Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Pár napja észrevettem, hogy a gázpedálnak olyan reszelős hangja van, nem is hang, hanem a talpamon éreztem, mintha a bowdent reszelné valami. Szétszedtem szemre nem volt vele semmi, gondoltam csurgatok azért bele olajat, de a motortérben nem tudtam kiszabadítani a végét. Hiába húztam ki azt a kis rugós stiftet nem lehetett levenni a végét arról a kis gömbfejről. Ötletek? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Pár napja észrevettem, hogy a gázpedálnak olyan reszelős hangja van, nem is hang, hanem a talpamon éreztem, mintha a bowdent reszelné valami. Szétszedtem szemre nem volt vele semmi, gondoltam csurgatok azért bele olajat, de a motortérben nem tudtam kiszabadítani a végét. Hiába húztam ki azt a kis rugós stiftet nem lehetett levenni a végét arról a kis gömbfejről. Ötletek? :lol:

Nem fordítva tetted be? :(

Egy féltengellyel lehet orvosolni. :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

Pár napja észrevettem, hogy a gázpedálnak olyan reszelős hangja van, nem is hang, hanem a talpamon éreztem, mintha a bowdent reszelné valami. Szétszedtem szemre nem volt vele semmi, gondoltam csurgatok azért bele olajat, de a motortérben nem tudtam kiszabadítani a végét. Hiába húztam ki azt a kis rugós stiftet nem lehetett levenni a végét arról a kis gömbfejről. Ötletek? :lol:

hello nemtudom próbáltad-e WD-40 meg egy nagyobb féle csavarhuzó

Link to comment
Megosztás:

Nekem szét volt hullva a gázpedál felfogatása. Nekem nagyon fel se tünt, szemből nyomkodom, csak asszony csámpázza oldalról, és szólt hogy lötyög. A pedál.

Még előző tulajnál eltünt a műanyag persely a tengely egyik feléről:

18767-20100221-GR4PID.jpg

Úgyhogy kapott szépen új perselyeket, alátéteket, seegergyűrűket:

18768-20100221-ta7LFc.jpg

Link to comment
Megosztás:

Alapjáratit cseréltél de vajon a folytószelepházat is kitakarítottad? A folytószházban kis furatokat amik az alapjárati motorhoz mennek is és a magát a pillangószelepet is érdemes kitisztítani. Amugy ha ez sem segít vagy már megcsináltad akkor én is csak a fals levegőre gyankodnék.

Féktisztítóval vagy mivel szoktak itt többen falslevegőt keresni. Ha játó motornál a vákumcsövek, szívósor, folytószelepház környékén fújkálsz akkor ahol megemelkedik hirtelen a fordulatszám ott lehet valami falslevegő.

Persze nem tudom mi van akkor ha a gyujtókábelek áthúznak kicsit valalhol és kapnak egy kis féktisztítót.

Köszi!

A szelepház takarítást még megpróbálom!hátha.........

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 10 éves Opel Astra F-em, és a minap az aksi lemerült és töltenem kellett. Eddig semmi különös. A feltöltést követően azonban nem rögtön, de csak néhány zárást követően a központi zár furcsa tüneteket kezdett el mutatni. Riasztóval rendben bezár, és kinyit de a zárás-nyitást három ütemes kattogás, és rázkódás kíséri, mind a négy ajtózárnál, mintha valami még rángatná. Belülről csak többszöri próbálkozásra lehet lenyomni a zárbillentyűt és ilyenkor is lehet hallani és kivált érezni a zárakat. Majd beleremeg az egész kocsi. Na jó, ez azért túlzás, de azért erősen érezhető a négy zár rángatózása. Kivált a két hátsó zárnál.

Szerintetek mi lehet a gond? Elektromos (összefüggésben az aksi lemerüléssel?), vagy mechanikai? Irány a szerviz? Vagy valamit magam is tudnék tenni?

Köszi előre is a segítséget!

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 10 éves Opel Astra F-em, és a minap az aksi lemerült és töltenem kellett. Eddig semmi különös. A feltöltést követően azonban nem rögtön, de csak néhány zárást követően a központi zár furcsa tüneteket kezdett el mutatni. Riasztóval rendben bezár, és kinyit de a zárás-nyitást három ütemes kattogás, és rázkódás kíséri, mind a négy ajtózárnál, mintha valami még rángatná. Belülről csak többszöri próbálkozásra lehet lenyomni a zárbillentyűt és ilyenkor is lehet hallani és kivált érezni a zárakat. Majd beleremeg az egész kocsi. Na jó, ez azért túlzás, de azért erősen érezhető a négy zár rángatózása. Kivált a két hátsó zárnál.

Szerintetek mi lehet a gond? Elektromos (összefüggésben az aksi lemerüléssel?), vagy mechanikai? Irány a szerviz? Vagy valamit magam is tudnék tenni?

Köszi előre is a segítséget!

Üdv

Ha a kocsit indítja rendesen, akkor valszeg nem függ össze a lemerüléssel esetleg egymás után szétköthetnéd az ajtócsatlakozókat, hátha valamelyiktől megszűnik a hiba ha 5-ajtós vagy kombi, akkor még megnézheted az ajtókba menő kábeleket az átvezetésnél nincs e szakadás.

Így elsőre ezt gondolom!

De gondolom a többiek is fognak segíteni

Link to comment
Megosztás:

hát amig vártam a választ addig baszogattam aztán meglett :lol:

amúgy ezért nem mentek ab ablakemelők, a kp zár, meg a hangszoró :(

(amúgy mi sem) :D

:D :D :D

Sziasztok!

Van egy 10 éves Opel Astra F-em, és a minap az aksi lemerült és töltenem kellett. Eddig semmi különös. A feltöltést követően azonban nem rögtön, de csak néhány zárást követően a központi zár furcsa tüneteket kezdett el mutatni. Riasztóval rendben bezár, és kinyit de a zárás-nyitást három ütemes kattogás, és rázkódás kíséri, mind a négy ajtózárnál, mintha valami még rángatná. Belülről csak többszöri próbálkozásra lehet lenyomni a zárbillentyűt és ilyenkor is lehet hallani és kivált érezni a zárakat. Majd beleremeg az egész kocsi. Na jó, ez azért túlzás, de azért erősen érezhető a négy zár rángatózása. Kivált a két hátsó zárnál.

Szerintetek mi lehet a gond? Elektromos (összefüggésben az aksi lemerüléssel?), vagy mechanikai? Irány a szerviz? Vagy valamit magam is tudnék tenni?

Köszi előre is a segítséget!

Üdv

Nekem mondjuk utángyári, "ocó" központizáram van, de akkor volt hasonló amikor a közontizár motorjának kipusztult a végállás érzékelése, és nem érzékelte hogy már zárva van, így a motor tekert tovább. Viszont mivel mechanikusan már nem tudott tovább menni, ezért csak elkerregett, és rázta magát. Ha pl.: vezérlős motornál történik ugyan ez akkor lehet hogy vezérlőjelet is folyamatosan küld és így a többi zárat is "tovább akarja zárni" Nekem ez egy hipergagyi utángyártottnál volt, nemtudom hogy hogy menne nálad, ill. hogy neked milyen van :lol:

Link to comment
Megosztás:

Olyan gondom van az ülésemmel, hogy ha állítom az ülést előre-hátra, érzem, hogy a bal oldalon nem akad be rendesen, + a kart elég izomból kell meghúzni, hogy meg lehessen mozdítani. Lehet ezen vhogy javítani? Gondoltam bezsírozom, de nem tudom a sín melyik részét érdemes.

Az állításnál amikor felhúzod a kart, akkor az kar oldalán direktbe a reteszelő körmöt mozgatod, a másik oldalon viszont egy hajlított fém pálcán keresztül mozog. Ha ez a pálca (idővel, a sok mozgatástól, stb.) kicsit "kiegyenesedik" akkor nem lesz elég rövid ahhoz hogy kihúzza a reteszt a sín oldalából, és így ott nem old. 5 perc és lefényképezem. Úgy érthetőbb :lol:

Link to comment
Megosztás:

19092-20100225-l5C2fd.jpg

19091-20100225-rUQMGA.jpg

Az első képen berajzoltam azt a hajlatot aminek meg kell lennie (és jó szögben kell hajlítva lennie) ahhoz hogy eléggé kihúzza a másik oldalon lévő reteszt is amikor a tengelyt elfordítod azzal hogy a kart felhúzod. A második képen van az ülés alja ahol látszik hogy keresztben megy át az a pálca.

A Recaro matrica pedig az új ülésemről került át, nem ezek a recarok :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na most hogy megnéztem a folyadék szintjeimet, meg belenéztem az olajbetöltő sapi alá, érdekes dolog tünt fel....az olajsapi belülről kevéske fehéres trutyi kezd kiülni rajta :( Remélem nem újra hengerfejes lesz... bár a víz szintet nem néztem mostanában igy nem tudom h fogy-e...de majd meglesegetem :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na most hogy megnéztem a folyadék szintjeimet, meg belenéztem az olajbetöltő sapi alá, érdekes dolog tünt fel....az olajsapi belülről kevéske fehéres trutyi kezd kiülni rajta :( Remélem nem újra hengerfejes lesz... bár a víz szintet nem néztem mostanában igy nem tudom h fogy-e...de majd meglesegetem :lol: :lol:

Na aggódj, az a trugyi csak a sok rövidtáv eredménye! :D

Link to comment
Megosztás:

Na aggódj, az a trugyi csak a sok rövidtáv eredménye! :lol:

Ó remélem...mert igaz, az elmúlt időszakban csak város volt egy egy 20kmes távval....a múlt hétvégén mentem vele 140km-t oda vissza...aztán újra csak a város meg heti 1-2 alkalommal 40 km oda vissza....csak hát ugye egyszer már beütött a dolog...így az ember hamarabb ijed meg...

Link to comment
Megosztás:

Áhh... Ma beszívtam egy követ a szélvédőre, 19 év vezetés alatt először. Mindjárt nem is láttam a kőfelverődést, csak amikor az ablaktörlő elkezdett csíkozni egy sávban. Szerencsére nem a látótérben, hanem az anyósülés előtt. Kb. 5 mm átmérőjű kagylósodás és belőle sugarasan 4 db 5 mm hosszú kis repedések. Mit lehet ezzel kezdeni? Állítólag jól tudják javítani.

Link to comment
Megosztás:

Áhh... Ma beszívtam egy követ a szélvédőre, 19 év vezetés alatt először. Mindjárt nem is láttam a kőfelverődést, csak amikor az ablaktörlő elkezdett csíkozni egy sávban. Szerencsére nem a látótérben, hanem az anyósülés előtt. Kb. 5 mm átmérőjű kagylósodás és belőle sugarasan 4 db 5 mm hosszú kis repedések. Mit lehet ezzel kezdeni? Állítólag jól tudják javítani.

Igen jól tudják javítani csak óvatosan az áruházi parkolókban dolgozó javítósokkal. Én is egy ilyennel csináltattam de az első tél után már a nagyobb rész kicsit elvált és jol láthatóan elszineződött a ragasztóanyag. Igaz még tartja magát tehát ami a lényeg, hogy megakadályozza a tovább repedést az sikerült. A kagylósodást neked is nehezebben tudják majd feltölteni de minél előbb csináltasd meg, hogy ne repedjen tovább, és ami fontos: addig is ragaszd le vagy védd meg a kosztól mert az nagyban ront a rgaszthatóságán. Én is egy hétig jártam celluxal leragasztva mire megcsináltattam, de nagyon megdícsértek, hogy nem engedtem belemenni a szutykot.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.