Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Egy C1.4NZ motornál létezik,h az általában 2 km-es rövidtávok miatt a generátor nem bírja rendesen feltölteni az akkumulátort? Pár hete a központizárat szerelgettem rajta, amit sokszor ki-be zártam közben rádiót hallgattam és olyan 2 óra múlva elkezdett kattogni a központizár, a rádió kijelzője elhalványult és le is merült az aksi! :lol: Ma viszem egyébként, hogy töltést méressek. Meg arra is gondoltam,h tönkre készül menni az aksi.

Olyat nem vettél észre hogy ha beindítod, és kapcsolsz egy tompítottat akkor csak pislákol, és az első gázadáskor kezd el csak rendesen világítani?

Link to comment
Megosztás:

Olyat nem vettél észre hogy ha beindítod, és kapcsolsz egy tompítottat akkor csak pislákol, és az első gázadáskor kezd el csak rendesen világítani?

Nem. De olyat csinál, ha mondjuk ráadom a hátsóablak fűtést, akkor abban a pillanatban kicsit, olyan mintha le akarna fulladni a motor, meg kicsit mormogosabb lesz. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem. De olyat csinál, ha mondjuk ráadom a hátsóablak fűtést, akkor abban a pillanatban kicsit, olyan mintha le akarna fulladni a motor, meg kicsit mormogosabb lesz. :lol:

Ez sajna ezeknél a motoroknál természetes. Az enyém is ezt csinálja. A generátor simán megizzasztja a motort.

Link to comment
Megosztás:

Szasztok!

Astra vásárlás előtt állok, egy 1.6os 8 szelepes a kiszemelt, '98 tól. Nézegetve az eladó kocsikat feltűnt, hogy nem mindegyik műszerfalban van fordulatszám mérő, ha esetleg olyan lenne a kiszemeltem amiben nincs, akkor azt lehet pótolni? És ez motortípus függő, vagy mindegyikbe lehet rakni fordulatszám mérőt utólag?

Link to comment
Megosztás:

Szasztok!

Astra vásárlás előtt állok, egy 1.6os 8 szelepes a kiszemelt, '98 tól. Nézegetve az eladó kocsikat feltűnt, hogy nem mindegyik műszerfalban van fordulatszám mérő, ha esetleg olyan lenne a kiszemeltem amiben nincs, akkor azt lehet pótolni? És ez motortípus függő, vagy mindegyikbe lehet rakni fordulatszám mérőt utólag?

Helló.

Persze be lehet utólag is, napi rendszerességgel kérdezik ezt meg más cartársak is ugyhogy nem kell sokat keresgélned. GYIK-ban mindent megtalálsz.

Link to comment
Megosztás:

Egy C1.4NZ motornál létezik,h az általában 2 km-es rövidtávok miatt a generátor nem bírja rendesen feltölteni az akkumulátort? Pár hete a központizárat szerelgettem rajta, amit sokszor ki-be zártam közben rádiót hallgattam és olyan 2 óra múlva elkezdett kattogni a központizár, a rádió kijelzője elhalványult és le is merült az aksi! :lol: Ma viszem egyébként, hogy töltést méressek. Meg arra is gondoltam,h tönkre készül menni az aksi.

Szerintem ha jó az akku, úgyértve nem haldoklik, akkor pár kilóméteren is rendesen tölti a generátor. Nekem nem is olyan régen égve maradt a belső világítás, hideg is volt reggel éppen hogy-csak beindult, alig forgatta át a motort. Mentem vele a postáig, utánna már indult simán.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ha jó az akku, úgyértve nem haldoklik, akkor pár kilóméteren is rendesen tölti a generátor. Nekem nem is olyan régen égve maradt a belső világítás, hideg is volt reggel éppen hogy-csak beindult, alig forgatta át a motort. Mentem vele a postáig, utánna már indult simán.

Na, elvittem szerelőhöz, töltés jó! Az akkumulátor nem 100%-os már, de arra is azt mondta, hogy nem vészes. Így végülis akkor megnyugodtam. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na, elvittem szerelőhöz, töltés jó! Az akkumulátor nem 100%-os már, de arra is azt mondta, hogy nem vészes. Így végülis akkor megnyugodtam. :lol:

Megvolt már a kocsi, a jogsi még nem, egész nap benne ütünk az asszonnyal mint a gyerekek, első autó. ;) 2 nap alatt lerádióztuk az akkut. Amikor arrébb akartam járni fűnyíráskor azt mondta, hogy nyekk-nyekk. 1óra töltés után már indult.

Apropó, meg tudja valaki nekem mondani, hogy a kormányműnél melyek azok az alkatrészek amik általában cserére szorulnak? Számolgatom a műszaki anyagi vonzatát, nagyjából mire számitsak. Holtjáték is van, meg kopog a kormány szar úton. Hmmm? :)

Link to comment
Megosztás:

Megvolt már a kocsi, a jogsi még nem, egész nap benne ütünk az asszonnyal mint a gyerekek, első autó. ;) 2 nap alatt lerádióztuk az akkut. Amikor arrébb akartam járni fűnyíráskor azt mondta, hogy nyekk-nyekk. 1óra töltés után már indult.

Apropó, meg tudja valaki nekem mondani, hogy a kormányműnél melyek azok az alkatrészek amik általában cserére szorulnak? Számolgatom a műszaki anyagi vonzatát, nagyjából mire számitsak. Holtjáték is van, meg kopog a kormány szar úton. Hmmm? :lol:

Nézesd meg a Karcsival, úgy jársz legjobban. :P

Ő úgyis nyugdíjas, ráér. :P ;) Ja, és ért is hozzá. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

SRácok ha berakom az autót hátra menetbe nem kapcsolnak fel a lámpák. Az a kis kapcsoló hol van ami ezt végzi? Köszi előre is.

Benne a váltóban. Először érdemes megnézni a csatlakozóját ami a váltón van rajta kívülről. Az hajlamos lecsúszni, oxidálódni.

Illetve meg lehet próbálni összezárni a lábait hogy akkor világít -e a tolatólámpa. Ha úgy sem világol, akkor valószínűleg nem a kapcsoló, hanem attól hátrafelé nem jó valami. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

SRácok ha berakom az autót hátra menetbe nem kapcsolnak fel a lámpák. Az a kis kapcsoló hol van ami ezt végzi? Köszi előre is.

A sebváltón, kb a kuplungbowdennel egyvonalban, az alatt. Első körben nézd meg az izzókat, illetve ha lehuzod a kapcsolóról a zsinórt és összezárod a két érintkezőjét, akkor világítanak e az izzók. Ha igen, akkor kapcsoló csere, ha nem akkor lehet szépen nyomozni biztosíték zsinórszakadás, esetleges kontakthiba az izzók környékén.

Link to comment
Megosztás:

hy!

C14NZ pillangó szelepházzal takarítással kapcsolatban:

-beszaladtam ma egy kis szervizbe,h pucolják már ki.azt mondták,h diagnosztika szüksége hozzá(ami nekik nincs),mert a szelepet majd ugy kell visszaállítani meg ecetera........

én még erről nem olvastam.ez igaz?

-Esetleg nincs köztetek egy vállalkozó szellem aki megoldja nekem(természetesen nem ingyen)???????

Link to comment
Megosztás:

hy!

C14NZ pillangó szelepházzal takarítással kapcsolatban:

-beszaladtam ma egy kis szervizbe,h pucolják már ki.azt mondták,h diagnosztika szüksége hozzá(ami nekik nincs),mert a szelepet majd ugy kell visszaállítani meg ecetera........

én még erről nem olvastam.ez igaz?

-Esetleg nincs köztetek egy vállalkozó szellem aki megoldja nekem(természetesen nem ingyen)???????

Merrefelé lax?

Link to comment
Megosztás:

hy!

C14NZ pillangó szelepházzal takarítással kapcsolatban:

-beszaladtam ma egy kis szervizbe,h pucolják már ki.azt mondták,h diagnosztika szüksége hozzá(ami nekik nincs),mert a szelepet majd ugy kell visszaállítani meg ecetera........

én még erről nem olvastam.ez igaz?

Tényleg vannak olyan autók ahol az alapjárati motor a pillangószelepet mozgatja és ott lehet kell ilyen alapbeállítás, de az astrában ez nem így van megoldva hanem egy megkerülőág és benne kis léptetőmotoros szelep. Ez a aszelep önmagát beállítja (megkeresi a véghelyzetét) és semmi diagnosztika nem kell. Szóval nem értenek az astrához. Kerüld azt a szervízt!

Link to comment
Megosztás:

Tényleg vannak olyan autók ahol az alapjárati motor a pillangószelepet mozgatja és ott lehet kell ilyen alapbeállítás, de az astrában ez nem így van megoldva hanem egy megkerülőág és benne kis léptetőmotoros szelep. Ez a aszelep önmagát beállítja (megkeresi a véghelyzetét) és semmi diagnosztika nem kell. Szóval nem értenek az astrához. Kerüld azt a szervízt!

Ha ezt tudom,biztos hogy elküldöm őt a k...a anyjába.inkább hazudjon mást,de ne vezessen félre.

Egyébként köszi!!!!

Link to comment
Megosztás:

Ha ezt tudom,biztos hogy elküldöm őt a k...a anyjába.inkább hazudjon mást,de ne vezessen félre.

Egyébként köszi!!!!

Igazából ez a pillangószelep takarítás olyan legójáték, szétszed-kitakarít-összerak, nem lehet elállítani semmit, mint pölö egy porlasztónál. Arra kell vigyázni, hogy trutyi amit leoldassz ne nagyon folyjon be a szívótorokba. Vagy le kell szerelni, de akkor nem árt alá új tömítés, vagy be kell tömni rongyal a torkot, csak ki is jöjjön egészben. Érdemes kitakarítani a szelepfedélről a pillangószelep alá menő kábé 1-centi vastag gumicső becsatlakozását, mert szinte biztos, hogy el van dugulva.

Link to comment
Megosztás:

Igazából ez a pillangószelep takarítás olyan legójáték, szétszed-kitakarít-összerak, nem lehet elállítani semmit, mint pölö egy porlasztónál. Arra kell vigyázni, hogy trutyi amit leoldassz ne nagyon folyjon be a szívótorokba. Vagy le kell szerelni, de akkor nem árt alá új tömítés, vagy be kell tömni rongyal a torkot, csak ki is jöjjön egészben. Érdemes kitakarítani a szelepfedélről a pillangószelep alá menő kábé 1-centi vastag gumicső becsatlakozását, mert szinte biztos, hogy el van dugulva.

köszi a segítséget!!!

Remélem használni fog neki.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Pár hozzászólással visszább írtam a rángatás miatt és az EGR problémánál álltunk meg!

csak még azt nem tudom hogy szereljem le! Nagyon gáz helyen van. Le lehet szedni a motor kiszerelése nélkül?

http://static.fotoalbum.hu/picturezoom/201...0899_164559.JPG

az felső csavarhoz hozzá férek de az alsóhoz még allulról se!

Pls help! :lol:

Nah haly! Ígértem hogy ha sikerül leírom hogy hogy és mi lett belőle!

Tegnapi nap rászántam magam és kimentem a garázsba....Össze tákoltam elötte lévő nap a csuklós kulcsot amibe maszekoltam a t45-ös Torx bit fejet!

A leszedés nem is volt annyira nagyon gáz....lebontani nem kellett semmit csak 3-4 csatit széthuzni hogy ne akadjak bele meg talán 2 csavart ami tartotta a műanyag kábel tokot. így már odébb tudtam tolni az ottlévő dolgokat annyira hogy az alsó csavart is rendessen lássam és ki tudjam lazítani!Eddig oké! Kiszedtem!

Nem volt nagyon elkoszolódva...ki lett mérve melyik érintkező az elektromágnes + és - pólusa!... az 5 egymás mellett lévő érintkező 2 legszélsője az! tökéletesen működött..nem ragadtbe sehol! de szerintem a szelep pereme ami elzárja a gázok útját azon volt némi korom....tisztítás után szép fényes lett:D... aztán vágtam egy záró lemezt és a visszaszerelés egy nagy szopásvolt:D de végülis minden a helyére került. A derekam egy kicsit meghajlott a sok görnyedésben:D..Nah de mi lett az eredmény?

Hát igazából hatalmas változás nem történt de a váltásokat sokkal szebben veszi mint az elött de az alapjárati gurulás meg az ilyenkor törénő pici gázfröccs-re még ráncigál de nem olyan mértékben! Valószínű hogy benzinszűrőcsere, alapjárat állítás és esetleg gyujtókábel és trafócsere!...ekkor már jónak kell lennie!

Van még 1 dolog amit viszont nem értek! miért van az hogy amikor hideg a motor akkor beindúl valamien kis elekromos motor aminek olyan hangja van mint egy porszívónak és kb 5 percig megy majd elcsendesül és az alapjárat is leesik egy kicsit. A búgó hang a bal eső lámpa alól jön

Link to comment
Megosztás:

Nah haly! Ígértem hogy ha sikerül leírom hogy hogy és mi lett belőle!

Tegnapi nap rászántam magam és kimentem a garázsba....Össze tákoltam elötte lévő nap a csuklós kulcsot amibe maszekoltam a t45-ös Torx bit fejet!

A leszedés nem is volt annyira nagyon gáz....lebontani nem kellett semmit csak 3-4 csatit széthuzni hogy ne akadjak bele meg talán 2 csavart ami tartotta a műanyag kábel tokot. így már odébb tudtam tolni az ottlévő dolgokat annyira hogy az alsó csavart is rendessen lássam és ki tudjam lazítani!Eddig oké! Kiszedtem!

Nem volt nagyon elkoszolódva...ki lett mérve melyik érintkező az elektromágnes + és - pólusa!... az 5 egymás mellett lévő érintkező 2 legszélsője az! tökéletesen működött..nem ragadtbe sehol! de szerintem a szelep pereme ami elzárja a gázok útját azon volt némi korom....tisztítás után szép fényes lett:D... aztán vágtam egy záró lemezt és a visszaszerelés egy nagy szopásvolt:D de végülis minden a helyére került. A derekam egy kicsit meghajlott a sok görnyedésben:D..Nah de mi lett az eredmény?

Hát igazából hatalmas változás nem történt de a váltásokat sokkal szebben veszi mint az elött de az alapjárati gurulás meg az ilyenkor törénő pici gázfröccs-re még ráncigál de nem olyan mértékben! Valószínű hogy benzinszűrőcsere, alapjárat állítás és esetleg gyujtókábel és trafócsere!...ekkor már jónak kell lennie!

Van még 1 dolog amit viszont nem értek! miért van az hogy amikor hideg a motor akkor beindúl valamien kis elekromos motor aminek olyan hangja van mint egy porszívónak és kb 5 percig megy majd elcsendesül és az alapjárat is leesik egy kicsit. A búgó hang a bal eső lámpa alól jön

Az a secunder levegő szivattyú. Annak úgy kell működnie.

Link to comment
Megosztás:

A fékerőszabályzóm ahol belekapaszkodik a hátsó hídba (talán valami rugó félével) ott volt valami gumi gyűrű vagy mi. Az nekem eléggé szétment és mostanában nagyon nyekereg valami amikor fel-le liftezik a kocsi hátulja. Tudja valaki ennek a cikkszámát vagy hogy mi is ennek a neve?

Nem tudom érthetően fogalmaztam-e. Délután lehet csinálok róla fotót.

Link to comment
Megosztás:

A fékerőszabályzóm ahol belekapaszkodik a hátsó hídba (talán valami rugó félével) ott volt valami gumi gyűrű vagy mi. Az nekem eléggé szétment és mostanában nagyon nyekereg valami amikor fel-le liftezik a kocsi hátulja. Tudja valaki ennek a cikkszámát vagy hogy mi is ennek a neve?

Nem tudom érthetően fogalmaztam-e. Délután lehet csinálok róla fotót.

Majd jön FPepe, Ő ennek a nagy tudora. :)

Link to comment
Megosztás:

A fékerőszabályzóm ahol belekapaszkodik a hátsó hídba (talán valami rugó félével) ott volt valami gumi gyűrű vagy mi. Az nekem eléggé szétment és mostanában nagyon nyekereg valami amikor fel-le liftezik a kocsi hátulja. Tudja valaki ennek a cikkszámát vagy hogy mi is ennek a neve?

Nem tudom érthetően fogalmaztam-e. Délután lehet csinálok róla fotót.

Gondolom erről van szó: Klikk ide!

Amúgy nekem az Unixos hátsó gátlóim nyikorognak.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.