Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Nincs. Sőt lehet többet is fog zabálni, ha nincs lezárva, mert ugye jobban nyomod neki, hogy haladjon is. Eléggé érezni a különbséget hogy le van zárva vagy nincs. <_<

Ja és még lenne egy kérdésem ,hogy van olyan hogy megállok például piros lámpánál és pörög a motor nem akar teljesen alapjáratra visszaállni, de van amikor jó , ez mitől lehet? c16nz a motor típusa.

Link to comment
Megosztás:

Ja és még lenne egy kérdésem ,hogy van olyan hogy megállok például piros lámpánál és pörög a motor nem akar teljesen alapjáratra visszaállni, de van amikor jó , ez mitől lehet? c16nz a motor típusa.

Kettő lehetséges ok van:

1. az alapjárati léptetőmotor szorul, tisztítani vagy ha olyan állapotban van cserélni kell. A fekete injektorház tető alatt van a kis szerkezet, merőlegesen a szelepfedéllel. 3 vagy 4 vezeték megy bele. Képet nem tudok mutatni, talán valaki majd fog. Takarítást meg féktisztító spray-el szokás megtenni, viszont a tengelyét nem illik forgatni.

2. a vákuumrendszer valamelyik részénél fals levegőt szív. Ha működik a belső keringető (szisszen mikor bezár, valamint hallani hogy koppan és nálam pl megváltozik a befújás hangja és ereje is, amik erősebbek lesznek), akkor a motortérben kell keresni a hibát. Szokott a negyedik hengernél lévő vastag vákuumcső megrepedni, ami a fékrásegítődobra megy bele, vagy éppenséggel valamelyik vékony cső repedt / nincs a helyén. Ezt is lehet féktisztítóval ellenőrizni, hogy ráfújkálsz a vákuumcsövekre (járó motor közben) és ahol felpörög a motor ott szív mellé.

Link to comment
Megosztás:

Kettő lehetséges ok van:

1. az alapjárati léptetőmotor szorul, tisztítani vagy ha olyan állapotban van cserélni kell. A fekete injektorház tető alatt van a kis szerkezet, merőlegesen a szelepfedéllel. 3 vagy 4 vezeték megy bele. Képet nem tudok mutatni, talán valaki majd fog. Takarítást meg féktisztító spray-el szokás megtenni, viszont a tengelyét nem illik forgatni.

2. a vákuumrendszer valamelyik részénél fals levegőt szív. Ha működik a belső keringető (szisszen mikor bezár, valamint hallani hogy koppan és nálam pl megváltozik a befújás hangja és ereje is, amik erősebbek lesznek), akkor a motortérben kell keresni a hibát. Szokott a negyedik hengernél lévő vastag vákuumcső megrepedni, ami a fékrásegítődobra megy bele, vagy éppenséggel valamelyik vékony cső repedt / nincs a helyén. Ezt is lehet féktisztítóval ellenőrizni, hogy ráfújkálsz a vákuumcsövekre (járó motor közben) és ahol felpörög a motor ott szív mellé.

Tehát leveszem azt a kis alapjárati bakelit fedőt és oda befújok féktisztítóval?

És azt hogy érted hogy koppan amikor bezár ,mármint mire kell figyelni a koppanásnál?

Link to comment
Megosztás:

Tehát leveszem azt a kis alapjárati bakelit fedőt és oda befújok féktisztítóval?

És azt hogy érted hogy koppan amikor bezár ,mármint mire kell figyelni a koppanásnál?

Alapjárati pucc képekben:

http://xfree.hu/album_show.tvn?aid=178542

Igazából a Te szempontodból (hibajelenségednél) belsőlevegő keringetés ügyben csak a szisszenés a lényeg.

Az autó álló helyzetében, alapjáraton ketyegő motornál a fékpedált nyomkodva is előjön a hiba?

Link to comment
Megosztás:

Ejj az a fránya alapjárat kikattint teljesen...amióta "új" a motor...magas az alapjárat 1000 vagy fölötte picikével áll be...néha vissza dobja rendesen 1000 alá, de aza ritka...szerintem a hideg alapjárat is magas...az meg 1400környékén...és mikor kicsit mentem vele akkor megy olyan 1200 fele...

Vákumcsöveim rendben vannak, csatikat megmozgattam alapjáraton, sehol semmi reakció...

Lehet hogy mégis csak a 2 vezetékes jeladóm kezd dögleni? Igaz csak az alapjáratot adja hibának...

Vagy az alapjárati motor kezd dögleni? (tisztítva volt rendesen...a helye is)

A ventillátor hőgombáját meg mindenképp cseréltetem, mert nagyon sokat megy a ventillátor...

A másik meg az, hogy a fékem vákum rendszere sem full jó szerintem, mert van mikor alig kell hozzá nyúlnom és fog (pl extrém eset a hét végén...alig hogy hozzáértem bukott is előre a kocsi...mondom ajhe) van mikor meg elég kemény + néha fel fel pörög üresbe fékezésnél (tudom ez kitárgyalt téma, ez most nem is foglalkoztat). Bár van benne vákum, mert szisszen mikor kihúzom a csövét... lehet ledugózom és megyek vele úgy egy kört...

Link to comment
Megosztás:

Ejj az a fránya alapjárat kikattint teljesen...amióta "új" a motor...magas az alapjárat 1000 vagy fölötte picikével áll be...néha vissza dobja rendesen 1000 alá, de aza ritka...szerintem a hideg alapjárat is magas...az meg 1400környékén...és mikor kicsit mentem vele akkor megy olyan 1200 fele...

Vákumcsöveim rendben vannak, csatikat megmozgattam alapjáraton, sehol semmi reakció...

Lehet hogy mégis csak a 2 vezetékes jeladóm kezd dögleni? Igaz csak az alapjáratot adja hibának...

Vagy az alapjárati motor kezd dögleni? (tisztítva volt rendesen...a helye is)

A ventillátor hőgombáját meg mindenképp cseréltetem, mert nagyon sokat megy a ventillátor...

A másik meg az, hogy a fékem vákum rendszere sem full jó szerintem, mert van mikor alig kell hozzá nyúlnom és fog (pl extrém eset a hét végén...alig hogy hozzáértem bukott is előre a kocsi...mondom ajhe) van mikor meg elég kemény + néha fel fel pörög üresbe fékezésnél (tudom ez kitárgyalt téma, ez most nem is foglalkoztat). Bár van benne vákum, mert szisszen mikor kihúzom a csövét... lehet ledugózom és megyek vele úgy egy kört...

Véletlenül nem esős időben volt ez? Mert nekem pl. ilyenkor olyan a fékem, hogy rögtön képes blokkolni. Valszeg attól van, hogy esős, párás időben megrozsdásodik a féktárcsa (pár óra elég hozzá!), és ilyenkor, amíg le nem kopik a rozsdaréteg, nagyon nagy súrlódási tényezőt produkál.

Link to comment
Megosztás:

Alapjárati pucc képekben:

http://xfree.hu/album_show.tvn?aid=178542

Igazából a Te szempontodból (hibajelenségednél) belsőlevegő keringetés ügyben csak a szisszenés a lényeg.

Az autó álló helyzetében, alapjáraton ketyegő motornál a fékpedált nyomkodva is előjön a hiba?

Szia Gorbi!

Az SE-n is van ilyen O ring az alapjáratin, vagy kéne lenni???

Link to comment
Megosztás:

Véletlenül nem esős időben volt ez? Mert nekem pl. ilyenkor olyan a fékem, hogy rögtön képes blokkolni. Valszeg attól van, hogy esős, párás időben megrozsdásodik a féktárcsa (pár óra elég hozzá!), és ilyenkor, amíg le nem kopik a rozsdaréteg, nagyon nagy súrlódási tényezőt produkál.

De igen, csak az az igazság előtte mentem vele kint főúton 50km-t...és mikor visszaértem városba, akkor tapasztaltam...kint nem. Ezért érdekes.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom megfelelő topicba írom e.

Mai jelenség, mely sztem nem első, csak most már durván észrevettem.

Ma tettem egy 300 kilométeres túrát, de lényegtelen a szám kisebben is kijön a hibám.

Menet közben semmi gond, autópályán, 90- 100-nál 90 fokos a vizem.

Ám városban tötyörgésnél mindig felkúszik a hőmérséklet, ami természetes.100 fokig engedi a melegedést legalábbis visszajelezni 100-at jelez. mondom faxa, kapcsol a venti. kb megy 10 másodpercig.

de ekkor már forr a víz. nálam ez azt jelenti h.

Kiegyenlítőnél csurig a víz a tartályba, túlfolyónál jön kifele, sapkánál is engedi ki, és bugyog a csövekbe mindenhol.

Egyáltalán miért forr fel 100foknál? feltéve nem csal a mutató

95 vagy 96 fokos a hőgomba miért olyan későn kapcsol mégis a venti?

termosztát jelen esetben jó nem? hiszen nem azonnal forr fel, csak a városi lassú menetben, és mindenhol egyformán meleg a víz tehát kering nem?

Kicsit gáz, most nem tudom mit csináljak....

ne vagyok műszaki zseni segítsetek. Mit hogyan tegyek.

Lehet hülyeség, de ahogy egyre melegebb a víz, annál hülyébb hangja van a verdának, mármint nem a motornak, hanem a kipufogónak van ilyen ezer éves zastava hangja :S vagy csak lehet az más miatt rossz.

Előre is köszönöm.

2001 X14NZ 87000 km. Opel astra F classic

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom megfelelő topicba írom e.

Mai jelenség, mely sztem nem első, csak most már durván észrevettem.

Ma tettem egy 300 kilométeres túrát, de lényegtelen a szám kisebben is kijön a hibám.

Menet közben semmi gond, autópályán, 90- 100-nál 90 fokos a vizem.

Ám városban tötyörgésnél mindig felkúszik a hőmérséklet, ami természetes.100 fokig engedi a melegedést legalábbis visszajelezni 100-at jelez. mondom faxa, kapcsol a venti. kb megy 10 másodpercig.

de ekkor már forr a víz. nálam ez azt jelenti h.

Kiegyenlítőnél csurig a víz a tartályba, túlfolyónál jön kifele, sapkánál is engedi ki, és bugyog a csövekbe mindenhol.

Egyáltalán miért forr fel 100foknál? feltéve nem csal a mutató

95 vagy 96 fokos a hőgomba miért olyan későn kapcsol mégis a venti?

termosztát jelen esetben jó nem? hiszen nem azonnal forr fel, csak a városi lassú menetben, és mindenhol egyformán meleg a víz tehát kering nem?

Kicsit gáz, most nem tudom mit csináljak....

ne vagyok műszaki zseni segítsetek. Mit hogyan tegyek.

Lehet hülyeség, de ahogy egyre melegebb a víz, annál hülyébb hangja van a verdának, mármint nem a motornak, hanem a kipufogónak van ilyen ezer éves zastava hangja :S vagy csak lehet az más miatt rossz.

Előre is köszönöm.

2001 X14NZ 87000 km. Opel astra F classic

Szerintem vagy mégiscsak a termosztát rossz, nem nyit ki teljesen, megszorul, vagy esetleg a vízpumpával lehet valami. Elforog a lapát a tengelyen, vagy valami hasonló. De első körben termosztátot kellene cserélni. A hűtő is forró allul-fellül ilyenkor? Vagy most hogy mondod, lehet a kiegyenlitő sapka szar, túl korán elengedi a nyomást. Nincs valaki a közelben Opellel egy próbára? Átrakni a sapit, és menni vele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom megfelelő topicba írom e.

Mai jelenség, mely sztem nem első, csak most már durván észrevettem.

Ma tettem egy 300 kilométeres túrát, de lényegtelen a szám kisebben is kijön a hibám.

Menet közben semmi gond, autópályán, 90- 100-nál 90 fokos a vizem.

Ám városban tötyörgésnél mindig felkúszik a hőmérséklet, ami természetes.100 fokig engedi a melegedést legalábbis visszajelezni 100-at jelez. mondom faxa, kapcsol a venti. kb megy 10 másodpercig.

de ekkor már forr a víz. nálam ez azt jelenti h.

Kiegyenlítőnél csurig a víz a tartályba, túlfolyónál jön kifele, sapkánál is engedi ki, és bugyog a csövekbe mindenhol.

Egyáltalán miért forr fel 100foknál? feltéve nem csal a mutató

95 vagy 96 fokos a hőgomba miért olyan későn kapcsol mégis a venti?

termosztát jelen esetben jó nem? hiszen nem azonnal forr fel, csak a városi lassú menetben, és mindenhol egyformán meleg a víz tehát kering nem?

Kicsit gáz, most nem tudom mit csináljak....

ne vagyok műszaki zseni segítsetek. Mit hogyan tegyek.

Lehet hülyeség, de ahogy egyre melegebb a víz, annál hülyébb hangja van a verdának, mármint nem a motornak, hanem a kipufogónak van ilyen ezer éves zastava hangja :S vagy csak lehet az más miatt rossz.

Előre is köszönöm.

2001 X14NZ 87000 km. Opel astra F classic

Szerintem ne aggódj!

Nálam is műszer szerint 100 alatt kapcsol kicsivel. A gomba valóban 96*C-nál kapcsol, de ugye nem egy helyen (és még csak nem is egy vízkörben) van a műszer hőfokjeladójával. A különbség ebből és a műszer pontatlanságából adódik.

A hűtőfolyadék forrása pedig szinte biztosan a hűtősapka hibájából adódik. Nem tartja meg a nyomást a rendszerben.

Vegyél egy új sapkát, de vigyázz, hogy ugyan olyan legyen, mint a mostani (nyomásértékek egyezzenek a gyárival!) és ellenőrizd, hogy a hideg motornál a hűtőfolyadék a kiegyenlítőtartályon a jelölésig legyen. Én ezen kívül még légteleníteném a rendszert esetleges beszorult levegő miatt. Ezt az egyvezetékes hőfokjeladó kicsavarásával tudod megtenni, ami a szívótorok felső részén a generátor felől van.

Ez az, kék vezeték megy rá:

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=63fb741fc...&aid=159630

Hideg motornál kicsavar, lé buborékmentesen jön (közben a hűtősapka lent van), jeladó becsavar.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Akadt egy kis problémám (C16SE). Kicseréltem a műszeregységet fordulatszámmérősre. A régi Delco volt, az új VDO, ez nem tudom mennyire számít. W szám stimmel, de ez itt most nem számít. A probléma az, hogy a vízhőfok mutató nem mászik feljebb a 90 és a kék közti vonalnál. A régi órával teljesen jót mutatott, szóval nem hiszem hogy a termosztát lenne rossz. Ha jól sejtem az új órának más a vízhőfok skálázása. Szerintetek ezt tudom valahogy orvosolni? Vagy szokjam meg, hogy máshol van a mutató, mert a termosztát úgyis teszi a dolgát?

Wolfy

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Akadt egy kis problémám (C16SE). Kicseréltem a műszeregységet fordulatszámmérősre. A régi Delco volt, az új VDO, ez nem tudom mennyire számít. W szám stimmel, de ez itt most nem számít. A probléma az, hogy a vízhőfok mutató nem mászik feljebb a 90 és a kék közti vonalnál. A régi órával teljesen jót mutatott, szóval nem hiszem hogy a termosztát lenne rossz. Ha jól sejtem az új órának más a vízhőfok skálázása. Szerintetek ezt tudom valahogy orvosolni? Vagy szokjam meg, hogy máshol van a mutató, mert a termosztát úgyis teszi a dolgát?

Wolfy

Fogadok az előző 100ig volt ez meg 110ig van skálázva.... Nézd meg ezt!!!

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat!

Talán ha átteszed bele a mérőegységet.. :wacko: <_<

Szerintem ez nem járható út, mert a régi nem fordulatszámmérős, ezért ott külön van az üzemanyag visszajelző, itt meg egybe. Javítsatok ki, ha tévedek!

Ráadásul más márka is, bár ez lehet, hogy nem számít.

Fogadok az előző 100ig volt ez meg 110ig van skálázva.... Nézd meg ezt!!!

Talált! Nem is gondoltam, hogy ezt is figyelni kéne. Így is nehéz volt W-számban stimmelőt találni. Van valami ésszerű megoldás?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.