Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

A frissen vásárolt '96-os F Astra-mon (3 ajtós) a következőt vettem észre tök véletlenül: nem spriccel hátra az ablakmosó, de a motorja működik. Amikor asszony bekötötte magát, szólt, hogy vizes a biztonsági öv. Na mondom, ######a, akkor szakadt a vezeték, és valahol ott nyomja a vizet.

Ezen felbuzdulva vettem 5 méter csövet és két toldót. Csak éppen arra nem jöttem rá, hogy hogyan álljak neki kicserélni ezt a csövet, vagy hogyan húzzam be. Kívülről kell? Belülről kell? Egyáltalán, hogy a fenébe kell ilyet csinálni?

Köszi a segítséget!

Darren

Végülis a legegyszerűbb végigkövetni a régi csövet a jobb A-oszlpoban megy fel, hátul eg a gumiharmonikában megy átt az ajtóba. Ha szerencsééd van akkor nem szakad el teljesen, és ősszekötve a két csövet be tudod húzni a régivell az újat. Persze a csomitérajtó burkolatát le kell szedni az üveg felett.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opelomban szinte biztos hogy cserélve volt valamikor a műszeregység még az előző tulaj által. Ma összehasonlítottam a kilóméteróra által mutatott sebességértéket és egy GPS által mértet, és a kettő között van némi eltérés: óra 100-at mutat, GPS még csak 90-et. Ez hibának számít, vagy egyszerűen ilyen és kész? (Pl a keréknyomás nem hajszálpontosan az előírt értéken van) Befolyásolja a W szám, vagy ha más W számú akkor nem is működik normálisan? '91-es Opel Astra F GL-ről van szó, Ausztriából származik.

Köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opelomban szinte biztos hogy cserélve volt valamikor a műszeregység még az előző tulaj által. Ma összehasonlítottam a kilóméteróra által mutatott sebességértéket és egy GPS által mértet, és a kettő között van némi eltérés: óra 100-at mutat, GPS még csak 90-et. Ez hibának számít, vagy egyszerűen ilyen és kész? (Pl a keréknyomás nem hajszálpontosan az előírt értéken van) Befolyásolja a W szám, vagy ha más W számú akkor nem is működik normálisan? '91-es Opel Astra F GL-ről van szó, Ausztriából származik.

Köszönöm a válaszokat!

Gyárilag úgy van beállítva az óra, hogy kábé pont ennyit csaljon. Ha nagyon zavar le lehet venni a mutatót, és felrakni lejjebb, vagy megszokod.

Link to comment
Megosztás:

Végülis a legegyszerűbb végigkövetni a régi csövet a jobb A-oszlpoban megy fel, hátul eg a gumiharmonikában megy átt az ajtóba. Ha szerencsééd van akkor nem szakad el teljesen, és ősszekötve a két csövet be tudod húzni a régivell az újat. Persze a csomitérajtó burkolatát le kell szedni az üveg felett.

Köszi!

De a gondom az, hogy valószínűleg valahol a biztonsági öv magasságában (3 ajtós kasztni) van a szakadás, mert a biztonsági öv lett vizes. Az oké, hogy végigkövetem, de mit szedjek le hozzá? Mert az a gáz, hogy ha jól gondolom, akkor le kell operálnom a tetőkárpitot is. De valahogy azt hiszem/hinném, hogy van ennek egy egyszerűbb módja is.

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

De a gondom az, hogy valószínűleg valahol a biztonsági öv magasságában (3 ajtós kasztni) van a szakadás, mert a biztonsági öv lett vizes. Az oké, hogy végigkövetem, de mit szedjek le hozzá? Mert az a gáz, hogy ha jól gondolom, akkor le kell operálnom a tetőkárpitot is. De valahogy azt hiszem/hinném, hogy van ennek egy egyszerűbb módja is.

Mondom ha nem szakadt el teljesen, akkor elég az anyósoldai küszüb-lábtérburkolatot, hátul kifordítod a gumiharmonikát, és a régivel behúzod az újjat. Bár ehhez nagy szerencse kell, de egy próbát megér.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is akadt egy új gondom sajnos.

A jel amiből észrevettem, hogy a bal első ajtón és keréken olyan volt mintha olajfoltot találtam. Aztán feltűnt hogy kevesebb a hűtőfolyadékom! 99% hogy az szökik időnként :)

A tartály helyel közel a kerékdob felett van.

Az érdekelne másnak volt e már hasonló jelensége? Hol tudnám leengedni a hűtőfolyadékot hogy a tartályt kivegyem, megnézzem alulról a csatlakozó csövet nincs e rögzítési baja vagy hasonló?

Avagy ha másképp kellene a hibát orvosolnom hogyan?

Link to comment
Megosztás:

Mondom ha nem szakadt el teljesen, akkor elég az anyósoldai küszüb-lábtérburkolatot, hátul kifordítod a gumiharmonikát, és a régivel behúzod az újjat. Bár ehhez nagy szerencse kell, de egy próbát megér.

De a vezeték fent megy, nem? Legalábbis én eddig ezt hittem, mert a biztonsági öv felső részének volt nedvesség. Mondjuk pont arra gondoltam, hogy alul vezetem el az új vezetéket, csak hát ugye ehhez is le kell bontani a műszerfalat.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is akadt egy új gondom sajnos.

A jel amiből észrevettem, hogy a bal első ajtón és keréken olyan volt mintha olajfoltot találtam. Aztán feltűnt hogy kevesebb a hűtőfolyadékom! 99% hogy az szökik időnként :)

A tartály helyel közel a kerékdob felett van.

Az érdekelne másnak volt e már hasonló jelensége? Hol tudnám leengedni a hűtőfolyadékot hogy a tartályt kivegyem, megnézzem alulról a csatlakozó csövet nincs e rögzítési baja vagy hasonló?

Avagy ha másképp kellene a hibát orvosolnom hogyan?

Legegyszerűbb ha vagy kiszívod belőle egy nagyobb fecskendővel a hűttővizet, vagy az alsó sarkában a hűtőnek leveszed a bilincset, és ott ereszted le, csak nem tudsz alátenni normálisan edényt, mert a bölcső útban van , és szétfoyik egy része a víznek. Amúgy nem túl egészséges, de ha megnyalod a foltot a fagyállónak jellegzetes íze van.

De a vezeték fent megy, nem? Legalábbis én eddig ezt hittem, mert a biztonsági öv felső részének volt nedvesség. Mondjuk pont arra gondoltam, hogy alul vezetem el az új vezetéket, csak hát ugye ehhez is le kell bontani a műszerfalat.

Fent megy, de az utastárbe ott megy be a tartály mögött, és az A-oszlopban meg a küszöbburkolat mögött megy fel térdmagasságban. Ha vársz csinálok képet. 3 perc. :D

Link to comment
Megosztás:

De a vezeték fent megy, nem? Legalábbis én eddig ezt hittem, mert a biztonsági öv felső részének volt nedvesség. Mondjuk pont arra gondoltam, hogy alul vezetem el az új vezetéket, csak hát ugye ehhez is le kell bontani a műszerfalat.

Műszerfalat nem kell lebontani. Én csak a kesztyűtartót vettem ki hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Műszerfalat nem kell lebontani. Én csak a kesztyűtartót vettem ki hozzá.

Király, már jobb a napom. :) Mondjuk a műszerfal amúgy is kiszerelős lesz...

Ja, egy kérdés megint: a km-órám felfelé csal, de nem kicsit. Elég, ha kicsavarozom a plexit, vagy ki kell szednem az egész miskulanciát? Gondoltam, beállíttatnám, hogy 40-nél ne 60-at mutasson a lelkem.

Link to comment
Megosztás:

Oké, várok! :D)))))

Mint fentebb írtam a kép elmarad, mert elfelejtettem a kesztyütartó alatti polcot(korábban nem volt) azt meg nyűgös visszarakni. De ha lebontod amit írtam , vagy Hjoe tanácsa alapján kiveszed a kesztyűtartót meg fogod látni a fekete csövet ahogy megy be az A-oszlopba. Ha sehogyse találod írd meg, holnap megkeresem neked, és tényleg lövök képet. :)

Link to comment
Megosztás:

Király, már jobb a napom. :) Mondjuk a műszerfal amúgy is kiszerelős lesz...

Ja, egy kérdés megint: a km-órám felfelé csal, de nem kicsit. Elég, ha kicsavarozom a plexit, vagy ki kell szednem az egész miskulanciát? Gondoltam, beállíttatnám, hogy 40-nél ne 60-at mutasson a lelkem.

Az egészet ki kell venned, mert a plexit lent-fent fogják patentos fülek a műszeregység oldalán.

Link to comment
Megosztás:

Mint fentebb írtam a kép elmarad, mert elfelejtettem a kesztyütartó alatti polcot(korábban nem volt) azt meg nyűgös visszarakni. De ha lebontod amit írtam , vagy Hjoe tanácsa alapján kiveszed a kesztyűtartót meg fogod látni a fekete csövet ahogy megy be az A-oszlopba. Ha sehogyse találod írd meg, holnap megkeresem neked, és tényleg lövök képet. :)

Okés. :D Hétvégi móka lesz belőle.

Link to comment
Megosztás:

Az egészet ki kell venned, mert a plexit lent-fent fogják patentos fülek a műszeregység oldalán.

Na, hát voltam olyan okos, hogy elmentem a Haudekhez Bp-n, hogy ugyan mi baja lehet a km-órámnak. Na, hát kicsit lesújtódtam: az lehet, hogy az óra csal, az viszont elég kizárt, hogy csak úgy elkezdjen gyorsabban pörögni a km-számláló is, márpedig szemmel láthatóan ezt teszi. Úgyhogy lehet, hogy valamikor, valahol váltót cseréltek a kocsiban (tudja a fene), pl. egy GSI váltóra, és más áttétellel hajtja meg a spirált.

Link to comment
Megosztás:

Na és mennyiért mérik meg? :)

Nekem megmérték a múltkor Hajdúböszörménynél. Még szerencse, hogy keleti országrész, és olcsón dolgoznak, úgyhogy háromezerből megúsztam. Ajánlom a Böszörmény végét jelző táblánál a gyorsítást! :D)))

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.