Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Tegnap észrevettem hogy a jobb ködlámpám nem ad fényt...na most megnéztem hogy nehogy feleslegesen vegyek izzót... hát az egyik szál kábel megvan törve, ahogy mozgattam úgy működött. Ideiglenes megoldásként gyorskötöző elő és egy fix (nem melegedő) részhez kikötöttem, így most világít. Aztán majd viszem csináltatni amikor olajat cserélnek.

Más: azt vettem észre, hogy kb 1 napos állás után nagyjából 1-2 cseppnyi olaj pötty a kocsi alatt van... a forrás szerintem ott van ahol a váltó csatlakozik a motorhoz. Lehet csak én vagyok ilyen, hogy ne legyen folt a kocsi alatt..de engem nagyon zavar ha valami csöppenik belőle. Talán azt az 1000 km-t még így kihúzom amig lesz az olajcserém...mert addig nem akarom szerelőhöz kivinni.

Azt a tömítést drága mulatság kicserélni?

Nemá forrasztópáka+zsugrocső rulez. :)

Az utolsó főtengelytámcsapágynál is képes engedni az olajat és pont úgy néz ki,mintha a főtengelyszimmering lenne kaka.

De a váltó fele nem a szimerring az uccsó dolog ami átszivároghat az olaj? A csapágynak van valami olajzáró tömítése?

Link to comment
Megosztás:

Ott még nem tartok ezt az infód azután olvastam hogy teszteltem a hűtőt. Folyamatban és mondom a frankót. Köszi!

Szia zotya975! Na megnéztem az általad említett csatlakozót. Sajna ott minden rendben szép tiszta és passzos. A rejtély továbbra is létezik. Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Még mindíg lehet a kábelén törés, vagy a műszeregységnél kontakthiba. Sima, vagy fordulatszámmérős műszeregység?

Fordulatszám mérős. És még egy gondolat. A hőfokmérő a motor vagy a víz hőfokát méri mert a piktogram szerint a vizet. Viszont úgy olvastam hogy nálam 2 hőfok jeladő van. Egy víz egy blokk. Melyik kapcsolódik a műszerhez??

Link to comment
Megosztás:

Fordulatszám mérős. És még egy gondolat. A hőfokmérő a motor vagy a víz hőfokát méri mert a piktogram szerint a vizet. Viszont úgy olvastam hogy nálam 2 hőfok jeladő van. Egy víz egy blokk. Melyik kapcsolódik a műszerhez??

Az egy vezetékes a műszeré, a két vezetékes az ECU-é :)

Link to comment
Megosztás:

Az egy vezetékes a műszeré, a két vezetékes az ECU-é :D

És lehetséges hogy ez a jeladó ad téves jelet a műszernek? Merthogy a műszer vizet mutat és ez a jeladó a blokk felé induló hűtőkör öntvényébe van becsavarva. (kék vezeték fekete csúszka csati) Na ez nagyon szakszerű lehetett... :)

Link to comment
Megosztás:

És lehetséges hogy ez a jeladó ad téves jelet a műszernek? Merthogy a műszer vizet mutat és ez a jeladó a blokk felé induló hűtőkör öntvényébe van becsavarva. (kék vezeték fekete csúszka csati) Na ez nagyon szakszerű lehetett... :)

Nem. Az egy vezetékes a műszeré, a kétvezetékes csak az ECU-ra megy.

Link to comment
Megosztás:

Nem. Az egy vezetékes a műszeré, a kétvezetékes csak az ECU-ra megy.

Bocs ezt most nem értem. Ha az egyvezetékes a műszerrel van kapcsolatban és az ehhez kapcsolódó jeladó a keringő hűtőfolyadékból veszi az értéket és ez a jeladó téves értéket közvetít a műszernek akkor nem ez a jeladó a ludas a liftező műszermutatóval kapcsolatban??? :)

Link to comment
Megosztás:

Bocs ezt most nem értem. Ha az egyvezetékes a műszerrel van kapcsolatban és az ehhez kapcsolódó jeladó a keringő hűtőfolyadékból veszi az értéket és ez a jeladó téves értéket közvetít a műszernek akkor nem ez a jeladó a ludas a liftező műszermutatóval kapcsolatban??? :)

Lehetséges, de akár kontakthiba miatt is okozhat.

Link to comment
Megosztás:

És volna ötleted hogyan lehet ennek a jeladónak a jó vagy a hibás működését leellenőrizni??

Vagy kicseréled valakivel egy próbára, akinek tuti jó, vagy jön valaki aki tudja az ellenállás adatokat különböző hőfokon, és megmondja a tiéd jó-e ha leméred és leírod pölö 10 fokban hideg motorrnál, és üzemi hőmérsékleten. Kerestem, de csak a kétvezetékesét találtam leírva.

Link to comment
Megosztás:

Vagy kicseréled valakivel egy próbára, akinek tuti jó, vagy jön valaki aki tudja az ellenállás adatokat különböző hőfokon, és megmondja a tiéd jó-e ha leméred és leírod pölö 10 fokban hideg motorrnál, és üzemi hőmérsékleten. Kerestem, de csak a kétvezetékesét találtam leírva.

Köszönöm a választ! Skorpijo személyében megjött aki tudja a jó értékeket!

Link to comment
Megosztás:

A muszercsoport vízhofokjeladójának (1 vezetékes) értékei:

kb. 6-7 fok : 1950 ohm

kb. 20-25 fok : 1550 ohm

A kék mezo teteje és a 90-es osztás között félúton : 150 ohm

Üzemi hofok (92 fok) : 100 ohm

ezeket találtam

Neked is köszönöm Skorpijo a segítséget. Az értékek alapján már a mérés után biztosabbat fogok tudni! :) Üdv kacs

Link to comment
Megosztás:

Alaposan szétnéztem a motortérben,de én ott nem találtam az "ufót" Lehet hogy a doblemez alatt van?A tanbetöltő nyílásnál hogy tudom kiszedni azt a ksi műanyag alkatrészt? Kicsit kezd elegem lenni belőle.... :)

Szerintem az enyémből is kihagyták ezt a cuccot,ezért nem tudom hogy mit is keressek vagy mihez nyúljak hogy "rendet" tudjak tenni.Mindent megnéztem,a vizvezető csík alatt is...

Ideiglenesen meglazítottam a tanksapkát, talán segít....

Az X16XEL nél a ha szembe állsz a kocsival a hengerfej jobb oldalán (menetirány szerint bal oldalán) van egy kisebb fekete kocka amire megy egy elektromos csatlakozó és két vákuumcső. egyik egyenesen a másik 90fokban. Na az a tank szellőztető szelep. Húzd le a csöveket és először is nézd meg nincs e tele széndarabkákkal amik a szénszűrőből jöhetnek. Ha igen akkor gázosabb mert akkor meghalt a szénszűrő és elárasztja a darabkáival a vákuumrendszert. Jó esetben csak ez a szellőzőszelep adta meg magát vagy dugult el. Ez a szelep egy elektromos körön van az AC pumpával így ha megy az ac ennek is nyitva kell lennie.

Fotót most sajnos nem tudok, de ha nagyon nem találod akkor holnapra csinálhatok.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Nekem fél évvel ezelőtt csinálta azt a kocsi (OPEL Astra F 1.4 8 szelep), hogy leállt nagy

melegben, és fél óráig nem tudtam újra indítani. Megnéztem és a gyertyák adtak szikrát.

Ezért kicseréltem az AC pumpát és a benzin szűrőt. 10000 ft körül vettem az UNIX-ban AC

pumpát. (Most néztem és van egy EPA márkájú 5490 Ft-ért). Pár jótanács a szereléshez. A

hátsó ülés sor alatt van az AC pumpa. A csavarokat ki kell csavarni és érdemes beszerezni

hozzájuk új alumínium alátétet. (Sajnos én nem kaptam hozzá valót és a régieket raktam

vissza. Amikor összeszereltem folyt is a benzin a peremén.) A szorító bilincs is nehezen

jön le, és nehéz visszarakni. Leszedésnél össze kell nyomni, összerakásnál, pedig oldalról

egymásba csúsztatni. És a legfontosabb. Cinelő pákával kell a vezetékeket levenni és

visszarakni. Nekem azót nem csinálja ezt a hibát a kocsi.

http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Fo...mp;cMegnNr=1272

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Nekem fél évvel ezelőtt csinálta azt a kocsi (OPEL Astra F 1.4 8 szelep), hogy leállt nagy

melegben, és fél óráig nem tudtam újra indítani. Megnéztem és a gyertyák adtak szikrát.

Ezért kicseréltem az AC pumpát és a benzin szűrőt. 10000 ft körül vettem az UNIX-ban AC

pumpát. (Most néztem és van egy EPA márkájú 5490 Ft-ért). Pár jótanács a szereléshez. A

hátsó ülés sor alatt van az AC pumpa. A csavarokat ki kell csavarni és érdemes beszerezni

hozzájuk új alumínium alátétet. (Sajnos én nem kaptam hozzá valót és a régieket raktam

vissza. Amikor összeszereltem folyt is a benzin a peremén.) A szorító bilincs is nehezen

jön le, és nehéz visszarakni. Leszedésnél össze kell nyomni, összerakásnál, pedig oldalról

egymásba csúsztatni. És a legfontosabb. Cinelő pákával kell a vezetékeket levenni és

visszarakni. Nekem azót nem csinálja ezt a hibát a kocsi.

http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Fo...mp;cMegnNr=1272

Ez mire is volt válasz? :)

Link to comment
Megosztás:

Az X16XEL nél a ha szembe állsz a kocsival a hengerfej jobb oldalán (menetirány szerint bal oldalán) van egy kisebb fekete kocka amire megy egy elektromos csatlakozó és két vákuumcső. egyik egyenesen a másik 90fokban. Na az a tank szellőztető szelep. Húzd le a csöveket és először is nézd meg nincs e tele széndarabkákkal amik a szénszűrőből jöhetnek. Ha igen akkor gázosabb mert akkor meghalt a szénszűrő és elárasztja a darabkáival a vákuumrendszert. Jó esetben csak ez a szellőzőszelep adta meg magát vagy dugult el. Ez a szelep egy elektromos körön van az AC pumpával így ha megy az ac ennek is nyitva kell lennie.

Fotót most sajnos nem tudok, de ha nagyon nem találod akkor holnapra csinálhatok.

Köszi!!! Nem rég ébredtem,melóztam éjjel..... Észhez térek és megnézem. Ha még mindíg nincs meg,akkor szólok. Ha meg van akkor is,mert leírom hogy mi a helyzet vele.

Azért ha lesz kedved egy kép is jól jönne. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Segítsetek nekem Legyetek Szívesek.

1993-as C16NZ-s motorommal olyan gond van hogy az alapjárat vagy magas vagy kb 500 és 1000 között ugrál mintha la akarna fulladni a motor menetközben is észre lehet venni nem úgy húz olyankor van hogy az alapjárat 1500-on marad kb fél percig majd visszaáll normális 850-900 ra. A hőfokmérő pedig meg sem moccan és a fűtésem sem az igazi meleg. Szerintem a termosztát lehet de mondjatok rá ti is valamit!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Segítsetek nekem Legyetek Szívesek.

1993-as C16NZ-s motorommal olyan gond van hogy az alapjárat vagy magas vagy kb 500 és 1000 között ugrál mintha la akarna fulladni a motor menetközben is észre lehet venni nem úgy húz olyankor van hogy az alapjárat 1500-on marad kb fél percig majd visszaáll normális 850-900 ra. A hőfokmérő pedig meg sem moccan és a fűtésem sem az igazi meleg. Szerintem a termosztát lehet de mondjatok rá ti is valamit!

Igazából a termosztáthoz nincs köze, az egy másik tészta ha rossz és cserélni kell. Az alapjárati mocit kellene első körben kitakarítani.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.