Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Akad egy kis gondom.

Pár hete észrevettem egy kis vizfolyást a motor és a váltó találkozásánál. Ugy látom a hengerfej alól szivárog. Amugy semmi baja nincs, csak ez a kis vizfolyás, A kiegyenlitőből szemmel alig látható mennyiség fogyott. Ha fogyott egyáltalán. Meddig birhatja igy?

1. kép

2.kép

Repedést nem láttál sehol?

Link to comment
Megosztás:

Akad egy kis gondom.

Pár hete észrevettem egy kis vizfolyást a motor és a váltó találkozásánál. Ugy látom a hengerfej alól szivárog. Amugy semmi baja nincs, csak ez a kis vizfolyás, A kiegyenlitőből szemmel alig látható mennyiség fogyott. Ha fogyott egyáltalán. Meddig birhatja igy?

1. kép

2.kép

Ha más gond nincs, és nem hagyod elfogyni egy darabig biztos bírja. Csak figyelni kell, nem kezd-e el jobban folyni.

Link to comment
Megosztás:

Én is ebben bízom.

Te ménem Jézuskázol? :rolleyes:

Esetleg kicsit vegyél ki a hűtővítből, amikor szivárgott a hűtő sarka nekem segített. Több a hely a tágulásra, kisebb a nyomása. Én már Jézuskáztam, fa kész, ajándékok szétosztva sütimérgezés már készülődik. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Esetleg kicsit vegyél ki a hűtővítből, amikor szivárgott a hűtő sarka nekem segített. Több a hely a tágulásra, kisebb a nyomása. Én már Jézuskáztam, fa kész, ajándékok szétosztva sütimérgezés már készülődik. :blink:

Nekem itt figyel a garázsban az új hűtő,majd vasárnap kicserélem.

Nekem is a sarka folyik,de ez nem hagyja abba. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok és Kellemes ünepeket mindenkinek..

Olyan gondom lenne hogy mikor reggel inditom az autót akkor olyan mintha nemhuzna be a bendix...amikor beindul akkor is még valami 1-2 másodpercig ilyen hülye (mintha tekerne még valami) hangot ad..bendixre gyanakszom...melegen utána megy minden rendesen ezt csak akkor csinálja mikor teljesen kihül.de ha van ötletetek akkor szivesen veszem..az auto astra f x14nz..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok és Kellemes ünepeket mindenkinek..

Olyan gondom lenne hogy mikor reggel inditom az autót akkor olyan mintha nemhuzna be a bendix...amikor beindul akkor is még valami 1-2 másodpercig ilyen hülye (mintha tekerne még valami) hangot ad..bendixre gyanakszom...melegen utána megy minden rendesen ezt csak akkor csinálja mikor teljesen kihül.de ha van ötletetek akkor szivesen veszem..az auto astra f x14nz..

Le kell venni az önidítót, aknából könnyebb, de le lehet varázsolni fellülről is, és szét kell szedni megpucolni. Gondolom a zsír dermed benne azért nem húz be rendesen hidegen.

Link to comment
Megosztás:

Le kell venni az önidítót, aknából könnyebb, de le lehet varázsolni fellülről is, és szét kell szedni megpucolni. Gondolom a zsír dermed benne azért nem húz be rendesen hidegen.

nagy munka egyébként szétszedni meg kiszedni felülről...gondolom nem olyan bonyolult azért...és zsirozzam ujra vagy csak szedjem ki belőle a sok kotut :rolleyes:?

Link to comment
Megosztás:

nagy munka egyébként szétszedni meg kiszedni felülről...gondolom nem olyan bonyolult azért...és zsirozzam ujra vagy csak szedjem ki belőle a sok kotut :rolleyes:?

Vagy még esetleg előfordulhat a is hogy a fogaskoszorú van egy kicsit kisorjásodva és azért marad bent egy pillanatra még a bendix. Annak meg egy jófajta reszelő és sok kitartás az orvossága. Önindító leszed, és szépen egyesével megreszelgeted a fogak közét.

Link to comment
Megosztás:

nagy munka egyébként szétszedni meg kiszedni felülről...gondolom nem olyan bonyolult azért...és zsirozzam ujra vagy csak szedjem ki belőle a sok kotut :rolleyes:?

A felső csavart könnyű kitekerni, meg a kábeleket leszedni, csak az alsó csavart nem is látni fellülről. Én egy borotválkozó tükör segítségével tekertem ki az alsót. A szétszedéséhez meg torx-kulcsok kellenek. Be kell fogni satuba, mert ugráll nagyon, és adni neki 12Voltot, aztán meglátod, hogy a forgással van-e gond, vagy a kintmaradással.

Vagy még esetleg előfordulhat a is hogy a fogaskoszoró van egy kicsit kisorjásodva és azért marad bent egy pillanatra még a bendix. Annak meg egy jófajta reszelő és sok kitartás az orvossága. Önindító leszed, és szépen egyesével megreszelgeted a fogak közét.

Hát ja, ha leszedi úgyis meglátja milyenek a fogak.

A sárga karika az.:

262378.jpg

Link to comment
Megosztás:

Vagy még esetleg előfordulhat a is hogy a fogaskoszorú van egy kicsit kisorjásodva és azért marad bent egy pillanatra még a bendix. Annak meg egy jófajta reszelő és sok kitartás az orvossága. Önindító leszed, és szépen egyesével megreszelgeted a fogak közét.

Vagy a tengely perselyei vannak megkopva és indítás közben "keresztbeáll" és megszorul.

Szétszedés,takarítás,hőálló zsírral összerakni.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap egy délutánt állt az autó kint aztán este beállnék a garázsba és mikor elindítom rendesen visított. Na nem az ékszíj de arról a környékről. Fülelgettem: nem a generátor felől jön inkább elölről a szervó szivattyú felől de ugye ott van közvetlen mögötte a feszítőgörgő is. Lehet ennek a csapágya halt be? Arra már gondolni sem merek, hogy ott vannak csak egy műa burkolat alatt a vezérműszíj terelőgörgői is.

Leveszem az ékszíjat azaz a hosszbordás szíjat és ráindítok majd úgy is és akkor kiderül, hogy melyik szíj is hajtja a sivító alkatrészt. Nagyon nem hiányzott ez most karácsonykor :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Tegnap sikerült véletlen leszednem a visszapillantó tükrömet, mivel szokás azt vissza tenni, vagy van ehez vmi speckó ragasztó?

Mert azt hallottam már h pill. ragasztóval nem szabad mert megfehéredik az üveg v mi.

Van direkt visszapillantó tükör ragasztó, autósboltban, vagy a neten rendelhetsz. Pölö.:klikk!

Link to comment
Megosztás:

Pl. hogy ilyen hidegekben egyből felpörög a motor és talán nincs meg a megfelelő kenése. Tudom, a régi Wartyogóm is ilyen volt, de mégis. Akkor nem aggódok, köszi :rolleyes:

Szervusz!

Az autó viselkedése teljesen normális. Ha ennyire félted az autódat a hidegindításkor, akkor javaslom a Metabond alkalmazását, amely pontosan a hidegindítás során jelentkező, elégtelen olajkenés idején biztosít védelmet a motor számára. A fórumban, ha rákeresel, akkor láthatod, hogy több Opelos kolléga is használja.

Az én autómban kb. 80.000 km-el ezelőtt kezdtem használni. Azóta minden olajcserénél megkapja, valamint tankoláskor az üzemanyagba is rakom. Az autó csöndesebben üzemel, kevesebbet fogyaszt, valamint érezhetően dinamikusabb lett.

Amennyiben kíváncsi vagy a termékre szívesen bemutatom neked. Én is Dunaújvárosban dolgozom, tehát napi szinten megfordulok ott. A metbondmiki@mailbox.hu e-mail címen tudod felvenni velem a kapcsolatot.

Addig is minden jót kívánok.

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kis problémám! Azt vettem észre, hogy a sebbességmérő óra csal lfelfelé kb. 10 km/h-t.

Tehát amikor azt irja, h 50 megyek, akkor valójában csak 40-nel.

Be lehet ezt állitatni, vagy egy uj muszert kell venni?

Mindegyik ilyen gyárilag, balesetmegelőzési okokból, ha jól tudom. Meg kell szokni.

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kis problémám! Azt vettem észre, hogy a sebbességmérő óra csal lfelfelé kb. 10 km/h-t.

Tehát amikor azt irja, h 50 megyek, akkor valójában csak 40-nel.

Be lehet ezt állitatni, vagy egy uj muszert kell venni?

Nmerég pályán mentem egy új c4-es mellett neki is 125-öt mutatott (nagy digit műszerre átláttam), nekem is. Innentől kezdve szerintem nem mondhatom hogy sokat csal az órám a többi autóhoz képest. Azt hittem az újabb műszerek kevesebbet mutatnak pluszban, de ezek szerint nem.

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kis problémám! Azt vettem észre, hogy a sebbességmérő óra csal lfelfelé kb. 10 km/h-t.

Tehát amikor azt irja, h 50 megyek, akkor valójában csak 40-nel.

Be lehet ezt állitatni, vagy egy uj muszert kell venni?

A vonatkozó érvényes jogszabályok csak azt mondják ki, hogy a sebességmérő műszer a jármű tényleges sebességénél kisebb értéket nem mutathat (20km/h felett)!

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kis problémám! Azt vettem észre, hogy a sebbességmérő óra csal lfelfelé kb. 10 km/h-t.

Tehát amikor azt irja, h 50 megyek, akkor valójában csak 40-nel.

Be lehet ezt állitatni, vagy egy uj muszert kell venni?

Kiszeded a műszert, visszarakod plexi nélkül leveszed a mutatót, visszarakod lazán, próbakör GPS-el, megállsz, korrigálsz, megint próbakör. Ha már jó, hazamész kiveszed, visszarakod a plexit, berakod és örülsz. Vagy még egyszerűbb, ha megszokod, és belekalkulálod a csalást. Én pölö mehetek 100-al ott ahol 90-el lehet, nem meszelnek le.

Link to comment
Megosztás:

Akkor az még nagyobb szívás mivel ahol bemegy a visszafolyó benzin, ott van az edénykében egy kis dupla fal ami azt a célt szolgálja hogy a vissza áramló üzemanyag ne vízesés szerűen térjen vissza a kis edénykébe, hanem körkörös örvény szerűen. És ott a két kis műanyag falacska között kb. 1 cm van! :rolleyes:

Most mondanám, hogy a pumpa felöli nyíláson keresztül fúrj lyukakat annak a kis doboznak az oldalába, csak ugye ez végleges pelepiszkállás, ha mégse, nem tudod visszacsinálni. Először valahogyan körbe kéne kémlelni a dobozt, mi újság a gyári áteresztő nyílásokkal, na meg ugye a visszafolyó ág nincs-e lecsuszva.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.