Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Minden olyan csavar ami dozzáférhető helyen van és könyen akarod lazitani , egy minnél nagyobb kalapácsütés a csavarfejre és már meg is indul .

Az összeragadt , rozsdás , féknyereg az összesült csavarjaival kedveli ezt a módszert :D

Nekem ennél "humánusabb" szerszámom van: ÜTVE CSAVARHÚZÓ a neve...... igaz nem a féknyeregnél szoktam használni, mivel ahhoz ellentámasztás is ajánlatos!

A kalapáccsal csak szétvered a csavart! Nem beszélve az egyéb káros mellékhatásokról a futóműben.

Link to comment
Megosztás:

Igen csak az volt a baj, hogy a toldó mindíg elakadt, és ugye az imbusz nem rakható vissza a csavarra olyan kis szögben mint pölö a csillagkulcs, amikor forgatod. Így a krovával meg nincs ilyen gond, nem kell mindíg kivenni a csavarból visszábbrakni, csak kerregetek.

Nekem nem volt gond az imbusz kulccsal, ha jól emlékszem a kulcs ( 200 mm-es ) szárára mért megfelelő ütéssel elindult (min. 1 kg.-os kalapács szükségeltetik).

Ha nem, akkor is a csőtoldás segít, igaz, hogy azért nem akadt el, mert kifordítottam a kerékagyat ütközésig.

A racsnis kulcs meg kifejezetten nem alkalmas beszorult csavar lazítására. Ha "ügyes" vagy még a racsni is tönkremegy.

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem volt gond az imbusz kulccsal, ha jól emlékszem a kulcs ( 200 mm-es ) szárára mért megfelelő ütéssel elindult (min. 1 kg.-os kalapács szükségeltetik).

Ha nem, akkor is a csőtoldás segít, igaz, hogy azért nem akadt el, mert kifordítottam a kerékagyat ütközésig.

A racsnis kulcs meg kifejezetten nem alkalmas beszorult csavar lazítására. Ha "ügyes" vagy még a racsni is tönkremegy.

Jó hát a beszorult csavart én is sima imbusszal+csőtoldattal indítottam meg, akkor még nem is volt imbuszfejem crovára, a következő 5 szétszedésnél meg már nem volt megszorulva. :D

Link to comment
Megosztás:

Jó hát a beszorult csavart én is sima imbusszal+csőtoldattal indítottam meg, akkor még nem is volt imbuszfejem crovára, a következő 5 szétszedésnél meg már nem volt megszorulva. :)

Minek azt annyiszor szétszedni?

Én eddig az 5 év alatt egyszer szedtem csak szét! :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem volt gond az imbusz kulccsal, ha jól emlékszem a kulcs ( 200 mm-es ) szárára mért megfelelő ütéssel elindult (min. 1 kg.-os kalapács szükségeltetik).

Ha nem, akkor is a csőtoldás segít, igaz, hogy azért nem akadt el, mert kifordítottam a kerékagyat ütközésig.

A racsnis kulcs meg kifejezetten nem alkalmas beszorult csavar lazítására. Ha "ügyes" vagy még a racsni is tönkremegy.

Én a crova szárat szoktam megkoppintani minél nagyobb kalapáccsal , a racsnit tapostam már 1m-es toldáson állva ( 102kg) és nem ment tönkre , de ez csak profi szerszámra érvényes :D

Link to comment
Megosztás:

De jó folyik a szervóolajam felülről a szervótartály sapkájánál :@

Kép:

http://kepfeltoltes.hu/101228/F_nyk_pek-00...ltoltes.hu_.jpg

Mit javitsak, vagy mitől lehet???

Hasmenése van??? Megfázott ebbe a -20fokba :/

A hangja is eléggé búg, meg a szervószivattyúnál vmi füstöl

Szervó szivattyú megadta magát!

Felújítás szervizben 27 ezer ha viszed és hozod onnan. 1 nap alatt elkészül.

Link to comment
Megosztás:

Minek azt annyiszor szétszedni?

Én eddig az 5 év alatt egyszer szedtem csak szét! :)

Cseréltem féket , aztán amikor vittem műszakira leesett az állam, a teljesen kicserélt, és már több 100kilométert kopott fék teljesen félrefogott. Szétszedtem mégegyszer, hátha szorul valami, felújítottam a munkahegereket (elől, hátul cseréltem) a féknyereg csúszkáját szinte kipolíroztam, a mérést végző szerelő szerint "be van ez rohadva, nekem elhiheted sok ilyet láttam már". Meg Persze hagyjam ott teljesen ki kell cserélni. :D Aztán megint kimérettem, most sem jó, szétszedtem de igazából már nem tudtam mit csinálni vele. Elvittem egy ismerős szerelőhöz ,aki csak keresztbecserélte a betéteket, tehát az erősebb oldalról átrakta a gyengébbre az egyik pofát. Amúgy is utáljára már majdnem bent volt a tűrésben a fékeltérés, ugye ingadozott, a mérés pillanatában ment ki a tűrésből. Ezzel a keresztbecserélős húzással meg pont jó lett. Ezért volt szétszedve 4-5-ször a fék. Azért motoszkáll a fejemben, hogy mennyi az annyi, a multkor volt egy Unixos ingyenes mérés a tecsónál, elmentem azért én is szeretném látni hogy tényleg jó lett-e, de pont szakadt az eső vizes gumival meg nem mérnek.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ha a szervószivattyút ki tudod iktatni a meghajtásból pölö szíjcserével onnantól kezdve úgy működik mint egy szervó nélküli. :D

Tényleg ekkora a baj? A sapka megvan repedve, meg az olaj is már nagyon régi. Nem elég sapkát meg olajat lecserélni???

Link to comment
Megosztás:

Tényleg ekkora a baj? A sapka megvan repedve, meg az olaj is már nagyon régi. Nem elég sapkát meg olajat lecserélni???

Igazából szervóhoz egyáltalán enm értek, csak azt vázoltam, hogy ki tudod iktani a szervót ha szerelőhöz akarod vinni. Nem tudsz valakitól kölcsönkérni egy sapkát próbára?

Link to comment
Megosztás:

Igazából szervóhoz egyáltalán enm értek, csak azt vázoltam, hogy ki tudod iktani a szervót ha szerelőhöz akarod vinni. Nem tudsz valakitól kölcsönkérni egy sapkát próbára?

Nem nagyon van Vectra ismerősőm :/ fél liter olaj tuti elfojt, mennyi való ebbe?? Lehet a búgás azért van mert már nem kap olajat

Mitől tudott szétrepedni, tegnap még olyan jó volt, Igaz erölködtem fel egy hókupacba, de gondolom ettől nem megy tönkre

Link to comment
Megosztás:

De jó folyik a szervóolajam felülről a szervótartály sapkájánál :@

Kép:

http://kepfeltoltes.hu/101228/F_nyk_pek-00...ltoltes.hu_.jpg

Mit javitsak, vagy mitől lehet???

Hasmenése van??? Megfázott ebbe a -20fokba :/

A hangja is eléggé búg, meg a szervószivattyúnál vmi füstöl

Milyen színe van ennek a szervó olajnak? :) :) Sárral van feltöltve? :D

Link to comment
Megosztás:

Milyen színe van ennek a szervó olajnak? :) :) Sárral van feltöltve? :D

Azt én is észrevettem hogy elég fosszíne van :S

Hogyan tudom megállapitani hogy most egészet kell javitanom, vagy elég a sapkát meg olajat cserélni??? Másfél éve van nálam az autó, én még nem cseréltem benne szervóolajat

Link to comment
Megosztás:

Nem nagyon van Vectra ismerősőm :/ fél liter olaj tuti elfojt, mennyi való ebbe?? Lehet a búgás azért van mert már nem kap olajat

Mitől tudott szétrepedni, tegnap még olyan jó volt, Igaz erölködtem fel egy hókupacba, de gondolom ettől nem megy tönkre

Sztem ha már füstöt is láttál a szivattyúnál, akkor valszeg azért jött ki az olaj a sapinál, mert felforrt. Nem tudom, van-e értelme új olajat önteni bele.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap este befagyott 2 záram , ma szétszedtem őket .

A zsir beleszáradt , persze már valaki buherálta régebben és a száraz zsirt bekente frissel :)

Csupán javasolni szeretném hogy ha szétszed valaki egy ajtót , akkor érdemes rászánni 10 percet a karbantartásra, ne kelljen -10 ben bütyizni , további szép napot :D

Vegyél fúró-, vágó-, üregelőspray-t és fújd be vele a kulcsnyílásokat. Csodát tud tenni és nem lesz befagyás már. :P Tapasztalat. Az ilyen zárolajozó, jégoldó parasztvakítást kerüld el messze.

Szerintem ha a szervószivattyút ki tudod iktatni a meghajtásból pölö szíjcserével onnantól kezdve úgy működik mint egy szervó nélküli. :D

Nem. Még annál is nehezebb lesz elég durván. Egyszer próbáld ki. :D

Milyen színe van ennek a szervó olajnak? :D :o Sárral van feltöltve? :)

Az az olaj vagy nagyon régi, vagy ahogy FPepe írta: felforrt és így tönkre is ment.

Link to comment
Megosztás:

Sztem ha már füstöt is láttál a szivattyúnál, akkor valszeg azért jött ki az olaj a sapinál, mert felforrt. Nem tudom, van-e értelme új olajat önteni bele.

Nem hiszem hogy felfort, mert beinditottam és egyből folyt kifele.

Sztem a füst az inkább pára lenne, hogy a jég a meleg hatására gözölt, vagy nemtudom. De kora reggel beinditom és egyből folyt

Link to comment
Megosztás:

Vegyél fúró-, vágó-, üregelőspray-t és fújd be vele a kulcsnyílásokat. Csodát tud tenni és nem lesz befagyás már. :D Tapasztalat. Az ilyen zárolajozó, jégoldó parasztvakítást kerüld el messze.

Nem. Még annál is nehezebb lesz elég durván. Egyszer próbáld ki. :)

Az az olaj vagy nagyon régi, vagy ahogy FPepe írta: felforrt és így tönkre is ment.

Apa kezdődik! :D

Majd kipróbálom ha lesz szervóm ! :)

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem hogy felfort, mert beinditottam és egyből folyt kifele.

Sztem a füst az inkább pára lenne, hogy a jég a meleg hatására gözölt, vagy nemtudom. De kora reggel beinditom és egyből folyt

Ez úgy működik, hogy először elszáll a szervó szivattyú szimmeringje (aminek több oka is lehet), aztán elfolyik az hidraulika olaj belőle, aztán a szivattyú felforrósodik, aztán elfüstöl az egész és kiforr az olaj.....

Szóval ez a sorrend.

Te már csak a végkifejletet vetted észre.

Ha még érzel szervóhatást a kormányzáskor, akkor esetleg elhúzhatod a szivattyú cserét pár kilométerig egy rátöltéssel, de ne reménykedj hosszú távra!

Szervó nékül is lehet járni, csak elég nagy izom munkát igényel, mert a kormány áttétel sokkal kisebb mint a nem szervósé.

Pontosan 1 fordulattal kevesebbje van mint a fapadosnak.

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem hogy felfort, mert beinditottam és egyből folyt kifele.

Sztem a füst az inkább pára lenne, hogy a jég a meleg hatására gözölt, vagy nemtudom. De kora reggel beinditom és egyből folyt

http://www.dmauto.hu/

http://www.kormanymu.hu/

Jó tudni, hogy a felújított szivattyú beszerelése előtt ki kell tisztítani az egész hidraulika rendszert!

Nekem szerelő szerelte, vitte, hozta a szervizből 2008-ban, és 60 ezerbe került.

Link to comment
Megosztás:

Cseréltem féket , aztán amikor vittem műszakira leesett az állam, a teljesen kicserélt, és már több 100kilométert kopott fék teljesen félrefogott. Szétszedtem mégegyszer, hátha szorul valami, felújítottam a munkahegereket (elől, hátul cseréltem) a féknyereg csúszkáját szinte kipolíroztam, a mérést végző szerelő szerint "be van ez rohadva, nekem elhiheted sok ilyet láttam már". Meg Persze hagyjam ott teljesen ki kell cserélni. :D Aztán megint kimérettem, most sem jó, szétszedtem de igazából már nem tudtam mit csinálni vele. Elvittem egy ismerős szerelőhöz ,aki csak keresztbecserélte a betéteket, tehát az erősebb oldalról átrakta a gyengébbre az egyik pofát. Amúgy is utáljára már majdnem bent volt a tűrésben a fékeltérés, ugye ingadozott, a mérés pillanatában ment ki a tűrésből. Ezzel a keresztbecserélős húzással meg pont jó lett. Ezért volt szétszedve 4-5-ször a fék. Azért motoszkáll a fejemben, hogy mennyi az annyi, a multkor volt egy Unixos ingyenes mérés a tecsónál, elmentem azért én is szeretném látni hogy tényleg jó lett-e, de pont szakadt az eső vizes gumival meg nem mérnek.

Akkor én szerencsésebb voltam, mert csak szét, pucol, újjal össze és ment tovább probléma nélkül. Később a vizsgán meg alig látszott különbség a két kerék között.

Link to comment
Megosztás:

Az mitől lehet hogy ha csont hidegen(kb. 10-12órás állás után) indítom az autót, és olyan 10másodpercig nem alszik el az olajnyomás visszajelző? Amíg nem alszik el, rohadtul kerepelnek a hidrotőkék, de ha elalszik egyszerre elcsöndesedik a motor. Vagy ez teljesen normális? Attól félek hogy hosszútávon ez károsítja a motort :D

Link to comment
Megosztás:

Az mitől lehet hogy ha csont hidegen(kb. 10-12órás állás után) indítom az autót, és olyan 10másodpercig nem alszik el az olajnyomás visszajelző? Amíg nem alszik el, rohadtul kerepelnek a hidrotőkék, de ha elalszik egyszerre elcsöndesedik a motor. Vagy ez teljesen normális? Attól félek hogy hosszútávon ez károsítja a motort :D

Mennyi olaj van benne és milyen?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.