Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Az a tuti ha megvárod Pepét. Ő megaszondja a tutit :)

Ebben a témában sajna nem. Az EPC nem ír erről semmit, és volt akinek a 1102, volt akinek a 1111 bizonyult jobbnak, viszont ez eltérés a kettő között nem volt több 10%-nál. Esetleg azt tudom elképzelni, hogy a váltó egy Vekiből való, annak 1068-as az órája, így gondolom, mások a belső áttételei is.

Link to comment
Megosztás:

Le szeretném engedni a motorról meg a hűtőről a vizet ,mert felakarom tölteni friss fagyállóval ,és az lenne a kérdésem hogy hol tudom leengedni a benne lévő vizet?

Ja és a váltóba hol tudom ellenőrizni az olajat vagy esetleg lecserélni és után tölteni, mert nem tudom hol van rajta a beöntő nyílás se.

"Fagyálló" lecseréléséhez vagy leveszed a vízcsövet, és kiszereled a hűtőt (ezt nem feltétlen kell, de akkor marad benne) kb. két csavar fogja, de ilyenkor marad még a motorban is folyadék. Viszont nem kell tovább bontani.

Másik lehetőség a vízpumpa kivétele is, ez macerás, a radiátorhoz menő csövek levétele, ez ha rá van gyógyulva, nem mindig jó ötlet, de érdemes kimosni egyúttal a radiátort is. Röviden ennyi a műtét.

Rendben akkor szerzek be GM olajat holnap és lecserélem de azt még nem tudom hogy a leeresztő csavar melyik lehet ???

A GM olaj jó bele.

A nyílások itt.

Fényképes leírás a dolgokról itt.

Ehhez még annyit hozzátennék, hogy feltöltésnél nem kell csővel maszatolni, hanem a hatlapfejű rész is kicsavarható és akár tölcsérrel is fel lehet tölteni. :) Talán még annyit, hogy nem árt valamilyen tömítőmasszát is használni a fedél felrakásánál.

Szerk: Ja és köszönet zotya975-nek és Nono88-nak a képekért és leírásokért. :D

Link to comment
Megosztás:

De Te mondtad, hogy általában a műszer nem stimmel. A váltócserét el tudom képzelni, de a műszert... Jó, az is tönkremehet... Azért megpróbálom megnézni a számát a váltónak.

Hát nem. :D Akkor ha jól gondolom, tényleg az lesz a megoldás, hogy megnézem a váltót, hogy milyen szám van beleütve, majd kiszerelem a km-órát, keresek rajta valamilyen W-számot, és itt valami szaki megmondja nekem, hogy az én kocsimhoz egyáltalán stimmel-e a váltó gyárilag, és ha igen, akkor a megadott W szám alapján kideríthető, hogy ahhoz a váltóhoz stimmel-e a műszer.

Emlékszem, egy időben minden használt autó 90.e körüli futásteljesítményű volt. (volt 86 ezres autó, amiben a hátsó ülés alatt a 250 ezres javítás számlája rejtőzött :D :) )

Ha van, pl. egyszerűbb és gyorsabb órát cserélni, mint a számlálót visszaállítani. Ez is egy lehetőség.

Nekem a váltó F13 és a W418 váltóáttételhez a W1102 óra tartozik.

Amitől még függhet a sebességmérés és a km számlálás is, hogy milyen méretű gumi van az autón. Nem emlékszem, hogy ezt láttam volna, de ez is egy lehetőség.

Link to comment
Megosztás:

Ebben a témában sajna nem. Az EPC nem ír erről semmit, és volt akinek a 1102, volt akinek a 1111 bizonyult jobbnak, viszont ez eltérés a kettő között nem volt több 10%-nál. Esetleg azt tudom elképzelni, hogy a váltó egy Vekiből való, annak 1068-as az órája, így gondolom, mások a belső áttételei is.

És akkor Vectra-hoz kell keresnem kilométerórát?

Link to comment
Megosztás:

Emlékszem, egy időben minden használt autó 90.e körüli futásteljesítményű volt. (volt 86 ezres autó, amiben a hátsó ülés alatt a 250 ezres javítás számlája rejtőzött :D :) )

Ha van, pl. egyszerűbb és gyorsabb órát cserélni, mint a számlálót visszaállítani. Ez is egy lehetőség.

Nekem a váltó F13 és a W418 váltóáttételhez a W1102 óra tartozik.

Amitől még függhet a sebességmérés és a km számlálás is, hogy milyen méretű gumi van az autón. Nem emlékszem, hogy ezt láttam volna, de ez is egy lehetőség.

175/70/R13-am van, tehát ez jó. De mondjuk olyan nagyon nagy különbséget a sokkal kisebb kerék sem adna, mert azért gáz, ha 50-nél mutat 75-öt.

Link to comment
Megosztás:

Na, azt gondolom, hogy a keddet megvárom, mert meg lesz emelve az autó, és megnézem a váltón a számot. Arról majd kiderül. Kicsit most azért elszomorodtam, mert sikerült egy egész jó állapotú kocsit szereznem, erre kiderül, hogy ő is össze van legózva. Bár azért reménykedem, hogy mégsem a Vectra-váltós dolog jön be.

Köszönöm mindenkinek az eddigi segítséget, jó fejek vagytok.

Link to comment
Megosztás:

Na, azt gondolom, hogy a keddet megvárom, mert meg lesz emelve az autó, és megnézem a váltón a számot. Arról majd kiderül. Kicsit most azért elszomorodtam, mert sikerült egy egész jó állapotú kocsit szereznem, erre kiderül, hogy ő is össze van legózva. Bár azért reménykedem, hogy mégsem a Vectra-váltós dolog jön be.

Köszönöm mindenkinek az eddigi segítséget, jó fejek vagytok.

Azért ne feledd, az is lehet, hogy csak az óra rossz. :D (Esetleg óracsere valakivel próbára)

Csak körbejártuk kicsit a témát. :)

Link to comment
Megosztás:

Azért ne feledd, az is lehet, hogy csak az óra rossz. :D (Esetleg óracsere valakivel próbára)

Csak körbejártuk kicsit a témát. :)

Azért az egy dolog miatt nem gondolom, hogy az óra rossz, mert látványosan a km-számláló is gyors. Tudtommal pedig az egy fix áttétel a bowden-ről.

Link to comment
Megosztás:

Majdnem, 2 centivel a nyílás alsó pereme alatt kell lennie az olajnak. Egy L-alakú dróttal ellnőrizhető. Csakis GM-olaj menjen bele.

Ezzel a szinttel kapcsolatban már annyit féle verziót olvastam:

Bizonyos váltótípusoknál addig kell önteni amig a csavarnál ki nem folyik.

Aztán van ez a 2cm-el alatta kell lenni verzió, de ezeknél is van könyv ami azt írja, hogy -2cm-ig kell tölteni, de van ahol azt írják, hogy azt is csavarig kell tölteni, de szint ellenőrzésnél a -2cm szintig jó.

(Bár nem hiszem, hogy az a 2cm ide vagy oda sokat számítana)

Link to comment
Megosztás:

Ezzel a szinttel kapcsolatban már annyit féle verziót olvastam:

Bizonyos váltótípusoknál addig kell önteni amig a csavarnál ki nem folyik.

Aztán van ez a 2cm-el alatta kell lenni verzió, de ezeknél is van könyv ami azt írja, hogy -2cm-ig kell tölteni, de van ahol azt írják, hogy azt is csavarig kell tölteni, de szint ellenőrzésnél a -2cm szintig jó.

(Bár nem hiszem, hogy az a 2cm ide vagy oda sokat számítana)

Én a könyvben olvastam a 2 centit, de nekem is lyukig van/volt, mert nem figyeltem, és már folyt ki, de nincs gond vele.

Link to comment
Megosztás:

"Fagyálló" lecseréléséhez vagy leveszed a vízcsövet, és kiszereled a hűtőt (ezt nem feltétlen kell, de akkor marad benne) kb. két csavar fogja, de ilyenkor marad még a motorban is folyadék. Viszont nem kell tovább bontani.

Másik lehetőség a vízpumpa kivétele is, ez macerás, a radiátorhoz menő csövek levétele, ez ha rá van gyógyulva, nem mindig jó ötlet, de érdemes kimosni egyúttal a radiátort is. Röviden ennyi a műtét.

A GM olaj jó bele.

A nyílások itt.

Fényképes leírás a dolgokról itt.

Ehhez még annyit hozzátennék, hogy feltöltésnél nem kell csővel maszatolni, hanem a hatlapfejű rész is kicsavarható és akár tölcsérrel is fel lehet tölteni. :) Talán még annyit, hogy nem árt valamilyen tömítőmasszát is használni a fedél felrakásánál.

Szerk: Ja és köszönet zotya975-nek és Nono88-nak a képekért és leírásokért. :D

Köszönöm a segítséget megnézetem az olajat és csavarig van benne és szép tisztának tűnik úgy hogy hagyom .

De ma azt vettem észre hogy a szelepdekni tetejéről megy egy cső az injektorba és az injektor felőli részét lehúztam és láttam hogy tiszta korom és ahova rácsatlakozik megpróbáltam egy tűt beledugni de nem lehet.Mit csináljak vele vagy mi a szerepe annak a csőnek ott?ki kell tisztítani?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget megnézetem az olajat és csavarig van benne és szép tisztának tűnik úgy hogy hagyom .

De ma azt vettem észre hogy a szelepdekni tetejéről megy egy cső az injektorba és az injektor felőli részét lehúztam és láttam hogy tiszta korom és ahova rácsatlakozik megpróbáltam egy tűt beledugni de nem lehet.Mit csináljak vele vagy mi a szerepe annak a csőnek ott?ki kell tisztítani?

A kartergázt vezeti a szelepfedél alól az injektorhoz hogy elégesse a motor. Kis fúróheggyel óvatosan ki lehet kézzel pörgetni a koszt a lyukból, olyan 1 mm-körüli lehet. Hamarosan úgyis megint eldugul. :) Egy rongyot azért tömjél be a pillangószelep mellett a torokba, ne kerüljön trutyi a hengerekbe.

Link to comment
Megosztás:

A kartergázt vezeti a szelepfedél alól az injektorhoz hogy elégesse a motor. Kis fúróheggyel óvatosan ki lehet kézzel pörgetni a koszt a lyukból, olyan 1 mm-körüli lehet. Hamarosan úgyis megint eldugul. :) Egy rongyot azért tömjél be a pillangószelep mellett a torokba, ne kerüljön trutyi a hengerekbe.

akkor lehet inkább nem is foglakozok vele ha ujra bekokszolodik

Link to comment
Megosztás:

A jelenség amit megfigyeltem: néha mint ha a fordulatszám 1300-1500 környékén fent ragadna alapjáraton, de ha leállítom és ujra indítom akkor normál alapjáratom visszajön.

A tisztítás nem olyan régen megtörtént, szóval ez kilőve. Falsot nem hinném hogy szív, mert akkor azt mindig szívná és nem javulna meg egy leállítás újra indítástól. Meg a csövek is nem rég lettek átnézve.

Lehet szorul az alapjárati tengelye? Van egy másik motorom, kicserélem és ha azzal ezt nem produkálja akkor ott a hiba.

Link to comment
Megosztás:

A jelenség amit megfigyeltem: néha mint ha a fordulatszám 1300-1500 környékén fent ragadna alapjáraton, de ha leállítom és ujra indítom akkor normál alapjáratom visszajön.

A tisztítás nem olyan régen megtörtént, szóval ez kilőve. Falsot nem hinném hogy szív, mert akkor azt mindig szívná és nem javulna meg egy leállítás újra indítástól. Meg a csövek is nem rég lettek átnézve.

Lehet szorul az alapjárati tengelye? Van egy másik motorom, kicserélem és ha azzal ezt nem produkálja akkor ott a hiba.

Nekem is ilyen, szerintem kikopott az alapjárati tengelye és kotyog, de nem érdekel. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vettem egy km óra egységet...enyém is fordulatszámmérős meg ez is , mindegyik w=1111, csak az új az 100as vízhőfokkal van. Ja mindegyik VDO gyártmány.

Csakhogy az újban nincs benne az a fekete dobozka a km óra hátulján (útjeladó) csak ilyen fehér bizbasz van ott.

Kérdés: Ilyenkor mi a teendő? Cserebere?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vettem egy km óra egységet...enyém is fordulatszámmérős meg ez is , mindegyik w=1111, csak az új az 100as vízhőfokkal van. Ja mindegyik VDO gyártmány.

Csakhogy az újban nincs benne az a fekete dobozka a km óra hátulján (útjeladó) csak ilyen fehér bizbasz van ott.

Kérdés: Ilyenkor mi a teendő? Cserebere?

Megy rá fólia három kivezetéssel? Az újabbakban már egy csati van a fólia végén és azt kell rádugni. Enyémnél ez van. Szintén VDO, 100 fokos vízhővel, de 1102-es W számmal.

Link to comment
Megosztás:

Erre nem kell dugni semmit, benne van, mivel ez már beépített, ahogy az enyém is. Nyugodtan kicserélheted az órát. :)

Na végeztem...csak egy dolog feltűnt...a régiben volt fékfolyadék visszajelző, ebben meg nem működik. Ezen a képen bal oldalon van egy függöleges ellenállás, ami pont a szóban forgó visszajelző áramkörén van, ezen a képen (új) meg csak a helye van meg. Olyan hiány érzetem volt, hogy egyel kevesebb lámpicsek virít a képembe.

Link to comment
Megosztás:

Na végeztem...csak egy dolog feltűnt...a régiben volt fékfolyadék visszajelző, ebben meg nem működik. Ezen a képen bal oldalon van egy függöleges ellenállás, ami pont a szóban forgó visszajelző áramkörén van, ezen a képen (új) meg csak a helye van meg. Olyan hiány érzetem volt, hogy egyel kevesebb lámpicsek virít a képembe.

Mert az egy dióda és úgy, mint az enyémen, ezen is a kézifékjelző világít, ha alacsony a a fékfolyadék szintje. :) De szerintem betekerhetsz oda egy izzót, ahonnan most hiányzik, mert a régi csatlakozódról szerintem működni fog az a külön jelző. :D

Link to comment
Megosztás:

Mert az egy dióda és úgy, mint az enyémen, ezen is a kézifékjelző világít, ha alacsony a a fékfolyadék szintje. :D De szerintem betekerhetsz oda egy izzót, ahonnan most hiányzik, mert a régi csatlakozódról szerintem működni fog az a külön jelző. <_<

Nem nem működik...több izzóval is próbáltam, nehogy az legyen a hiba....

De neked akkor a kézifék az ami gyújtás ráadáskor világít ha nincs is behúzva? Mert ezt nem figyeltem meg :) azaz nekem bevan húzva általában és igy nem tűnt most fel...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.