J0hnny Elküldve December10, 2009 Megoszt Elküldve December10, 2009 Ezek közül csak a gyújtásmodul veheti el a szikrát. (+compu és trafó) Ha végigolvasod ezt a topicot sok felesleges pénzkidobástól óvod meg magad. jellemzően compucsere, kérj egyet kölcsön! A halott lambda is tud ilyet okozni...hibakódokról nem beszélt,ha csak én nem siklottam el felette. Nem kell rögtön agyműtétet végrehajtani a betegen... Link to comment Megosztás: More sharing options...
egykuty Elküldve December10, 2009 Megoszt Elküldve December10, 2009 A halott lambda is tud ilyet okozni...hibakódokról nem beszélt,ha csak én nem siklottam el felette. Nem kell rögtön agyműtétet végrehajtani a betegen... legyen igazad. De ha az agya kontaktos, akkor van 5-10-ért másik, a többi drágább... Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December10, 2009 Megoszt Elküldve December10, 2009 legyen igazad. De ha az agya kontaktos, akkor van 5-10-ért másik, a többi drágább... Maradjunk abban,hogy cserélje ki az ECU-t próbából! :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
EDani Elküldve December10, 2009 Megoszt Elküldve December10, 2009 Sziasztok! Új ASTRÁM van (legalábbis nekem új) és kulcsot szeretnék cserélni.... A zárakat sikerült is lecserélni , de a gyújtáskulcs zárját nem sikerül kihebrálnom. Tudnátok segíteni hogy kell kiszedni? Semmi leírást nem találtam a híres OPEL könyvben sem Segítsetek , kösz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
radler Elküldve December10, 2009 Megoszt Elküldve December10, 2009 Sziasztok! Mit jelent az "alapjárati motor tisztítás" ?????? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve December10, 2009 Megoszt Elküldve December10, 2009 Sziasztok! Mit jelent az "alapjárati motor tisztítás" ?????? Azt, hogy kitakarítod az alapjárati motort :huh: A szerkezet lényege, hogy elektromágnes segítségével szabályozza a szelep nyitását. Mivel az elektromágnes belso átméroje éppen akkora, hogy a benne mozgó rúd mozogjon, a rúd felületén keletkezo, lerakódó piszok(oxidréteg) szoruláshoz vezet. Ennek eltávolítása után a szerkezet teljesen üzemképessé válik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
radler Elküldve December10, 2009 Megoszt Elküldve December10, 2009 Azt, hogy kitakarítod az alapjárati motort :huh: http://www.muszaki-vizsga-zoldkartya.hu/im...atimotor_1n.jpg A szerkezet lényege, hogy elektromágnes segítségével szabályozza a szelep nyitását. Mivel az elektromágnes belso átméroje éppen akkora, hogy a benne mozgó rúd mozogjon, a rúd felületén keletkezo, lerakódó piszok(oxidréteg) szoruláshoz vezet. Ennek eltávolítása után a szerkezet teljesen üzemképessé válik. köszönöm! Lehet ráférne c14nz-mre,talán ez is oka lehet,h néha felszökik a fordulat a kuplung lenyomásánál.......legalábbis már hallottam ilyet Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve December10, 2009 Megoszt Elküldve December10, 2009 köszönöm! Lehet ráférne c14nz-mre,talán ez is oka lehet,h néha felszökik a fordulat a kuplung lenyomásánál.......legalábbis már hallottam ilyet Szívesen. Ja hát mindenképp jót tesz neki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December10, 2009 Megoszt Elküldve December10, 2009 Azt, hogy kitakarítod az alapjárati motort :huh: http://www.muszaki-vizsga-zoldkartya.hu/im...atimotor_1n.jpg A szerkezet lényege, hogy elektromágnes segítségével szabályozza a szelep nyitását. Mivel az elektromágnes belso átméroje éppen akkora, hogy a benne mozgó rúd mozogjon, a rúd felületén keletkezo, lerakódó piszok(oxidréteg) szoruláshoz vezet. Ennek eltávolítása után a szerkezet teljesen üzemképessé válik. Sztem léptetőmotoros. köszönöm! Lehet ráférne c14nz-mre,talán ez is oka lehet,h néha felszökik a fordulat a kuplung lenyomásánál.......legalábbis már hallottam ilyet Arra figyelj a tisztításnál, hogy a kúpos végét ne csavargasd, erőltesd, mert könnyű tönkretenni. Leginkább benzines ecsettel, vagy féktisztítóval lehet lepucolni. A visszarakásnál figyelj, hogy a tömítőgyűrű a helyén legyen, és ne csodálkozz rajta, ha esetleg első indításnál csak enyhe gázadással hajlandó beindulni a kocsi, nekem ezt szokta csinálni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve December10, 2009 Megoszt Elküldve December10, 2009 Sztem léptetőmotoros. Nemtom mert nekem nem volt :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
radler Elküldve December11, 2009 Megoszt Elküldve December11, 2009 Sztem léptetőmotoros. Arra figyelj a tisztításnál, hogy a kúpos végét ne csavargasd, erőltesd, mert könnyű tönkretenni. Leginkább benzines ecsettel, vagy féktisztítóval lehet lepucolni. A visszarakásnál figyelj, hogy a tömítőgyűrű a helyén legyen, és ne csodálkozz rajta, ha esetleg első indításnál csak enyhe gázadással hajlandó beindulni a kocsi, nekem ezt szokta csinálni. Köszi a tippeket!!!!!!!!!!!!!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
lacám Elküldve December13, 2009 Megoszt Elküldve December13, 2009 sziasztok! segítséget szeretnék kérni tőletek! nem indul az astrám!amikor először csinálta megnéztem a benzinszivattyú relét,biztosítékot és levettem a benzinszivattyú csatlakozoját a hátsó ülésnél,megfujkáltam visszadugtam és jó lett,beindult.1-2 nap múlva ugyazezt csinálta,nem indult.faterral indítoztatam és hallagattam a szivattyút nem indult el.kiszereltem,megnéztem el van-e koszolódva,vagy valami,de tiszta.visszaraktam és indult egy pöcre.kis idő elteltével a probléma ismét jelentkezett.ismét kiszereltem,lecseréltem a csatlakozókat,visszaraktam indult.most megint indítottam volna asszem harmadjára mióta legutóbb kiszereltem a szivattyút és megint nem indul. relét hallom hogy kattan,áram eljut a szivattyúig de nem indul el!csak azt nem értem hogy ha kiszedem,kifolyik belőle a benzin,visszarakom akkor pár indítást kibír,de aztán nem megy. szerintetek a szivattyú szarik be,vagy valami más baj lehet?? aki tud kérem írjon! üdv.:dlaci21 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Breki Elküldve December13, 2009 Megoszt Elküldve December13, 2009 sziasztok! segítséget szeretnék kérni tőletek! nem indul az astrám!amikor először csinálta megnéztem a benzinszivattyú relét,biztosítékot és levettem a benzinszivattyú csatlakozoját a hátsó ülésnél,megfujkáltam visszadugtam és jó lett,beindult.1-2 nap múlva ugyazezt csinálta,nem indult.faterral indítoztatam és hallagattam a szivattyút nem indult el.kiszereltem,megnéztem el van-e koszolódva,vagy valami,de tiszta.visszaraktam és indult egy pöcre.kis idő elteltével a probléma ismét jelentkezett.ismét kiszereltem,lecseréltem a csatlakozókat,visszaraktam indult.most megint indítottam volna asszem harmadjára mióta legutóbb kiszereltem a szivattyút és megint nem indul. relét hallom hogy kattan,áram eljut a szivattyúig de nem indul el!csak azt nem értem hogy ha kiszedem,kifolyik belőle a benzin,visszarakom akkor pár indítást kibír,de aztán nem megy. szerintetek a szivattyú szarik be,vagy valami más baj lehet?? aki tud kérem írjon! üdv.:dlaci21 Az a szivattyú nagy valószínűséggel cserés lesz. Próbáld meg megkopogtatni amikor nem indul, ne csinálj semmi mást, csak kopogtass. Ha elindul cserés. Ilyenkor az van, hogy a motor kommutátorszeletkéinél megszakad a kapcsolat a tekercseléssel és ha azon a ponton áll meg nem tud elindulni. Megkopogtatod eléri a másik szeletkét újra megy... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December13, 2009 Megoszt Elküldve December13, 2009 Az a szivattyú nagy valószínűséggel cserés lesz. Próbáld meg megkopogtatni amikor nem indul, ne csinálj semmi mást, csak kopogtass. Ha elindul cserés. Ilyenkor az van, hogy a motor kommutátorszeletkéinél megszakad a kapcsolat a tekercseléssel és ha azon a ponton áll meg nem tud elindulni. Megkopogtatod eléri a másik szeletkét újra megy... Bezony, vagy ez a bibi, vagy mint nekem leesett az előszűrő valamikor, megkopott a benyakerék, és a törmeléktől időnként megszorul. Link to comment Megosztás: More sharing options...
lacám Elküldve December13, 2009 Megoszt Elküldve December13, 2009 Üdv.! nagyon köszönöm srácok, hogy vettétek a fáradtságot és válaszoltatok! megpobálom megkoppogtatni! minden jót! üdv.:dlaci21 Link to comment Megosztás: More sharing options...
ojanos Elküldve December13, 2009 Megoszt Elküldve December13, 2009 Köszi a segítséget srácok,úgy néz ki, megy az autó. Trafó volt a ludas... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December13, 2009 Megoszt Elküldve December13, 2009 Köszi a segítséget srácok,úgy néz ki, megy az autó. Trafó volt a ludas... Öröm, és bódottság! :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
radler Elküldve December13, 2009 Megoszt Elküldve December13, 2009 Üdv Mindenkinek! Azt szeretném,kérdezni,h az alapjárati motortisztítás házilag is elvégezhető?ha igen,hogyan kell?azt sem tudom hol található a motortérben? Nem vagyok egy autoszerelő,de van valamennyi műszaki érzékem.(vagy inkább menjek szervizbe?) Köszönöm előre is!!!!!!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve December13, 2009 Megoszt Elküldve December13, 2009 Üdv Mindenkinek! Azt szeretném,kérdezni,h az alapjárati motortisztítás házilag is elvégezhető?ha igen,hogyan kell?azt sem tudom hol található a motortérben? Nem vagyok egy autoszerelő,de van valamennyi műszaki érzékem.(vagy inkább menjek szervizbe?) Köszönöm előre is!!!!!!!!Ott látható az injektorházon. A képen bal oldalon az a fekete csatis. Otthon is nyugodtan ki lehet takaritani pl. féktisztitóval, de ügyelni kell rá, hogy ne forgasd a tengelyét és a tömitőgyűrű a helyén maradjon, jól felfeküdjön visszaszereléskor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
radler Elküldve December13, 2009 Megoszt Elküldve December13, 2009 Köszi! És hogyan kell pontosan kiszedni?mire kell még ügyelnem?ha visszatettem,igényel valami beállítást? ( vagy ez egy olyan egyszerű művelet mint egy gyertyacsere? ) Üdv!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve December13, 2009 Megoszt Elküldve December13, 2009 Köszi! És hogyan kell pontosan kiszedni?mire kell még ügyelnem?ha visszatettem,igényel valami beállítást? ( vagy ez egy olyan egyszerű művelet mint egy gyertyacsere? ) Üdv!! Két torx csavar tartja, nem nagy művelet...ha csak nem azért mert kissé szűkös ott a hely. :huh: Nem kell állitgatni és ne is próbáld mozgatni a tengelyét sem! Úgy tudom nem tesz jót neki. :lol: Kiveszed, megtisztitod - persze a helyét is illik ilyenkor kitakaritani - és ügyelve a gumigyűrűre visszateszed. Meglehet, hogy az első inditáskor kicsit "betegesen" fog beröffenni a moci, de aztán működik rendesen - persze, csak ha jó. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
radler Elküldve December13, 2009 Megoszt Elküldve December13, 2009 Köszönöm,sokat segítettél!!!megpróbálom! Link to comment Megosztás: More sharing options...
RobesPierre Elküldve December18, 2009 Megoszt Elküldve December18, 2009 Képzeljétek hogy jártam. A múlt heti fagyálló csere után ma az egyik kúton befokoltattam a hűtőfolyadékot. Belekukkant a kutas a műszerbe, azt mondja -9 fok. Micsoda?? Megnéztem, hát tényleg annyit mutatott. Lehet el van állítva a műszer? Át egy másik kúthoz. Ott is annyi. Vissza a boltba ahol vettem a fagyállót, egy ismerősöm dolgozik ott. Mintavétel, hát tényleg annyi. Kérdésükre elmondtam, hogy leengedtem a régi -19 fokos fagyállót, levettem és kitakarítottam a hűtőt és a tágulási tartályt. Visszaszerelés után feltöltöttem a náluk vásárolt tömény fagyállóval 1:1 arányban desztillált víz hozzákeverésével és azóta mentem vagy 500 km-et. Ha 2-3 liter régi fagyálló is maradt a rendszerben, akkor se hígulhatott fel ennyire. Felbontottak egy ugyanolyan fagyállót (töményen -79, 1:1 arányban -37 fok), egy kis edénybe összekeverték legalább kétszer annyi vízzel és a műszer -27 fokot mutatott. Aztán odaadták a felbontott flakont, hogy akkor még most cseréljem le, mert már -7 fok volt. Irány a garázs, gumicső le a hűtőről, leenged, gumicső vissza. Másfél liter tömény fagyálló bele és még 3-4 deci desztillált vizet tudtam elsőre ráönteni. Aztán egy kis motormelegítés és irány vissza a benzinkútra. Azért próbaképp vittem mintát a leengedett fagyállóból is. Amire megérkeztem a kúthoz, a tágulási tartály aljáig lement a szint, így nem tudott mintát venni. Utántöltöttem kb. 4 deci deszt. vízzel, így már megint nem volt értelme mintát venni. De a leengedett fagyállót bemérettem, ami -21 fokos volt, mégsem -9. Szerintem valahogy nem keveredik megfelelőképp a rendszerben a fagyálló a vízzel. 500 km után a motorból leengedett fagyálló -21, ami a tartályban -9 fokot mutatott? Hát ezentúl csak előre kevert fagyállót veszek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December18, 2009 Megoszt Elküldve December18, 2009 Képzeljétek hogy jártam. A múlt heti fagyálló csere után ma az egyik kúton befokoltattam a hűtőfolyadékot. Belekukkant a kutas a műszerbe, azt mondja -9 fok. Micsoda?? Megnéztem, hát tényleg annyit mutatott. Lehet el van állítva a műszer? Át egy másik kúthoz. Ott is annyi. Vissza a boltba ahol vettem a fagyállót, egy ismerősöm dolgozik ott. Mintavétel, hát tényleg annyi. Kérdésükre elmondtam, hogy leengedtem a régi -19 fokos fagyállót, levettem és kitakarítottam a hűtőt és a tágulási tartályt. Visszaszerelés után feltöltöttem a náluk vásárolt tömény fagyállóval 1:1 arányban desztillált víz hozzákeverésével és azóta mentem vagy 500 km-et. Ha 2-3 liter régi fagyálló is maradt a rendszerben, akkor se hígulhatott fel ennyire. Felbontottak egy ugyanolyan fagyállót (töményen -79, 1:1 arányban -37 fok), egy kis edénybe összekeverték legalább kétszer annyi vízzel és a műszer -27 fokot mutatott. Aztán odaadták a felbontott flakont, hogy akkor még most cseréljem le, mert már -7 fok volt. Irány a garázs, gumicső le a hűtőről, leenged, gumicső vissza. Másfél liter tömény fagyálló bele és még 3-4 deci desztillált vizet tudtam elsőre ráönteni. Aztán egy kis motormelegítés és irány vissza a benzinkútra. Azért próbaképp vittem mintát a leengedett fagyállóból is. Amire megérkeztem a kúthoz, a tágulási tartály aljáig lement a szint, így nem tudott mintát venni. Utántöltöttem kb. 4 deci deszt. vízzel, így már megint nem volt értelme mintát venni. De a leengedett fagyállót bemérettem, ami -21 fokos volt, mégsem -9. Szerintem valahogy nem keveredik megfelelőképp a rendszerben a fagyálló a vízzel. 500 km után a motorból leengedett fagyálló -21, ami a tartályban -9 fokot mutatott? Hát ezentúl csak előre kevert fagyállót veszek. Hát szerintem el kell, hogy keveredjen. Met ha mondjuk a fagyálló sűrübb akkor lemegy, a vízpumpa felkeveri. Ha hígabb, akkor még oké, hogy fentmarad, de akkor meg abból szipákolt volna a kutas, és nem -9-fokot mér. Nincs meg a flakon amiből belekerült a kocsiba? Lehet csak azokban volt gyenge. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve December18, 2009 Megoszt Elküldve December18, 2009 Hát szerintem el kell, hogy keveredjen. Met ha mondjuk a fagyálló sűrübb akkor lemegy, a vízpumpa felkeveri. Ha hígabb, akkor még oké, hogy fentmarad, de akkor meg abból szipákolt volna a kutas, és nem -9-fokot mér. Nincs meg a flakon amiből belekerült a kocsiba? Lehet csak azokban volt gyenge. Nah de akkor amikor a motorból leengedettet bemérette akkor miért volt -21-es? :rolleyes: Érdekes dolog az biztos :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts