezért nem fog berobbani...

ahhoz ugyanis megfelelő mennyiségű levegő(oxigén) kellene...

;)

Nyugodj meg! Nem lesz semmi gond!!!! :D

Remélem nem úgy kell ezentúl tankolnom, hogy:

- AC pumpát kihúzni,

- teletankolni,

- kitolni a kocsit a benzinkúttól 40 méterre

- rádugni AC pumpát

- indítózni, SZALADNI

- messziről nézni, hogy kigyullad -e

- beülni, elhajtani

:)

Esetleg ha valaki tudományosan megmagyarázná, annak megköszönném :lol: Szal elvileg egy kis 12 V-os szikra nem tudja felrobbantani a benzint?

Nem volt valami szép a forrasztásom :D

Link to comment
Megosztás:

Remélem nem úgy kell ezentúl tankolnom, hogy:

- AC pumpát kihúzni,

- teletankolni,

- kitolni a kocsit a benzinkúttól 40 méterre

- rádugni AC pumpát

- indítózni, SZALADNI

- messziről nézni, hogy kigyullad -e

- beülni, elhajtani

:)

Esetleg ha valaki tudományosan megmagyarázná, annak megköszönném :lol: Szal elvileg egy kis 12 V-os szikra nem tudja felrobbantani a benzint?

Nem volt valami szép a forrasztásom :D

De simán fel tudja, csak a robbanáshoz/égéshez több dolog kell. Ezek közül az éghető anyag ugyan megvan a tankodban, de oxigénje nincs. Ha egy lavór benzinben próbálnád ki az AC-t, akkor simán durranthatnál vele, de a tankban nincs annyi okszigén hogy be tudjon robbanni. (Zotyának csak szerencséje volt, nem kell utána csinálni :D )

Link to comment
Megosztás:

Szedett már szét valaki biztonsági öv dokkoló "fej" részét? Azt a részt, amibe rögzül az öv bekapcsoláskor. Elvileg szét kell jönnie, mivel két külön részből áll. Segítségeteket előre is köszönöm!

A boritása szét szokott esni....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

93-as 1.4-es astrám van. Nagy nehezen kicseréltem az AC pumpát (mert valami szerelő azt mondta hogy az a rossz benne :D ).

12000 ft-ért vettem is egy vadi újat. Beletettem, hozzáforrasztottam. És kicsit értetlenül állok a dolgok előtt.

- Hogy lehet az, hogy a forrasztás bele lóg a benzinbe? Mi van, ha rossz a forrasztásom, és szikrát kap? Akkor berobban a benzintank?

Egyébként szépen működik most a kocsi. Valaki nyugtasson meg, hogy a forrasztásnak benne kell lennie a benzinben, és ez így normális, és 12V-os anód/katódtól nem fog felrobbanni semmi...

Rian

Mivel az AC pumpán keresztülhalad a benzin, a kommutátoron keresztül is, így nincs esély rá, hogy berobbanjon. Másrészt, rendesen csináld meg azt a forrasztást. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2001, X16SZR caravan.

Nagy hidegben reggelente nem mozdult a kilóméteróra mutató, csak 40-50 Km/h felett, de utána már nem volt gond.

Aztán mostanában néha berreg. Nagyobb zökkenésnél (kátyú, vasúti átkelő) abbahagyja, meg magától is néha.

A mutató nem ugrál, sárga lámpa nincs, nem állogat le a motor.

Szerintetek van értelme szétszednem, zsíroznom, vagy már menjek is venni új spirált?

Azt olvastam, az ugy nem jó, már az elejétől fogva berreg.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2001, X16SZR caravan.

Nagy hidegben reggelente nem mozdult a kilóméteróra mutató, csak 40-50 Km/h felett, de utána már nem volt gond.

Aztán mostanában néha berreg. Nagyobb zökkenésnél (kátyú, vasúti átkelő) abbahagyja, meg magától is néha.

A mutató nem ugrál, sárga lámpa nincs, nem állogat le a motor.

Szerintetek van értelme szétszednem, zsíroznom, vagy már menjek is venni új spirált?

Azt olvastam, az ugy nem jó, már az elejétől fogva berreg.

Köszi!

Az újból csak gyárit szabad venni az utángyártottak berregnek. Zsírozni nem szabad, inkább csak olajat csurgatni a gégecsőbe a spirál mellé, láttam már olyat hogy feltekerte a zsírt az órához a spirál. Mostanában van, hogy nekem is beragad, és 30-40-nél ugrik fel.

Link to comment
Megosztás:

Az újból csak gyárit szabad venni az utángyártottak berregnek. Zsírozni nem szabad, inkább csak olajat csurgatni a gégecsőbe a spirál mellé, láttam már olyat hogy feltekerte a zsírt az órához a spirál. Mostanában van, hogy nekem is beragad, és 30-40-nél ugrik fel.

Nekem is héten kezdett el zörögni, és van, hogy csak 30-40re ugrik be az óra.

Szerelővel megállapodtunk, hogy hangosabban kell zenét hallgatni :D

Link to comment
Megosztás:

Nálam is kicsit késve reagál már. :D Ha tartósan megyek 30-cal akkor egy idő után felmegy a mutató, de ha nagyon hamar elérem a sebességem, akkor hamar reagál. Viszont lassulást azt szépen követi 20-ig. Szoktam is nézni, hogy milyen jól gyorsulok. 0-ról hirtelen 50-re. :lol:

Link to comment
Megosztás:

De simán fel tudja, csak a robbanáshoz/égéshez több dolog kell. Ezek közül az éghető anyag ugyan megvan a tankodban, de oxigénje nincs. Ha egy lavór benzinben próbálnád ki az AC-t, akkor simán durranthatnál vele, de a tankban nincs annyi okszigén hogy be tudjon robbanni. (Zotyának csak szerencséje volt, nem kell utána csinálni :lol: )

Így van! Az égés feltétele: éghető anyag+oxigén+gyulladási hőmérséklet=egy helyen+egy időben. Na, ezeknek kell egyszerre egy időben lenni, csak akkor jön létre az égés... :D

Na, csak mert szolgálatban vagyok... :D :)

Link to comment
Megosztás:

Nálam is kicsit késve reagál már. :D Ha tartósan megyek 30-cal akkor egy idő után felmegy a mutató, de ha nagyon hamar elérem a sebességem, akkor hamar reagál. Viszont lassulást azt szépen követi 20-ig. Szoktam is nézni, hogy milyen jól gyorsulok. 0-ról hirtelen 50-re. :lol:

Ez a késve reagálás nem érdekel nagyon, inkább a berregés mitől van?

Elforog a spirál az órában?

Mert akkor ledarálja a csatlakozó részt az órában, és az új spirállal is ilyen lesz.

Vagy csak kiszőrösödött a bovden, és a tokjában dörzsölődik valahol?

Köszi a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Ez a késve reagálás nem érdekel nagyon, inkább a berregés mitől van?

Elforog a spirál az órában?

Mert akkor ledarálja a csatlakozó részt az órában, és az új spirállal is ilyen lesz.

Vagy csak kiszőrösödött a bovden, és a tokjában dörzsölődik valahol?

Köszi a válaszokat!

Öreg a bowden és szőrös, de lehet még az óra mechanika zörgése is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.