Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Ezek közül csak a gyújtásmodul veheti el a szikrát. (+compu és trafó)

Ha végigolvasod ezt a topicot sok felesleges pénzkidobástól óvod meg magad. jellemzően compucsere, kérj egyet kölcsön!

A halott lambda is tud ilyet okozni...hibakódokról nem beszélt,ha csak én nem siklottam el felette.

Nem kell rögtön agyműtétet végrehajtani a betegen...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új ASTRÁM van (legalábbis nekem új) és kulcsot szeretnék cserélni....

A zárakat sikerült is lecserélni , de

a gyújtáskulcs zárját nem sikerül kihebrálnom.

Tudnátok segíteni hogy kell kiszedni?

Semmi leírást nem találtam a híres OPEL könyvben sem

Segítsetek , kösz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mit jelent az "alapjárati motor tisztítás" ??????

Azt, hogy kitakarítod az alapjárati motort :huh:

alapjaratimotor_1n.jpg

A szerkezet lényege, hogy elektromágnes segítségével szabályozza a szelep nyitását. Mivel az elektromágnes belso átméroje éppen akkora, hogy a benne mozgó rúd mozogjon, a rúd felületén keletkezo, lerakódó piszok(oxidréteg) szoruláshoz vezet. Ennek eltávolítása után a szerkezet teljesen üzemképessé válik.

Link to comment
Megosztás:

Azt, hogy kitakarítod az alapjárati motort :huh:

http://www.muszaki-vizsga-zoldkartya.hu/im...atimotor_1n.jpg

A szerkezet lényege, hogy elektromágnes segítségével szabályozza a szelep nyitását. Mivel az elektromágnes belso átméroje éppen akkora, hogy a benne mozgó rúd mozogjon, a rúd felületén keletkezo, lerakódó piszok(oxidréteg) szoruláshoz vezet. Ennek eltávolítása után a szerkezet teljesen üzemképessé válik.

köszönöm!

Lehet ráférne c14nz-mre,talán ez is oka lehet,h néha felszökik a fordulat a kuplung lenyomásánál.......legalábbis már hallottam ilyet

Link to comment
Megosztás:

Azt, hogy kitakarítod az alapjárati motort :huh:

http://www.muszaki-vizsga-zoldkartya.hu/im...atimotor_1n.jpg

A szerkezet lényege, hogy elektromágnes segítségével szabályozza a szelep nyitását. Mivel az elektromágnes belso átméroje éppen akkora, hogy a benne mozgó rúd mozogjon, a rúd felületén keletkezo, lerakódó piszok(oxidréteg) szoruláshoz vezet. Ennek eltávolítása után a szerkezet teljesen üzemképessé válik.

Sztem léptetőmotoros.

köszönöm!

Lehet ráférne c14nz-mre,talán ez is oka lehet,h néha felszökik a fordulat a kuplung lenyomásánál.......legalábbis már hallottam ilyet

Arra figyelj a tisztításnál, hogy a kúpos végét ne csavargasd, erőltesd, mert könnyű tönkretenni. Leginkább benzines ecsettel, vagy féktisztítóval lehet lepucolni. A visszarakásnál figyelj, hogy a tömítőgyűrű a helyén legyen, és ne csodálkozz rajta, ha esetleg első indításnál csak enyhe gázadással hajlandó beindulni a kocsi, nekem ezt szokta csinálni.

Link to comment
Megosztás:

Sztem léptetőmotoros.

Arra figyelj a tisztításnál, hogy a kúpos végét ne csavargasd, erőltesd, mert könnyű tönkretenni. Leginkább benzines ecsettel, vagy féktisztítóval lehet lepucolni. A visszarakásnál figyelj, hogy a tömítőgyűrű a helyén legyen, és ne csodálkozz rajta, ha esetleg első indításnál csak enyhe gázadással hajlandó beindulni a kocsi, nekem ezt szokta csinálni.

Köszi a tippeket!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

segítséget szeretnék kérni tőletek!

nem indul az astrám!amikor először csinálta megnéztem a benzinszivattyú relét,biztosítékot és levettem a benzinszivattyú csatlakozoját a hátsó ülésnél,megfujkáltam visszadugtam és jó lett,beindult.1-2 nap múlva ugyazezt csinálta,nem indult.faterral indítoztatam és hallagattam a szivattyút nem indult el.kiszereltem,megnéztem el van-e koszolódva,vagy valami,de tiszta.visszaraktam és indult egy pöcre.kis idő elteltével a probléma ismét jelentkezett.ismét kiszereltem,lecseréltem a csatlakozókat,visszaraktam indult.most megint indítottam volna asszem harmadjára mióta legutóbb kiszereltem a szivattyút és megint nem indul.

relét hallom hogy kattan,áram eljut a szivattyúig de nem indul el!csak azt nem értem hogy ha kiszedem,kifolyik belőle a benzin,visszarakom akkor pár indítást kibír,de aztán nem megy.

szerintetek a szivattyú szarik be,vagy valami más baj lehet??

aki tud kérem írjon!

üdv.:dlaci21

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

segítséget szeretnék kérni tőletek!

nem indul az astrám!amikor először csinálta megnéztem a benzinszivattyú relét,biztosítékot és levettem a benzinszivattyú csatlakozoját a hátsó ülésnél,megfujkáltam visszadugtam és jó lett,beindult.1-2 nap múlva ugyazezt csinálta,nem indult.faterral indítoztatam és hallagattam a szivattyút nem indult el.kiszereltem,megnéztem el van-e koszolódva,vagy valami,de tiszta.visszaraktam és indult egy pöcre.kis idő elteltével a probléma ismét jelentkezett.ismét kiszereltem,lecseréltem a csatlakozókat,visszaraktam indult.most megint indítottam volna asszem harmadjára mióta legutóbb kiszereltem a szivattyút és megint nem indul.

relét hallom hogy kattan,áram eljut a szivattyúig de nem indul el!csak azt nem értem hogy ha kiszedem,kifolyik belőle a benzin,visszarakom akkor pár indítást kibír,de aztán nem megy.

szerintetek a szivattyú szarik be,vagy valami más baj lehet??

aki tud kérem írjon!

üdv.:dlaci21

Az a szivattyú nagy valószínűséggel cserés lesz. Próbáld meg megkopogtatni amikor nem indul, ne csinálj semmi mást, csak kopogtass. Ha elindul cserés. Ilyenkor az van, hogy a motor kommutátorszeletkéinél megszakad a kapcsolat a tekercseléssel és ha azon a ponton áll meg nem tud elindulni. Megkopogtatod eléri a másik szeletkét újra megy...

Link to comment
Megosztás:

Az a szivattyú nagy valószínűséggel cserés lesz. Próbáld meg megkopogtatni amikor nem indul, ne csinálj semmi mást, csak kopogtass. Ha elindul cserés. Ilyenkor az van, hogy a motor kommutátorszeletkéinél megszakad a kapcsolat a tekercseléssel és ha azon a ponton áll meg nem tud elindulni. Megkopogtatod eléri a másik szeletkét újra megy...

Bezony, vagy ez a bibi, vagy mint nekem leesett az előszűrő valamikor, megkopott a benyakerék, és a törmeléktől időnként megszorul.

256182.jpg

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Azt szeretném,kérdezni,h az alapjárati motortisztítás házilag is elvégezhető?ha igen,hogyan kell?azt sem tudom hol található a motortérben?

Nem vagyok egy autoszerelő,de van valamennyi műszaki érzékem.(vagy inkább menjek szervizbe?)

Köszönöm előre is!!!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Azt szeretném,kérdezni,h az alapjárati motortisztítás házilag is elvégezhető?ha igen,hogyan kell?azt sem tudom hol található a motortérben?

Nem vagyok egy autoszerelő,de van valamennyi műszaki érzékem.(vagy inkább menjek szervizbe?)

Köszönöm előre is!!!!!!!!

Ott látható az injektorházon. A képen bal oldalon az a fekete csatis. Otthon is nyugodtan ki lehet takaritani pl. féktisztitóval, de ügyelni kell rá, hogy ne forgasd a tengelyét és a tömitőgyűrű a helyén maradjon, jól felfeküdjön visszaszereléskor.

KÄĹ p%20036.jpgalapjĂĄrati%20motor.jpg

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

És hogyan kell pontosan kiszedni?mire kell még ügyelnem?ha visszatettem,igényel valami beállítást?

( vagy ez egy olyan egyszerű művelet mint egy gyertyacsere? )

Üdv!!

Két torx csavar tartja, nem nagy művelet...ha csak nem azért mert kissé szűkös ott a hely. :huh: Nem kell állitgatni és ne is próbáld mozgatni a tengelyét sem! Úgy tudom nem tesz jót neki. :lol: Kiveszed, megtisztitod - persze a helyét is illik ilyenkor kitakaritani - és ügyelve a gumigyűrűre visszateszed. Meglehet, hogy az első inditáskor kicsit "betegesen" fog beröffenni a moci, de aztán működik rendesen - persze, csak ha jó. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Képzeljétek hogy jártam. A múlt heti fagyálló csere után ma az egyik kúton befokoltattam a hűtőfolyadékot. Belekukkant a kutas a műszerbe, azt mondja -9 fok. Micsoda?? Megnéztem, hát tényleg annyit mutatott. Lehet el van állítva a műszer? Át egy másik kúthoz. Ott is annyi. Vissza a boltba ahol vettem a fagyállót, egy ismerősöm dolgozik ott. Mintavétel, hát tényleg annyi. Kérdésükre elmondtam, hogy leengedtem a régi -19 fokos fagyállót, levettem és kitakarítottam a hűtőt és a tágulási tartályt. Visszaszerelés után feltöltöttem a náluk vásárolt tömény fagyállóval 1:1 arányban desztillált víz hozzákeverésével és azóta mentem vagy 500 km-et. Ha 2-3 liter régi fagyálló is maradt a rendszerben, akkor se hígulhatott fel ennyire. Felbontottak egy ugyanolyan fagyállót (töményen -79, 1:1 arányban -37 fok), egy kis edénybe összekeverték legalább kétszer annyi vízzel és a műszer -27 fokot mutatott. Aztán odaadták a felbontott flakont, hogy akkor még most cseréljem le, mert már -7 fok volt. Irány a garázs, gumicső le a hűtőről, leenged, gumicső vissza. Másfél liter tömény fagyálló bele és még 3-4 deci desztillált vizet tudtam elsőre ráönteni. Aztán egy kis motormelegítés és irány vissza a benzinkútra. Azért próbaképp vittem mintát a leengedett fagyállóból is. Amire megérkeztem a kúthoz, a tágulási tartály aljáig lement a szint, így nem tudott mintát venni. Utántöltöttem kb. 4 deci deszt. vízzel, így már megint nem volt értelme mintát venni. De a leengedett fagyállót bemérettem, ami -21 fokos volt, mégsem -9. Szerintem valahogy nem keveredik megfelelőképp a rendszerben a fagyálló a vízzel. 500 km után a motorból leengedett fagyálló -21, ami a tartályban -9 fokot mutatott? Hát ezentúl csak előre kevert fagyállót veszek.

Link to comment
Megosztás:

Képzeljétek hogy jártam. A múlt heti fagyálló csere után ma az egyik kúton befokoltattam a hűtőfolyadékot. Belekukkant a kutas a műszerbe, azt mondja -9 fok. Micsoda?? Megnéztem, hát tényleg annyit mutatott. Lehet el van állítva a műszer? Át egy másik kúthoz. Ott is annyi. Vissza a boltba ahol vettem a fagyállót, egy ismerősöm dolgozik ott. Mintavétel, hát tényleg annyi. Kérdésükre elmondtam, hogy leengedtem a régi -19 fokos fagyállót, levettem és kitakarítottam a hűtőt és a tágulási tartályt. Visszaszerelés után feltöltöttem a náluk vásárolt tömény fagyállóval 1:1 arányban desztillált víz hozzákeverésével és azóta mentem vagy 500 km-et. Ha 2-3 liter régi fagyálló is maradt a rendszerben, akkor se hígulhatott fel ennyire. Felbontottak egy ugyanolyan fagyállót (töményen -79, 1:1 arányban -37 fok), egy kis edénybe összekeverték legalább kétszer annyi vízzel és a műszer -27 fokot mutatott. Aztán odaadták a felbontott flakont, hogy akkor még most cseréljem le, mert már -7 fok volt. Irány a garázs, gumicső le a hűtőről, leenged, gumicső vissza. Másfél liter tömény fagyálló bele és még 3-4 deci desztillált vizet tudtam elsőre ráönteni. Aztán egy kis motormelegítés és irány vissza a benzinkútra. Azért próbaképp vittem mintát a leengedett fagyállóból is. Amire megérkeztem a kúthoz, a tágulási tartály aljáig lement a szint, így nem tudott mintát venni. Utántöltöttem kb. 4 deci deszt. vízzel, így már megint nem volt értelme mintát venni. De a leengedett fagyállót bemérettem, ami -21 fokos volt, mégsem -9. Szerintem valahogy nem keveredik megfelelőképp a rendszerben a fagyálló a vízzel. 500 km után a motorból leengedett fagyálló -21, ami a tartályban -9 fokot mutatott? Hát ezentúl csak előre kevert fagyállót veszek.

Hát szerintem el kell, hogy keveredjen. Met ha mondjuk a fagyálló sűrübb akkor lemegy, a vízpumpa felkeveri. Ha hígabb, akkor még oké, hogy fentmarad, de akkor meg abból szipákolt volna a kutas, és nem -9-fokot mér. Nincs meg a flakon amiből belekerült a kocsiba? Lehet csak azokban volt gyenge.

Link to comment
Megosztás:

Hát szerintem el kell, hogy keveredjen. Met ha mondjuk a fagyálló sűrübb akkor lemegy, a vízpumpa felkeveri. Ha hígabb, akkor még oké, hogy fentmarad, de akkor meg abból szipákolt volna a kutas, és nem -9-fokot mér. Nincs meg a flakon amiből belekerült a kocsiba? Lehet csak azokban volt gyenge.

Nah de akkor amikor a motorból leengedettet bemérette akkor miért volt -21-es? :rolleyes: Érdekes dolog az biztos :blink:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.