Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Azt mondtad ég a sárga lámpa, hibakódot villogtattál? De erősen gyanús az alapjárati, vagy esetleg fals levegő.

Hibakód olvasás, meg ilyen számítógépes dolgokba Off vagyok :)

Fals levegőt nekem is sokan mondták, átnéztem Fullosan az egészet, nem találtam semmi hibát...Alapjárati motor meg nem tudom...mikor ráadom a gyújtást behúzza!

Link to comment
Megosztás:

Hibakód olvasás, meg ilyen számítógépes dolgokba Off vagyok :D

Fals levegőt nekem is sokan mondták, átnéztem Fullosan az egészet, nem találtam semmi hibát...Alapjárati motor meg nem tudom...mikor ráadom a gyújtást behúzza!

Biztos? Nekem úgy rémlik kitolja.........nem tudom.....túl van 5 percen :)

Link to comment
Megosztás:

Hibakód olvasás, meg ilyen számítógépes dolgokba Off vagyok :)

Fals levegőt nekem is sokan mondták, átnéztem Fullosan az egészet, nem találtam semmi hibát...Alapjárati motor meg nem tudom...mikor ráadom a gyújtást behúzza!

A hibakód kiolvasást megtalálod Hening cartárs (felhasználóknál megtalálod) aáírásában, vagy akár itt:klikk. Ha álló 10 pines csatit van a biztosítéktábla bal oldalán, akkor a jobb felső kettő csatlakozót kell összezárni egy gémkapoccsal, majd csak a gyujtást ráadni, és a sárga lámpát figyelni. Egy villanás szünet két villanás az 12. stb. Minden hibát 3X ismétel, és rendszerint 3X12-vel kezdi, és fejezi be. Fals levegőt ellenőrizheted úgy is, hogy járó hideg motonál féktisztítót fújkálsz a necces helyekre, ha a moci felpörög, akkor ott biza rés van. Necces helyek az injektor környéke, fékrásegítő, és csövei. Van aki ilyenkor le szokta venni egy kis időre, fél egy óra az akkusarút, és az ECU, a motorvezérlő resetelődik, bár én ebben nem bízok, hogy segít valamit. De ártani nem árt. Ha a rádiód kóddal védett, akkor azt nemárt tudni az akku leválasztása előtt.

Link to comment
Megosztás:

A hibakód kiolvasást megtalálod Hening cartárs (felhasználóknál megtalálod) aáírásában, vagy akár itt:klikk. Ha álló 10 pines csatit van a biztosítéktábla bal oldalán, akkor a jobb felső kettő csatlakozót kell összezárni egy gémkapoccsal, majd csak a gyujtást ráadni, és a sárga lámpát figyelni. Egy villanás szünet két villanás az 12. stb. Minden hibát 3X ismétel, és rendszerint 3X12-vel kezdi, és fejezi be. Fals levegőt ellenőrizheted úgy is, hogy járó hideg motonál féktisztítót fújkálsz a necces helyekre, ha a moci felpörög, akkor ott biza rés van. Necces helyek az injektor környéke, fékrásegítő, és csövei. Van aki ilyenkor le szokta venni egy kis időre, fél egy óra az akkusarút, és az ECU, a motorvezérlő resetelődik, bár én ebben nem bízok, hogy segít valamit. De ártani nem árt. Ha a rádiód kóddal védett, akkor azt nemárt tudni az akku leválasztása előtt.

Kivillogtattam! 35 Léptető motor (nincs alapjárati szabályzás) Ez jött ki! akkor most az alapjárati motorral lehet valami??:S

Link to comment
Megosztás:

Kivillogtattam! 35 Léptető motor (nincs alapjárati szabályzás) Ez jött ki! akkor most az alapjárati motorral lehet valami??:S

Nagyon úgy tűnik. Vagy valahol sok fals levegőt szív, emiatt nem tud szabályozni. A vákuumcsöveket ugyanoda tetted vissza a tisztogatás után, ahová valók? Csinálj egy képet arról a részről, hogy látni lehessen, melyik cső hová megy.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon úgy tűnik. Vagy valahol sok fals levegőt szív, emiatt nem tud szabályozni. A vákuumcsöveket ugyanoda tetted vissza a tisztogatás után, ahová valók? Csinálj egy képet arról a részről, hogy látni lehessen, melyik cső hová megy.

Hello! köszi hogy te is segítesz:)!

Na pontosan amit leszedtem! egész légszürő rendszer, alapjárati motor, két vákumcső,gyertyafedél...és ennyi,mikor "összeraktam", beindítottam ingadoztott az alapjárat nagyon és világított a sárgalámpa,Leállítottam, és észrevettem h a két vákumcsövet (az injektor feletti müanyag dobozon) nem tettem vissza, visszatettem->beindít, jó is volt, következő indításnál már !csak! gázadásra indult be(tudom h nem szabad de 1szerűen nem kapta el) most még 1x átnézem az alapjárati motort és írok!!

Link to comment
Megosztás:

Hello! köszi hogy te is segítesz:)!

Na pontosan amit leszedtem! egész légszürő rendszer, alapjárati motor, két vákumcső,gyertyafedél...és ennyi,mikor "összeraktam", beindítottam ingadoztott az alapjárat nagyon és világított a sárgalámpa,Leállítottam, és észrevettem h a két vákumcsövet (az injektor feletti müanyag dobozon) nem tettem vissza, visszatettem->beindít, jó is volt, következő indításnál már !csak! gázadásra indult be(tudom h nem szabad de 1szerűen nem kapta el) most még 1x átnézem az alapjárati motort és írok!!

Ilyet nekem akkusaru-levételnél szokott csinálni, csak kis gázzal indul be, de utána pár mp után rendbejön, és utána jó.

Link to comment
Megosztás:

Ilyet nekem akkusaru-levételnél szokott csinálni, csak kis gázzal indul be, de utána pár mp után rendbejön, és utána jó.

Kiszedtem a kismotort, a tengely "mozog", DE NEM mindegy gyújtás ráadásra húzza be....először összedugtam kiszerelt állapotban, jó volt, aztán másik gyújtás ráadásnál már semmi...aztán véletlen szerűen, nem a tengely akad mert kivan takarítva....mennyibe lehet ilyen kis motort kapni??használt esetleg?!

Link to comment
Megosztás:

Szép Jónapot mindenkinek !

Mivel találtam egy kis " fölös " pénzt a családi kasszában, arra gondoltam autót kéne nézni a mindennapi munkába járáshoz.

A kiszemeltek között van egy 92-es 1.8-as benzines automata Astra.

Ezúton kérnék - és megköszönnék - minden jótanácsot.

Üdv : nikubá

Link to comment
Megosztás:

Szép Jónapot mindenkinek !

Mivel találtam egy kis " fölös " pénzt a családi kasszában, arra gondoltam autót kéne nézni a mindennapi munkába járáshoz.

A kiszemeltek között van egy 92-es 1.8-as benzines automata Astra.

Ezúton kérnék - és megköszönnék - minden jótanácsot.

Üdv : nikubá

Ne várj tőle kis fogyasztást. Az automata rádob minimum egy litert, az amugy sem kis motor fogyasztására. Amugy nagyon király az automata, nekem az előző autóm olyan volt. B Omega X20XEV aut.

Ja, és mivel közel 20 éves autó, azért az automata elég rizikós. Ha gáz van vele, nagyon huzós. De nem akarlak lebeszélni róla, én is automata fan vagyok. :)

Link to comment
Megosztás:

...összezárni egy gémkapoccsal, majd csak a gyujtást ráadni, és a sárga lámpát figyelni.

Hát a multkor én is hibakódot olvastam a garázsban. Aztán másnap indulok és látom, hogy villog a hibalámpa. Hopp na mondom most mi lehet... menet közben villogást még eddig nem produkált. Erre megakadt a lábam a padlón valamiben. Hát a biztik feldele. Ekkor rögtön leesett, hogy bizony benne hagytam előző nap a gémkapcsot. Leállítottam kihúztam újraindítottam és nincs érezhető gond.

Csinálhattam ezzel valami gubancot? Árthatott ez az ecu-nak?

Link to comment
Megosztás:

Szép Jónapot mindenkinek !

Mivel találtam egy kis " fölös " pénzt a családi kasszában, arra gondoltam autót kéne nézni a mindennapi munkába járáshoz.

A kiszemeltek között van egy 92-es 1.8-as benzines automata Astra.

Ezúton kérnék - és megköszönnék - minden jótanácsot.

Üdv : nikubá

Hello!

Akkor már egy C14SE (1,4benzin) vagy C16SE (1,6benzin) manuális váltóval...legalábbis ha újra vennem kéne ilyen korú autót, akkor ezekben gondolkodnék most. Vagy a dieselek...de ugye ha romlik akkor nagy pénz, bár melyik nem az...és hát a dieseleket kevesebből megeteted...csak olvasd el a fogyasztás topikot...ja és nincs tele minden szar elektronikával, ami pl engem is szivat/szivatott a C14NZ-ben

Link to comment
Megosztás:

Hát a multkor én is hibakódot olvastam a garázsban. Aztán másnap indulok és látom, hogy villog a hibalámpa. Hopp na mondom most mi lehet... menet közben villogást még eddig nem produkált. Erre megakadt a lábam a padlón valamiben. Hát a biztik feldele. Ekkor rögtön leesett, hogy bizony benne hagytam előző nap a gémkapcsot. Leállítottam kihúztam újraindítottam és nincs érezhető gond.

Csinálhattam ezzel valami gubancot? Árthatott ez az ecu-nak?

Nem. Úgy tudom, hogy ilyenkor előre beállított értékek alapján üzemelteti a motort. Pl nekem marhanehezen indult el és nagyon kínlódósan járt (remegett mint a nyárfalevél) mert jéghidegen többnapi állás után a szokásos meleg alapjárati fordulaton akarta üzemeltetni. Aztán leállítottam, átkötés ki, beindítottam és már a szokásos hideg alapjárat. :)

Link to comment
Megosztás:

Szép Jónapot mindenkinek !

Mivel találtam egy kis " fölös " pénzt a családi kasszában, arra gondoltam autót kéne nézni a mindennapi munkába járáshoz.

A kiszemeltek között van egy 92-es 1.8-as benzines automata Astra.

Ezúton kérnék - és megköszönnék - minden jótanácsot.

Üdv : nikubá

Nem írtad, hová valósi vagy, de ha Bp-en is szoktál közlekedni, akkor esetleg nem mindegy a környezetvédelmi besorolás sem. Ebben az esetben '96 utáni, X-el kezdődő motorkódú autót javasolnék.

Hát a multkor én is hibakódot olvastam a garázsban. Aztán másnap indulok és látom, hogy villog a hibalámpa. Hopp na mondom most mi lehet... menet közben villogást még eddig nem produkált. Erre megakadt a lábam a padlón valamiben. Hát a biztik feldele. Ekkor rögtön leesett, hogy bizony benne hagytam előző nap a gémkapcsot. Leállítottam kihúztam újraindítottam és nincs érezhető gond.

Csinálhattam ezzel valami gubancot? Árthatott ez az ecu-nak?

Nem. Úgy tudom, hogy ilyenkor előre beállított értékek alapján üzemelteti a motort. Pl nekem marhanehezen indult el és nagyon kínlódósan járt (remegett mint a nyárfalevél) mert jéghidegen többnapi állás után a szokásos meleg alapjárati fordulaton akarta üzemeltetni. Aztán leállítottam, átkötés ki, beindítottam és már a szokásos hideg alapjárat. :)

Ilyenkor a motor szervíz üzemmódban megy, minden korrekció, környezeti szenzor kikapcsolva, gyújtás alapértéken. Ilyenkor szokták rotoros gyújtású autóknál az előgyújtás alaphelyzetét beállítani.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szivárgott az olajteknő tömítésnél az olaj, ezért Opel-boltos tanácsára vettem egy parafa tömítést (parafa darálék és gumi keveréke) és alul-felül megkentem piros olajálló tömítőanyaggal (sziloplaszt szerű). Sajnos az olaj még mindig határozottan csöpög. Milyen tömítést használjak inkább helyette? Mik a tapasztalatok? Lehetséges hogy az olajteknőm el van hajolva? Látszik pár ütésnyom a leeresztőcsavar környékén. Vagy ez nem valószínű?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szivárgott az olajteknő tömítésnél az olaj, ezért Opel-boltos tanácsára vettem egy parafa tömítést (parafa darálék és gumi keveréke) és alul-felül megkentem piros olajálló tömítőanyaggal (sziloplaszt szerű). Sajnos az olaj még mindig határozottan csöpög. Milyen tömítést használjak inkább helyette? Mik a tapasztalatok? Lehetséges hogy az olajteknőm el van hajolva? Látszik pár ütésnyom a leeresztőcsavar környékén. Vagy ez nem valószínű?

Ha el van hajolva, azt könnyen ellenőrizheted. Amikor leveszed, tedd rá a blokkra csatlakozó felületét egy sík felületre. Ha billeg, vagy látod, hogy nem mindenhol fekszik fel akkor ott a probléma. Amúgy szerintem az sem mindegy, hogy a csavarokat milyen sorrendben húztad meg. Bentről kifelé haladva csiga vonalban illene meghúzni őket.

Link to comment
Megosztás:

Nemrég írtam az előjövő benzinszagról az utastérben, aminek nem jöttem rá a megoldására. Vákuumcsövek jók, az aktívszenes szűrő is, ezt a múltkor ugye megnéztem. Viszont 1-2 hete feltűnt, hogy nem műkszik a belsőőlevegő keringtetés, pedig az eddig jó volt. Tegnap szétszedtem a műszerfalat, de ott is és végig a tűzfal környékén jók a vákukcsövek, még a kesztyűtartót is kivettem, hogy rendesen meg tudjam nézni a csöveket. És a motortérben is jónak néznek ki azok a vákumcsövek. Ezek után mit lenne érdemes megnézni? Mert én képtelen vagyok megtalálni az okát, kénytelen leszek szerelőhöz vinni a vasat- szerencsére már elég ritkán érezni aztr a szagot

Üdv Cartárs! :) nekem is volt ilyen problémám nemrég a szekérrel. Mármint benzinszagot tolt be az utastérbe, és volt hogy a kocsi körül is benzint lehetett érezni. Egyszer gondoltam egyet, és moci beindít, motorháztető felcsap és elkezdtem nézelődni. Nah ami látvány fogadott az sokkoló volt. A szívósor alá bemenő üzemanyagcsövek közül az egyiken ömlött a benzin. azok a csövek, amik a tanktól jönnek be a motortérbe. A szívósor alatt csatlakoznak bele az injektorhíd nyomásszabályozójába. Nah kérlek a nyomó ágon lévő benzincső olyan lyukas volt mint az ementáli sajt. Szó szerint mállott szét. Még azon csodálkozom, hogy egyáltalán ment a kocsi. Elmásztam boltba, vettem 8-as benzinálló gumicsövet, és kicseréltem. Azóta megszűnt a benzinszag.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Cartárs! :D nekem is volt ilyen problémám nemrég a szekérrel. Mármint benzinszagot tolt be az utastérbe, és volt hogy a kocsi körül is benzint lehetett érezni. Egyszer gondoltam egyet, és moci beindít, motorháztető felcsap és elkezdtem nézelődni. Nah ami látvány fogadott az sokkoló volt. A szívósor alá bemenő üzemanyagcsövek közül az egyiken ömlött a benzin. azok a csövek, amik a tanktól jönnek be a motortérbe. A szívósor alatt csatlakoznak bele az injektorhíd nyomásszabályozójába. Nah kérlek a nyomó ágon lévő benzincső olyan lyukas volt mint az ementáli sajt. Szó szerint mállott szét. Még azon csodálkozom, hogy egyáltalán ment a kocsi. Elmásztam boltba, vettem 8-as benzinálló gumicsövet, és kicseréltem. Azóta megszűnt a benzinszag.

Heelohallo Haver! :)

Nekem úgy néz ki, megszűnt a rejtélyes szag, de hogy mitől, fogalmam sincs... A benzincsövek jók, azokat első körben megnéztem, benzinszivárgás nincs. De hiába néztem meg mitől nem működik a belsőlevegő-keringtetés, nem jöttem rá. Majd megnézzük együtt, több szem többet lát alapon :D Apropó, csütörtökön és szombaton hogy érsz rá idővel?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szivárgott az olajteknő tömítésnél az olaj, ezért Opel-boltos tanácsára vettem egy parafa tömítést (parafa darálék és gumi keveréke) és alul-felül megkentem piros olajálló tömítőanyaggal (sziloplaszt szerű). Sajnos az olaj még mindig határozottan csöpög. Milyen tömítést használjak inkább helyette? Mik a tapasztalatok? Lehetséges hogy az olajteknőm el van hajolva? Látszik pár ütésnyom a leeresztőcsavar környékén. Vagy ez nem valószínű?

Még az is lehet, hogy nem ott ereszt hanem pl. a főtengely szimeringnél aztán a motor oldalán lecsorogva végígfolyik a dekni peremén és úgy néz ki mintha ott eresztene.

Ez nem lehet? Nézted a szimeringek közelében is , hogy olajos-e? Érdemes alaposan letakarítani a motort és utána megnézni honnan is jön pontosan az olaj.

Link to comment
Megosztás:

Még az is lehet, hogy nem ott ereszt hanem pl. a főtengely szimeringnél aztán a motor oldalán lecsorogva végígfolyik a dekni peremén és úgy néz ki mintha ott eresztene.

Ez nem lehet? Nézted a szimeringek közelében is , hogy olajos-e? Érdemes alaposan letakarítani a motort és utána megnézni honnan is jön pontosan az olaj.

Hehe, ez nekem is cserés volt vezérlés csere alkalmával... Azóta csak a váltó tengelyén áll a mocsokhalmaznyi olaj...

De erre azt mondta a szerelő sokat nem érek a szimering cserével, azt tengellyel eggyütt van értelme csak cserélni.

Azóta nem cseréltem, mert tengelyt 10-13ezer körül lenne új...

Link to comment
Megosztás:

Hehe, ez nekem is cserés volt vezérlés csere alkalmával... Azóta csak a váltó tengelyén áll a mocsokhalmaznyi olaj...

De erre azt mondta a szerelő sokat nem érek a szimering cserével, azt tengellyel eggyütt van értelme csak cserélni.

Azóta nem cseréltem, mert tengelyt 10-13ezer körül lenne új...

A kulisszatengelyre gondolsz a váltó tetején? Nyugodtan cserélj csak szimeringet. Van értelme.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.