Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok srácok !!!

Lenne egy kérdésem felétek. ELkezdett a kocsi fogyasztani. Sokat eszik de csak mostanában kezdte el. MA lehúztam a lamdaszonda zsinorját erre a műszerfal nem jelzett vissza semmit. Annak vissza kell jelezni vagy nem? Illetve a lambdaszonda ha elromlik annak kell hogy jele legyen nem? Válaszotok köszi.

Elküldve
Sziasztok srácok !!!

Lenne egy kérdésem felétek. ELkezdett a kocsi fogyasztani. Sokat eszik de csak mostanában kezdte el. MA lehúztam a lamdaszonda zsinorját erre a műszerfal nem jelzett vissza semmit. Annak vissza kell jelezni vagy nem? Illetve a lambdaszonda ha elromlik annak kell hogy jele legyen nem? Válaszotok köszi.

Nincs visszajelzője, esetleg hibakódot tárol , ha kivillogtatod kiderül.

Elküldve

az jó!!! Akkor még egy kérdés :). Hogy tudom kivillogtatni :) Gondolom ezt már valahol leírták de 500 oldalt vissza nézni kellemetlen. LEírnád nekem ha megkérlek?

Elküldve
az jó!!! Akkor még egy kérdés :). Hogy tudom kivillogtatni :) Gondolom ezt már valahol leírták de 500 oldalt vissza nézni kellemetlen. LEírnád nekem ha megkérlek?

GYIK esetleg?

Bocs, Hening aláírása inkább.

Elküldve
MEgkerestem kiolvastattam de a kocsi nem mutatott problémát az létezik?

Lambda hibát nem mindig tárolja el. Attól még lehet az. Vagy hűtőfolyadék hőmérséklet jeladó (2 vezetékes). Esetleg Pillangószelep potméter.

Elküldve
MEgkerestem kiolvastattam de a kocsi nem mutatott problémát az létezik?

Létezik, mert a rövid ideig fennáló hibákat nem tárolja. Ha pölö egyet torpan a kocsi, vagy leáll amotor, abból nem valószínű, hogy lesz hibakód, de ha nem indul csak több percnyi köszörülés után abból lehet, ha olyan oka van neki. A fogyasztás növekedést meg nem csak a lambda okozhatja. Volt mostanában beírva pölö a kétvezetékes motorhőfok jeladó ellenállás értékei keresd meg, mérj rá, le tudod ellenőrizni azt is.

Elküldve
Sziasztok srácok !!!

Lenne egy kérdésem felétek. ELkezdett a kocsi fogyasztani. Sokat eszik de csak mostanában kezdte el. MA lehúztam a lamdaszonda zsinorját erre a műszerfal nem jelzett vissza semmit. Annak vissza kell jelezni vagy nem? Illetve a lambdaszonda ha elromlik annak kell hogy jele legyen nem? Válaszotok köszi.

Szia!

Ha letárolt hibakódot, hibalámpát és ecu vészprogramot akarsz (bár nem értem, hogy miért), akkor nem mindegy, hogy mikor húzod szét a csatit. Próbáld meg üzemmeleg motornál és legalább 1 percen keresztül járasd úgy. Sikerülni fog :)

A lambda hibának vannak előjelei. pl. rángatás, torpanás, leállás, hibalámpa felvillanás különböző forgalmi szituációkban, kormos kipufogóvég, stb...

Ha ezek közül egyik sem indokolja, akkor ne bántsd. Hanem keresd a többi hibalehetőséget ami jelentős fogyasztásnövekedést okozhat.

Nem tudom milyen motor, de pl. ecu motorhőjeladója, MAP, termosztát, vákuumcső kirepedések, eltömődött szűrők, stb. És természetesen tiszta benzinnel mérve a fogyit.

Elküldve

Sziasztok srácok!!!

Igazából 2 dolgot vettem észre az egyik a fogyasztás kb 1 lityivel eszik többet mint szokott. A másik mész a forgalomban 4.ben hetvennel és érzem a finom kis rángatást. A párom példuál nem veszi észre én igen. Akkor állsz meghallgatod a kipufogót és nem egyenletesen jön ki belőlle a gáz hanem ilyen össze vissza ütemben. Anyáméknak ugyan ilyen autójuk van csak nekik a caravan. Ez enyém egy 93-as 1,6 is 75 pacis gép a c16nz kódos. Anyáméké ugyan ez. NEkik például nem csinálja a kipufi azt és nekik jobban húz is 5-ben 140 ről 150-re könnyebben gyorsul jóval mint az enyém. Még arra tudok gondolni hogy ahol a kipufi össze van illesztve ott nem jó az illesztés. VAgy passz.

Elküldve
Sziasztok srácok!!!

Igazából 2 dolgot vettem észre az egyik a fogyasztás kb 1 lityivel eszik többet mint szokott. A másik mész a forgalomban 4.ben hetvennel és érzem a finom kis rángatást. A párom példuál nem veszi észre én igen. Akkor állsz meghallgatod a kipufogót és nem egyenletesen jön ki belőlle a gáz hanem ilyen össze vissza ütemben. Anyáméknak ugyan ilyen autójuk van csak nekik a caravan. Ez enyém egy 93-as 1,6 is 75 pacis gép a c16nz kódos. Anyáméké ugyan ez. NEkik például nem csinálja a kipufi azt és nekik jobban húz is 5-ben 140 ről 150-re könnyebben gyorsul jóval mint az enyém. Még arra tudok gondolni hogy ahol a kipufi össze van illesztve ott nem jó az illesztés. VAgy passz.

Ezer dolog okozhat ilyet, de talán célszerű lenne végignézni (vagy kipufogóssal megvizsgáltatni) a kipuf.rendszer állapotát.

Elküldve
Ezer dolog okozhat ilyet, de talán célszerű lenne végignézni (vagy kipufogóssal megvizsgáltatni) a kipuf.rendszer állapotát.

Mondjuk kapásból megnézetném a lambdát szkópon.

Elküldve
Üdv

Lenne 1 kérdésem. A motortérbe a 2 toronycsapágy nagyon kivan, itthon kitudom-e cserélni őket vagy csak szerviz??

Ha van gömbfejkinyomód, rugóösszehúzód akkor ki :)

Elküldve

Ma lecseréltem a generátorszíjjat (újra, mert egy kevésbé használt volt fent szükségmegoldásként :) )

A kérdésem az lenne, hogy mennyire kell megfeszíteni a generátor szíjját, illetve a szervószivattyú szíját? :D

Ha nem elég feszes akkor csúszik, ha meg túl feszes, akkor meg a csapágyat fekteti meg.. :)

Ha tudtok segítsetek plííízzz! :D

Elküldve
Ma lecseréltem a generátorszíjjat (újra, mert egy kevésbé használt volt fent szükségmegoldásként :) )

A kérdésem az lenne, hogy mennyire kell megfeszíteni a generátor szíjját, illetve a szervószivattyú szíját? :D

Ha nem elég feszes akkor csúszik, ha meg túl feszes, akkor meg a csapágyat fekteti meg.. :)

Ha tudtok segítsetek plííízzz! :D

A generátorszíjat érzésre szoktam feszíteni, szervóm meg nincs. Ha aggódsz a csapágyért, akkor hagyd kicsit lazábbra, aztán ha csúszik, akkor utánna állítasz.

Elküldve
A generátorszíjat érzésre szoktam feszíteni, szervóm meg nincs. Ha aggódsz a csapágyért, akkor hagyd kicsit lazábbra, aztán ha csúszik, akkor utánna állítasz.

Köszi! :D

Valahogy így lőttem be én is, a szervó elsőre igen feszes lett, lazítani kellett. :)

A generátor nem túl feszes, de azért nem csúszik... a másikkal fütyűlt mint állat hírtelen gázadásra, mint kiderült a széle teljesen fényesre kopott. :)

Elküldve
Ma lecseréltem a generátorszíjjat (újra, mert egy kevésbé használt volt fent szükségmegoldásként :) )

A kérdésem az lenne, hogy mennyire kell megfeszíteni a generátor szíjját, illetve a szervószivattyú szíját? :D

Ha nem elég feszes akkor csúszik, ha meg túl feszes, akkor meg a csapágyat fekteti meg.. :)

Ha tudtok segítsetek plííízzz! :D

Én is érzésre húzom meg, de érdekes, hogy mindig teljesen meg kell feszíteni, hogy azt a 2 cm-t be lehessen nyomni-elvileg annyit szabadna benyomni a szíjon, de nem szabad szorosabbra húzni, mert akkor meg csapágyas lesz a generátor. Nekem 10x913-as kell.

Elküldve
A generátorszíjat érzésre szoktam feszíteni, szervóm meg nincs. Ha aggódsz a csapágyért, akkor hagyd kicsit lazábbra, aztán ha csúszik, akkor utánna állítasz.

Én is érzésre húzom meg, de érdekes, hogy mindig teljesen meg kell feszíteni, hogy azt a 2 cm-t be lehessen nyomni-elvileg annyit szabadna benyomni a szíjon, de nem szabad szorosabbra húzni, mert akkor meg csapágyas lesz a generátor. Nekem 10x913-as kell.

Nah a generátorszíj jó lett, de a szervószivattyúén kellett még feszíteni kicsit, mert mikor ütközésig ki volt tekerve, akkor visított, mint állat :) 2x állítottam rajta egy cseppet, és megszűnt. :)

Elküldve

Már megint meggyűlik a bajom az Astrával... ma teljesen normálisan ment kb. 250 kilométert, majd egyszer csak mintha elment volna belőle az erő, ha éppenhogy rálépek a gázra, akkor nagyjából megy, ha jobban rálépek, rángatni kezd és szenved, mintha nem kapna benzint... mitől lehet ez?

Most ment el kb. minden pluszban felhasználható pénz a kocsira, mondván, így talán egy ideig nem lesz baja... most pont ez hiányzott...

Elküldve
Már megint meggyűlik a bajom az Astrával... ma teljesen normálisan ment kb. 250 kilométert, majd egyszer csak mintha elment volna belőle az erő, ha éppenhogy rálépek a gázra, akkor nagyjából megy, ha jobban rálépek, rángatni kezd és szenved, mintha nem kapna benzint... mitől lehet ez?

Most ment el kb. minden pluszban felhasználható pénz a kocsira, mondván, így talán egy ideig nem lesz baja... most pont ez hiányzott...

Ha üresben pörgeted akkor is, vagy csak terhelés alatt? Üanyagszűrő csere volt mostanában?

Elküldve
Már megint meggyűlik a bajom az Astrával... ma teljesen normálisan ment kb. 250 kilométert, majd egyszer csak mintha elment volna belőle az erő, ha éppenhogy rálépek a gázra, akkor nagyjából megy, ha jobban rálépek, rángatni kezd és szenved, mintha nem kapna benzint... mitől lehet ez?

Most ment el kb. minden pluszban felhasználható pénz a kocsira, mondván, így talán egy ideig nem lesz baja... most pont ez hiányzott...

Esetleg "összedőlt" a katalizátor.. :) De persze több oka is lehet.

Elküldve

Csak terhelés alatt van, amúgy pörög rendesen. Üzemanyagszűrő januárban volt cserélve.

A katalizátor az fincsi. Mennyibe kerül vajon, 80-120000? Ha az a baj, akkor távolítsák el, oszt jóvan...

Elküldve
Már megint meggyűlik a bajom az Astrával... ma teljesen normálisan ment kb. 250 kilométert, majd egyszer csak mintha elment volna belőle az erő, ha éppenhogy rálépek a gázra, akkor nagyjából megy, ha jobban rálépek, rángatni kezd és szenved, mintha nem kapna benzint... mitől lehet ez?

Most ment el kb. minden pluszban felhasználható pénz a kocsira, mondván, így talán egy ideig nem lesz baja... most pont ez hiányzott...

Le van zárva az AGR szelep? Ha nincs, itt az ideje.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.