Dáwid Elküldve November9, 2010 Elküldve November9, 2010 Ma láttam K.nyéken ezt a kopott motorú autót a bejárón állni... :D :) Megint nem köszöntél be? :o :)
FPepe Elküldve November10, 2010 Elküldve November10, 2010 Ma láttam K.nyéken ezt a kopott motorú autót a bejárón állni... :) :( Megint nem köszöntél be? :D :( Nem hát :o Annyira nem lehet azért rossz állapotú a motor, tegnap (mielőtt a bejáron állt) utánfutóval hazavittem vele pár kilométerről 1köbméter (2xfél köbméteres fordulókkal) kavicsot, úgy 500kg lehetett az utánfutón, ült rendesen a rugója, és emelkedőn még 3.-ba is fel tudtam kapcsolni vele. Azt hittem, majd talán másodikban megy, de jobban bírta. Az más kérdés, hogy az utánfutó jobb indexe kivágta a biztit a kocsiban, úgyhogy második fordulónál index és féklámpa nélkül mentem haza vele :)
Dáwid Elküldve November10, 2010 Elküldve November10, 2010 Nem hát :) Annyira nem lehet azért rossz állapotú a motor, tegnap (mielőtt a bejáron állt) utánfutóval hazavittem vele pár kilométerről 1köbméter (2xfél köbméteres fordulókkal) kavicsot, úgy 500kg lehetett az utánfutón, ült rendesen a rugója, és emelkedőn még 3.-ba is fel tudtam kapcsolni vele. Azt hittem, majd talán másodikban megy, de jobban bírta. Az más kérdés, hogy az utánfutó jobb indexe kivágta a biztit a kocsiban, úgyhogy második fordulónál index és féklámpa nélkül mentem haza vele :) Valahol majd csak találsz egyet :( :P Ma voltam olajcserén. Hát jobb lett :o Sokkal simábban ketyeg a gépezet. (mondjuk az jól nézett ki hogy elmentem szervizbe, hogy utána a saját autómat szereljem :( :D A drágám kilőtte az olajnyomás visszajelző izzóját. Persze hogy pont olajcserekor :P ;) Tud időzíteni :D A srác szét akarta szedni, de mondtam hogy ahhoz a műszeregységhez inkább ne nyúljon hozzá, kicserélem én :D
dani89rk Elküldve November10, 2010 Elküldve November10, 2010 Ablakemelő szerkezet, kérdés 98-as f sedan astra bal első mechanikus tekerője jó lehet az én 95-ös újjabb típ. caravan astrámba?
Dáwid Elküldve November10, 2010 Elküldve November10, 2010 Ablakemelő szerkezet, kérdés 98-as f sedan astra bal első mechanikus tekerője jó lehet az én 95-ös újjabb típ. caravan astrámba? Csak a 3-ajtósé különbözik :o
judarics Elküldve November11, 2010 Elküldve November11, 2010 Sziasztok Nekem van egy 97-es opel astrám 1.4-es benzines a következő a problémám időközönként lefullad és alig akar újraindulni és ha sikerül elindítani fekete füstöt nyom ki magából és felpörög a motor úgy hogy nem nyomom a gázt labdaszondát cseréltem rajta úgyhogy nem azzal van a baj köszi előre a segítséget
J_Gab Elküldve November11, 2010 Elküldve November11, 2010 Sziasztok Nekem van egy 97-es opel astrám 1.4-es benzines a következő a problémám időközönként lefullad és alig akar újraindulni és ha sikerül elindítani fekete füstöt nyom ki magából és felpörög a motor úgy hogy nem nyomom a gázt labdaszondát cseréltem rajta úgyhogy nem azzal van a baj köszi előre a segítséget Lambdaszondát? Szerintem ha azal bajvan akkor kigyullad a checkengine aztán beáll egy átlag dúsításra a gép attól még nemnagyon csinálhatna ilyet. Alapjárati léptetőmotor, trafó? Amúgy milyen motor van benne?
Nono88 Elküldve November12, 2010 Elküldve November12, 2010 Sziasztok! Lenne egy olyan problémám hogy nemrégiben kigyulladt a töltés visszajelző lámpám és változó mikor hogy világít! alapjáraton fogyasztók nélkül csak halványan ha odalépek neki akkor villog...ha rajta fan a világítás alapjáraton akkor csak simán világít és ha odalépek neki akkor felerősödik! Ez volt múlthéten......kiszedtem a generátort... kapott új diódahidat, fesz.szabályzót, szénkeféket, csapágyakat, feszítőgörgőt és bordásszíjat! ==kép== mikor visszakerült a kocsiba minden és első indítás megtörtént semmi sem változott...ugyan az a baj! autóvillamosságis azt mondja nem szabályoz le vagy a dióda kiment! mondtam neki hogy most lett zsír új mindenből belerakva....és még is! Szerintetek mit kellene megnéznem?....hol lehet a hiba.....kidobtam 35.000ft -ot és nemjavult meg! Előre is köszi
ptomi82 Elküldve November12, 2010 Elküldve November12, 2010 Sziasztok! Lenne egy olyan problémám hogy nemrégiben kigyulladt a töltés visszajelző lámpám és változó mikor hogy világít! alapjáraton fogyasztók nélkül csak halványan ha odalépek neki akkor villog...ha rajta fan a világítás alapjáraton akkor csak simán világít és ha odalépek neki akkor felerősödik! Ez volt múlthéten......kiszedtem a generátort... kapott új diódahidat, fesz.szabályzót, szénkeféket, csapágyakat, feszítőgörgőt és bordásszíjat! ==kép== mikor visszakerült a kocsiba minden és első indítás megtörtént semmi sem változott...ugyan az a baj! autóvillamosságis azt mondja nem szabályoz le vagy a dióda kiment! mondtam neki hogy most lett zsír új mindenből belerakva....és még is! Szerintetek mit kellene megnéznem?....hol lehet a hiba.....kidobtam 35.000ft -ot és nemjavult meg! Előre is köszi Próbálj meg kábel folytonosságot mérni a generátor és az aksi között, mert lehet, hogy a generátor jó, de ha nem jut el a villany az aksiig... A testeléseket is nézd neg.
Jürgen Elküldve November12, 2010 Elküldve November12, 2010 Túl magas a kocsi károsanyag-kibocsátása, az EGR szelep le van zárva, a lambdaszonda rossz (annyira, hogy hibakódot is ad)... ezek közül valamelyik miatt lehet? Esetleg van rá esély, hogy ha a polcon heverő lambdaszonda végre bekerül a rossz helyére, akkor helyreáll a dolog?
Udi Elküldve November12, 2010 Elküldve November12, 2010 Lambdaszondát mindenféleképpen cseréld ki bár igazából az EGR is számít de nem annyira, mint a lambdaszonda. Ha ezekután is magas akkor katalizátor is cserére szorulhat.
Najsz88 Elküldve November12, 2010 Elküldve November12, 2010 Sziasztok! A múltkor eldurrant az övem... most nem tudom becsatolni a helyére mert valami kis fehér műanyag belelóg. Nincs valakinek ilyen vagy hogy tudom megmókolni? Előre is köszi a válaszokat.
Jürgen Elküldve November12, 2010 Elküldve November12, 2010 Lambdaszondát mindenféleképpen cseréld ki bár igazából az EGR is számít de nem annyira, mint a lambdaszonda. Ha ezekután is magas akkor katalizátor is cserére szorulhat. Hát remélem, hogy a katalizátor nem borult össze, mert emlékeim szerint nem egy olcsó termék... legfeljebb a kályhacső helyettesítheti, habár a füstölés attól nem lesz jobb. :( Értem, akkor a lambda remélem, megoldja a problémát. Amúgy nekem fel sem tűnt, nem gomolyog nagyon a füst, vagy ilyesmi, csak tolattam ki a parkolóból, és többször is megjegyezték, hogy a tüdejüknek már csak a fele van meg... hát a mért értékek nem nagyon passzolnak, az is igaz... :excl:
Dáwid Elküldve November12, 2010 Elküldve November12, 2010 Sziasztok! A múltkor eldurrant az övem... most nem tudom becsatolni a helyére mert valami kis fehér műanyag belelóg. Nincs valakinek ilyen vagy hogy tudom megmókolni? Előre is köszi a válaszokat. Ki kéne cserélni a patron-csat részt :excl: Ki lehet törni belőle, meg a sárga nyalókát levágni, de a műszakin is belekötnek, meg ugye nem működik :(
judarics Elküldve November12, 2010 Elküldve November12, 2010 Lambdaszondát? Szerintem ha azal bajvan akkor kigyullad a checkengine aztán beáll egy átlag dúsításra a gép attól még nemnagyon csinálhatna ilyet. Alapjárati léptetőmotor, trafó? Amúgy milyen motor van benne? nem igazán értem a kérdést milyen motor van benne ???? 1.4 es benzines központi injektoros többet nem tudok róla azt is mondták hogy az injektort kellene beállítani
nagyonkezdő Elküldve November12, 2010 Elküldve November12, 2010 Sziasztok! Lenne egy olyan problémám hogy nemrégiben kigyulladt a töltés visszajelző lámpám és változó mikor hogy világít! alapjáraton fogyasztók nélkül csak halványan ha odalépek neki akkor villog...ha rajta fan a világítás alapjáraton akkor csak simán világít és ha odalépek neki akkor felerősödik! Ez volt múlthéten......kiszedtem a generátort... kapott új diódahidat, fesz.szabályzót, szénkeféket, csapágyakat, feszítőgörgőt és bordásszíjat! ==kép== mikor visszakerült a kocsiba minden és első indítás megtörtént semmi sem változott...ugyan az a baj! autóvillamosságis azt mondja nem szabályoz le vagy a dióda kiment! mondtam neki hogy most lett zsír új mindenből belerakva....és még is! Szerintetek mit kellene megnéznem?....hol lehet a hiba.....kidobtam 35.000ft -ot és nemjavult meg! Előre is köszi Ezt a hibát a kis dióda cseréje oldotta meg. Azt hogy hol van ezt nem tudom, de nyolcezret fizettem érte.
daykiller Elküldve November12, 2010 Elküldve November12, 2010 nem igazán értem a kérdést milyen motor van benne ???? 1.4 es benzines központi injektoros többet nem tudok róla azt is mondták hogy az injektort kellene beállítani Mert nem csak 1.4-es központis motorokat raktak Astrába...
Nono88 Elküldve November12, 2010 Elküldve November12, 2010 ------------------------------------------- Idézet: 'ptomi82' Próbálj meg kábel folytonosságot mérni a generátor és az aksi között, mert lehet, hogy a generátor jó, de ha nem jut el a villany az aksiig... A testeléseket is nézd neg. az biztos hogy jó mert ha az aksin mérek feszültséget ott is ugyan úgy felmegy 15-16-volt-ra ha megrángatom a gázbóvdent... ------------------------------------------- idézet: 'nagyonkezdő' Ezt a hibát a kis dióda cseréje oldotta meg. Azt hogy hol van ezt nem tudom, de nyolcezret fizettem érte. ahogy elnéztem a generátor hátulján lévő dióda hidat van 6db fekete akármi meg felette 3 diódaszerűség van rákötve a állórész tekercsére ==Kéép== a piros "6db" piroskarikával jelöltek azok diódák? és a kéknégyszöggel jelöltek azok nem a kisdiódák? mert ha nem akkor jó volna tudni hová rejtették a kicsiket! :excl: --------------------------------------------
J_Gab Elküldve November13, 2010 Elküldve November13, 2010 nem igazán értem a kérdést milyen motor van benne ???? 1.4 es benzines központi injektoros többet nem tudok róla azt is mondták hogy az injektort kellene beállítani Akkor valószínűleg c14nz ( forgalmiba motorkód ezzel kezdődik, motorblokba be van ütve a nivó mellett jobra a peremén) Menetközbe rántgat néha? Csak miután bemelegedett azután indul nehezen? Eléggé gyujtás gyanus szerintem. (trafó - gyujtásmodul - tekercs.... akár ecu meghibásodás is csinálhat ilyet.) Persze nemvagyok autoszerelő, de én ezell kezdeném. Kikellene méretni mindent.
kacs Elküldve November13, 2010 Elküldve November13, 2010 Tisztelt Urak! Megoldódott a két hete felvetett problémám a "liftező" hőfokmérő mutató. A gond a hőfok jeladó csatlakozásánál volt. Kis csiszolás, illesztés (passzosabb saru) és azóta stabilan áll a mutató a 91 fokon. Viszont most van egy újabb kérdésem. Kicsit töltöttem az akksit. (55 Ah 6 éves Perion, egyébként hibátlanul működik, pedig a kocsi a szabadban áll télen-nyáron) Szóval az akksi könyvecskéje azt írja, hogy a töltésnek 13.8 - 14.2 V között kell lenni. Nekem alapjáraton a töltés 15 V. (FAstra X16SZR) Okozhat ez bármilyen gondot? Az akksiban egyébként "nyugalmi állapotban" 14 V van. A válaszokat előre is köszi!
daykiller Elküldve November13, 2010 Elküldve November13, 2010 Tisztelt Urak! Megoldódott a két hete felvetett problémám a "liftező" hőfokmérő mutató. A gond a hőfok jeladó csatlakozásánál volt. Kis csiszolás, illesztés (passzosabb saru) és azóta stabilan áll a mutató a 91 fokon. Viszont most van egy újabb kérdésem. Kicsit töltöttem az akksit. (55 Ah 6 éves Perion, egyébként hibátlanul működik, pedig a kocsi a szabadban áll télen-nyáron) Szóval az akksi könyvecskéje azt írja, hogy a töltésnek 13.8 - 14.2 V között kell lenni. Nekem alapjáraton a töltés 15 V. (FAstra X16SZR) Okozhat ez bármilyen gondot? Az akksiban egyébként "nyugalmi állapotban" 14 V van. A válaszokat előre is köszi! A 15V sok. 14,4V a max megengedett, nekem pontosan ennyi a töltésem (X16SZR, 120A-s generátor). A műszer hiteles értéket mutat? Lehet meg kéne mérni másik műszerrel is.
kacs Elküldve November13, 2010 Elküldve November13, 2010 A 15V sok. 14,4V a max megengedett, nekem pontosan ennyi a töltésem (X16SZR, 120A-s generátor). A műszer hiteles értéket mutat? Lehet meg kéne mérni másik műszerrel is. A helyzet az hogy évek óta 15 V-t mérek de csak most jutottam odáig hogy rá is kérdezzek... :-)) Akkor próbálok másik műszerrel is mérni. Egyébként nagy gáz a 15 V?
kacs Elküldve November13, 2010 Elküldve November13, 2010 És még egy. Ha a műszer jó értéket mutat akkor mi lehet a gond?
daykiller Elküldve November13, 2010 Elküldve November13, 2010 A helyzet az hogy évek óta 15 V-t mérek de csak most jutottam odáig hogy rá is kérdezzek... :-)) Akkor próbálok másik műszerrel is mérni. Egyébként nagy gáz a 15 V? Én rámérnék másik műszerrel, illetve a Tieddel és egy másikkal egyszerre mérném, hogy mindkettő ugyanazt mutatja-e, esetleg más energiaforrást is megmérnék. És még egy. Ha a műszer jó értéket mutat akkor mi lehet a gond? Akkor a feszültség stabilizátorral lehet gond, vagy esetleg még a diódahíddal, de ugye a kettő együtt van. :excl:
kacs Elküldve November13, 2010 Elküldve November13, 2010 Én rámérnék másik műszerrel, illetve a Tieddel és egy másikkal egyszerre mérném, hogy mindkettő ugyanazt mutatja-e, esetleg más energiaforrást is megmérnék. Akkor a feszültség stabilizátorral lehet gond, vagy esetleg még a diódahíddal, de ugye a kettő együtt van. :excl: Hát nagyon köszönöm a választ, akkor vadászok egy másik műszert és méricskélek. Mondjuk egy kicsit zavaró hogy az én műszerem analóg és a skálázás nem túl aprólékos. Valóban jobb lenne két digitális mérőt egyszerre használni a méréskor. A 15 V-t azért mondtam biztosra mert ott pont van egy osztás. :-)) Köszi a választ és további kellemes hétvégét! Üdv kacs.
Recommended Posts