Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Még az is lehet, hogy nem ott ereszt hanem pl. a főtengely szimeringnél aztán a motor oldalán lecsorogva végígfolyik a dekni peremén és úgy néz ki mintha ott eresztene.

Ez nem lehet? Nézted a szimeringek közelében is , hogy olajos-e? Érdemes alaposan letakarítani a motort és utána megnézni honnan is jön pontosan az olaj.

A kulisszatengelyre gondolsz a váltó tetején? Nyugodtan cserélj csak szimeringet. Van értelme.

Nem arra gondol. :)

Link to comment
Megosztás:

Nem írtad, hová valósi vagy, de ha Bp-en is szoktál közlekedni, akkor esetleg nem mindegy a környezetvédelmi besorolás sem. Ebben az esetben '96 utáni, X-el kezdődő motorkódú autót javasolnék.

Ilyenkor a motor szervíz üzemmódban megy, minden korrekció, környezeti szenzor kikapcsolva, gyújtás alapértéken. Ilyenkor szokták rotoros gyújtású autóknál az előgyújtás alaphelyzetét beállítani.

Miért nem mindegy ? Én piros plakettet kaptam. Pedig elvileg nem azt kellett volna....

Link to comment
Megosztás:

Miért nem mindegy ? Én piros plakettet kaptam. Pedig elvileg nem azt kellett volna....

Mert ha szmogriadó van, akkor csak kék és zöld plakettesek mehetnek be a belvárosba vagy megadott területekre. Rosszul van meghatározva a kocsid besorolása (valószínűleg 2-es). Én bementem az ocsmányirodába és 585Ft-ért átírták a helyes (4-es) besorolásra. Ugyanaz a motorunk van, szóval neked is így kéne lennie. Csak a legutóbbi műszaki adatlapot kell vinni, amit műszakin kaptál. :)

Link to comment
Megosztás:

Mert ha szmogriadó van, akkor csak kék és zöld plakettesek mehetnek be a belvárosba vagy megadott területekre. Rosszul van meghatározva a kocsid besorolása (valószínűleg 2-es). Én bementem az ocsmányirodába és 585Ft-ért átírták a helyes (4-es) besorolásra. Ugyanaz a motorunk van, szóval neked is így kéne lennie. Csak a legutóbbi műszaki adatlapot kell vinni, amit műszakin kaptál. :)

Ezt tudom. Csak nem értem miért kaptam pirosat. De a tokmányirodába akkor kicserélik a forgalmit is, vagy az marad?

Link to comment
Megosztás:

Nem vagyok az, csak éppen nekem is szivárog az olaj, és nem a váltókulissza szimeringtől kerül oda. :)

Viszont nekem onnan jön az olaj, vagyis onnan biztosan! Hogy ezen felül jön e máshol azt nem tudom. A kulissza tengelyt amivel le lehet venni a szimeringcseréhez is onnan biztosan nem mivel az ősszel lett felrakva, mert amennyire lehetett állítva lett a váltó. ((miután nekem nem jött össze és elkavartam))

Link to comment
Megosztás:

Mert ha szmogriadó van, akkor csak kék és zöld plakettesek mehetnek be a belvárosba vagy megadott területekre. Rosszul van meghatározva a kocsid besorolása (valószínűleg 2-es). Én bementem az ocsmányirodába és 585Ft-ért átírták a helyes (4-es) besorolásra. Ugyanaz a motorunk van, szóval neked is így kéne lennie. Csak a legutóbbi műszaki adatlapot kell vinni, amit műszakin kaptál. :)

Sziasztok!

Legutóbbi műszakikor kellett csináltatnom új forgalmit, vonóhorog felrakása miatt. Utánna olvasgattam ezt a piros , kék, zöld plakettes témát! Én is pirosat kaptam, holott ha jól emlékszem kéket is lehetett volna. Mivel az autó 98-as x14nz. Kissé pipa lettem, hogy az új forgalmi elkészülte után kellett ezt észrevennem. Ha kéket akarnék, megint 6000ft fogalmi, 600ft plakett. Felháborítóak ezek a nem egyértelmű szabályozások, nem hinném, hogy belátnák hibáztak és nem kéne érte csengetni!

Link to comment
Megosztás:

Hehe, ez nekem is cserés volt vezérlés csere alkalmával... Azóta csak a váltó tengelyén áll a mocsokhalmaznyi olaj...

De erre azt mondta a szerelő sokat nem érek a szimering cserével, azt tengellyel eggyütt van értelme csak cserélni.

Azóta nem cseréltem, mert tengelyt 10-13ezer körül lenne új...

Most konkrétan mire érted? Mert ebből én csak a kulisszatengelyre tudok gondolni.

Nem arra gondol. :)

Te két különböző felhasználónak adott választ mixeltél össze. Abból állapítottál meg valamit.

Viszont nekem onnan jön az olaj, vagyis onnan biztosan! Hogy ezen felül jön e máshol azt nem tudom. A kulissza tengelyt amivel le lehet venni a szimeringcseréhez is onnan biztosan nem mivel az ősszel lett felrakva, mert amennyire lehetett állítva lett a váltó. ((miután nekem nem jött össze és elkavartam))

Ezek után már tutira nem vágom, h mire gondolsz. Kartertömítés? (Akkor hogy jön ide a váltó valamelyik tengelye?) Főtengelyszimeringre írtad, hogy cserés volt?

Tulajdonképpen most akkor hol is szivárog? Vagy csak nekem nem egyértelmű?

Link to comment
Megosztás:

Nem vagyok az, csak éppen nekem is szivárog az olaj, és nem a váltókulissza szimeringtől kerül oda. :)

Nem a Te gépedről volt szó. :D

Szerk:

Ja, és ez egyáltalán nem kérdéses, persze, hogy nem onnan folyik oda (a kartertömítéshez) - ha már így értelmezted. (Csak nem értettem ezt a váltótengelyes dolgot miért írta, azért is kérdeztem rá.) De most már kavarjuk úgy ezt a dolgot, hogy nem biztos hogy ki kellene ezt "fésülni".

Link to comment
Megosztás:

Nem a Te gépedről volt szó. :D

Szerk:

Ja, és ez egyáltalán nem kérdéses, persze, hogy nem onnan folyik oda (a kartertömítéshez) - ha már így értelmezted. (Csak nem értettem ezt a váltótengelyes dolgot miért írta, azért is kérdeztem rá.) De most már kavarjuk úgy ezt a dolgot, hogy nem biztos hogy ki kellene ezt "fésülni".

Na monduk az olajból sem kell sok, egy cseppet úgy szét tud kenni a menteszél, hogy beteríti az egész moci alját. :)

Link to comment
Megosztás:

Úgy látom okozom itt a galibát!

Igyekszem tiszta vizet helyezni a pohárba.

A vezérlés cserekor lett főtengely-szimering cserélve. Azóta az úgy látszik ok! ((Igaz a vízpumpa is új tömítést is kapott és mégis folyik kicsit de ez most mindegy))

Jelenleg a kulissza tengely mint most már tudom a rendes nevét a váltó tetején ott folyik az olaj egészen biztosan!

Mivel a váltó feje amiben van a kulissza tengely (nah ennek nem tudom a nevét ha van neki) az le lett véve, és ott rendesen lett tömítéssel és pasztával visszatéve!

De mivel elég mocskos már a váltó, ezért írtam hogy nem zárhatom így ki hogy csak a kulissza tengely szimeringjénél szivárog!

((remélem mostmár tiszta lessz))

Link to comment
Megosztás:

Úgy látom okozom itt a galibát!

Igyekszem tiszta vizet helyezni a pohárba.

A vezérlés cserekor lett főtengely-szimering cserélve. Azóta az úgy látszik ok! ((Igaz a vízpumpa is új tömítést is kapott és mégis folyik kicsit de ez most mindegy))

Jelenleg a kulissza tengely mint most már tudom a rendes nevét a váltó tetején ott folyik az olaj egészen biztosan!

Mivel a váltó feje amiben van a kulissza tengely (nah ennek nem tudom a nevét ha van neki) az le lett véve, és ott rendesen lett tömítéssel és pasztával visszatéve!

De mivel elég mocskos már a váltó, ezért írtam hogy nem zárhatom így ki hogy csak a kulissza tengely szimeringjénél szivárog!

((remélem mostmár tiszta lessz))

Hmm-hmm. :)

Link to comment
Megosztás:

Úgy látom okozom itt a galibát!

Igyekszem tiszta vizet helyezni a pohárba.

A vezérlés cserekor lett főtengely-szimering cserélve. Azóta az úgy látszik ok! ((Igaz a vízpumpa is új tömítést is kapott és mégis folyik kicsit de ez most mindegy))

Jelenleg a kulissza tengely mint most már tudom a rendes nevét a váltó tetején ott folyik az olaj egészen biztosan!

Mivel a váltó feje amiben van a kulissza tengely (nah ennek nem tudom a nevét ha van neki) az le lett véve, és ott rendesen lett tömítéssel és pasztával visszatéve!

De mivel elég mocskos már a váltó, ezért írtam hogy nem zárhatom így ki hogy csak a kulissza tengely szimeringjénél szivárog!

((remélem mostmár tiszta lessz))

Áháá.

Link to comment
Megosztás:

Van egy olyan problémája az autómnak még hogy sokszor tulságosan magas az alapjárat és néha kivillan a sárga kis motor szimbólum a müszerfalon és kivillogattam a hibakódot ami 45 lett erről valaki tudna tájékoztatni hogy mivel lehet a probléma?

Bár motorkódot nem adtál meg, de ahogy észervettem, mindegyik vezérlőnél ugyanaz a baj. Dús a keverék.

Link to comment
Megosztás:

c16nz a kód .

De ha dús a keverék akkor mit kellene ellenőriznem vagy pontosabban mivel lehet a gond?

Lambdaszonda a hiba okozója. :D Cserélni kell, de csakis gyárira! A többi nem(olyan) jó és hibakódozik azokkal is. ITT lehet venni olcsón is gyárit. Többen rendeltek már és berakták, nincs vele problémájuk. :)

Link to comment
Megosztás:

Lambdaszonda a hiba okozója. :D Cserélni kell, de csakis gyárira! A többi nem(olyan) jó és hibakódozik azokkal is. ITT lehet venni olcsón is gyárit. Többen rendeltek már és berakták, nincs vele problémájuk. :)

Értem akkor azt kicserélem mielőbb mert nagyon zavaró ,már csak abban kérek segítséget hogy hol találom ezt a lambda szondát?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A frissen vásárolt '96-os F Astra-mon (3 ajtós) a következőt vettem észre tök véletlenül: nem spriccel hátra az ablakmosó, de a motorja működik. Amikor asszony bekötötte magát, szólt, hogy vizes a biztonsági öv. Na mondom, ######a, akkor szakadt a vezeték, és valahol ott nyomja a vizet.

Ezen felbuzdulva vettem 5 méter csövet és két toldót. Csak éppen arra nem jöttem rá, hogy hogyan álljak neki kicserélni ezt a csövet, vagy hogyan húzzam be. Kívülről kell? Belülről kell? Egyáltalán, hogy a fenébe kell ilyet csinálni?

Köszi a segítséget!

Darren

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.