Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Pl. a generátor testelési problémáját, elkopott szénkeféket/csúszógyűrűket.

Hát igen teszem fel azért mert igy a 6.-opelt taposva legalább 3x volt szénkefe problémám.

Dioda hidat csak akkor cseréltem amikor csapágyas lett egy vákumszivattyus és egyszerübbvolt 2-ből 1-et csinálni :)

Link to comment
Megosztás:

Pl. a generátor testelési problémáját, elkopott szénkeféket/csúszógyűrűket.

Nekem mikor elkopott a szénkefém, semmit nem jelzett a lámpa...abból vettem észre hogy hazafele az m0-án már semmit nemláttam...olyan volt a fényszóróm mint a helyzetjelzö, a rádiom folyton letiltott és kikapcsolt (gondolom nemkapott már áramot)...elég ˝kellemes˝ volt ugy hazavezetni éjszaka hogy alig láttam :) abban reménykedtem h még hazaérek ne merüljön le teljesen az akksim :D aztán szétszedtük és elfogyott a szénkefe...nah akkor ujitottuk fel az egész generatort...minden cserés lett benne a biztonság kedvéért :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem mikor elkopott a szénkefém, semmit nem jelzett a lámpa...abból vettem észre hogy hazafele az m0-án már semmit nemláttam...olyan volt a fényszóróm mint a helyzetjelzö, a rádiom folyton letiltott és kikapcsolt (gondolom nemkapott már áramot)...elég ˝kellemes˝ volt ugy hazavezetni éjszaka hogy alig láttam :) abban reménykedtem h még hazaérek ne merüljön le teljesen az akksim :D aztán szétszedtük és elfogyott a szénkefe...nah akkor ujitottuk fel az egész generatort...minden cserés lett benne a biztonság kedvéért :D

Nekem sem jelezte a szénkefék kopását... Éppen féklámpa izzót cseréltünk, amikor lekapcsolt a rádió. Mondom mi a fene, aztán szép lassan elhalványodott a féklámpa is, amikor teszteltük, hogy jó-e :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem mikor elkopott a szénkefém, semmit nem jelzett a lámpa...abból vettem észre hogy hazafele az m0-án már semmit nemláttam...olyan volt a fényszóróm mint a helyzetjelzö, a rádiom folyton letiltott és kikapcsolt (gondolom nemkapott már áramot)...elég ˝kellemes˝ volt ugy hazavezetni éjszaka hogy alig láttam :D abban reménykedtem h még hazaérek ne merüljön le teljesen az akksim :D aztán szétszedtük és elfogyott a szénkefe...nah akkor ujitottuk fel az egész generatort...minden cserés lett benne a biztonság kedvéért :D

Ha 10V alá csökken a feszültség, akkor a rádiók kikapcsolnak, mivel a végfokoknak is van egy minimális feszültségszükségletük, amivel már üzemelni tudnak. És hogy tudjátok. Áramot nem kap egy eszköz, hanem az veszi fel. :)

Link to comment
Megosztás:

Ha 10V alá csökken a feszültség, akkor a rádiók kikapcsolnak, mivel a végfokoknak is van egy minimális feszültségszükségletük, amivel már üzemelni tudnak. És hogy tudjátok. Áramot nem kap egy eszköz, hanem az veszi fel. :)

De ha fel akarja venni az áramot és nem birja, akkor nem kap :D nah jolvan amugy igazad van :D én irtam rosszul...

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a gyors válaszokat. Holnap átnézem a dolgokat.

Annyi jutott eszembe még, hogy az indexkapcsoló nagyon érzékeny, felkapcsolja a refit, pedig nem nyomom előre.

Egy újat szerezek, vagy bontott is jó lehet? (melyik a jobb, egy bontott gyári, vagy egy után gyártott?)

Jaj, még a bal tompított nem világít. Milyen izzó kell előre?(szeretnék képben lenni, ne palizzanak át) Úgy a korrekt, ha mind a kettőt cserélem?

Köszönöm az eddigi tanácsokat!

Szépen alakulgat a "kicsi" kocsim,

Tőkre tetszett, az index kapcsolót 5 perc alatt beszereltem és nagyon frankón működik, febi német (utángyári?) 3000Ft volt, most már visszajelzi a tompítottat is a műszerfalam. Baba!

A dudát, nem sikerült még megoldanom, merre lehet?? Hűtő alatt nem láttam dudaformát.

Van a tetőn, kívül, az a fekete műanyag, ahova a tetősín szerelhető, ott ázok be, baloldalon teljes hossz, jobb oldalt csak hátul, ezt hogyan tudom megszüntetni? Szétszedni, újra összerakni?

Ja igen, és a pollenszűrő merre van, bár még a fűtésem nem jó, de azért megnézném a pollenszűrőt, a párosodás miatt, de nem tudom merre található ?

Srácok! a fék az ilyen? vagy levegős, vagy nem értem ! Indulás után 2-3 percig úgy fog a fék, hogy az ABS is bekapcsol (szaggat fékezéskor, gondolom, engedi forogni a kereket), de később már hiába nyomom az ABS hatás nem jön elő, olyan, mint ha mégsem fog, de azért valamennyire fékezi az autót, ilyen egy opel fék ? Pumpálom, nem kemény. picit rugós, levegős ?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az eddigi tanácsokat!

Szépen alakulgat a "kicsi" kocsim,

Tőkre tetszett, az index kapcsolót 5 perc alatt beszereltem és nagyon frankón működik, febi német (utángyári?) 3000Ft volt, most már visszajelzi a tompítottat is a műszerfalam. Baba!

A dudát, nem sikerült még megoldanom, merre lehet?? Hűtő alatt nem láttam dudaformát.

Van a tetőn, kívül, az a fekete műanyag, ahova a tetősín szerelhető, ott ázok be, baloldalon teljes hossz, jobb oldalt csak hátul, ezt hogyan tudom megszüntetni? Szétszedni, újra összerakni?

Ja igen, és a pollenszűrő merre van, bár még a fűtésem nem jó, de azért megnézném a pollenszűrőt, a párosodás miatt, de nem tudom merre található ?

Srácok! a fék az ilyen? vagy levegős, vagy nem értem ! Indulás után 2-3 percig úgy fog a fék, hogy az ABS is bekapcsol (szaggat fékezéskor, gondolom, engedi forogni a kereket), de később már hiába nyomom az ABS hatás nem jön elő, olyan, mint ha mégsem fog, de azért valamennyire fékezi az autót, ilyen egy opel fék ? Pumpálom, nem kemény. picit rugós, levegős ?

Itt tudod megnézni a pollenszűrőt:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...mp;#entry481327

a duda pedig a hűtő előtt van

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az eddigi tanácsokat!

Srácok! a fék az ilyen? vagy levegős, vagy nem értem ! Indulás után 2-3 percig úgy fog a fék, hogy az ABS is bekapcsol (szaggat fékezéskor, gondolom, engedi forogni a kereket), de később már hiába nyomom az ABS hatás nem jön elő, olyan, mint ha mégsem fog, de azért valamennyire fékezi az autót, ilyen egy opel fék ? Pumpálom, nem kemény. picit rugós, levegős ?

Nem. Az Opel fék nem ilyen.

Nem ártana egy fékszétszedés, tisztítás, légtelenítés! Ha a kocsi előélete ismeretlen, nem árt egy fékfolyadék csere sem.

Aztán lehet véleményt mondani

Link to comment
Megosztás:

Nem. Az Opel fék nem ilyen.

Nem ártana egy fékszétszedés, tisztítás, légtelenítés! Ha a kocsi előélete ismeretlen, nem árt egy fékfolyadék csere sem.

Aztán lehet véleményt mondani

Cirka 340km-t mentem eddig az autóval, az eddig tapasztalt fékhatásra mondtam véleményt, hogy ez így normális-e, mert szerintem nem, ahogy szerinted sem. Köszi, a tanácsokat, Hétfőn akkor ezt is átnézetem a szerelőmmel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kérdésem az lenne, hogy egy facelift előtti gyárilag nem ködlámpás kocsiba utólag mekkora munka beszerelni a ködlámpát?

A lökhárítót kivágom az oké, de a felfogatófülek csavarhelyei megvannak a sima lökösön is?

A kábelek benn lehetnek a kocsiban? Milyen színűt keressek, és hány ereset? Van mindkét oldalon plusz egy csatlakozó a fényszórómnál, de nem tudom, hogy ködkámpáé, vagy fényszórómagasság állító motoré-e vajon.

A kapcsolóban van a relé, vagy van külön ködlámpa relé a biztosítéktáblán? A ködlámpakapcsoló alljzata gyárilag megvan a műszerfalon? (érintkezők)

A Bosch vagy a Valeo ködlámpa jobb?

Üdv, Ákos

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kérdésem az lenne, hogy egy facelift előtti gyárilag nem ködlámpás kocsiba utólag mekkora munka beszerelni a ködlámpát?

A lökhárítót kivágom az oké, de a felfogatófülek csavarhelyei megvannak a sima lökösön is?

A kábelek benn lehetnek a kocsiban? Milyen színűt keressek, és hány ereset? Van mindkét oldalon plusz egy csatlakozó a fényszórómnál, de nem tudom, hogy ködkámpáé, vagy fényszórómagasság állító motoré-e vajon.

A kapcsolóban van a relé, vagy van külön ködlámpa relé a biztosítéktáblán? A ködlámpakapcsoló alljzata gyárilag megvan a műszerfalon? (érintkezők)

A Bosch vagy a Valeo ködlámpa jobb?

Üdv, Ákos

A gyári lökösön megvan a helye, és a felfogatók helye is.

A lámpa mögött a magasságállító vezetékei vannak, a ködlámpáét baloldalon a hőmérő szenzor madzagjaihoz kötegelve, jobb oldalon kb a vonószem magasságában a kasznihoz kötegelve találod.

Relék helye a biztitáblában van, a kapcsolót egy vakfedél takarja

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kérdésem az lenne, hogy egy facelift előtti gyárilag nem ködlámpás kocsiba utólag mekkora munka beszerelni a ködlámpát?

A lökhárítót kivágom az oké, de a felfogatófülek csavarhelyei megvannak a sima lökösön is?

A kábelek benn lehetnek a kocsiban? Milyen színűt keressek, és hány ereset? Van mindkét oldalon plusz egy csatlakozó a fényszórómnál, de nem tudom, hogy ködkámpáé, vagy fényszórómagasság állító motoré-e vajon.

A kapcsolóban van a relé, vagy van külön ködlámpa relé a biztosítéktáblán? A ködlámpakapcsoló alljzata gyárilag megvan a műszerfalon? (érintkezők)

A Bosch vagy a Valeo ködlámpa jobb?

Üdv, Ákos

Valeo teríti a fényt, a bosch pedig projektoros, így tojásformában előre vetít. Valeot javasolnám. Ha 3 érintkezős a lámpa mögötti csatlakozó, akkor az a magasságállítóé.

A gyári lökösön megvan a helye, és a felfogatók helye is.

A lámpa mögött a magasságállító vezetékei vannak, a ködlámpáét baloldalon a hőmérő szenzor madzagjaihoz kötegelve, jobb oldalon kb a vonószem magasságában a kasznihoz kötegelve találod.

Relék helye a biztitáblában van, a kapcsolót egy vakfedél takarja

Nekem meg egy gégecsőben van a hőérzékelővel is, csak van egy leágazás róla a ködlámpának.

Link to comment
Megosztás:

Valeo teríti a fényt, a bosch pedig projektoros, így tojásformában előre vetít. Valeot javasolnám. Ha 3 érintkezős a lámpa mögötti csatlakozó, akkor az a magasságállítóé.

Nekem meg egy gégecsőben van a hőérzékelővel is, csak van egy leágazás róla a ködlámpának.

Neked gyárilag benne volt a lámpa is. Nekem mellette volt :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.