Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve (edited)
Sziasztok!

1.6 16v Astrában hol van a tank szellőző? Tanksapka levételnél nagyon szuszog, és amikor megállok és eltelik 3-4 perc ,nagyot puffan a tank. Kb olyan mintha oldalba rúgnák a kocsit.Valamint nagyobb fordulatnál, olyan mintha nem kapna elég benzint.

Elvileg okozhatja ezeket a problémákat a szellőző dugulása?

A lényeg hogy mit csináljak vele hogy oké legyen?

Előre is köszi!

Okozhatja, sőt az AC-össze is tudja szívi a tankot. Azt viszont nem tudom mit hogyan merre, talán a homlokfalon az UFO-alakú biszbasz felel a tankszellőztetésért. Az injketorhoz is megy egy cső, meg ott van az aktívszenes tartály a sárvédő alatt. Nézd átt a csöveket átjárhatók-e.

UI. igen, az a tankszellőztetésért felelős szelep. Nézd meg nem szívott-e be aktívszenet a tartályból.

Módosítva : zotya975
Elküldve
Sziasztok!

1.6 16v Astrában hol van a tank szellőző? Tanksapka levételnél nagyon szuszog, és amikor megállok és eltelik 3-4 perc ,nagyot puffan a tank. Kb olyan mintha oldalba rúgnák a kocsit.Valamint nagyobb fordulatnál, olyan mintha nem kapna elég benzint.

Elvileg okozhatja ezeket a problémákat a szellőző dugulása?

A lényeg hogy mit csináljak vele hogy oké legyen?

Előre is köszi!

nekem a tankbetöltő csönél fent nem engedte át a levegőt ahova a szelőztetés két csöve megy . Én öszekötötem a ketőt és semmi problem,se vákum se nyomás nincs benne.

Elküldve

Sziasztok!

A következő problémára keresem a választ. Adva van egy 97-es F Astra Caravan (X16SZR) Pár hete a vízhőfok jelző mutatója a 90 fok elérése után sík terepen folyamatos és egyenletes sebesség tartás mellett nem áll be 91 fokra hanem fel-le-fel-le mozog kb. pár millimétert de a kék mezőt nem éri el. (Előtte stabilan 91 fokra állt be a mutató) Ezt a mozgást egy percen belül folyamatosan végzi. Viszont ha alapjáraton megy a motor simán felmegy a hőmérséklet jelző mutatója 99 fokig is ahonnan a venti vissza hűt. Mitől lehet ez a jelenség? Miért mutat - feltételezésem szerint - a műszer alapjáratnál való és folyamatos haladás mellett fals értékeket? Kézenfekvőnek látszik a termosztát hibája de az vagy nyitva marad vagy nem nyit ki de nem zár és nyit folyamatosan ilyen gyorsan?! Vagy de? Eddig ilyen jelenséget egyetlen Opelomnál sem tapasztaltam! A termosztát egyébként 4 éve volt cserélve. Lehet esetleg elektromos probléma? Vagy mi a rák? Előre is köszi a válaszokat ötleteket!!

Elküldve
Sziasztok!

A következő problémára keresem a választ. Adva van egy 97-es F Astra Caravan (X16SZR) Pár hete a vízhőfok jelző mutatója a 90 fok elérése után sík terepen folyamatos és egyenletes sebesség tartás mellett nem áll be 91 fokra hanem fel-le-fel-le mozog kb. pár millimétert de a kék mezőt nem éri el. (Előtte stabilan 91 fokra állt be a mutató) Ezt a mozgást egy percen belül folyamatosan végzi. Viszont ha alapjáraton megy a motor simán felmegy a hőmérséklet jelző mutatója 99 fokig is ahonnan a venti vissza hűt. Mitől lehet ez a jelenség? Miért mutat - feltételezésem szerint - a műszer alapjáratnál való és folyamatos haladás mellett fals értékeket? Kézenfekvőnek látszik a termosztát hibája de az vagy nyitva marad vagy nem nyit ki de nem zár és nyit folyamatosan ilyen gyorsan?! Vagy de? Eddig ilyen jelenséget egyetlen Opelomnál sem tapasztaltam! A termosztát egyébként 4 éve volt cserélve. Lehet esetleg elektromos probléma? Vagy mi a rák? Előre is köszi a válaszokat ötleteket!!

Termosztát. Álló helyzetben fel tud melegedni, de menet közben nyitott termosztáttal egyfolytában hűti a menetszél. :)

Elküldve
Termosztát. Álló helyzetben fel tud melegedni, de menet közben nyitott termosztáttal egyfolytában hűti a menetszél. :)

Szia! Köszi a választ de az általad írt logika mentén haladva akkor nem azt kéne látnom hogy a mutató nem a 91 fokos üzemi hőfoknál "fixálódik" hanem mondjuk a 90-es jelzés alatt? Igazából tényleg nem értem!! Ha rossz a termosztát akkor nem azt kéne tapasztalnom hogy nem jön ki a kék mezőből mert nyitva maradt vagy túlmelegszik mert nem nyit ki?

Elküldve
Szia! Köszi a választ de az általad írt logika mentén haladva akkor nem azt kéne látnom hogy a mutató nem a 91 fokos üzemi hőfoknál "fixálódik" hanem mondjuk a 90-es jelzés alatt? Igazából tényleg nem értem!! Ha rossz a termosztát akkor nem azt kéne tapasztalnom hogy nem jön ki a kék mezőből mert nyitva maradt vagy túlmelegszik mert nem nyit ki?

90, vagy 91, ennyire nem pontos a mérőműszer, amugy 92-nél kezd nyitni a termosztát. Indítsd el a hideg motort, tedd a kezed a hűtő bal felső sakára, ha szinte egyből fokozatosan elkezd melegedni akkor a termosztát kuka, ha kábé 10 perc alatt hirtelen önti el a forróság akkor jó, bár ez sem garancia arra, hogy jókor nyit. 4 év alatt meggyengülhet benne a rugó, lehet már 87, és fél foknál nyit. Nem egy hatalmas összeg gyanú esetén érdemes cserélni, jó termosztáttal nem lesz túlfogyasztás, behozza az árát.

Elküldve
Szia! Köszi a választ de az általad írt logika mentén haladva akkor nem azt kéne látnom hogy a mutató nem a 91 fokos üzemi hőfoknál "fixálódik" hanem mondjuk a 90-es jelzés alatt? Igazából tényleg nem értem!! Ha rossz a termosztát akkor nem azt kéne tapasztalnom hogy nem jön ki a kék mezőből mert nyitva maradt vagy túlmelegszik mert nem nyit ki?

Ha jó a termosztát, akkor menetközben is 91 fok körül kéne mutatnia, ha rossz, akkor vagy állandóan a kékben van, vagy felforr a víz. Ha egy helyben állsz a kocsival, akkor logikus, hogy azért tud annyit melegedni, hogy elérje az üzemit és talán még a hűtésnek is el kell indulnia.

Elküldve
Okozhatja, sőt az AC-össze is tudja szívi a tankot. Azt viszont nem tudom mit hogyan merre, talán a homlokfalon az UFO-alakú biszbasz felel a tankszellőztetésért. Az injketorhoz is megy egy cső, meg ott van az aktívszenes tartály a sárvédő alatt. Nézd átt a csöveket átjárhatók-e.

UI. igen, az a tankszellőztetésért felelős szelep. Nézd meg nem szívott-e be aktívszenet a tartályból.

Alaposan szétnéztem a motortérben,de én ott nem találtam az "ufót" Lehet hogy a doblemez alatt van?A tanbetöltő nyílásnál hogy tudom kiszedni azt a ksi műanyag alkatrészt? Kicsit kezd elegem lenni belőle.... :)

Elküldve
Alaposan szétnéztem a motortérben,de én ott nem találtam az "ufót" Lehet hogy a doblemez alatt van?A tanbetöltő nyílásnál hogy tudom kiszedni azt a ksi műanyag alkatrészt? Kicsit kezd elegem lenni belőle.... :)

Szerintem amire Zotya gondol, azt a tűzfalon kéne keresned, a MAP szenzortól (talán) jobbra. 3 vákuumcső megy rá.

Lehet eltakarja az a műanyag vízvezető csík.

Elküldve
Szerintem amire Zotya gondol, azt a tűzfalon kéne keresned, a MAP szenzortól (talán) jobbra. 3 vákuumcső megy rá.

Lehet eltakarja az a műanyag vízvezető csík.

Lehet, de pl az enyémben sincs már benne ez a szerkezet, mert valami elektromos cucc vezérli már... :)

Elküldve
90, vagy 91, ennyire nem pontos a mérőműszer, amugy 92-nél kezd nyitni a termosztát. Indítsd el a hideg motort, tedd a kezed a hűtő bal felső sakára, ha szinte egyből fokozatosan elkezd melegedni akkor a termosztát kuka, ha kábé 10 perc alatt hirtelen önti el a forróság akkor jó, bár ez sem garancia arra, hogy jókor nyit. 4 év alatt meggyengülhet benne a rugó, lehet már 87, és fél foknál nyit. Nem egy hatalmas összeg gyanú esetén érdemes cserélni, jó termosztáttal nem lesz túlfogyasztás, behozza az árát.

Oksi! Megkezdem a tesztelés hátha közelebb jutok az igazsághoz! :) Egyébként egy vízhőfok jeladó probléma teljesen kizárható??

Elküldve
Ha jó a termosztát, akkor menetközben is 91 fok körül kéne mutatnia, ha rossz, akkor vagy állandóan a kékben van, vagy felforr a víz. Ha egy helyben állsz a kocsival, akkor logikus, hogy azért tud annyit melegedni, hogy elérje az üzemit és talán még a hűtésnek is el kell indulnia.

Teljesen egyet értek Veled!!! De a fő kérdésem az hogy mitől vándorol menet közben ilyen ritmikusan és szemmel láthatóan azonos módon a műszer mutatója? Én erre a kérdésre nem találok logikus választ és ezért gondolkodom még mindig egy esetleges jeladó meghibásodásról. Véleményed ezzel kapcsolatban?? :)

Elküldve
Szerintem amire Zotya gondol, azt a tűzfalon kéne keresned, a MAP szenzortól (talán) jobbra. 3 vákuumcső megy rá.

Lehet eltakarja az a műanyag vízvezető csík.

Arra gondoltam. :D

Oksi! Megkezdem a tesztelés hátha közelebb jutok az igazsághoz! :) Egyébként egy vízhőfok jeladó probléma teljesen kizárható??

Megnézheted a szívócsonk környékén az egyvezeték jeladó csatiját, hátha kontakthibás, de az csak a műszeré és tájékoztató jellegő, nincs beleszólása a motor hűtésébe.

Elküldve
Teljesen egyet értek Veled!!! De a fő kérdésem az hogy mitől vándorol menet közben ilyen ritmikusan és szemmel láthatóan azonos módon a műszer mutatója? Én erre a kérdésre nem találok logikus választ és ezért gondolkodom még mindig egy esetleges jeladó meghibásodásról. Véleményed ezzel kapcsolatban?? :)

Esetleg lehet még az óraegység hátulján található stabilizátor, ami a műszerek feszültségét állítja be. Az üza jelződ nem vándorol kicsit?

A jeladó meg filléres vacak, de sztem nem ott lesz a bibi.

Elküldve

Az lenne a kérdésem hogy egy c16nz astrának a hűtőrendszerébe mennyi folyadék fér bele kb mert megakarom venni a fagyállót és hogy tudjam mennyinek kell majd bele mennie nehogy meglepődjek ha sok megy bele vagy kevés .

Elküldve
Az lenne a kérdésem hogy egy c16nz astrának a hűtőrendszerébe mennyi folyadék fér bele kb mert megakarom venni a fagyállót és hogy tudjam mennyinek kell majd bele mennie nehogy meglepődjek ha sok megy bele vagy kevés .

kb.:5.7l

Elküldve
Esetleg lehet még az óraegység hátulján található stabilizátor, ami a műszerek feszültségét állítja be. Az üza jelződ nem vándorol kicsit?

A jeladó meg filléres vacak, de sztem nem ott lesz a bibi.

Szia Breki! Köszi az észrevételt. Az üza jelzőm tökéletesen működik. :-)) Ha kérdezhetem szerinted hol lehet a bibi?

Elküldve
Arra gondoltam. :)

Megnézheted a szívócsonk környékén az egyvezeték jeladó csatiját, hátha kontakthibás, de az csak a műszeré és tájékoztató jellegő, nincs beleszólása a motor hűtésébe.

No elvégeztem a kézrátételes kontrollt ahogy tanácsoltad. Nekem 14 perc után lett forró a hűtő jobb felső sarka a nagy hűtőkör visszatérő ágának csatlakozásánál. Ezek szerint a termosztát úgy nyit ahogy kell a műszer szerint 90 foknál. Egyébként a fűtésem remek üzemi hőfok elérése után az alapjárati fordulat stabilan 800 körül van látszólag minden OK. csak ha elindulok kezd el a műszer mutatója liftezni, de azt viszont szép ütemesen és biztosan!! :-))))))))

Elküldve
No elvégeztem a kézrátételes kontrollt ahogy tanácsoltad. Nekem 14 perc után lett forró a hűtő jobb felső sarka a nagy hűtőkör visszatérő ágának csatlakozásánál. Ezek szerint a termosztát úgy nyit ahogy kell a műszer szerint 90 foknál. Egyébként a fűtésem remek üzemi hőfok elérése után az alapjárati fordulat stabilan 800 körül van látszólag minden OK. csak ha elindulok kezd el a műszer mutatója liftezni, de azt viszont szép ütemesen és biztosan!! :-))))))))

Végülis akkor nagy baj nincs a műszer meg csak téged tájékoztat. Az egyvezetékes jeladó csatiját megnézted?

Elküldve
Végülis akkor nagy baj nincs a műszer meg csak téged tájékoztat. Az egyvezetékes jeladó csatiját megnézted?

Ott még nem tartok ezt az infód azután olvastam hogy teszteltem a hűtőt. Folyamatban és mondom a frankót. Köszi!

Elküldve

Tegnap észrevettem hogy a jobb ködlámpám nem ad fényt...na most megnéztem hogy nehogy feleslegesen vegyek izzót... hát az egyik szál kábel megvan törve, ahogy mozgattam úgy működött. Ideiglenes megoldásként gyorskötöző elő és egy fix (nem melegedő) részhez kikötöttem, így most világít. Aztán majd viszem csináltatni amikor olajat cserélnek.

Más: azt vettem észre, hogy kb 1 napos állás után nagyjából 1-2 cseppnyi olaj pötty a kocsi alatt van... a forrás szerintem ott van ahol a váltó csatlakozik a motorhoz. Lehet csak én vagyok ilyen, hogy ne legyen folt a kocsi alatt..de engem nagyon zavar ha valami csöppenik belőle. Talán azt az 1000 km-t még így kihúzom amig lesz az olajcserém...mert addig nem akarom szerelőhöz kivinni.

Azt a tömítést drága mulatság kicserélni?

Elküldve
Más: azt vettem észre, hogy kb 1 napos állás után nagyjából 1-2 cseppnyi olaj pötty a kocsi alatt van... a forrás szerintem ott van ahol a váltó csatlakozik a motorhoz. Lehet csak én vagyok ilyen, hogy ne legyen folt a kocsi alatt..de engem nagyon zavar ha valami csöppenik belőle. Talán azt az 1000 km-t még így kihúzom amig lesz az olajcserém...mert addig nem akarom szerelőhöz kivinni.

Azt a tömítést drága mulatság kicserélni?

Akkor elméletben vagy a nyeles-tengely vagy a főtengely szimeringet eszi a fene, maga a szimmering nem drága buli de nem 2 perces téma kicserélni.. :)

Elküldve
Lehet, de pl az enyémben sincs már benne ez a szerkezet, mert valami elektromos cucc vezérli már... :)

Szerintem az enyémből is kihagyták ezt a cuccot,ezért nem tudom hogy mit is keressek vagy mihez nyúljak hogy "rendet" tudjak tenni.Mindent megnéztem,a vizvezető csík alatt is...

Ideiglenesen meglazítottam a tanksapkát, talán segít....

Elküldve
Akkor elméletben vagy a nyeles-tengely vagy a főtengely szimeringet eszi a fene, maga a szimmering nem drága buli de nem 2 perces téma kicserélni.. :)

Az utolsó főtengelytámcsapágynál is képes engedni az olajat és pont úgy néz ki,mintha a főtengelyszimmering lenne kaka.

Elküldve
Akkor elméletben vagy a nyeles-tengely vagy a főtengely szimeringet eszi a fene, maga a szimmering nem drága buli de nem 2 perces téma kicserélni.. :)

A héten kiderült, hogy nekem is a váltó és a motor csatlakozásánál szivárog. Már tavaly is szivárgott, de akkor még annyira nem, hogy lecsöpögött volna.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.