Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Castrollal újabban többeknek volt hasonló :D Nekem is randább hangja van, mint régebben, pedig ezer éve castrollal járok. Próbálj meg egy másik olajat legközelebb, aztán lehet hogy hirtelen elhallgat :lol:

Mit próbáljak legközelebb?

Pl Mobil1-et?

Te mit fogsz?

Koszi a gyors választ!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.

nem tudom, jó topicba írok-e, amennyiben nem, elnézést.

problémám, hogy elhagytam az egyik kocsikulcsomat.

Alternatívákat keresek, hogy minél olcsóbban, egyszerűbben biztonságossá tegyem az autómat.

5500bruttóér kapnék komplett zárbetét szettet, 2 kulcs + 4 zárbetét. ezzel elvileg ki tudnám cserélni a 3 ajtót + kesztyűtartó, ámde a gyújtáskapcsolót nem. Vehetnék külön Gyk-t, de akkor meg már 2 kulcsom lenne.

Olvastam egyszer valahol valami zár programozásról, talán olyasmi, hogy a mostani záramban pár lamellát átállítanának + a gyk-ban is, és a kulcsokat hozzáreszelnék, így a régi kulcs nem működtetné.

Van valakinek javaslata, ami viszonylago lcsó is?

köszi előre is

horysz

Gyujtáskapcsoló zárbetét cseréről van leírás a GYik-ben ha jól emlékszem.

Link to comment
Megosztás:

Mindenképpen kell neked a zárható kesztűtartó? Mert ha nem akkor mehetne a zárbetétje a gyujtáskapcsolóba. Lehet amúgy csak lamellákat is cserélni, csak kicsit macerás. Kicsi rugók, kicsi pöckök...

186270-20110228-UREiRx.jpg

Természetesen nem, ha cserélhető a 4db betétből, amit kapok, nekem a bontós azt mondta, annak külön zárbetét kell, meg akár annak maradhatna az eredeti kulcsa, aztán ha bezárom viszem magammal, úgyis a tanksapka kulcs is a kocsiban van.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.

nem tudom, jó topicba írok-e, amennyiben nem, elnézést.

problémám, hogy elhagytam az egyik kocsikulcsomat.

Alternatívákat keresek, hogy minél olcsóbban, egyszerűbben biztonságossá tegyem az autómat.

5500bruttóér kapnék komplett zárbetét szettet, 2 kulcs + 4 zárbetét. ezzel elvileg ki tudnám cserélni a 3 ajtót + kesztyűtartó, ámde a gyújtáskapcsolót nem. Vehetnék külön Gyk-t, de akkor meg már 2 kulcsom lenne.

Olvastam egyszer valahol valami zár programozásról, talán olyasmi, hogy a mostani záramban pár lamellát átállítanának + a gyk-ban is, és a kulcsokat hozzáreszelnék, így a régi kulcs nem működtetné.

Van valakinek javaslata, ami viszonylago lcsó is?

köszi előre is

horysz

Nekem annó tönkrement a gyújtáskapcsoló zárbetétem. Csergőnél vettem gyári betétet és a boltos ott helyben ingyen átlamellázta a régi kulcsomhoz.

Ha a régi kulcshoz át lehetett lamellázni, akkor az újhoz is át lehet. Csak kell aki ért hozzá.

Viszont ha veszel véletlenül gyk. zárbetétet, csak gyárit szabad venni, mert állítólag az utángyári szorul a régi helyén. Igaz az árkülönbség elég mellbevágó: 21000 / 5500!

Link to comment
Megosztás:

Nekem annó tönkrement a gyújtáskapcsoló zárbetétem. Csergőnél vettem gyári betétet és a boltos ott helyben ingyen átlamellázta a régi kulcsomhoz.

Ha a régi kulcshoz át lehetett lamellázni, akkor az újhoz is át lehet. Csak kell aki ért hozzá.

Viszont ha veszel véletlenül gyk. zárbetétet, csak gyárit szabad venni, mert állítólag az utángyári szorul a régi helyén. Igaz az árkülönbség elég mellbevágó: 21000 / 5500!

Átt lehet nem olyan vészes, csak figyelni kell.

Link to comment
Megosztás:

Na most akkor összegeznék, mert lehet, hogy nem jól értem.

Ha veszek egy 4-es szett zárbetét garnitúrát, amit kapni lehet, akkor abból 3 ajtót + a gyújtáskapcsolót is ki tudom cserélni? Mert valamelyőtök ezt írta.

VAgy:

vegyek egy 4es szett zárgarnitúrát, cseréljem ki a zárakat, majd csináltassak ahhoz a kulcshoz egy gyújtáskapcsolót. Hol hogyan mennyiért? Vagy ha én akarom, honnan tudom, miylen lamellákat vegyek és hogyan rakjam sorba?

Link to comment
Megosztás:

Na most akkor összegeznék, mert lehet, hogy nem jól értem.

Ha veszek egy 4-es szett zárbetét garnitúrát, amit kapni lehet, akkor abból 3 ajtót + a gyújtáskapcsolót is ki tudom cserélni? Mert valamelyőtök ezt írta.

VAgy:

vegyek egy 4es szett zárgarnitúrát, cseréljem ki a zárakat, majd csináltassak ahhoz a kulcshoz egy gyújtáskapcsolót. Hol hogyan mennyiért? Vagy ha én akarom, honnan tudom, miylen lamellákat vegyek és hogyan rakjam sorba?

A kettőt kombinálva. Veszel négyesset, kicseréled 3 ajtóban, a gyujtáskapcsolóból kiveszed a régi lamellákat, és cseréled a 4. új záréval. Mert ha jól emlékszem a gyujtáskapcsoló zárbetéte különbözik az ajtóétól van rajta egy plussz pöcök a kormányzárnak. Ezért nem rakhattod be a negyedik zárbetétet a gyujtáskapcsolóba, csak lamelákat cserélsz, hogy egy kulcsod legyen.Ha nem tévedek.

Link to comment
Megosztás:

A kettőt kombinálva. Veszel négyesset, kicseréled 3 ajtóban, a gyujtáskapcsolóból kiveszed a régi lamellákat, és cseréled a 4. új záréval. Mert ha jól emlékszem a gyujtáskapcsoló zárbetéte különbözik az ajtóétól van rajta egy plussz pöcök a kormányzárnak. Ezért nem rakhattod be a negyedik zárbetétet a gyujtáskapcsolóba, csak lamelákat cserélsz, hogy egy kulcsod legyen.Ha nem tévedek.

így már értem,köszi

Link to comment
Megosztás:

Castrollal újabban többeknek volt hasonló :D Nekem is randább hangja van, mint régebben, pedig ezer éve castrollal járok. Próbálj meg egy másik olajat legközelebb, aztán lehet hogy hirtelen elhallgat :lol:

sziasztok én csak ajánlanám, de mielőtt olajat cserélsz motormosót használj én 10w40 -es olajat használok bajom nem volt edeg

gyurma

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Van egy érthetetlen problémám az autómmal. Astra f '96 1.4 60LE.

A váltó felőli henger hol megy, hol nem. Cseréltem gyertyákat, gyertyakábeleket (szerelő javaslatára) amikor cseszegettük az elosztót vagy a kábeleket, akkor járt szépen. Na azóta lettek cserélve a dolgok újra. Ment is egy hónapig, viszont erőtlen volt az autó. Hidegen nehezebben indul egy kicsit azóta. Amikor nem megy a henger (szikra van) akkor a kipufogó pupog.

Ha leveszem azt a vákuumcsövet, ami a fékrásegítő csövéről jön le és felmegy a pollenszűrő felé, akkor felmegy az alapjárat egy pillanatra és megszűnik a pupogás. Tehát megy mind a négy henger. Ezt ellenőriztem is pipalevétellel. Ha visszadugom a vákuumcsövet, akkor megint pupog és nem megy a kuplung felőli henger. Ezt még szerelő nem tudta megfejteni. Talán van itt valaki, aki épkézláb ötlettel elő tud állni.

Előre is köszönöm, ha valaki foglalkozik a problémámmal :D

Sziasztok!

Mokwe, nincs egy fotód véletlenül a negyedik hengerből a fékrásegítőbe vezető lég-vezetékről? Nem lehet hogy a 4. hengerben az okoz ingadozást hogy el vannak dugulva a kivezető légjáratok? Ill. a tankba is megy visszavezető nem? A tankod össze van szippantva azt írtad...

Szóval ha a tank össze van szippantva akkor ott lehet valami gubanc a szellőzéssel, visszavezetéssel.

X16xel a motorkódod? 16 szelepes 1.6 literes motorról van szó?

Nekem is bajom van az alapjárattal (x16xel), elvittem szerelőhöz, volt generál, csiszolták, új dugattyúk, stb... szelepek nagy része cserélve/csiszolva. DE amiért az egészet elkezdtem, az alapjáraton a 4. henger erősen kihagyott, az nem oldódott meg. Még most is kihagy.

Kábelek voltak cserélve, trafó is próba erejéig és nem egy darab, hogy a hibát kizárjam még korábban.

A tankom nekem is össze lett szívva korábban, tudna valaki egy fényképet feltenni a bigyóról ami el szokott dugulni ezeknél? A motorból a felesleges benzin visszakerül a tankba? Vagy csak levegő megy vissza, és ennek mi köze a 4. hengerhez? A 4. henger az ami nálam is rakoncátlankodik. Stroboszkóppal nézve rosszul gyújt, na de az nemcsak elektromos hiba lehet állítólag és trafó, kábelek voltak cserélve, ezért is gondolok a lég, benzin vezetékekre. Ill kell legyen ott valami ami ezt okozhatja még.

Köszönöm előre is!

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mokwe, nincs egy fotód véletlenül a negyedik hengerből a fékrásegítőbe vezető lég-vezetékről? Nem lehet hogy a 4. hengerben az okoz ingadozást hogy el vannak dugulva a kivezető légjáratok? Ill. a tankba is megy visszavezető nem? A tankod össze van szippantva azt írtad...

Szóval ha a tank össze van szippantva akkor ott lehet valami gubanc a szellőzéssel, visszavezetéssel.

X16xel a motorkódod? 16 szelepes 1.6 literes motorról van szó?

Nekem is bajom van az alapjárattal (x16xel), elvittem szerelőhöz, volt generál, csiszolták, új dugattyúk, stb... szelepek nagy része cserélve/csiszolva. DE amiért az egészet elkezdtem, az alapjáraton a 4. henger erősen kihagyott, az nem oldódott meg. Még most is kihagy.

Kábelek voltak cserélve, trafó is próba erejéig és nem egy darab, hogy a hibát kizárjam még korábban.

A tankom nekem is össze lett szívva korábban, tudna valaki egy fényképet feltenni a bigyóról ami el szokott dugulni ezeknél? A motorból a felesleges benzin visszakerül a tankba? Vagy csak levegő megy vissza, és ennek mi köze a 4. hengerhez? A 4. henger az ami nálam is rakoncátlankodik. Stroboszkóppal nézve rosszul gyújt, na de az nemcsak elektromos hiba lehet állítólag és trafó, kábelek voltak cserélve, ezért is gondolok a lég, benzin vezetékekre. Ill kell legyen ott valami ami ezt okozhatja még.

Köszönöm előre is!

Üdv.

Oké, azt látom 1.4-es motorról van szó, nem x16xel, de a többi attól még igaz lehet.

Köszönöm!

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mokwe, nincs egy fotód véletlenül a negyedik hengerből a fékrásegítőbe vezető lég-vezetékről? Nem lehet hogy a 4. hengerben az okoz ingadozást hogy el vannak dugulva a kivezető légjáratok? Ill. a tankba is megy visszavezető nem? A tankod össze van szippantva azt írtad...

Szóval ha a tank össze van szippantva akkor ott lehet valami gubanc a szellőzéssel, visszavezetéssel.

X16xel a motorkódod? 16 szelepes 1.6 literes motorról van szó?

Nekem is bajom van az alapjárattal (x16xel), elvittem szerelőhöz, volt generál, csiszolták, új dugattyúk, stb... szelepek nagy része cserélve/csiszolva. DE amiért az egészet elkezdtem, az alapjáraton a 4. henger erősen kihagyott, az nem oldódott meg. Még most is kihagy.

Kábelek voltak cserélve, trafó is próba erejéig és nem egy darab, hogy a hibát kizárjam még korábban.

A tankom nekem is össze lett szívva korábban, tudna valaki egy fényképet feltenni a bigyóról ami el szokott dugulni ezeknél? A motorból a felesleges benzin visszakerül a tankba? Vagy csak levegő megy vissza, és ennek mi köze a 4. hengerhez? A 4. henger az ami nálam is rakoncátlankodik. Stroboszkóppal nézve rosszul gyújt, na de az nemcsak elektromos hiba lehet állítólag és trafó, kábelek voltak cserélve, ezért is gondolok a lég, benzin vezetékekre. Ill kell legyen ott valami ami ezt okozhatja még.

Köszönöm előre is!

Üdv.

A felesleges benzin visszakerül a tankba, és egy külön cső felel a tankszellőztetésért. A 4.-henger termeli a vákumot a fékrásegítőnek, ezért ha rosszalkodik illik átnézni a vákumcsöveket, stb.

Link to comment
Megosztás:

A felesleges benzin visszakerül a tankba, és egy külön cső felel a tankszellőztetésért. A 4.-henger termeli a vákumot a fékrásegítőnek, ezért ha rosszalkodik illik átnézni a vákumcsöveket, stb.

1/4 részben igaz :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Néhány alkalommal hallottam kis nyikorgó hangot előlről. Általában ( eddig mindíg) olyankor hallottam, amikor parkoltam a házunk elé, s óvatosan szedtem a kormánykereket, hogy ne trafáljam el a fagyal kerítésünket... na én arra gondoltam, hogy esetleg a lengéscsillapító lassú mozgása adhat ilyesmi hangot ( enyhe gödör, majd hupli is van ott ahova szoktam állni).

Na de ma mentem kocsit mosatni, s kapu előtt álltam beton úton, s élesebben hallottam, néha abba hagyta, majd ismét ( alapjáraton volt )

Valójában nem tudom mihez hasonlítani ezt anyekergő hangot... ( először ékszíjra gondoltam ma, de azért azt csak megismerném...)

Valakinek ötlete? A motortér felől jött a hang.

Igen! NYEKERGŐ hang . Azt hiszem ez a leg megfelelőbb kifejezés.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok, a fórumon, de máris egy kérdéssel szeretnélek zaklatni benneteket.

Tegnap fordult elő először, hogy a vizem nem akart üzemi hőfokra felmelegedni. Kb 50-60 fokig ment fel és tovább semmi.

Eddig nem csinált ilyet, még a legnagyobb hidegben sem. Sőt mindig elég hamar elérte a 90 fokot.

Mit gondoltok mi lehet az oka?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv, Laci

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok, a fórumon, de máris egy kérdéssel szeretnélek zaklatni benneteket.

Tegnap fordult elő először, hogy a vizem nem akart üzemi hőfokra felmelegedni. Kb 50-60 fokig ment fel és tovább semmi.

Eddig nem csinált ilyet, még a legnagyobb hidegben sem. Sőt mindig elég hamar elérte a 90 fokot.

Mit gondoltok mi lehet az oka?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv, Laci

Hali!

Termosztát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Néhány alkalommal hallottam kis nyikorgó hangot előlről. Általában ( eddig mindíg) olyankor hallottam, amikor parkoltam a házunk elé, s óvatosan szedtem a kormánykereket, hogy ne trafáljam el a fagyal kerítésünket... na én arra gondoltam, hogy esetleg a lengéscsillapító lassú mozgása adhat ilyesmi hangot ( enyhe gödör, majd hupli is van ott ahova szoktam állni).

Na de ma mentem kocsit mosatni, s kapu előtt álltam beton úton, s élesebben hallottam, néha abba hagyta, majd ismét ( alapjáraton volt )

Valójában nem tudom mihez hasonlítani ezt anyekergő hangot... ( először ékszíjra gondoltam ma, de azért azt csak megismerném...)

Valakinek ötlete? A motortér felől jött a hang.

Igen! NYEKERGŐ hang . Azt hiszem ez a leg megfelelőbb kifejezés.

Nekem a hátsó unixos gátlóim nyekeregnek, főleg hidegben, ahogy tolatok ki a hepehupás kocsibejáróról.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.