J0hnny Elküldve December10, 2009 Elküldve December10, 2009 Ezek közül csak a gyújtásmodul veheti el a szikrát. (+compu és trafó) Ha végigolvasod ezt a topicot sok felesleges pénzkidobástól óvod meg magad. jellemzően compucsere, kérj egyet kölcsön! A halott lambda is tud ilyet okozni...hibakódokról nem beszélt,ha csak én nem siklottam el felette. Nem kell rögtön agyműtétet végrehajtani a betegen...
egykuty Elküldve December10, 2009 Elküldve December10, 2009 A halott lambda is tud ilyet okozni...hibakódokról nem beszélt,ha csak én nem siklottam el felette. Nem kell rögtön agyműtétet végrehajtani a betegen... legyen igazad. De ha az agya kontaktos, akkor van 5-10-ért másik, a többi drágább...
J0hnny Elküldve December10, 2009 Elküldve December10, 2009 legyen igazad. De ha az agya kontaktos, akkor van 5-10-ért másik, a többi drágább... Maradjunk abban,hogy cserélje ki az ECU-t próbából! :huh:
EDani Elküldve December10, 2009 Elküldve December10, 2009 Sziasztok! Új ASTRÁM van (legalábbis nekem új) és kulcsot szeretnék cserélni.... A zárakat sikerült is lecserélni , de a gyújtáskulcs zárját nem sikerül kihebrálnom. Tudnátok segíteni hogy kell kiszedni? Semmi leírást nem találtam a híres OPEL könyvben sem Segítsetek , kösz.
radler Elküldve December10, 2009 Elküldve December10, 2009 Sziasztok! Mit jelent az "alapjárati motor tisztítás" ??????
Reeckatee Elküldve December10, 2009 Elküldve December10, 2009 Sziasztok! Mit jelent az "alapjárati motor tisztítás" ?????? Azt, hogy kitakarítod az alapjárati motort :huh: A szerkezet lényege, hogy elektromágnes segítségével szabályozza a szelep nyitását. Mivel az elektromágnes belso átméroje éppen akkora, hogy a benne mozgó rúd mozogjon, a rúd felületén keletkezo, lerakódó piszok(oxidréteg) szoruláshoz vezet. Ennek eltávolítása után a szerkezet teljesen üzemképessé válik.
radler Elküldve December10, 2009 Elküldve December10, 2009 Azt, hogy kitakarítod az alapjárati motort :huh: http://www.muszaki-vizsga-zoldkartya.hu/im...atimotor_1n.jpg A szerkezet lényege, hogy elektromágnes segítségével szabályozza a szelep nyitását. Mivel az elektromágnes belso átméroje éppen akkora, hogy a benne mozgó rúd mozogjon, a rúd felületén keletkezo, lerakódó piszok(oxidréteg) szoruláshoz vezet. Ennek eltávolítása után a szerkezet teljesen üzemképessé válik. köszönöm! Lehet ráférne c14nz-mre,talán ez is oka lehet,h néha felszökik a fordulat a kuplung lenyomásánál.......legalábbis már hallottam ilyet
Reeckatee Elküldve December10, 2009 Elküldve December10, 2009 köszönöm! Lehet ráférne c14nz-mre,talán ez is oka lehet,h néha felszökik a fordulat a kuplung lenyomásánál.......legalábbis már hallottam ilyet Szívesen. Ja hát mindenképp jót tesz neki.
FPepe Elküldve December10, 2009 Elküldve December10, 2009 Azt, hogy kitakarítod az alapjárati motort :huh: http://www.muszaki-vizsga-zoldkartya.hu/im...atimotor_1n.jpg A szerkezet lényege, hogy elektromágnes segítségével szabályozza a szelep nyitását. Mivel az elektromágnes belso átméroje éppen akkora, hogy a benne mozgó rúd mozogjon, a rúd felületén keletkezo, lerakódó piszok(oxidréteg) szoruláshoz vezet. Ennek eltávolítása után a szerkezet teljesen üzemképessé válik. Sztem léptetőmotoros. köszönöm! Lehet ráférne c14nz-mre,talán ez is oka lehet,h néha felszökik a fordulat a kuplung lenyomásánál.......legalábbis már hallottam ilyet Arra figyelj a tisztításnál, hogy a kúpos végét ne csavargasd, erőltesd, mert könnyű tönkretenni. Leginkább benzines ecsettel, vagy féktisztítóval lehet lepucolni. A visszarakásnál figyelj, hogy a tömítőgyűrű a helyén legyen, és ne csodálkozz rajta, ha esetleg első indításnál csak enyhe gázadással hajlandó beindulni a kocsi, nekem ezt szokta csinálni.
Reeckatee Elküldve December10, 2009 Elküldve December10, 2009 Sztem léptetőmotoros. Nemtom mert nekem nem volt :huh:
radler Elküldve December11, 2009 Elküldve December11, 2009 Sztem léptetőmotoros. Arra figyelj a tisztításnál, hogy a kúpos végét ne csavargasd, erőltesd, mert könnyű tönkretenni. Leginkább benzines ecsettel, vagy féktisztítóval lehet lepucolni. A visszarakásnál figyelj, hogy a tömítőgyűrű a helyén legyen, és ne csodálkozz rajta, ha esetleg első indításnál csak enyhe gázadással hajlandó beindulni a kocsi, nekem ezt szokta csinálni. Köszi a tippeket!!!!!!!!!!!!!!!
lacám Elküldve December13, 2009 Elküldve December13, 2009 sziasztok! segítséget szeretnék kérni tőletek! nem indul az astrám!amikor először csinálta megnéztem a benzinszivattyú relét,biztosítékot és levettem a benzinszivattyú csatlakozoját a hátsó ülésnél,megfujkáltam visszadugtam és jó lett,beindult.1-2 nap múlva ugyazezt csinálta,nem indult.faterral indítoztatam és hallagattam a szivattyút nem indult el.kiszereltem,megnéztem el van-e koszolódva,vagy valami,de tiszta.visszaraktam és indult egy pöcre.kis idő elteltével a probléma ismét jelentkezett.ismét kiszereltem,lecseréltem a csatlakozókat,visszaraktam indult.most megint indítottam volna asszem harmadjára mióta legutóbb kiszereltem a szivattyút és megint nem indul. relét hallom hogy kattan,áram eljut a szivattyúig de nem indul el!csak azt nem értem hogy ha kiszedem,kifolyik belőle a benzin,visszarakom akkor pár indítást kibír,de aztán nem megy. szerintetek a szivattyú szarik be,vagy valami más baj lehet?? aki tud kérem írjon! üdv.:dlaci21
Breki Elküldve December13, 2009 Elküldve December13, 2009 sziasztok! segítséget szeretnék kérni tőletek! nem indul az astrám!amikor először csinálta megnéztem a benzinszivattyú relét,biztosítékot és levettem a benzinszivattyú csatlakozoját a hátsó ülésnél,megfujkáltam visszadugtam és jó lett,beindult.1-2 nap múlva ugyazezt csinálta,nem indult.faterral indítoztatam és hallagattam a szivattyút nem indult el.kiszereltem,megnéztem el van-e koszolódva,vagy valami,de tiszta.visszaraktam és indult egy pöcre.kis idő elteltével a probléma ismét jelentkezett.ismét kiszereltem,lecseréltem a csatlakozókat,visszaraktam indult.most megint indítottam volna asszem harmadjára mióta legutóbb kiszereltem a szivattyút és megint nem indul. relét hallom hogy kattan,áram eljut a szivattyúig de nem indul el!csak azt nem értem hogy ha kiszedem,kifolyik belőle a benzin,visszarakom akkor pár indítást kibír,de aztán nem megy. szerintetek a szivattyú szarik be,vagy valami más baj lehet?? aki tud kérem írjon! üdv.:dlaci21 Az a szivattyú nagy valószínűséggel cserés lesz. Próbáld meg megkopogtatni amikor nem indul, ne csinálj semmi mást, csak kopogtass. Ha elindul cserés. Ilyenkor az van, hogy a motor kommutátorszeletkéinél megszakad a kapcsolat a tekercseléssel és ha azon a ponton áll meg nem tud elindulni. Megkopogtatod eléri a másik szeletkét újra megy...
zotya975 Elküldve December13, 2009 Elküldve December13, 2009 Az a szivattyú nagy valószínűséggel cserés lesz. Próbáld meg megkopogtatni amikor nem indul, ne csinálj semmi mást, csak kopogtass. Ha elindul cserés. Ilyenkor az van, hogy a motor kommutátorszeletkéinél megszakad a kapcsolat a tekercseléssel és ha azon a ponton áll meg nem tud elindulni. Megkopogtatod eléri a másik szeletkét újra megy... Bezony, vagy ez a bibi, vagy mint nekem leesett az előszűrő valamikor, megkopott a benyakerék, és a törmeléktől időnként megszorul.
lacám Elküldve December13, 2009 Elküldve December13, 2009 Üdv.! nagyon köszönöm srácok, hogy vettétek a fáradtságot és válaszoltatok! megpobálom megkoppogtatni! minden jót! üdv.:dlaci21
ojanos Elküldve December13, 2009 Elküldve December13, 2009 Köszi a segítséget srácok,úgy néz ki, megy az autó. Trafó volt a ludas...
zotya975 Elküldve December13, 2009 Elküldve December13, 2009 Köszi a segítséget srácok,úgy néz ki, megy az autó. Trafó volt a ludas... Öröm, és bódottság! :huh:
radler Elküldve December13, 2009 Elküldve December13, 2009 Üdv Mindenkinek! Azt szeretném,kérdezni,h az alapjárati motortisztítás házilag is elvégezhető?ha igen,hogyan kell?azt sem tudom hol található a motortérben? Nem vagyok egy autoszerelő,de van valamennyi műszaki érzékem.(vagy inkább menjek szervizbe?) Köszönöm előre is!!!!!!!!
brezsó Elküldve December13, 2009 Elküldve December13, 2009 Üdv Mindenkinek! Azt szeretném,kérdezni,h az alapjárati motortisztítás házilag is elvégezhető?ha igen,hogyan kell?azt sem tudom hol található a motortérben? Nem vagyok egy autoszerelő,de van valamennyi műszaki érzékem.(vagy inkább menjek szervizbe?) Köszönöm előre is!!!!!!!!Ott látható az injektorházon. A képen bal oldalon az a fekete csatis. Otthon is nyugodtan ki lehet takaritani pl. féktisztitóval, de ügyelni kell rá, hogy ne forgasd a tengelyét és a tömitőgyűrű a helyén maradjon, jól felfeküdjön visszaszereléskor.
radler Elküldve December13, 2009 Elküldve December13, 2009 Köszi! És hogyan kell pontosan kiszedni?mire kell még ügyelnem?ha visszatettem,igényel valami beállítást? ( vagy ez egy olyan egyszerű művelet mint egy gyertyacsere? ) Üdv!!
brezsó Elküldve December13, 2009 Elküldve December13, 2009 Köszi! És hogyan kell pontosan kiszedni?mire kell még ügyelnem?ha visszatettem,igényel valami beállítást? ( vagy ez egy olyan egyszerű művelet mint egy gyertyacsere? ) Üdv!! Két torx csavar tartja, nem nagy művelet...ha csak nem azért mert kissé szűkös ott a hely. :huh: Nem kell állitgatni és ne is próbáld mozgatni a tengelyét sem! Úgy tudom nem tesz jót neki. :lol: Kiveszed, megtisztitod - persze a helyét is illik ilyenkor kitakaritani - és ügyelve a gumigyűrűre visszateszed. Meglehet, hogy az első inditáskor kicsit "betegesen" fog beröffenni a moci, de aztán működik rendesen - persze, csak ha jó. :lol:
RobesPierre Elküldve December18, 2009 Elküldve December18, 2009 Képzeljétek hogy jártam. A múlt heti fagyálló csere után ma az egyik kúton befokoltattam a hűtőfolyadékot. Belekukkant a kutas a műszerbe, azt mondja -9 fok. Micsoda?? Megnéztem, hát tényleg annyit mutatott. Lehet el van állítva a műszer? Át egy másik kúthoz. Ott is annyi. Vissza a boltba ahol vettem a fagyállót, egy ismerősöm dolgozik ott. Mintavétel, hát tényleg annyi. Kérdésükre elmondtam, hogy leengedtem a régi -19 fokos fagyállót, levettem és kitakarítottam a hűtőt és a tágulási tartályt. Visszaszerelés után feltöltöttem a náluk vásárolt tömény fagyállóval 1:1 arányban desztillált víz hozzákeverésével és azóta mentem vagy 500 km-et. Ha 2-3 liter régi fagyálló is maradt a rendszerben, akkor se hígulhatott fel ennyire. Felbontottak egy ugyanolyan fagyállót (töményen -79, 1:1 arányban -37 fok), egy kis edénybe összekeverték legalább kétszer annyi vízzel és a műszer -27 fokot mutatott. Aztán odaadták a felbontott flakont, hogy akkor még most cseréljem le, mert már -7 fok volt. Irány a garázs, gumicső le a hűtőről, leenged, gumicső vissza. Másfél liter tömény fagyálló bele és még 3-4 deci desztillált vizet tudtam elsőre ráönteni. Aztán egy kis motormelegítés és irány vissza a benzinkútra. Azért próbaképp vittem mintát a leengedett fagyállóból is. Amire megérkeztem a kúthoz, a tágulási tartály aljáig lement a szint, így nem tudott mintát venni. Utántöltöttem kb. 4 deci deszt. vízzel, így már megint nem volt értelme mintát venni. De a leengedett fagyállót bemérettem, ami -21 fokos volt, mégsem -9. Szerintem valahogy nem keveredik megfelelőképp a rendszerben a fagyálló a vízzel. 500 km után a motorból leengedett fagyálló -21, ami a tartályban -9 fokot mutatott? Hát ezentúl csak előre kevert fagyállót veszek.
zotya975 Elküldve December18, 2009 Elküldve December18, 2009 Képzeljétek hogy jártam. A múlt heti fagyálló csere után ma az egyik kúton befokoltattam a hűtőfolyadékot. Belekukkant a kutas a műszerbe, azt mondja -9 fok. Micsoda?? Megnéztem, hát tényleg annyit mutatott. Lehet el van állítva a műszer? Át egy másik kúthoz. Ott is annyi. Vissza a boltba ahol vettem a fagyállót, egy ismerősöm dolgozik ott. Mintavétel, hát tényleg annyi. Kérdésükre elmondtam, hogy leengedtem a régi -19 fokos fagyállót, levettem és kitakarítottam a hűtőt és a tágulási tartályt. Visszaszerelés után feltöltöttem a náluk vásárolt tömény fagyállóval 1:1 arányban desztillált víz hozzákeverésével és azóta mentem vagy 500 km-et. Ha 2-3 liter régi fagyálló is maradt a rendszerben, akkor se hígulhatott fel ennyire. Felbontottak egy ugyanolyan fagyállót (töményen -79, 1:1 arányban -37 fok), egy kis edénybe összekeverték legalább kétszer annyi vízzel és a műszer -27 fokot mutatott. Aztán odaadták a felbontott flakont, hogy akkor még most cseréljem le, mert már -7 fok volt. Irány a garázs, gumicső le a hűtőről, leenged, gumicső vissza. Másfél liter tömény fagyálló bele és még 3-4 deci desztillált vizet tudtam elsőre ráönteni. Aztán egy kis motormelegítés és irány vissza a benzinkútra. Azért próbaképp vittem mintát a leengedett fagyállóból is. Amire megérkeztem a kúthoz, a tágulási tartály aljáig lement a szint, így nem tudott mintát venni. Utántöltöttem kb. 4 deci deszt. vízzel, így már megint nem volt értelme mintát venni. De a leengedett fagyállót bemérettem, ami -21 fokos volt, mégsem -9. Szerintem valahogy nem keveredik megfelelőképp a rendszerben a fagyálló a vízzel. 500 km után a motorból leengedett fagyálló -21, ami a tartályban -9 fokot mutatott? Hát ezentúl csak előre kevert fagyállót veszek. Hát szerintem el kell, hogy keveredjen. Met ha mondjuk a fagyálló sűrübb akkor lemegy, a vízpumpa felkeveri. Ha hígabb, akkor még oké, hogy fentmarad, de akkor meg abból szipákolt volna a kutas, és nem -9-fokot mér. Nincs meg a flakon amiből belekerült a kocsiba? Lehet csak azokban volt gyenge.
Dáwid Elküldve December18, 2009 Elküldve December18, 2009 Hát szerintem el kell, hogy keveredjen. Met ha mondjuk a fagyálló sűrübb akkor lemegy, a vízpumpa felkeveri. Ha hígabb, akkor még oké, hogy fentmarad, de akkor meg abból szipákolt volna a kutas, és nem -9-fokot mér. Nincs meg a flakon amiből belekerült a kocsiba? Lehet csak azokban volt gyenge. Nah de akkor amikor a motorból leengedettet bemérette akkor miért volt -21-es? :rolleyes: Érdekes dolog az biztos :blink:
Recommended Posts