Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Képzeljétek hogy jártam. A múlt heti fagyálló csere után ma az egyik kúton befokoltattam a hűtőfolyadékot. Belekukkant a kutas a műszerbe, azt mondja -9 fok. Micsoda?? Megnéztem, hát tényleg annyit mutatott. Lehet el van állítva a műszer? Át egy másik kúthoz. Ott is annyi. Vissza a boltba ahol vettem a fagyállót, egy ismerősöm dolgozik ott. Mintavétel, hát tényleg annyi. Kérdésükre elmondtam, hogy leengedtem a régi -19 fokos fagyállót, levettem és kitakarítottam a hűtőt és a tágulási tartályt. Visszaszerelés után feltöltöttem a náluk vásárolt tömény fagyállóval 1:1 arányban desztillált víz hozzákeverésével és azóta mentem vagy 500 km-et. Ha 2-3 liter régi fagyálló is maradt a rendszerben, akkor se hígulhatott fel ennyire. Felbontottak egy ugyanolyan fagyállót (töményen -79, 1:1 arányban -37 fok), egy kis edénybe összekeverték legalább kétszer annyi vízzel és a műszer -27 fokot mutatott. Aztán odaadták a felbontott flakont, hogy akkor még most cseréljem le, mert már -7 fok volt. Irány a garázs, gumicső le a hűtőről, leenged, gumicső vissza. Másfél liter tömény fagyálló bele és még 3-4 deci desztillált vizet tudtam elsőre ráönteni. Aztán egy kis motormelegítés és irány vissza a benzinkútra. Azért próbaképp vittem mintát a leengedett fagyállóból is. Amire megérkeztem a kúthoz, a tágulási tartály aljáig lement a szint, így nem tudott mintát venni. Utántöltöttem kb. 4 deci deszt. vízzel, így már megint nem volt értelme mintát venni. De a leengedett fagyállót bemérettem, ami -21 fokos volt, mégsem -9. Szerintem valahogy nem keveredik megfelelőképp a rendszerben a fagyálló a vízzel. 500 km után a motorból leengedett fagyálló -21, ami a tartályban -9 fokot mutatott? Hát ezentúl csak előre kevert fagyállót veszek.

Ez nem magyarázat ekkora eltérésre ugyan annál a mintánál, de egyes mérők csalnak a hőmérséklet függvényében, pedig nem lenne szabad!

Nem tudom melyik típusú mérőt használták, de nem mindegyik kompenzálja a hőmérsékletet. Először a benzinkútnál üzemmeleg motornál mérték, végül pedig a korábban leengedett, már hideg mintát mérték. Van olyan mérő, amely nem "csal" a minta hőmérsékletének függvényében.

Szerk. A kiegyenlítő tartályos mintavétel pedig sajnos csak tájékoztató jellegű. Előfordulhat nem megfelelő keveredés. Valóban jobb betöltés előtt összekeverni.

Link to comment
Megosztás:

Nah de akkor amikor a motorból leengedettet bemérette akkor miért volt -21-es? :rolleyes: Érdekes dolog az biztos :blink:

Na várjál akkor valami nekem nem tiszta. Azt írta, hogy a régi volt -19, ezt lengedte rakott bele felesben -79-eset ebből elméletileg ahogy írta -39-nek kellett volna lennie, de csak -9 volt. Amikor a végén a motorból a -21-eset engedte le, akkor már fel volt"javítva" másfél liter fagyállóval amit a bontott/elenőrzőtt flakonból rakott bele, amit nézegettek a boltban. Szzerintem akkor amit először vett az volt szar.

Link to comment
Megosztás:

Hát szerintem el kell, hogy keveredjen. Met ha mondjuk a fagyálló sűrübb akkor lemegy, a vízpumpa felkeveri. Ha hígabb, akkor még oké, hogy fentmarad, de akkor meg abból szipákolt volna a kutas, és nem -9-fokot mér. Nincs meg a flakon amiből belekerült a kocsiba? Lehet csak azokban volt gyenge.

A flakon még megvan, de por száraz. Mindkét flakon fagyálló állagra elég sűrű volt, olyan szörpszerű. Csakhát az ember kicseréli a fagyállót, a végén még desztillált vízzel feltölti, ami nem keveredik és reggelre szétnyomja a fagy a műanyag tartályt. Még szerencse, hogy garázsban van.

Link to comment
Megosztás:

Na várjál akkor valami nekem nem tiszta. Azt írta, hogy a régi volt -19, ezt lengedte rakott bele felesben -79-eset ebből elméletileg ahogy írta -39-nek kellett volna lennie, de csak -9 volt. Amikor a végén a motorból a -21-eset engedte le, akkor már fel volt"javítva" másfél liter fagyállóval amit a bontott/elenőrzőtt flakonból rakott bele, amit nézegettek a boltban. Szzerintem akkor amit először vett az volt szar.

Valószínű hogy a végén még öntött hozzá deszt vizet, ahogy most másodszor is. És az nem keveredett bele rendesen a motorba. Nincs itt semmi X akta.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Ezekben a hidegekben mikor elindul a gép, felpörög a motor 2ezres fordulatra, aztán egyből visszamegy 1100-ra és ottmarad. Nem gond neki ez? Nyáron lett alapjárati motor cserélve és akkor volt a fojtószelepház is kitakarítva. Ugye ma is -6 fok volt, de holnap is hidegebb lesz, meg még ki tudja, mikor milyen időnk lesz. Nálatok is produkál ilyet?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Ezekben a hidegekben mikor elindul a gép, felpörög a motor 2ezres fordulatra, aztán egyből visszamegy 1100-ra és ottmarad. Nem gond neki ez? Nyáron lett alapjárati motor cserélve és akkor volt a fojtószelepház is kitakarítva. Ugye ma is -6 fok volt, de holnap is hidegebb lesz, meg még ki tudja, mikor milyen időnk lesz. Nálatok is produkál ilyet?

Miért lenne neki gond?

Link to comment
Megosztás:

Valószínű hogy a végén még öntött hozzá deszt vizet, ahogy most másodszor is. És az nem keveredett bele rendesen a motorba. Nincs itt semmi X akta.

Igen, a végén mindkét alkalommal öntöttem deszt vizet. Gondoltam azért egy hét autókázás után összekeveredik. Nem is vittem a fagyállócsere után azonnal fokoltatni, mivel már szemre, azaz színre is hígabb volt a tartályban. De hogy egy hét használat után is ilyen különbségek mutatkozzanak? Az előre keveréssel meg az a gond, hogy bekeveri az ember, aztán meg nem megy bele mind és a fokoltatásnál meg kiderül, hogy még egy kicsit lehetett volna töményebb is.

Link to comment
Megosztás:

Pl. hogy ilyen hidegekben egyből felpörög a motor és talán nincs meg a megfelelő kenése. Tudom, a régi Wartyogóm is ilyen volt, de mégis. Akkor nem aggódok, köszi :rolleyes:

Teljesen természetes. Nálam is a hidegben jobban felpörög, mint nyáron hidegen indítva. Igaz 2000-ig nem, de túllendül az 1500-as vonalon.

Link to comment
Megosztás:

Akkor a kijelző nem bele való :rolleyes:

Na ez úgy volt, hogy a gyári nem fordulatszámmérőssel normálisan működött, mért 53km/óráig. Aztán beleraktam a fordulatszámmérőset, mivel VDO-DELCO váltás volt, ezért nem raktam át a régi seb.mérőt, hanem az újat pörgettem a megfelelő óraálláshoz. Ekkor már nem mért rendesen állóhelyzetben 0-át mutatott, haladáskor mindíg 26km/h-át. Most beleraktam a régi műszerből a jeladót, most meg feleannyit mutat mindíg. Már csak egy megoldás van, belefaragom a régi műszeregységből az órát, átpörgetem a mostani óraállásra, és tök jó minden. Vagy hagyom a francba, mivel úgy néz ki nem okoz más gondot.

Link to comment
Megosztás:

Na ez úgy volt, hogy a gyári nem fordulatszámmérőssel normálisan működött, mért 53km/óráig. Aztán beleraktam a fordulatszámmérőset, mivel VDO-DELCO váltás volt, ezért nem raktam át a régi seb.mérőt, hanem az újat pörgettem a megfelelő óraálláshoz. Ekkor már nem mért rendesen állóhelyzetben 0-át mutatott, haladáskor mindíg 26km/h-át. Most beleraktam a régi műszerből a jeladót, most meg feleannyit mutat mindíg. Már csak egy megoldás van, belefaragom a régi műszeregységből az órát, átpörgetem a mostani óraállásra, és tök jó minden. Vagy hagyom a francba, mivel úgy néz ki nem okoz más gondot.

Na ja. ha más gondot nem okoz akkor felesleges bolygatni....na de nekem kerreg kattog akad ugrál....igy akkor kikéne deritenem mi az ami az enyémbe való fordulatszámmérős óra és olyanra cserélném ki....

Link to comment
Megosztás:

Na ja. ha más gondot nem okoz akkor felesleges bolygatni....na de nekem kerreg kattog akad ugrál....igy akkor kikéne deritenem mi az ami az enyémbe való fordulatszámmérős óra és olyanra cserélném ki....

Sztem inkább a bowden ami gyanús Nálad, az óra sztem nem csinál ilyet. Nálam akkor fordult elő hasonló, amikor összerakásnál a bowdent nem toltam rá ÜTKÖZÉSIG a kilométerórára, hanem csak éppen annyira, hogy beakadjon a rögzítőfül. Rá kell tolni teljesen, a bowden végén az a harang szerű fém teljesen ütközésig, az óra hátuljáig rá legyen tolva. És azt is nézd meg, hogy nem törik-e meg valahol a bowden.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Szerintetek mitől lehet az, hogy a kocsi melegen gyorsításkor berángat elég rendesen, végig a gázadás alatt és ilyenkor alig gyorsul, meg néha állandó tempónál is. Ha szép lassan adom a gázt úgy gyorsítok akkor nem.Hidegen nem csinálja, csak üzemmeleg állapotban. Agr lezárva, folytószelep, alapjárati kitakarítva,injektortisztító volt beöntve, vákuumcsövek elvileg rendben, gyertyák 2 hónaposak. (X16XEL). Minden tippet várok, mert tanácstalan vagyok. Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

:lol:

Amúgy -17 fok volt kint, csak ilyenkor még csal a műszer 3 fokot. :blink:

Híínnye, kicsit sztrájkolni akart. Jó az aksid?

Teljesen természetes. Nálam is a hidegben jobban felpörög, mint nyáron hidegen indítva. Igaz 2000-ig nem, de túllendül az 1500-as vonalon.

A szombat esti nagy hóeseés óta nemrég lett elindítva a gép, de azért reggel kiszabadítottam a hófogságból. Elsőre elindult, és most meglepetésre nem pörgött fel 2000ig, csak olyan 1500körülig. Iccaka -18at mértünk, most csak -4.5 volt. Kevertem be -15ig ablakmosót, erre ahogy reggel néztem há' kásás volt egy kicsit. Ki tud az melegedni 25km alatt, vagy marad a melegvízzel ráöntés és ha felolvadt akkor csere jobb hatásfokúra? Így még sosem jártam, látszik h. öregszem :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Híínnye, kicsit sztrájkolni akart. Jó az aksid?

A szombat esti nagy hóeseés óta nemrég lett elindítva a gép, de azért reggel kiszabadítottam a hófogságból. Elsőre elindult, és most meglepetésre nem pörgött fel 2000ig, csak olyan 1500körülig. Iccaka -18at mértünk, most csak -4.5 volt. Kevertem be -15ig ablakmosót, erre ahogy reggel néztem há' kásás volt egy kicsit. Ki tud az melegedni 25km alatt, vagy marad a melegvízzel ráöntés és ha felolvadt akkor csere jobb hatásfokúra? Így még sosem jártam, látszik h. öregszem :rolleyes:

nekem simán kiolvadt (pedig nekem -19-et írt az üvegen... :blink: mégis befagyott)

5 km után már ment az ablakmosó :lol:

Link to comment
Megosztás:

Híínnye, kicsit sztrájkolni akart. Jó az aksid?

A szombat esti nagy hóeseés óta nemrég lett elindítva a gép, de azért reggel kiszabadítottam a hófogságból. Elsőre elindult, és most meglepetésre nem pörgött fel 2000ig, csak olyan 1500körülig. Iccaka -18at mértünk, most csak -4.5 volt. Kevertem be -15ig ablakmosót, erre ahogy reggel néztem há' kásás volt egy kicsit. Ki tud az melegedni 25km alatt, vagy marad a melegvízzel ráöntés és ha felolvadt akkor csere jobb hatásfokúra? Így még sosem jártam, látszik h. öregszem :rolleyes:

Nekem befagytak a kishalaim az udvaron a hordóba, lecibáltam a pincébe, ahol 10-12 fok van, de még nem olvadtak ki 4 nap után. Az ablakmosóba vettem a tecsóba télit, és már mindenszentek előtt az van benne. Nem is néztem az hány fokos.

Link to comment
Megosztás:

Híínnye, kicsit sztrájkolni akart. Jó az aksid?

A szombat esti nagy hóeseés óta nemrég lett elindítva a gép, de azért reggel kiszabadítottam a hófogságból. Elsőre elindult, és most meglepetésre nem pörgött fel 2000ig, csak olyan 1500körülig. Iccaka -18at mértünk, most csak -4.5 volt. Kevertem be -15ig ablakmosót, erre ahogy reggel néztem há' kásás volt egy kicsit. Ki tud az melegedni 25km alatt, vagy marad a melegvízzel ráöntés és ha felolvadt akkor csere jobb hatásfokúra? Így még sosem jártam, látszik h. öregszem :rolleyes:

Mindenki ezt kérdezi, de mikor mérem, akkor 13V van benne, járó motornál meg kapja a 13,9V-ot. :D Én inkább önindítóra gondolok, mert hallani a videón is, hogy többször kidobja és recseg a cucc. :blink:

Szerencsére a folyékony halmazállapotú dolgokkal a motortérben nekem semmi problémám. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mindenki ezt kérdezi, de mikor mérem, akkor 13V van benne, járó motornál meg kapja a 13,9V-ot. :D Én inkább önindítóra gondolok, mert hallani a videón is, hogy többször kidobja és recseg a cucc. :rolleyes:

Szerencsére a folyékony halmazállapotú dolgokkal a motortérben nekem semmi problémám. :lol:

És nekünk az üzemanyag sem dermed meg ugye? :blink:

Link to comment
Megosztás:

Dehogy is, úgy tudom az a légtömegmérő.

Ok mert én sem találok ott semmi mást ami az lehetne, csak ahogy eddig utánanéztem a dolognak a légtömegmérők nem így néznek ki, meghát azok 40000ft körüli vagy a feletti tételek ez a 2 pólusú kütyü meg már bosch-ban is van újonnan 3000-ért. Ezért nem értem...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.