Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Ma láttam K.nyéken ezt a kopott motorú autót a bejárón állni... :) :(

Megint nem köszöntél be? :D :(

Nem hát :o

Annyira nem lehet azért rossz állapotú a motor, tegnap (mielőtt a bejáron állt) utánfutóval hazavittem vele pár kilométerről 1köbméter (2xfél köbméteres fordulókkal) kavicsot, úgy 500kg lehetett az utánfutón, ült rendesen a rugója, és emelkedőn még 3.-ba is fel tudtam kapcsolni vele. Azt hittem, majd talán másodikban megy, de jobban bírta. Az más kérdés, hogy az utánfutó jobb indexe kivágta a biztit a kocsiban, úgyhogy második fordulónál index és féklámpa nélkül mentem haza vele :)

Elküldve
Nem hát :)

Annyira nem lehet azért rossz állapotú a motor, tegnap (mielőtt a bejáron állt) utánfutóval hazavittem vele pár kilométerről 1köbméter (2xfél köbméteres fordulókkal) kavicsot, úgy 500kg lehetett az utánfutón, ült rendesen a rugója, és emelkedőn még 3.-ba is fel tudtam kapcsolni vele. Azt hittem, majd talán másodikban megy, de jobban bírta. Az más kérdés, hogy az utánfutó jobb indexe kivágta a biztit a kocsiban, úgyhogy második fordulónál index és féklámpa nélkül mentem haza vele :)

Valahol majd csak találsz egyet :( :P Ma voltam olajcserén. Hát jobb lett :o Sokkal simábban ketyeg a gépezet. (mondjuk az jól nézett ki hogy elmentem szervizbe, hogy utána a saját autómat szereljem :( :D A drágám kilőtte az olajnyomás visszajelző izzóját. Persze hogy pont olajcserekor :P ;) Tud időzíteni :D A srác szét akarta szedni, de mondtam hogy ahhoz a műszeregységhez inkább ne nyúljon hozzá, kicserélem én :D

Elküldve
Ablakemelő szerkezet, kérdés 98-as f sedan astra bal első mechanikus tekerője jó lehet az én 95-ös újjabb típ. caravan astrámba?

Csak a 3-ajtósé különbözik :o

Elküldve

Sziasztok

Nekem van egy 97-es opel astrám 1.4-es benzines a következő a problémám időközönként lefullad és alig akar újraindulni és ha sikerül elindítani fekete füstöt nyom ki magából és felpörög a motor úgy hogy nem nyomom a gázt labdaszondát cseréltem rajta úgyhogy nem azzal van a baj

köszi előre a segítséget

Elküldve
Sziasztok

Nekem van egy 97-es opel astrám 1.4-es benzines a következő a problémám időközönként lefullad és alig akar újraindulni és ha sikerül elindítani fekete füstöt nyom ki magából és felpörög a motor úgy hogy nem nyomom a gázt labdaszondát cseréltem rajta úgyhogy nem azzal van a baj

köszi előre a segítséget

Lambdaszondát? Szerintem ha azal bajvan akkor kigyullad a checkengine aztán beáll egy átlag dúsításra a gép attól még nemnagyon csinálhatna ilyet. Alapjárati léptetőmotor, trafó? Amúgy milyen motor van benne?

Elküldve

Sziasztok! Lenne egy olyan problémám hogy nemrégiben kigyulladt a töltés visszajelző lámpám és változó mikor hogy világít! alapjáraton fogyasztók nélkül csak halványan ha odalépek neki akkor villog...ha rajta fan a világítás alapjáraton akkor csak simán világít és ha odalépek neki akkor felerősödik!

Ez volt múlthéten......kiszedtem a generátort... kapott új diódahidat, fesz.szabályzót, szénkeféket, csapágyakat, feszítőgörgőt és bordásszíjat!

==kép== mikor visszakerült a kocsiba minden és első indítás megtörtént semmi sem változott...ugyan az a baj! autóvillamosságis azt mondja nem szabályoz le vagy a dióda kiment! mondtam neki hogy most lett zsír új mindenből belerakva....és még is! Szerintetek mit kellene megnéznem?....hol lehet a hiba.....kidobtam 35.000ft -ot és nemjavult meg!

Előre is köszi

Elküldve
Sziasztok! Lenne egy olyan problémám hogy nemrégiben kigyulladt a töltés visszajelző lámpám és változó mikor hogy világít! alapjáraton fogyasztók nélkül csak halványan ha odalépek neki akkor villog...ha rajta fan a világítás alapjáraton akkor csak simán világít és ha odalépek neki akkor felerősödik!

Ez volt múlthéten......kiszedtem a generátort... kapott új diódahidat, fesz.szabályzót, szénkeféket, csapágyakat, feszítőgörgőt és bordásszíjat!

==kép== mikor visszakerült a kocsiba minden és első indítás megtörtént semmi sem változott...ugyan az a baj! autóvillamosságis azt mondja nem szabályoz le vagy a dióda kiment! mondtam neki hogy most lett zsír új mindenből belerakva....és még is! Szerintetek mit kellene megnéznem?....hol lehet a hiba.....kidobtam 35.000ft -ot és nemjavult meg!

Előre is köszi

Próbálj meg kábel folytonosságot mérni a generátor és az aksi között, mert lehet, hogy a generátor jó, de ha nem jut el a villany az aksiig... A testeléseket is nézd neg.

Elküldve

Túl magas a kocsi károsanyag-kibocsátása, az EGR szelep le van zárva, a lambdaszonda rossz (annyira, hogy hibakódot is ad)... ezek közül valamelyik miatt lehet? Esetleg van rá esély, hogy ha a polcon heverő lambdaszonda végre bekerül a rossz helyére, akkor helyreáll a dolog?

Elküldve

Lambdaszondát mindenféleképpen cseréld ki bár igazából az EGR is számít de nem annyira, mint a lambdaszonda.

Ha ezekután is magas akkor katalizátor is cserére szorulhat.

Elküldve

Sziasztok!

A múltkor eldurrant az övem... most nem tudom becsatolni a helyére mert valami kis fehér műanyag belelóg. Nincs valakinek ilyen vagy hogy tudom megmókolni? Előre is köszi a válaszokat.

Elküldve
Lambdaszondát mindenféleképpen cseréld ki bár igazából az EGR is számít de nem annyira, mint a lambdaszonda.

Ha ezekután is magas akkor katalizátor is cserére szorulhat.

Hát remélem, hogy a katalizátor nem borult össze, mert emlékeim szerint nem egy olcsó termék... legfeljebb a kályhacső helyettesítheti, habár a füstölés attól nem lesz jobb. :(

Értem, akkor a lambda remélem, megoldja a problémát. Amúgy nekem fel sem tűnt, nem gomolyog nagyon a füst, vagy ilyesmi, csak tolattam ki a parkolóból, és többször is megjegyezték, hogy a tüdejüknek már csak a fele van meg... hát a mért értékek nem nagyon passzolnak, az is igaz... :excl:

Elküldve
Sziasztok!

A múltkor eldurrant az övem... most nem tudom becsatolni a helyére mert valami kis fehér műanyag belelóg. Nincs valakinek ilyen vagy hogy tudom megmókolni? Előre is köszi a válaszokat.

Ki kéne cserélni a patron-csat részt :excl: Ki lehet törni belőle, meg a sárga nyalókát levágni, de a műszakin is belekötnek, meg ugye nem működik :(

Elküldve
Lambdaszondát? Szerintem ha azal bajvan akkor kigyullad a checkengine aztán beáll egy átlag dúsításra a gép attól még nemnagyon csinálhatna ilyet. Alapjárati léptetőmotor, trafó? Amúgy milyen motor van benne?

nem igazán értem a kérdést milyen motor van benne ???? 1.4 es benzines központi injektoros többet nem tudok róla azt is mondták hogy az injektort kellene beállítani

Elküldve
Sziasztok! Lenne egy olyan problémám hogy nemrégiben kigyulladt a töltés visszajelző lámpám és változó mikor hogy világít! alapjáraton fogyasztók nélkül csak halványan ha odalépek neki akkor villog...ha rajta fan a világítás alapjáraton akkor csak simán világít és ha odalépek neki akkor felerősödik!

Ez volt múlthéten......kiszedtem a generátort... kapott új diódahidat, fesz.szabályzót, szénkeféket, csapágyakat, feszítőgörgőt és bordásszíjat!

==kép== mikor visszakerült a kocsiba minden és első indítás megtörtént semmi sem változott...ugyan az a baj! autóvillamosságis azt mondja nem szabályoz le vagy a dióda kiment! mondtam neki hogy most lett zsír új mindenből belerakva....és még is! Szerintetek mit kellene megnéznem?....hol lehet a hiba.....kidobtam 35.000ft -ot és nemjavult meg!

Előre is köszi

Ezt a hibát a kis dióda cseréje oldotta meg. Azt hogy hol van ezt nem tudom, de nyolcezret fizettem érte.

Elküldve
nem igazán értem a kérdést milyen motor van benne ???? 1.4 es benzines központi injektoros többet nem tudok róla azt is mondták hogy az injektort kellene beállítani

Mert nem csak 1.4-es központis motorokat raktak Astrába...

Elküldve

-------------------------------------------

Idézet: 'ptomi82'

Próbálj meg kábel folytonosságot mérni a generátor és az aksi között, mert lehet, hogy a generátor jó, de ha nem jut el a villany az aksiig... A testeléseket is nézd neg.

az biztos hogy jó mert ha az aksin mérek feszültséget ott is ugyan úgy felmegy 15-16-volt-ra ha megrángatom a gázbóvdent...

-------------------------------------------

idézet: 'nagyonkezdő'

Ezt a hibát a kis dióda cseréje oldotta meg. Azt hogy hol van ezt nem tudom, de nyolcezret fizettem érte.

ahogy elnéztem a generátor hátulján lévő dióda hidat van 6db fekete akármi meg felette 3 diódaszerűség van rákötve a állórész tekercsére

==Kéép== a piros "6db" piroskarikával jelöltek azok diódák? és a kéknégyszöggel jelöltek azok nem a kisdiódák?

mert ha nem akkor jó volna tudni hová rejtették a kicsiket! :excl:

--------------------------------------------

Elküldve
nem igazán értem a kérdést milyen motor van benne ???? 1.4 es benzines központi injektoros többet nem tudok róla azt is mondták hogy az injektort kellene beállítani

Akkor valószínűleg c14nz ( forgalmiba motorkód ezzel kezdődik, motorblokba be van ütve a nivó mellett jobra a peremén) Menetközbe rántgat néha? Csak miután bemelegedett azután indul nehezen? Eléggé gyujtás gyanus szerintem. (trafó - gyujtásmodul - tekercs.... akár ecu meghibásodás is csinálhat ilyet.) Persze nemvagyok autoszerelő, de én ezell kezdeném. Kikellene méretni mindent.

Elküldve

Tisztelt Urak!

Megoldódott a két hete felvetett problémám a "liftező" hőfokmérő mutató. A gond a hőfok jeladó csatlakozásánál volt. Kis csiszolás, illesztés (passzosabb saru) és azóta stabilan áll a mutató a 91 fokon.

Viszont most van egy újabb kérdésem. Kicsit töltöttem az akksit. (55 Ah 6 éves Perion, egyébként hibátlanul működik, pedig a kocsi a szabadban áll télen-nyáron) Szóval az akksi könyvecskéje azt írja, hogy a töltésnek 13.8 - 14.2 V között kell lenni. Nekem alapjáraton a töltés 15 V. (FAstra X16SZR) Okozhat ez bármilyen gondot? Az akksiban egyébként "nyugalmi állapotban" 14 V van. A válaszokat előre is köszi!

Elküldve
Tisztelt Urak!

Megoldódott a két hete felvetett problémám a "liftező" hőfokmérő mutató. A gond a hőfok jeladó csatlakozásánál volt. Kis csiszolás, illesztés (passzosabb saru) és azóta stabilan áll a mutató a 91 fokon.

Viszont most van egy újabb kérdésem. Kicsit töltöttem az akksit. (55 Ah 6 éves Perion, egyébként hibátlanul működik, pedig a kocsi a szabadban áll télen-nyáron) Szóval az akksi könyvecskéje azt írja, hogy a töltésnek 13.8 - 14.2 V között kell lenni. Nekem alapjáraton a töltés 15 V. (FAstra X16SZR) Okozhat ez bármilyen gondot? Az akksiban egyébként "nyugalmi állapotban" 14 V van. A válaszokat előre is köszi!

A 15V sok. 14,4V a max megengedett, nekem pontosan ennyi a töltésem (X16SZR, 120A-s generátor). A műszer hiteles értéket mutat? Lehet meg kéne mérni másik műszerrel is.

Elküldve
A 15V sok. 14,4V a max megengedett, nekem pontosan ennyi a töltésem (X16SZR, 120A-s generátor). A műszer hiteles értéket mutat? Lehet meg kéne mérni másik műszerrel is.

A helyzet az hogy évek óta 15 V-t mérek de csak most jutottam odáig hogy rá is kérdezzek... :-)) Akkor próbálok másik műszerrel is mérni. Egyébként nagy gáz a 15 V?

Elküldve
A helyzet az hogy évek óta 15 V-t mérek de csak most jutottam odáig hogy rá is kérdezzek... :-)) Akkor próbálok másik műszerrel is mérni. Egyébként nagy gáz a 15 V?

Én rámérnék másik műszerrel, illetve a Tieddel és egy másikkal egyszerre mérném, hogy mindkettő ugyanazt mutatja-e, esetleg más energiaforrást is megmérnék.

És még egy. Ha a műszer jó értéket mutat akkor mi lehet a gond?

Akkor a feszültség stabilizátorral lehet gond, vagy esetleg még a diódahíddal, de ugye a kettő együtt van. :excl:

Elküldve
Én rámérnék másik műszerrel, illetve a Tieddel és egy másikkal egyszerre mérném, hogy mindkettő ugyanazt mutatja-e, esetleg más energiaforrást is megmérnék.

Akkor a feszültség stabilizátorral lehet gond, vagy esetleg még a diódahíddal, de ugye a kettő együtt van. :excl:

Hát nagyon köszönöm a választ, akkor vadászok egy másik műszert és méricskélek. Mondjuk egy kicsit zavaró hogy az én műszerem analóg és a skálázás nem túl aprólékos. Valóban jobb lenne két digitális mérőt egyszerre használni a méréskor. A 15 V-t azért mondtam biztosra mert ott pont van egy osztás. :-)) Köszi a választ és további kellemes hétvégét! Üdv kacs.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.