Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

sziasztok lenne 1 kérdésem hogy tudom kilámpázni a hibát,visszajelzön keresztül ,kicseréltem a müszerfalat de ugyan ugy világit a hibakijelzö, a villogtatás mikor jelzi a hibát? az a- b pont összezárása után ?

:devlish:

Összezárás, majd gyujtást kell ráadni, és figyelni a villogásokat. Egy villanás szünet, két villanás az 12. Pölö Hening aláírásában van kódok leírása. Általában 3X12 kezdi, és azzal is fejezi be, minden kódot 3X ismétel.

Link to comment
Megosztás:

Összezárás, majd gyujtást kell ráadni, és figyelni a villogásokat. Egy villanás szünet, két villanás az 12. Pölö Hening aláírásában van kódok leírása. Általában 3X12 kezdi, és azzal is fejezi be, minden kódot 3X ismétel.

szia igen ezt probáltam ,nekem a az elsö három után 2-4 vilant,eböl következtettem ara hogy 24es kod de másik müszerfalal is ugyan ugy kigyuladt a lámpa,most azt nem tudom hogy a hibánál megál a villogás,vagy hogy hogy jelzi a hibát? megál a hibánál a villogás?vagy egyéb mdon? válszod elöre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

De mivel most sem tudtuk meg milyen motorral állunk szemben, nem is tudjuk, hogy a termosztát a vezérlés alatt van-e. :devlish: Ki kellene egészíteni, a : Bármilyen kérdés előtt olvasd el a GYÍK-et azzal, és ha mégis kérdezel írd le a motokódod. :lol: Pontosabban tedd bele az aláírásodba mert nem tudjuk 101 emberke paramétereit fejben tartani.

Ezt én én is támogatom. Jó ötlet!

Azért írtam válaszként, amit írtam, mert véletlenül emlékeztem, hogy 1,4nz-je van. Az olajos topikból maradt meg az emlékezetemben, hogy Ő mindig drága sport olajakat tesz bele.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok lenne 1 kérdésem hogy tudom kilámpázni a hibát,visszajelzön keresztül ,kicseréltem a müszerfalat de ugyan ugy világit a hibakijelzö, a villogtatás mikor jelzi a hibát? az a- b pont összezárása után ?

:devlish:

A 24-es kód a kilométerórán levő jeladó hibájára (vagy érintkezési hibára) utal.

Link to comment
Megosztás:

Enyémbe gyári volt, ami meghalt legutóbb. Most brazil gyártású Hans pries van benne. :lol: Egyelőre pöpec, igaz a télen egyszer se indultak be a ventik. :devlish:

Nekem télen is járkált dugókban 100 fok környékén, nem is tetszik annyira, hogy ilyen könnyen felmegy addig a mutató. Szerintetek valami gond lehet a motorral?

Link to comment
Megosztás:

Hűtőventillátorhoz milyen márkájú hőkapcsolót érdemes venni, ami megbízható is?

Csak mert a hűtőventi valamivel a műszer szerinti 100*C felett indul azért még nem kell hőgombát cserélni, szerintem. Egyrészt valamennyit az a műszer is csalhat(csakúgy mint a Km-óra), másrészt meg a rendszerben nyomás van és nem szabadna felforrnia a viznek. Nekem is enyhén a 100-as fölé kúszik a mutató már mire bekapcsol a venti. Nincs ott baj, nem kell pánikolni, szerintem. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Nekem télen is járkált dugókban 100 fok környékén, nem is tetszik annyira, hogy ilyen könnyen felmegy addig a mutató. Szerintetek valami gond lehet a motorral?

Általában a temosztát kinyitva hal meg, és ki sem megy a kékből a mutató. Ha nem nyitna ki fél óra alatt az egekben lenne a motohőfok, és le sem menne. Nézd meg a jeladó kontaktját, hátha csak az viccel meg.

Link to comment
Megosztás:

Csak mert a hűtőventi valamivel a műszer szerinti 100*C felett indul azért még nem kell hőgombát cserélni, szerintem. Egyrészt valamennyit az a műszer is csalhat(csakúgy mint a Km-óra), másrészt meg a rendszerben nyomás van és nem szabadna felforrnia a viznek. Nekem is enyhén a 100-as fölé kúszik a mutató már mire bekapcsol a venti. Nincs ott baj, nem kell pánikolni, szerintem. :devlish:

Ezzel egyetértek. Nálam még félúton van a 95-ös és a 100-as jelzés között, mikor beindulnak a ventik, de tovább megy még 100 fokig a mutató, mikor elkezd esni és 95 alatt egy picivel leállnak.

Link to comment
Megosztás:

Csak mert a hűtőventi valamivel a műszer szerinti 100*C felett indul azért még nem kell hőgombát cserélni, szerintem. Egyrészt valamennyit az a műszer is csalhat(csakúgy mint a Km-óra), másrészt meg a rendszerben nyomás van és nem szabadna felforrnia a viznek. Nekem is enyhén a 100-as fölé kúszik a mutató már mire bekapcsol a venti. Nincs ott baj, nem kell pánikolni, szerintem. :lol:

Műszeregységet cseréltem pár hónapja és már a réginél is 100 fok fölött kapcsolt be, ez az új egység ráadásul 3-4 fokkal többet mutat a réginél, képzelhetitek milyen "jó" nézni, ahogy a mutató közelít a piros sávba és a venti közben meg se nyikkan! :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Műszeregységet cseréltem pár hónapja és már a réginél is 100 fok fölött kapcsolt be, ez az új egység ráadásul 3-4 fokkal többet mutat a réginél, képzelhetitek milyen "jó" nézni, ahogy a mutató közelít a piros sávba és a venti közben meg se nyikkan! :devlish:

Nekem pontban 90-nél kapcsol a venti.Igaz,hogy kicsit engem is zavart...Hidegben,fűtésnél,állva egy réten.:lol: De ott másért is forró volt a hangulat...Kocsi és alkatrész függő.Több tényezőt is felsoroltatok itt,ami alapján sokféle hőmérsékletnél kapcsolnak.Termosztát,hőgomba,műszer...

Mind más érték,hiába az adott tipushoz kapjuk.

Volt olyan kocsim amiben télen zárva mekkent meg a termográf.Mire kigurultam a kapun,lenyomta a tartály fedelet.-10-ben.Mondjuk az tipushajlam,gondolom nem kell sokat találgatni:D

Elég,ha annyit írok,hogy rossz oldalán van a motor:D áh halál

Szerintem nem kell idegeskedni.Lesz még melegebb,akkor kiderül,bár,ha baj van akkor az már rég kikönyökölt volna valahol.Ha nem forr meg akkor nincs gond,műszer ide vagy oda.

Link to comment
Megosztás:

Nekem pontban 90-nél kapcsol a venti.Igaz,hogy kicsit engem is zavart...Hidegben,fűtésnél,állva egy réten.:lol: De ott másért is forró volt a hangulat...Kocsi és alkatrész függő.Több tényezőt is felsoroltatok itt,ami alapján sokféle hőmérsékletnél kapcsolnak.Termosztát,hőgomba,műszer...

Mind más érték,hiába az adott tipushoz kapjuk.

Volt olyan kocsim amiben télen zárva mekkent meg a termográf.Mire kigurultam a kapun,lenyomta a tartály fedelet.-10-ben.Mondjuk az tipushajlam,gondolom nem kell sokat találgatni:D

Elég,ha annyit írok,hogy rossz oldalán van a motor:D áh halál

Szerintem nem kell idegeskedni.Lesz még melegebb,akkor kiderül,bár,ha baj van akkor az már rég kikönyökölt volna valahol.Ha nem forr meg akkor nincs gond,műszer ide vagy oda.

90 Foknál? Hmm ez érdekes... Úgy tudtam a 90 fok az üzemi hőfok, akkor meg ott minek kapcsolna a venti? :lol:

Meddig van skálázva a vízhőfok a mostani műszereden? 110-ig? vagy 100 ig?

Gyanús nekem, hogy sajnos variáltak az óráddal.... :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Ezt én én is támogatom. Jó ötlet!

Azért írtam válaszként, amit írtam, mert véletlenül emlékeztem, hogy 1,4nz-je van. Az olajos topikból maradt meg az emlékezetemben, hogy Ő mindig drága sport olajakat tesz bele.

Beszereztem az összes létező cuccot, ami cserekor felmerülhet, és még egyszer köszönöm a segítséget. Én is egyetértek zotya975 felvetésével, és az aláírásomba be is firkantottam az 1.4 NZ-t:)

Link to comment
Megosztás:

Nekem akkor tűnt fel, hogy nem megy a venti, amikor Torockón kóbászoltunk fel a hegyoldalra a szálláshoz, és hinnye, 105 fok és semmi, de akkora már megérkeztünk. Hazaérkezve megnéztem a gombákat, ventiket, minden mukodott, a biztosítéka sem volt kiégve. Ellenben egy másik (asszem a 20-as) állandóan megmurdelt. Már nem volt itthon több 20A-os biztim, mikor bejöttem megnézni, hogy mi a jóbüdös, legrégebbi mesterséget űző anyja az a 20-as bizti, mert a fedlapon a KI 15-ből nem tudtam rájönni. A tolatólámpa, szivargyújtó, fűtött első ülések. Tolató lámpa jó volt, amíg gyújtást nem adtam, tudtommal még nem főztem meg a tojásaimat sem. A köcsög szivargyújtó meg naná, hogy zárlatos volt, lehúztam, és azóta megy a venti is.

A tervezőnek kívánom, hogy fekáliáljon sűnt. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Nekem akkor tűnt fel, hogy nem megy a venti, amikor Torockón kóbászoltunk fel a hegyoldalra a szálláshoz, és hinnye, 105 fok és semmi, de akkora már megérkeztünk. Hazaérkezve megnéztem a gombákat, ventiket, minden mukodott, a biztosítéka sem volt kiégve. Ellenben egy másik (asszem a 20-as) állandóan megmurdelt. Már nem volt itthon több 20A-os biztim, mikor bejöttem megnézni, hogy mi a jóbüdös, legrégebbi mesterséget űző anyja az a 20-as bizti, mert a fedlapon a KI 15-ből nem tudtam rájönni. A tolatólámpa, szivargyújtó, fűtött első ülések. Tolató lámpa jó volt, amíg gyújtást nem adtam, tudtommal még nem főztem meg a tojásaimat sem. A köcsög szivargyújtó meg naná, hogy zárlatos volt, lehúztam, és azóta megy a venti is.

A tervezőnek kívánom, hogy fekáliáljon sűnt. :devlish:

Nekem egyszer ment fel 105-ig a vizem, de ezt inkább hagyjuk. A régiek tudják miről an szó, az újaknak meg nem akarok csalódást okozni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tegnap eltört a bal első ajtómon a kilincs visszahúzó rugóm. Illetve nem tudom pontosan mi is tört el odabent, de az itt található leírás nagyon hasonlóan írja le a tüneteket. Mivel nyitni zárni tudom rendesen az autót, ezért nem sürgős a javítás (nagyon nincs idő most ezzel foglalkozni). Ugyanakkor esedékes lenne amúgy is szétszedni az ajtókat és megzsírozni az ablakemelő mechanikát mert elég nehezen mozognak már :devlish:

Ja és áthaladtam a 160.000-et :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tegnap eltört a bal első ajtómon a kilincs visszahúzó rugóm. Illetve nem tudom pontosan mi is tört el odabent, de az itt található leírás nagyon hasonlóan írja le a tüneteket. Mivel nyitni zárni tudom rendesen az autót, ezért nem sürgős a javítás (nagyon nincs idő most ezzel foglalkozni). Ugyanakkor esedékes lenne amúgy is szétszedni az ajtókat és megzsírozni az ablakemelő mechanikát mert elég nehezen mozognak már :devlish:

Ja és áthaladtam a 160.000-et :lol:

Fiatal még :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tegnap eltört a bal első ajtómon a kilincs visszahúzó rugóm. Illetve nem tudom pontosan mi is tört el odabent, de az itt található leírás nagyon hasonlóan írja le a tüneteket. Mivel nyitni zárni tudom rendesen az autót, ezért nem sürgős a javítás (nagyon nincs idő most ezzel foglalkozni). Ugyanakkor esedékes lenne amúgy is szétszedni az ajtókat és megzsírozni az ablakemelő mechanikát mert elég nehezen mozognak már :lol:

Ja és áthaladtam a 160.000-et ;)

Általában az szokott megfáradni benne! :lol: Nem gáz a csere sem, én pl hajtottam rugót acélos drótból ;) Jobb mint újkorában! :lol: :devlish: Meg kell majd csináljam a maradék 3at is. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az érdekelne, hogy az F Astra-n (1994, C14NZ, 5ajtós, csapott-hátú) gyárilag van olyan porvédő lemez a motor alatt, ami védi a generátort a víztől, és a többi berendezést a portól, kosztól?

Mert ott vannak elvileg a furatai, csakhogy az enyémen egy porvédő lemez sincs!

Kérdezném, hogy hány darabnak kellene lennie ott, és hogy honnan lehetne beszerezni a legolcsóbban? Bontó, autósbolt, stb.?

Vagy nincs valakinek eladó véletlenül?

Köszönöm előre is!

Üdv,

Norbi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.