Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

sziasztok urak!!

Lenne 2 kérdésem az első. Nekem a gyári km óra az ugye nem fordulat számmérős. W1111 a kódja. Most ha veszek egy ugyan ilyen w1111 kodú km órát a mi fordszámos akkor csak kicserélem őket rádugom a kábeleket és ennyi? Működik is? Illetve a másik kérdésem hogy alapjárati motort takarítani nagyon nehéz? Mert ha igen akkor lehet hogy szerelő kell majd. Válaszotok várom tisztelettel Dávid Zsolt.

Elküldve
sziasztok urak!!

Lenne 2 kérdésem az első. Nekem a gyári km óra az ugye nem fordulat számmérős. W1111 a kódja. Most ha veszek egy ugyan ilyen w1111 kodú km órát a mi fordszámos akkor csak kicserélem őket rádugom a kábeleket és ennyi? Működik is? Illetve a másik kérdésem hogy alapjárati motort takarítani nagyon nehéz? Mert ha igen akkor lehet hogy szerelő kell majd. Válaszotok várom tisztelettel Dávid Zsolt.

Szia! Nézz be a Gyik topicba, van leírás a témáról :)

Elküldve
Az SE-nél egyszerre két hengernél történik befecskendezés, és gyújtás is.

Ahogy FPepe is írta esélyes, hogy a leszakadó ékszíj elállította a főtengely jeladót, vagy a vezetékét. B)

Ettől a DIS még nem kizárható.

Mindenkinek kösz a segítséget.Meglett a baj forrása.Levettem a szelepfedelet,és az egyik hengernél el volt törve a kipufogó szelep himbája,és a szelepékek is rejtelmes módon szublimáltak,és persze a szelep is elgörbült..."pfff"...ennyit tudott mondani a szerelő...:lol:

Én,hogy mit mondtam erre kitágult pupillákkal és orrlyukakkal,inkább nem idézném,a lényeg hogy a mester úr elnéző mosollyal rejtelmesen csak annyit mondott:"no,nem annyira vészes,majd meglátjuk..." (van egy sanda gyanúm,hogy ez a "pfff",betűnkét kb:10-rugómba fog kerülni. :D

Elküldve
Az SE-nél egyszerre két hengernél történik befecskendezés, és gyújtás is.

Ahogy FPepe is írta esélyes, hogy a leszakadó ékszíj elállította a főtengely jeladót, vagy a vezetékét. :lol:

Ettől a DIS még nem kizárható.

Őőő.. kicsit régi post-ra válaszolok tudom, de nem úgy van, hogy hengerenként fecskendez (mikor kell) és a DIS gyújt párosával? (Két szélső és két belső van párban)

Elküldve
Őőő.. kicsit régi post-ra válaszolok tudom, de nem úgy van, hogy hengerenként fecskendez (mikor kell) és a DIS gyújt párosával? (Két szélső és két belső van párban)

Ha jól tudom úgy van.De nem vagyok benne biztos 100%-ban.

Elküldve
Őőő.. kicsit régi post-ra válaszolok tudom, de nem úgy van, hogy hengerenként fecskendez (mikor kell) és a DIS gyújt párosával? (Két szélső és két belső van párban)

SE-nél egyszerre megy a befecskendezés is a két-két hengernél. :lol: (a kapcsolási rajzán is úgy van)

A többi modernebb "hengerenkéntis" motornál már külön van mindegyik.

Elküldve
SE-nél egyszerre megy a befecskendezés is a két-két hengernél. :D (a kapcsolási rajzán is úgy van)

A többi modernebb "hengerenkéntis" motornál már külön van mindegyik.

Érdekes. Értelme nem sok van ennek. :lol:

Elküldve
SE-nél egyszerre megy a befecskendezés is a két-két hengernél. :lol: (a kapcsolási rajzán is úgy van)

A többi modernebb "hengerenkéntis" motornál már külön van mindegyik.

Nem, 1,3,4,2! Mindig csak 1 henger kap üzemanyagot!

Elküldve
Gondolom elektronikailag egyszerűbb megvalósítani.

Na jó, de hogy 2X annyit nyomat be mint amennyit eléget? Nem hiszem. :lol: A 4 injektor mindenképpen kell, az elektronikán spóroltak volna? Az hogy egyszerre kap 2 henger szikrát oké, csak a gyertya fogy gyorsabban, nade feleslegesen benzint benyomatni? Mit szól hozzá a kati?

Elküldve
Na jó, de hogy 2X annyit nyomat be mint amennyit eléget? Nem hiszem. :lol: A 4 injektor mindenképpen kell, az elektronikán spóroltak volna? Az hogy egyszerre kap 2 henger szikrát oké, csak a gyertya fogy gyorsabban, nade feleslegesen benzint benyomatni? Mit szól hozzá a kati?

Pedig tényleg így van rajz szerint. :D C20NE-nél viszont már külön van és 1.8SE-nél is. Ecotec-eket nem néztem már, azoknál már biztosra veszem.

Elküldve
Pedig tényleg így van rajz szerint. :lol: C20NE-nél viszont már külön van és 1.8SE-nél is. Ecotec-eket nem néztem már, azoknál már biztosra veszem.

Oké, de mi lesz a plussz üanyaggal? Mikor és hol ég el?

Elküldve
Na jó, de hogy 2X annyit nyomat be mint amennyit eléget? Nem hiszem. :lol: A 4 injektor mindenképpen kell, az elektronikán spóroltak volna? Az hogy egyszerre kap 2 henger szikrát oké, csak a gyertya fogy gyorsabban, nade feleslegesen benzint benyomatni? Mit szól hozzá a kati?

A szikra se igaz, azért van a gyújtáselosztó! Mindig csak 1 henger kap szikrét és üzemanyagot!

Elküldve
Oké, de mi lesz a plussz üanyaggal? Mikor és hol ég el?

Passz.

A szikra se igaz, azért van a gyújtáselosztó! Mindig csak 1 henger kap szikrét és üzemanyagot!

DIS gyújtásról van szó. :lol:

Elküldve
A szikra se igaz, azért van a gyújtáselosztó! Mindig csak 1 henger kap szikrét és üzemanyagot!

Az elosztósnál igen, de DIS gyújtásnál kettesével gyújt.

Elküldve
Hát nem tudom de nekem nem fér bele a fejembe, hogy kétszer annyi űanyagot fecskendez be mint amennyit kéne, és mégsem fogyaszt kétszer annyit? :lol:

Mivel a gyújtási sorrend alapján egymás utáni hengerekről beszélünk, így szerintem nem megy kárba az a benzin, amit befecskendez. Direkt így keveri a levegőt a benzinnel az ecu... B) :D

Elküldve

Itt a rajz, az oldal közepe táján. :lol:

Gondolom kevesebbet fecskendez egyszerre, mint a másik, így jön össze a két befecskendezésből, egy ütemre való optimális benzin-levegő keverék.

Olcsóbb megoldásnak biztos jó volt, mert nem kellett légmennyiség mérő és vezérműtengely jeladó.

Az áramlástanban mindig voltak érdekességek, és az üzemanyag lecsapódás, keveredés is biztos jobb így.

A fogyasztási adatokból ahogy látom, a SE motor sem mondható pazarlónak az NZ-hez képest, azonos használat mellett. :D

Elküldve
Itt a rajz, az oldal közepe táján. :D

Gondolom kevesebbet fecskendez egyszerre, mint a másik, így jön össze a két befecskendezésből, egy ütemre való optimális benzin-levegő keverék.

Olcsóbb megoldásnak biztos jó volt, mert nem kellett légmennyiség mérő és vezérműtengely jeladó.

Az áramlástanban mindig voltak érdekességek, és az üzemanyag lecsapódás, keveredés is biztos jobb így.

A fogyasztási adatokból ahogy látom, a SE motor sem mondható pazarlónak az NZ-hez képest, azonos használat mellett. B)

Erre gondoltam én is előző hozzászólásomban. :lol:

Elküldve
A szikra se igaz, azért van a gyújtáselosztó! Mindig csak 1 henger kap szikrét és üzemanyagot!

Erre mondták itt régebben, hogy ezt gondold át még egyszer. :D :lol:

Elküldve

Üdv.

Remélem tudtok segíteni, a kérdésem a következő, hogy valaki meg tudná e mondani, hogy egy X16XEL '95-ös f astrának a főtengely végén lévő hosszbordás szíjtárcsánában milyen és mekkora csavar van ami oda fogja. Méreteket ha tudtok írni azt megköszönném. Mellékelek egy képet miről is érdeklődök.

Köszönöm.

motor_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve
Hát nem tudom de nekem nem fér bele a fejembe, hogy kétszer annyi űanyagot fecskendez be mint amennyit kéne, és mégsem fogyaszt kétszer annyit? :lol:

Tágítani kell, nem hiába nevezik fejtágításnak. Utána már belefér. :D

Ám így, ebben a formában persze, hogy nem igaz. A korábban befecskendezett töltet várakozik a szívószelep nyitásáig. Nem fecskendez be kétszer annyit.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.