Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Mit fújjak be pontosan és hol? WD40 is jó? mert az van kéznél :devlish:

Azt a gumi csövet amit bekarikáztál és szigorúan féktisztítóval. Elindítod a kocsit, felnyitod a motorháztetőt és a kérdéses csőre fújsz féktisztítót. Nah már ha a fordulat megemelkedik egy pillanatra akkor a csövön keresztül falshot szív a szekér, és az a cső akkor kuka.

Elküldve

Vagy kevéske benzin is jó. Petya beelőzött :devlish:

Az alapjárati meg pont ott van a cső mellet. Torxcsavar kihajt, szépen kihúzod, féktisztítóval (csodaszer, legyen otthon) lefújod, fogkefével lesikálod óvatosan.

Ne tekergesd össze-vissza. Ahova bemegy ott is kipucol. Előfordul, hogy 2x 3x is meg kell csinálni, hogy tiszta legyen.

Nekem amikor a Map csöve be volt repedve, inkább fulladozott.

A 8.9l városban 5km-es nekifutásokkal nem igazán mondható olyan soknak.

Elküldve

Azt a csövet most cserélték ki, meg egy ugyan olyan vastagságút is az injektor háta mögött amit lehúzva levegő jött az injektorból...

A féktisztító az is valami spray és így keressem a Tecskóban ? :devlish:

A motoros problemra senkinek nincs ötlete?

Elküldve

Nem, nem világít, csak a gyújtáskapcsoló 2-es állásába, bár akkor világít még pár másik jelző is, de gyújtás után egyből elalszik mind.

Elküldve
Motorháztető telósításáról van szó. :devlish: A felső tényleg adva van, mert a gyári zsanér felső csavarja van felfúrva, de a sárvédőn nem mindegy hova teszed az alsó rögzítést.

Csak egy csavarhely van a sárvédőn ahova stimmel :lol:

Elküldve
A MAP vagy MAF izé úgy tudom ott van az ablakmosó tartály és a kis "ufó"vákuumszelep között, az alatt a vékony műanyag takaró alatt, ahova egy cső megy.http://kepfeltoltes.hu/view/100514 :devlish:

Igazad van! Elnéztem. Akkor talán a nyomásszabályozó vákuumcsöve lehet. Mondjuk nekem a nyomásszabályozó vákuumcsöve a pillangószelep házának a végénre van kötve és úgy megy a nyomásszabályozóba. De hát ez nem is C14SE

Elküldve

Ezt most kezdem érteni, csak azt nem értem, hogy megleste egy szerelő a gépet és azt mondta hogy ha lehúzta azt a bizonyos csövet, akkor nem történik semmi... kéne hogy történjen valami? :devlish: Megnéztem egy másik ua befecskendezőn is és ott sem történik semmi ha lehúztuk azt a csövet.

Elküldve
Ezt most kezdem érteni, csak azt nem értem, hogy megleste egy szerelő a gépet és azt mondta hogy ha lehúzta azt a bizonyos csövet, akkor nem történik semmi... kéne hogy történjen valami? :lol: Megnéztem egy másik ua befecskendezőn is és ott sem történik semmi ha lehúztuk azt a csövet.

Most a szakik Soltvadkerten buliznak, légy egy kis türelemmel! :lol: Mondjuk, én azt a csövet le sem tudtam húzni onnan, de talán az is lehet, hogy csak nagyobb fordulatnál/nyitott pillangószelepnél van valamilyen szerepe...de nem is szeretnék találgatni, az nem való. :lol: :devlish:

szerk.: Egyébként a magasabb fogyasztást simán eredményezheti az, hogy nem (mindig) megy az egyik henger. Ha jól értem, próbáltátok/megnéztétek, hogy ad-e szikrát és nem adott. Nos, ha a rotor/gyújtáskábel/gyertya rendben vannak akkor tovább kéne haladni visszafelé a rendszerben. Gondolok itt a trafóra és az alatta elhelyezkedő gyújtásmodulra illetve azok csatlakozóira. Mondom, abban az esetben ha bizotsnak tűnik, hogy nincs szikra és azért nem megy a henger! :lol:

Elküldve

Oksa várok, remélem vissza is olvasnak :devlish: A miénkben van pillangószelep? Itt valahol azt olvastam hogy az X14NZ motornál nincs ilyen szelep ... :lol:

Elküldve
Oksa várok, remélem vissza is olvasnak :devlish: A miénkben van pillangószelep? Itt valahol azt olvastam hogy az X14NZ motornál nincs ilyen szelep ... :lol:

Van persze. Igaz, ez C14NZ, de ugyanaz:

353246.jpg

Elküldve
Probáltam értelmezni ezt a képet de valahogy nem ismerős... :devlish:

Az alatt a nagy fekete izé alatt van amit két nagy csavar szorit rá az injektorházra. Valójában ez olyasmi mint egy karburátor, csak nincs úszóka, hanem az injektor adagolja bele a benzint, de ugyanúgy a pillangószelep állása(arra is van egy jeladó oldalt) illetve annak alapján szabályozza a bejutó keveréket mint a karburátorosnál.

szerk.: na ja, zotya ügyesebb volt... :lol:

Elküldve
Motorháztető telósításáról van szó. :devlish: A felső tényleg adva van, mert a gyári zsanér felső csavarja van felfúrva, de a sárvédőn nem mindegy hova teszed az alsó rögzítést.

úgy kell tenni, hogy ha felnyitod a motorháztetőt akkor kicsit túlemeled a kiakasztási ponton , és ahol leér a nyitott teleszkóp, oda furod. Ezáltal biztosítod a túlemelést a rögzítés miatt és ha behal a teleszkópod még mindig ki tudod akasztani anélkül hogy szét kéne bombáznod a teleszkópokat.

u.i.: ahogy Karcsién láttam ott szerintem egy egyik sárvédő csavart fogta be ilyen célra.

Van lyuk a sárvédő azon peremén. Én csak egyszerűen azt használtam a faudi fej rögzítéséhez.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Lehet hülye kérdés, de nem értek hozzá... az normális hogy 1500as fordulaton 4.ben "csörög" a motor? Bár megfigyeltem kisebb fokozatokban is bizonyos fordulatokon... Milyen fordulat az egészséges a motoromnak? Mert én simán 4.ben megyek 50el 1500as fordulat kb. Ja nekem alapjárat is elég dieseles...

Elküldve
Sziasztok!

Lehet hülye kérdés, de nem értek hozzá... az normális hogy 1500as fordulaton 4.ben "csörög" a motor? Bár megfigyeltem kisebb fokozatokban is bizonyos fordulatokon... Milyen fordulat az egészséges a motoromnak? Mert én simán 4.ben megyek 50el 1500as fordulat kb. Ja nekem alapjárat is elég dieseles...

Szerintem 1500-alatt nincs értelem kínozni.

Elküldve
Sziasztok!

Lehet hülye kérdés, de nem értek hozzá... az normális hogy 1500as fordulaton 4.ben "csörög" a motor? Bár megfigyeltem kisebb fokozatokban is bizonyos fordulatokon... Milyen fordulat az egészséges a motoromnak? Mert én simán 4.ben megyek 50el 1500as fordulat kb. Ja nekem alapjárat is elég dieseles...

A gyertyák alatt van egy fém lapocska, ami ( asszem a ) leömlőt takarja . Nézd meg azt, lehet az zörög. Nekem sajna már nincsenek meg a hozzávaló fülek, így az alja nincs rögzítve.

Vagy, előzőleg egy kadettem volt, annak előgyújtási problémái voltak, azért csörgött be a motor.

Elküldve
A gyertyák alatt van egy fém lapocska, ami ( asszem a ) leömlőt takarja . Nézd meg azt, lehet az zörög. Nekem sajna már nincsenek meg a hozzávaló fülek, így az alja nincs rögzítve.

Vagy, előzőleg egy kadettem volt, annak előgyújtási problémái voltak, azért csörgött be a motor.

Na hétfőn viszem szerelőhöz elvileg...megkonzultálom vele, hogy mi lehet ennek az oka...

Elküldve

Sziasztok!Problémám a "napi"km számlálóval van... ha lenullázom akkor nem pörög tovább hanem 9 ről megint csupa nulla lesz.aztán később egyet ugrik és így tovább... .Gondolom mechanikai probléma lehet mert az összkilóméter az megy rendesen. (c16se motor fordulatszámmérős panel) Esetleg valami ötlet? vagy kuka és csere? köszi

Elküldve
Sziasztok!Problémám a "napi"km számlálóval van... ha lenullázom akkor nem pörög tovább hanem 9 ről megint csupa nulla lesz.aztán később egyet ugrik és így tovább... .Gondolom mechanikai probléma lehet mert az összkilóméter az megy rendesen. (c16se motor fordulatszámmérős panel) Esetleg valami ötlet? vagy kuka és csere? köszi

Szétt kell szedni, gondolom a mechanikával van valami. Úgyis meglátod mekkor a baj, javítható-e, nem olyan bonyolult szerkezet.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.