Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Helló!

Van egy svájcból behozott GSi-m, és a ma bontottam a műszeregységet, hogy átpakolom az enyémbe, de olyan problémába ütköztem, hogy a svájcin K-s szám van (K=16111), az enyémen W-s (W=1111)!?

Eddig csak W-st láttam, és a gyik-nél is megnéztem ott is csak arról van szó!

Ha van valakinek valami infója róla irja meg légyszives!

üdv, bandi

És amúgy működik?

Elküldve
Gondolom a kuplungal lehet valami. Máskor nem venni észre, ha álló motornál nyomkodod?

Én is kuplungra gondolok. Tegnap lehúzott abalknál figyeltem, lassú kuplungfelengedésnél, óvatos hajtásnál, pl 3-ból 4be kapcsolásnál is hallom ezt a hangot. A tárcsa kopottsága okozhat ilyet? Középtől egy kicsit magasabban fog, de nem csúszik. A kinyomócsapágy hibája hogyan ismerhető fel?

Nem akarom a teljes kuplungszerkezetet cserélni....

köszi

Elküldve
Én is kuplungra gondolok. Tegnap lehúzott abalknál figyeltem, lassú kuplungfelengedésnél, óvatos hajtásnál, pl 3-ból 4be kapcsolásnál is hallom ezt a hangot. A tárcsa kopottsága okozhat ilyet? Középtől egy kicsit magasabban fog, de nem csúszik. A kinyomócsapágy hibája hogyan ismerhető fel?

Nem akarom a teljes kuplungszerkezetet cserélni....

köszi

A kinyomócsapágy inkább benyomott kuplungnál zajong, akkor van terhelve. vannak A szerkezetben vannak olyan rugós biszbasz lemezkék, lehet valamelyik törött vagy mittudomén. Neked nincs allul ablak? Ott be lehet lesni.

Elküldve
Köszönöm a gyors választ. mekkora a szimmering mérete?

Még1x thx:)

Szia!

A szimering méretét (ami a te autódban van) csak akkor fogod megtudni, ha már lebontottál mindent, ami takarja. Két lehetőség van: 1 ha megoldható, elhozod a boltból mind a két méretű szimeringet, majd (vigyázol, hogy ne tapizd össze olajos kézzel) visszaviszed azt, amelyik nem jó neked. 2 kiveszed a rosszat az autódból, majd a méret alapján vásárolsz újat, akár egy csapágyboltban is. Egyik autós boltban sem fogják tudni a motorkód alapján, hogy melyik kell neked.

Elküldve
Köszönöm a válaszokat.

"Másik kérdés: PL. TOLATÁSKOR jelentkezik a következő probléma, vagy ha pl 1-es ben haladok(dugó) hogy gáz kuplung váltogatásakor kattanásszerű fémes hangot lehet hallani, főleg amikor összenegedem fölengedem a kuplungot. Mi lehet ennek az oka?"

Erre a kérdésre valaki?

Szia!

Amennyiben minden terhelésváltásnál (lassítás motorfékkel, fékezés, elindulás álló helyből, kátyú) akkor valamelyik futómű szilent (stabrúd szilent a stabrúd lengőkar között, lengőkar szilent) kopoghat. A magasan fogó kuplung a kopott tárcsa, vagy a nyúlott bowden jele is lehet. A kuplungszerkezet hibája általában csak kiszerelt állapotában derül ki. Amennyiben szerkezetet kell cserélni, akkor tanácsos a kinyomócsapágyat is cserélni, mert az új, erősebb szerkezet jobban megterheli a használt csapágyat. Kizárólag a csapágy cseréje ugyanannyi munkával jár, mint a teljes kuplung cseréje.

Elküldve
Szia!

Amennyiben minden terhelésváltásnál (lassítás motorfékkel, fékezés, elindulás álló helyből, kátyú) akkor valamelyik futómű szilent (stabrúd szilent a stabrúd lengőkar között, lengőkar szilent) kopoghat. A magasan fogó kuplung a kopott tárcsa, vagy a nyúlott bowden jele is lehet. A kuplungszerkezet hibája általában csak kiszerelt állapotában derül ki. Amennyiben szerkezetet kell cserélni, akkor tanácsos a kinyomócsapágyat is cserélni, mert az új, erősebb szerkezet jobban megterheli a használt csapágyat. Kizárólag a csapágy cseréje ugyanannyi munkával jár, mint a teljes kuplung cseréje.

Sziasztok!

Nekem is van kopogásos problémám :) .Ki van cserélve a toronycsapágy,tartó gömbfej,stabrúd szilent,lengőkar szilent és mégis hallok kopogást kátyús úton.Mi lehet a gond?

Válaszaitokat előre is köszönöm.

Üdv.: slotti

Elküldve
Sziasztok!

Nekem is van kopogásos problémám :) .Ki van cserélve a toronycsapágy,tartó gömbfej,stabrúd szilent,lengőkar szilent és mégis hallok kopogást kátyús úton.Mi lehet a gond?

Válaszaitokat előre is köszönöm.

Üdv.: slotti

Kipuf. rögzítést megnézted? :)

Elküldve
Néztem,de nem.Én is erre gondoltam de meg vannak húzva a csavarok. :)

Nem a csavarokra a leömlő után, hanem a gumitartó bakokra gondolt Dawid mondjuk a középdobnál. :)

Elküldve
Szia!

Amennyiben minden terhelésváltásnál (lassítás motorfékkel, fékezés, elindulás álló helyből, kátyú) akkor valamelyik futómű szilent (stabrúd szilent a stabrúd lengőkar között, lengőkar szilent) kopoghat. A magasan fogó kuplung a kopott tárcsa, vagy a nyúlott bowden jele is lehet. A kuplungszerkezet hibája általában csak kiszerelt állapotában derül ki. Amennyiben szerkezetet kell cserélni, akkor tanácsos a kinyomócsapágyat is cserélni, mert az új, erősebb szerkezet jobban megterheli a használt csapágyat. Kizárólag a csapágy cseréje ugyanannyi munkával jár, mint a teljes kuplung cseréje.

NEM! Ha nyúlott a bowden akkor lejebb megy a pedál! A kopott tárcsánál viszont feljön ez igaz.

Amugy én erre a terhelésváltásnál kopogásra még megnézném a motortartó bakokat is. Lehet szétment már és ott kalimpál fém a fémen.

Elküldve

Sziasztok!

A fékcsövet a boltban autóra vagy méterre adjak? mármint készen hajtogatva vagy szépen nekem kell hajtogathatni?

Kényelmes tempóban mennyi idő alatt lehet ezt az egész fékcsőcsere müvelett elvégezni.

Elküldve
Nem a csavarokra a leömlő után, hanem a gumitartó bakokra gondolt Dawid mondjuk a középdobnál. :)

Hasonló volt a problémám nekem is. Gumitartó volt lecsuszva, nem is gondolnátok milyen "fémes, zörgő" hangokat adott ki. Néha azt hittem már az egész hátulja le akar szakadni. Pláne kanyarokban, 1-esben, hepe hupás uton.

Elküldve
Nem a csavarokra a leömlő után, hanem a gumitartó bakokra gondolt Dawid mondjuk a középdobnál. :)

Sziasztok!

Megoldódott!! :) Nem kipufogó gumitartó bak(de legalább azt is megnéztem),hanem kormány összekötőrúd szilent.Rázópad,szilent csere,futóművezés,öröm :D

Köszönöm,hogy próbáltatok segíteni,további szép napot.

Üdv.: slotti

Elküldve

Sziasztok,

Egy kis segitségre lenne szükségem, 92-es kombi astrám van és lenne pár dolog amit meg kellene csinálni rajta nem nagy dolgok, de nekem nem igazán van időm rá ezért olyan személyt keresek aki vállal kisebb javitásokat, ami kellene:

hátsó lengéscsillapitók cseréje, leömlőnél kellene a tömitést cserélni, ez kicsit nagyobb munka, mert a csavarok nem néznek ki a legszebben,

illetve a tipikus astra betegség nekem is előjött jobb hátsó sárvédőiv rozsdásodik ezeket kellene kijavitani.

Természetesen megbizható személy kellene és olyan aki olcsón dolgozik, tudtok esetleg ilyet Pesten?

Köszi a segitséget!

Elküldve
Sziasztok!

A fékcsövet a boltban autóra vagy méterre adjak? mármint készen hajtogatva vagy szépen nekem kell hajtogathatni?

Kényelmes tempóban mennyi idő alatt lehet ezt az egész fékcsőcsere müvelett elvégezni.

Szerintem mindkettő. Ahogy akarod. Gumit vagy fémet szeretnél?

Elküldve
Sziasztok,

Egy kis segitségre lenne szükségem, 92-es kombi astrám van és lenne pár dolog amit meg kellene csinálni rajta nem nagy dolgok, de nekem nem igazán van időm rá ezért olyan személyt keresek aki vállal kisebb javitásokat, ami kellene:

hátsó lengéscsillapitók cseréje, leömlőnél kellene a tömitést cserélni, ez kicsit nagyobb munka, mert a csavarok nem néznek ki a legszebben,

illetve a tipikus astra betegség nekem is előjött jobb hátsó sárvédőiv rozsdásodik ezeket kellene kijavitani.

Természetesen megbizható személy kellene és olyan aki olcsón dolgozik, tudtok esetleg ilyet Pesten?

Köszi a segitséget!

Kesesd meg privát üzenettel wessz cartársat.

Elküldve

Jóreggelt! :)

Érdekes dologgal szembesültem tegnap: vettem egy thermokapcsolót (2 fokozatú) a hűtőventillátorhoz, mert a régi már bizonytalanul kapcsolt, s ha igen, akkor is csak a magasabb fokozaton.

Szóval, megvettem, otthon víz le, hűtő ki, hűtőmosás, új gomba beteker, hűtő visszatesz, feltölt... Elindítottam a motort, szépen melegedett, s bekapcsolt a venti a magasabb fordulaton már az első vonalnál :) Gondoltam; legalább hamarabb lehűl... Aztán vártam, 5 perc múlva még mindig megy... leállítom a motort, 10 perc múlva még mindig megy.. gyújtás le, majd vissza, hőfokmutató már a kékben, még mindig...

Aztán megkocogtattam egy villáskulccsal, s leállt. Ha megint, akkor elindult.

Gondolom, gyári hibás lehet, vagy ilyesmi. Vagy lehet, hogy nem mindegy, milyen pozícióban áll? Bár ezt kétlem..

Reggel jéghidegen nem ment, de munkába jövet ugyanúgy bekapcsolt, s ment egész úton. Előrelátólag Opelos bolt előtt parkoltam, munka után megyek reklamálni :D Nem élem bele magam nagyon, de talán még ki is cserélik..

Valakinek ilyen jellegű tapasztalat esetleg?

U.i.: amikor megy a ventillátor, s a motor is, akkor valami furán zörög. Ha csak a ventillátor, akkor nem. Ha csak a motor, akkor sem.. Ez mi lehet? Olyasmi hangja van, mintha a lapát darálna valamit, de nem. S nem folytonos; kb. 2 mp. zörgés, aztán egy szünet...

Elküldve
Jóreggelt! :)

Érdekes dologgal szembesültem tegnap: vettem egy thermokapcsolót (2 fokozatú) a hűtőventillátorhoz, mert a régi már bizonytalanul kapcsolt, s ha igen, akkor is csak a magasabb fokozaton.

Szóval, megvettem, otthon víz le, hűtő ki, hűtőmosás, új gomba beteker, hűtő visszatesz, feltölt... Elindítottam a motort, szépen melegedett, s bekapcsolt a venti a magasabb fordulaton már az első vonalnál :) Gondoltam; legalább hamarabb lehűl... Aztán vártam, 5 perc múlva még mindig megy... leállítom a motort, 10 perc múlva még mindig megy.. gyújtás le, majd vissza, hőfokmutató már a kékben, még mindig...

Aztán megkocogtattam egy villáskulccsal, s leállt. Ha megint, akkor elindult.

Gondolom, gyári hibás lehet, vagy ilyesmi. Vagy lehet, hogy nem mindegy, milyen pozícióban áll? Bár ezt kétlem..

Reggel jéghidegen nem ment, de munkába jövet ugyanúgy bekapcsolt, s ment egész úton. Előrelátólag Opelos bolt előtt parkoltam, munka után megyek reklamálni :D Nem élem bele magam nagyon, de talán még ki is cserélik..

Valakinek ilyen jellegű tapasztalat esetleg?

U.i.: amikor megy a ventillátor, s a motor is, akkor valami furán zörög. Ha csak a ventillátor, akkor nem. Ha csak a motor, akkor sem.. Ez mi lehet? Olyasmi hangja van, mintha a lapát darálna valamit, de nem. S nem folytonos; kb. 2 mp. zörgés, aztán egy szünet...

Véletlenül nem QH gyártmányút vettél? Mert azt nem javaslom.

Elküldve
Nicsak ki beszél? :) :D Gyere ki hétvégén szétkapjuk, aztán max. itt alszol. :D

Jaja, kinyílt a kis szám megint :D

Amúgy már tárgytalan, köszi, megoldottam... Bementem délután, előadtam a helyzetet, szó nélkül adtak másikat. Ott helyben kicseréltem a parkolóban, visszaadtam a rosszat. Le a kalappal előttük...

Ez most tökéletesen működik, 90 fölött kapcsolt szépen a lassabb fokozat, aztán ki, ahogy kell. A másikat nem tudom, addig nem tudott felmelegedni :)

Elküldve
Jaja, kinyílt a kis szám megint :)

Amúgy már tárgytalan, köszi, megoldottam... Bementem délután, előadtam a helyzetet, szó nélkül adtak másikat. Ott helyben kicseréltem a parkolóban, visszaadtam a rosszat. Le a kalappal előttük...

Ez most tökéletesen működik, 90 fölött kapcsolt szépen a lassabb fokozat, aztán ki, ahogy kell. A másikat nem tudom, addig nem tudott felmelegedni :)

Melyik bolt volt?

Elküldve
Szerintem mindkettő. Ahogy akarod. Gumit vagy fémet szeretnél?

Fémet akartam volna, de lefujva. túl sok vele a macera.... meg a muszakiig ugyis kibirja:)

Elküldve
Fémet akartam volna, de lefujva. túl sok vele a macera.... meg a muszakiig ugyis kibirja:)

Most miért, hova kell? Hátul szakítottam bele a régi munkahegerekbe a fékcsöveket, olyan 1000forint körüli áron volt az Unixban márkafüggetlen csak a hosszát kellett mondani. Igaz olyan lett mint az ökörhúggyozás, de az olaj talán eltalál benne. :) A gyári acél 8-10 ezer lett volna. :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.