Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

megnéztem elég masszívan van az ott nem hiszem hogy zörögne, ha benyomom a kuplungot akkor meg nincs hang. Kinyomócsapágynak kéne legyen hangja ha benyomom a kuplungpedált akkor is nem? A réginél legalábbis felerősödött a süvítő csapágyhang. Nyelestengely, lehet még nem?

Ugy rémlik a kinyomócsapágy akkor zörög ha be van nyomva, de nem tuti. A nyelestengelyt meg talán nem érinti annyira a kuplung nyomkodása.

Link to comment
Megosztás:

Villogatsd ki a hibakódot. Szerintem lambdaszonda, legalábbis nekem az volt csere megoldotta aproblémát. De mielőtt cseréled olvasd ki a hibát mert lehet más jellegű a probléma.

Úgy tudom, hogy ha lambdaszondás, akkor folyamatosan világít... de ez csak egy idő után, mikor bemelegedett (10-20 perc autókázás után)

Lehet villogtatni egy 92-es astrát is?

Link to comment
Megosztás:

Úgy tudom, hogy ha lambdaszondás, akkor folyamatosan világít... de ez csak egy idő után, mikor bemelegedett (10-20 perc autókázás után)

Lehet villogtatni egy 92-es astrát is?

ezért kell kivillogtatni... nekem pont így csinált bemelegedés után kigyulladt félre álltam leállítottam elindítottam egy ideig nem világított de aztán megint.

Link to comment
Megosztás:

Úgy tudom, hogy ha lambdaszondás, akkor folyamatosan világít... de ez csak egy idő után, mikor bemelegedett (10-20 perc autókázás után)

Lehet villogtatni egy 92-es astrát is?

A lambdaszondára már csak akkor világítt ha nagyon kuka, ha csak carakodik, okozhat fogyasztásnövekedést, motorgondolat anélkül, hogy reklamálna a sárga lámpával.

Link to comment
Megosztás:

Úgy tudom, hogy ha lambdaszondás, akkor folyamatosan világít... de ez csak egy idő után, mikor bemelegedett (10-20 perc autókázás után)

Lehet villogtatni egy 92-es astrát is?

A lambdaszondát csak üzemmeleg motornál figyeli....úgyhogy lehet az a baja.

Felesleges találgatni. Hibakód nélkül csak értelmetlen tippelgetés.

Villogtass hibakódot, itt találsz infót hogyan.

Aláírásodba betehetnéd a motorkódot (motorszám első 5 karaktere, pl.:C14NZ) :excl:

Link to comment
Megosztás:

köszi az infókat! Van még 1 kérdésem. Észrevettem a napokban, hogy mikor üresbe teszem és jár 1 helyben, ilyen furcsa zörgést hallok nem folymatosan hanem csak bele-bele zörög, sőt hirtelen kis gázadásra bezörög aztán csak néhanéha zörrenbe (mintha csapágy lenne) nemrég volt kinyomócsapágy csere (skf) De menetközben nem hallom a hangot, és ha benyomom a kuplungpedált akkor nem hallom se alapjáraton, se gázadásra. Találkozott már valaki ilyen jellegű problémával?

Ne aggódj! Az enyém is ugyan ezt csinálja, és még csak nem is mondhatom rá, hogy a korral jár, mert 2002-es.

Majd hozzászoksz idővel :excl:

Szerk: Ja, és a kuplungcsere után sem hallgatott el.

Link to comment
Megosztás:

A lambdaszondára már csak akkor világítt ha nagyon kuka, ha csak carakodik, okozhat fogyasztásnövekedést, motorgondolat anélkül, hogy reklamálna a sárga lámpával.

Elég a kábelhiba is (szakadt vezeték), de nálam ugyanez volt a jelenség és lambda volt, de tényleg kikell olvasni a hibát mert lehet még más is!!

Link to comment
Megosztás:

Úgy tudom, hogy ha lambdaszondás, akkor folyamatosan világít... de ez csak egy idő után, mikor bemelegedett (10-20 perc autókázás után)

Lehet villogtatni egy 92-es astrát is?

Pont hogy nem. Csak akkor világít, ha tartósan rossz értéket kap vissza a lambdától, hiába korrigál az ECU. Haverom Corsájában is motorféknél kialudt, de tartósabb haladásnál (folyamatos gázpedál nyomás) egy idő után kivillant és folyamatosan világított, aztán hosszabb motorféknél vagy lámpás állásnál egy idő után ismét nem jelzett. Ettől függetlenül eltárolja a hibát. Vannak hibák, amiket folyamatosan jelez sárga lámpával, de a lambdaszondánál nem. Szóval a kódot jó lenne tudni, mert van háromféle csak lambda esetén: a 13-as, 44-es és 45-ös. Aztán az is lehet, hogy nem ez a baj, bár más nagyon nem lehet. Esetleg a váltások utáni gázadásra, nem torpan meg, majd kap erőre a motor? Mert ez is a lambdaszonda kezdődő halálát jelzi és ahogy döglik, úgy erősödik/durvul a jelenség. Nekem is ezt csinálja, de még nem anyázik rá az ECU.

Link to comment
Megosztás:

Az enyém nemmérvadó, mert még C20NE-hez való a progi a BC-ben, így mindig kevesebbet mutat. Nekem városban 11 körül zabál, de rossz a termosztátom, így mindig hideg üzem van. Ki fogom cserélni, csak kapjam vissza a karosszériástól, meg a fényezőtől...

Heló!

Na sikerült kicserélni a termostátot a kocsiban, de a probléma hogy ami benne volt az is működik, fazékba tettem vizet meg a termostátot és el kezdtem melegíteni. 92 fok volt rá írva melegítettem és 92 körül el kezdett megnyitni.

Az új termostáttal is mentem és a jelenség a következő: a kocsi lassan melegszik be, a mutató éppen kitér a kék határból és ennyi, a 80fok-ot meg sem közelíti.

Miért lehet?

Saját tippem esetleg:Kezd megpusztulni a vízpumpám, a másik hogy a vízkőtől esetleg leszűkült az áramlás.

Az alapjárati gond amit leveleztünk még nem lett megoldva. De azon is rajta vagyok. 2 napja találtam egy oldalt ahol az alapjárati motort, 17800ft-ért találtam. Ha még meg van meg is veszem. utána kiderül mi az újság vele.

Link to comment
Megosztás:

Heló!

Na sikerült kicserélni a termostátot a kocsiban, de a probléma hogy ami benne volt az is működik, fazékba tettem vizet meg a termostátot és el kezdtem melegíteni. 92 fok volt rá írva melegítettem és 92 körül el kezdett megnyitni.

Az új termostáttal is mentem és a jelenség a következő: a kocsi lassan melegszik be, a mutató éppen kitér a kék határból és ennyi, a 80fok-ot meg sem közelíti.

Miért lehet?

Saját tippem esetleg:Kezd megpusztulni a vízpumpám, a másik hogy a vízkőtől esetleg leszűkült az áramlás.

Az alapjárati gond amit leveleztünk még nem lett megoldva. De azon is rajta vagyok. 2 napja találtam egy oldalt ahol az alapjárati motort, 17800ft-ért találtam. Ha még meg van meg is veszem. utána kiderül mi az újság vele.

Ugye nem QH márkára sikerült? :excl:

Link to comment
Megosztás:

Heló!

Na sikerült kicserélni a termostátot a kocsiban, de a probléma hogy ami benne volt az is működik, fazékba tettem vizet meg a termostátot és el kezdtem melegíteni. 92 fok volt rá írva melegítettem és 92 körül el kezdett megnyitni.

Az új termostáttal is mentem és a jelenség a következő: a kocsi lassan melegszik be, a mutató éppen kitér a kék határból és ennyi, a 80fok-ot meg sem közelíti.

Miért lehet?

...

Ugye nem QH márkára sikerült? :excl:

Az a vicc, hogy Dark_Errant is ilyen gonddal küszködik. Egy helyben állva felmelegszik rendesen a víz, indul a venti, de ahogy mozog az autó, lemegy a kék sávba a vízhőfok. Az oké, hogy nem a belevaló műszer - jeladó páros van most a kocsijában, de azt már tapasztaltam, hogy a 110 fokos - középen 90-es - jelzésű óraegységnél az első fehér jelenti a másik típusú óra szerinti 90 fokot. Szóval neki sem éri el valamiért. Termosztátot is cserélt már, mert én arra tippeltem. Wahler került bele, nem QH és mégis. De hogy mi a francért nem jó még mindig... :lol: Bár az még nálam kicsit zavaros, hogy mennyit mutat a műszere mikor bekapcsol a vízhőfok. A 110 fokos osztású szerint vagy 100... :(

Link to comment
Megosztás:

Az a vicc, hogy Dark_Errant is ilyen gonddal küszködik. Egy helyben állva felmelegszik rendesen a víz, indul a venti, de ahogy mozog az autó, lemegy a kék sávba a vízhőfok. Az oké, hogy nem a belevaló műszer - jeladó páros van most a kocsijában, de azt már tapasztaltam, hogy a 110 fokos - középen 90-es - jelzésű óraegységnél az első fehér jelenti a másik típusú óra szerinti 90 fokot. Szóval neki sem éri el valamiért. Termosztátot is cserélt már, mert én arra tippeltem. Wahler került bele, nem QH és mégis. De hogy mi a francért nem jó még mindig... :lol: Bár az még nálam kicsit zavaros, hogy mennyit mutat a műszere mikor bekapcsol a vízhőfok. A 110 fokos osztású szerint vagy 100... :(

Nem lehet hogy a műszerét be kéne kalibrálni? Lehet hogy hót-összevissza mutogat :lol:

Ha már Jani: Benzinfolyása megoldódott? :excl:

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet hogy a műszerét be kéne kalibrálni? Lehet hogy hót-összevissza mutogat :(

Ha már Jani: Benzinfolyása megoldódott? :excl:

Erre gondoltam én is még, meg kéne mérni az ellenállást a jeladón vagy egy műszerrel megmérni a víz hőfokát... Utóbbi van.

AC pumpa tömítés szállt el, utoljára annyit mondott telefonban, hogy megvette a tömítést, de akkor nem volt Debrecenben így nem tudja kicserélni szerszám nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Erre gondoltam én is még, meg kéne mérni az ellenállást a jeladón vagy egy műszerrel megmérni a víz hőfokát... Utóbbi van.

AC pumpa tömítés szállt el, utoljára annyit mondott telefonban, hogy megvette a tömítést, de akkor nem volt Debrecenben így nem tudja kicserélni szerszám nélkül.

Tudom, beszéltünk hogy elugrok segíteni kicserélni, csak közbe jött egy gép amit muszáj volt elhoznom Pilisvörös-világvégéről, és nem tudtam menni. Akkor azt mondta valahogy megoldja, de akkor holnap fölhívom hogy mi lett vele.

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet hogy a műszerét be kéne kalibrálni? Lehet hogy hót-összevissza mutogat :lol:

Ha már Jani: Benzinfolyása megoldódott? :excl:

A műszert lehet ellenőrizni bontás nélkül is. Madzag leszed a jeladóról és lenyomni testre. Ha jó a műszer fel kell mennie plafonig, ha nincs jól kalibrálva megáll a plafon előtt. :(

Annyit mindenképp látni, hogy kell-e állítgatni rajta.

Link to comment
Megosztás:

Heló!

Na sikerült kicserélni a termostátot a kocsiban, de a probléma hogy ami benne volt az is működik, fazékba tettem vizet meg a termostátot és el kezdtem melegíteni. 92 fok volt rá írva melegítettem és 92 körül el kezdett megnyitni.

Az új termostáttal is mentem és a jelenség a következő: a kocsi lassan melegszik be, a mutató éppen kitér a kék határból és ennyi, a 80fok-ot meg sem közelíti.

Miért lehet?

Saját tippem esetleg:Kezd megpusztulni a vízpumpám, a másik hogy a vízkőtől esetleg leszűkült az áramlás.

Az alapjárati gond amit leveleztünk még nem lett megoldva. De azon is rajta vagyok. 2 napja találtam egy oldalt ahol az alapjárati motort, 17800ft-ért találtam. Ha még meg van meg is veszem. utána kiderül mi az újság vele.

Pontosan ki tudtad mérni a nyitási hőfokot? Amit én kivettem a kocsibói két rossz is, az is nyitott nagyjából 90 -körül, a kocsiban még sem voltak jók.

Link to comment
Megosztás:

A lambdaszondát csak üzemmeleg motornál figyeli....úgyhogy lehet az a baja.

Felesleges találgatni. Hibakód nélkül csak értelmetlen tippelgetés.

Villogtass hibakódot, itt találsz infót hogyan.

Aláírásodba betehetnéd a motorkódot (motorszám első 5 karaktere, pl.:C14NZ) :excl:

Köszönöm mindenkinek az infót, hamarosan megtudom tényleg a szonda-e

Link to comment
Megosztás:

Nos, tegnap délután kicsréltettem a hátsó dobot- 10500 pénz volt, PL utángyártott. Az előző gyári volt, pont 4 évet bírt ki. Azt mondja a csávó, hogy ezek is kiszokták bírni ált. a 3-4 évet. Na, ezt már asszem nem fogom megtudni, mert lassan itt az ideje a vascserének...

Link to comment
Megosztás:

Meghalt a kuplungbowdenem. Lehet ezt javitani? 30 km az első autósbolt....

Nem valószínű, elég nagy erőt visz átt, nem lehet csak úgy akármivel pótolni. El tudsz menni kuplung nélkül is, ha ügyes vagy. Berakot egyesbe, ráimdítasz gázt adsz, szépen beugrálja magát. Gyorsítasz ameddig szoktál , visszaengeded a gázt, amikor már érzed, hogy nem húz, de még nem motorfékez szépen áttolod 2-be. Nehezebben veszi mint kuplungal, de ha jól csinálod nem kerreg mert szinkronizált a váltó. Így tovább felfele. A visszaváltás jóval nehezebb, nekem sem sikerült, de el lehet vele vergődni 30 kilómétert. Vagy beugráltatod kapásból kettőbe, és nem váltasz, elmész 40-el. Vagy elmész cangával, és annyit váltassz amennyit akarsz.

Link to comment
Megosztás:

Nem valószínű, elég nagy erőt visz átt, nem lehet csak úgy akármivel pótolni. El tudsz menni kuplung nélkül is, ha ügyes vagy. Berakot egyesbe, ráimdítasz gázt adsz, szépen beugrálja magát. Gyorsítasz ameddig szoktál , visszaengeded a gázt, amikor már érzed, hogy nem húz, de még nem motorfékez szépen áttolod 2-be. Nehezebben veszi mint kuplungal, de ha jól csinálod nem kerreg mert szinkronizált a váltó. Így tovább felfele. A visszaváltás jóval nehezebb, nekem sem sikerült, de el lehet vele vergődni 30 kilómétert. Vagy beugráltatod kapásból kettőbe, és nem váltasz, elmész 40-el. Vagy elmész cangával, és annyit váltassz amennyit akarsz.

Van valami hasonló bowdenem , inkább össze drótozom..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Találkozott már valaki az alábbi problémával?

Egyenletesen gyorsítok 110-ig, majd (forgalmi okokból) fék nélkül elkezdek lassulni (ötödik sebességi fokozatban), egyszerűen csak visszább veszek a gázból. Ekkor kigyullad a motorkontroll lámpa és égve is marad. Ezt követően megállok, leállítom a motort, újraindítok és a lámpa nem ég (mintha misem történt volna). Másfél hónap alatt másodszor fordult ez elő velem. Az az érdekes, hogy mindkét esetben éppen ennél a bűvös 110 Km/h tempónál villant fel a sárga lámpa. Egyébként egy 16SZR-es Caravanról van szó.

Amennyiben eltűnik a motorkontroll azért még tárolja a hibakódot, ha volt? Hogyan lehet kivillogtatni? A G Astrán (az volt előtte) a napi számlálót benyomva pedálokat egyszerre lenyomva megjelent a napi számlálón a hibakód de ezen ugye nem digitális a kijelző... Azért villogtatni ugyanúgy lehet nem? De akkor van bevezető villogás is (készenléti állapotot jelez) vagy egyből kell számolnom? Csak azért kérdezem, mert a G Astrás módszerrel semmi villantást nem sikerült előcsalnom, de lehet, hogy csak bénáztam :excl:

Szerk:

Az előző tulaj is mondta, hogy autópályán néha "besárgult" . Akkor még a hűtésre gyanakodtam azaz, hogy a nagy melegben a pályán sem hűti le mindig a menetszél eléggé, mert a pesti dugóban én is megtapasztaltam, hogy a vetillátor egyszerűen nem kapcsolt be és egy idő után persze felvillant a sárga lámpa is. Cseréltünk rajta hőgombát és hűt rendesen, úgyhogy ez nem lehet gond. Meg mostmár nincs is meleg...

Előre is kösz az építő jellegű hozzászólásokat :(

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.