Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!Kérlek benneteket,aki tudjon segítsen!A gondom a következő:meleg motornál,főleg autópálya menetben tartós terhelésnél(mikor a pillanatnyi fogyasztás 10 liter felett van tartósan)kigyullad a motorhiba jelző lámpa.Félreállok a parkolóba,leállítom,elalszik.újraindítom nem gyullad ki csak megint akkor ha tartósan 10l fölé megyek,alatta semmi.Nem vettem észre semmi különöset hibajelzés alatt,ugyanúgy megy mint a meszes,nem rángat,húz rendesen.TECH mondja légtömegmérő,de az hülyeség mert az új.A másik gond az alapjárat:kipucolás után(fojtószelep,alapjárati motor),megyek kb 1000 km-ert,és újra rángatja 800 és 1500 között.ha kicsit megkinzom magas fordulaton akkor egy darabig jó de aztán megint kezdi.Ez mitől van?Amúgy megy a vas szépen,nyúlik ahogy mondanánk.....Köszi előre is a segitséget!!!!!!

Nálam a jelenség ugyanez volt már két Astra F-nél is, csak a különbség az, hogy kb. 120-as tempótól felfelé jelentkezett.

Mindkét esetben lambda szonda hiba volt.

Csere esetén CSAK EREDETI GYÁRIT!

Link to comment
Megosztás:

Ilyet hallottatok már?

Meghalt a termosztátom egy ideje, és tegnap találtam egy olajfoltot a váltó, a motorblokk egy részén..... mondom faxa hengerfejes, vagy a vezérműtengely szimeringnél ereszt.

Elvittem szerelőhöz, azt mondta a termosztát miatt van, kicsapódott a tömítésnél a olajgöz/pára, mivel nem megfelelő a hőfok.....vagy valami ilyesmi....

igaz lehet? vagy látott/hallott már valaki?

Link to comment
Megosztás:

Ilyet hallottatok már?

Meghalt a termosztátom egy ideje, és tegnap találtam egy olajfoltot a váltó, a motorblokk egy részén..... mondom faxa hengerfejes, vagy a vezérműtengely szimeringnél ereszt.

Elvittem szerelőhöz, azt mondta a termosztát miatt van, kicsapódott a tömítésnél a olajgöz/pára, mivel nem megfelelő a hőfok.....vagy valami ilyesmi....

igaz lehet? vagy látott/hallott már valaki?

Nem, és nem is látok benne logikát. A rossz termosztát miatt a motor sokat megy üzemi hőfok alatt, de van aki csak pár kilóméterre használja, ekkor szintén hidegen megy, mégsincs olajfolt.

Link to comment
Megosztás:

Ilyet hallottatok már?

Meghalt a termosztátom egy ideje, és tegnap találtam egy olajfoltot a váltó, a motorblokk egy részén..... mondom faxa hengerfejes, vagy a vezérműtengely szimeringnél ereszt.

Elvittem szerelőhöz, azt mondta a termosztát miatt van, kicsapódott a tömítésnél a olajgöz/pára, mivel nem megfelelő a hőfok.....vagy valami ilyesmi....

igaz lehet? vagy látott/hallott már valaki?

Olajgöz????? Pára???? Hol van olaj? Melyik tömités?

Link to comment
Megosztás:

Persze Ő nem így magyarázta, csak én nem tudok szakszerűen beszélni.

Akkor kérdezem tömítésnél bír engedni olajat , úgy h az nincs átégve?de ez tényleg hülyeség....

Csak mert mellékesen se a vizem, se az olajam nem fogy.....

Másik kérdés: amit már feltettem máshova, h meg tud bolondulni a külső hőmérő? csak mert -10ben is plusszokat mutat....egyik pillanatról a másikra lett így.....

Link to comment
Megosztás:

Persze Ő nem így magyarázta, csak én nem tudok szakszerűen beszélni.

Akkor kérdezem tömítésnél bír engedni olajat , úgy h az nincs átégve?de ez tényleg hülyeség....

Csak mert mellékesen se a vizem, se az olajam nem fogy.....

Másik kérdés: amit már feltettem máshova, h meg tud bolondulni a külső hőmérő? csak mert -10ben is plusszokat mutat....egyik pillanatról a másikra lett így.....

Tud persze nekem is szivárog a szelepfedél tömítésnél, az meg nem nagyon ég átt. A külső hőmérőmön most pölö 46-fok van, télen mindíg meghülyül.

Link to comment
Megosztás:

Ilyet hallottatok már?

Meghalt a termosztátom egy ideje, és tegnap találtam egy olajfoltot a váltó, a motorblokk egy részén..... mondom faxa hengerfejes, vagy a vezérműtengely szimeringnél ereszt.

Elvittem szerelőhöz, azt mondta a termosztát miatt van, kicsapódott a tömítésnél a olajgöz/pára, mivel nem megfelelő a hőfok.....vagy valami ilyesmi....

igaz lehet? vagy látott/hallott már valaki?

Hogyha a termosztát tömítésénél olaj csöpög, akkor nem a rossz termosztát a legnagyobb problémád :D

Link to comment
Megosztás:

Tud persze nekem is szivárog a szelepfedél tömítésnél, az meg nem nagyon ég átt. A külső hőmérőmön most pölö 46-fok van, télen mindíg meghülyül.

Nekem kontakt sprétöl megjavult az egy ellenállás nem? Nekem logikus volt hogy ott a bibi mikor hülyeséget mutatott. Nekem mondjuk mínuszba szállt el nagyon gondolom nagyobb volt az ellenállás a rossz kontakt miatt és azért.

Link to comment
Megosztás:

Nekem kontakt sprétöl megjavult az egy ellenállás nem? Nekem logikus volt hogy ott a bibi mikor hülyeséget mutatott. Nekem mondjuk mínuszba szállt el nagyon gondolom nagyobb volt az ellenállás a rossz kontakt miatt és azért.

Valami olyasmi, egyszer valaki linkelt is egy kütyüt, hogy azzal lehet helyettesíteni, és sokkal olcsóbb. De a kontakt-javításon már túl vagyok , nem segített, télen mindíg felhúzom a motortérbe az első havas-latyakos időben szokott meghülyülni, az akku mellett meg majdnem mindíg jó.

Link to comment
Megosztás:

Nem igazán tudtam, hogy hova írjak, (talán elektromos...)

Gyertyákat milyen gyakran kell cserélni, illetve milyet vegyek bele? úgy tudom két pólusú kell bele! Elég sokféle létezik. Ki mit ajánl?

30 ezer kilométerenként illendő cserélni. Bosch két pólusú ajánlott. Ha van védőcső, amibe belemegy a pipa, akkor 16-os kulcsnyílású kell, ha nincs, akkor 21-es. 16-os kulcsnyílású a Bosch FLR8LDCU, 21-es pedig a WR8DC.

Link to comment
Megosztás:

Ilyet hallottatok már?

Meghalt a termosztátom egy ideje, és tegnap találtam egy olajfoltot a váltó, a motorblokk egy részén..... mondom faxa hengerfejes, vagy a vezérműtengely szimeringnél ereszt.

Elvittem szerelőhöz, azt mondta a termosztát miatt van, kicsapódott a tömítésnél a olajgöz/pára, mivel nem megfelelő a hőfok.....vagy valami ilyesmi....

igaz lehet? vagy látott/hallott már valaki?

Szerintem Te a gyújtáselosztó és a vezérműtengely-ház közötti o-gyűrűre gondolsz.

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=a532a32dd...&aid=159630

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=a532a32dd...&aid=186628

Nem igazán tudtam, hogy hova írjak, (talán elektromos...)

Gyertyákat milyen gyakran kell cserélni, illetve milyet vegyek bele? úgy tudom két pólusú kell bele! Elég sokféle létezik. Ki mit ajánl?

Ahogy Day írta Bosch/GM FLR8LDCU.

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=a532a32dd...&aid=186628

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tdna valaki segíteni hogy lehet be kalibrálni a km órát hogy az igazat mutassa mert nekem speciel 60-al megyek óra szerint a falukba meg ami van mérő óra 75 mutat!!??????

Lehetséges azért mert a mutatót le vettem az óráról?

Számlapot cseréltem!! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tdna valaki segíteni hogy lehet be kalibrálni a km órát hogy az igazat mutassa mert nekem speciel 60-al megyek óra szerint a falukba meg ami van mérő óra 75 mutat!!??????

Lehetséges azért mert a mutatót le vettem az óráról?

Számlapot cseréltem!! :D

Valószínű hogy azért. Húzd ki a pöcköt a számlapból, és nézd meg hogy meddig megy le a mutató magától. Ha a "km/h" felirat "h"-jának a jobb alsó sarkára mutat, kb. az a jó. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Tdna valaki segíteni hogy lehet be kalibrálni a km órát hogy az igazat mutassa mert nekem speciel 60-al megyek óra szerint a falukba meg ami van mérő óra 75 mutat!!??????

Lehetséges azért mert a mutatót le vettem az óráról?

Számlapot cseréltem!! :)

Heló!

Sztem tuti, amennyiben ugyan olyan a W száma.

Én is így jártam utolsó összerakásnál, csak nekem a másik irányba csal. Majd szét kéne szednem nekem is, és összerakásnál kicsit jobban minuszba fordítani...

De ez még a jobbik eset, tiéd az rosszabb :)

Pöcök nélkül valahova a h betű környékére mutasson a mutató visszarakásnál :D

Esetleg kicsit alá.

szerk: egyébként én már megszoktam, hogy a fordulatszámot nézem. 4.-ben városban maradjon 2000 alatt, akkor nagyjából jó (nálam)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy az olajteknőnél szivárog az olaj. Nem vészesen, nem is csöpög, de azért zavar, mert az utóbbi 2évben 2x is lett cserélve. Jó minőségű tömítést vettem, ki lett nyomva még külön tömítőanyaggal(piros) is, ezért nem értem, miért csak ennyit bír.

Várom ötleteiket!

Ja, X16XEL.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy az olajteknőnél szivárog az olaj. Nem vészesen, nem is csöpög, de azért zavar, mert az utóbbi 2évben 2x is lett cserélve. Jó minőségű tömítést vettem, ki lett nyomva még külön tömítőanyaggal(piros) is, ezért nem értem, miért csak ennyit bír.Várom ötleteiket!

Ja, X16XEL.

Ott a válasz, én egy év alatt kétszer cseréltem tömítést, pasztáztam mégis ereszt. A következő alkalommal felragasztom tömítés nélkül. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is BUÉK mindenkinek! :-)

Másodszor: Mennyire fontos az aktív szénszűrő? Az enyém elhalálozott,mert egy csomó széndarabkát szedtem ki a tank szellőztető szelepből.Szerencsére nem lett baja. Mindenesetre tettem elé egy 200Ft-os benzinszűrőt, hogy ne legyen megint tele darabkákkal.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is BUÉK mindenkinek! :-)

Másodszor: Mennyire fontos az aktív szénszűrő? Az enyém elhalálozott,mert egy csomó széndarabkát szedtem ki a tank szellőztető szelepből.Szerencsére nem lett baja. Mindenesetre tettem elé egy 200Ft-os benzinszűrőt, hogy ne legyen megint tele darabkákkal.

A motor működésébe nem szól bele, környezetvédelmi oka van a beépítésének.

Link to comment
Megosztás:

Ott a válasz, én egy év alatt kétszer cseréltem tömítést, pasztáztam mégis ereszt. A következő alkalommal felragasztom tömítés nélkül. :D

Nekem is ilyen problémám van de mivel jelentéktelen az olajszivárgás ezért nem piszkálom olajcseréig! Egyébként a parafa tömítéssel van ilyen gond a szakik szerint, így váltok gumi tömítésre! Próbáld ki te is szerintem ha még nem próbáltad!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy az olajteknőnél szivárog az olaj. Nem vészesen, nem is csöpög, de azért zavar, mert az utóbbi 2évben 2x is lett cserélve. Jó minőségű tömítést vettem, ki lett nyomva még külön tömítőanyaggal(piros) is, ezért nem értem, miért csak ennyit bír.

Várom ötleteiket!

Ja, X16XEL.

Ha tömitőanyagot használlsz telsessen olajmentesnek kell lennie amit összeragasztasz, ha nagy a kartergáz kinyomhatja az olajat a tömitésnél.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.