Dáwid Elküldve December6, 2009 Megoszt Elküldve December6, 2009 bocsi előre is...csak olyat szeretnék kérdezni hogy szerintetek visszavihetek egy terméket az unixba...mert vetettek velem egy gyujtásmodult astrába de nem ez volt a hiba forrása....tudom miért nem bontottat...((mert sajnos nemtaláltam.....csak utána mikor megvettem :lol::(:lol::( ) szerintetetk vissza veszik.... vissza szoktak venni téves vásárlás miatt cuccot de nem teljes áron. Tudom Off, bocsi :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
TRoB Elküldve December6, 2009 Megoszt Elküldve December6, 2009 Az AC pumpa tuti h jó, a reléjét meg a benzinszűrőt kb 1 hónapja cseréltem de tuti h jók, a gyújtásmodul is jó, leteszteltem, kimértem.Én is kontakthibára gondolok ahogy írta zotya975 , bár azt nem értem ha félig v teljesen lenyomom a gázt akkor miért múlik el a rángatás? Lehet hogy valamelyik szenzornál hiba v kontakthiba van, ami miatt túl szegény a keverék és amikor jobban lenyomom a gázpedált akkor több benzint adagol a motorba és azért nem rángat (gondolom én)?! Amúgy Köszönöm az ötleteket! Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve December6, 2009 Megoszt Elküldve December6, 2009 Az AC pumpa tuti h jó, a reléjét meg a benzinszűrőt kb 1 hónapja cseréltem de tuti h jók, a gyújtásmodul is jó, leteszteltem, kimértem.Én is kontakthibára gondolok ahogy írta zotya975 , bár azt nem értem ha félig v teljesen lenyomom a gázt akkor miért múlik el a rángatás? Lehet hogy valamelyik szenzornál hiba v kontakthiba van, ami miatt túl szegény a keverék és amikor jobban lenyomom a gázpedált akkor több benzint adagol a motorba és azért nem rángat (gondolom én)?! Amúgy Köszönöm az ötleteket! :D Hogyan kell/lehet a gyújtásmodult kimérni? :huh: Persze, mondom, hogy lehet más is az oka. Viszont lehetséges, hogy éppen túl dús a keverék és amikor lenyomod a pedált akkor jut több levegőhöz és alakul ki az ideális vagy az ahhoz közelitő keverék....lambdaszonda nem valószinű mert azt irtad, hogy hidegen is csinálja. Valamelyik jeladó lehet, talán épp a pillangószelep jeladója, de kontakthibára nem gyanakodnék abban az esetben, ha valóban annyira befolyásolja a gázpedál állása.(mondjuk ez az én, gyújtásmodulos esetemben nem játszott, valóban :lol: ) ........... szerk.: Továbbgondolva akár még a gázpedál bowdenje körül is lehet gond, vagy nem? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve December6, 2009 Megoszt Elküldve December6, 2009 Az AC pumpa tuti h jó, a reléjét meg a benzinszűrőt kb 1 hónapja cseréltem de tuti h jók, a gyújtásmodul is jó, leteszteltem, kimértem.Én is kontakthibára gondolok ahogy írta zotya975 , bár azt nem értem ha félig v teljesen lenyomom a gázt akkor miért múlik el a rángatás? Lehet hogy valamelyik szenzornál hiba v kontakthiba van, ami miatt túl szegény a keverék és amikor jobban lenyomom a gázpedált akkor több benzint adagol a motorba és azért nem rángat (gondolom én)?! Amúgy Köszönöm az ötleteket! Írtad hogy jó a hőfokjeladó, de akkor miért dob rá hibakódot (14)? Ennek nézz utána! Sok minden okozhatja ezt a rángatást. Akár még a kipufogógáz-visszavezető szelep is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December7, 2009 Megoszt Elküldve December7, 2009 :D Hogyan kell/lehet a gyújtásmodult kimérni? :huh: Persze, mondom, hogy lehet más is az oka. Viszont lehetséges, hogy éppen túl dús a keverék és amikor lenyomod a pedált akkor jut több levegőhöz és alakul ki az ideális vagy az ahhoz közelitő keverék....lambdaszonda nem valószinű mert azt irtad, hogy hidegen is csinálja. Valamelyik jeladó lehet, talán épp a pillangószelep jeladója, de kontakthibára nem gyanakodnék abban az esetben, ha valóban annyira befolyásolja a gázpedál állása.(mondjuk ez az én, gyújtásmodulos esetemben nem játszott, valóban :lol: ) ........... szerk.: Továbbgondolva akár még a gázpedál bowdenje körül is lehet gond, vagy nem? :lol: Gázbowden? Szerintem az vagy elszakad, vagy nem. De ha már a gázpedál állásáná tartunk ott is van egy érzéklő ami a pillangószelep állásást figyeli az injektor jobb oldalán. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve December7, 2009 Megoszt Elküldve December7, 2009 Gázbowden? Szerintem az vagy elszakad, vagy nem. De ha már a gázpedál állásáná tartunk ott is van egy érzéklő ami a pillangószelep állásást figyeli az injektor jobb oldalán. Khmmm. Bal. Menetirány szerint nézzül a dolgokat jóóóóó. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
m_petya Elküldve December7, 2009 Megoszt Elküldve December7, 2009 Én speciel vagy a rossz alapjárati léptetőmotor kalibrációra gondolnék, vagy a pillangószelep potmétere szarakodik, esetleg hogy az ECU-nál van valami kontakthiba. Ha jól tudom a pillangószelep potmétere kimérhető, az alapjárati motornak meg amugy se árt néha egy kis tisztitás. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve December7, 2009 Megoszt Elküldve December7, 2009 Gázbowden? Szerintem az vagy elszakad, vagy nem. De ha már a gázpedál állásáná tartunk ott is van egy érzéklő ami a pillangószelep állásást figyeli az injektor jobb oldalán. A bowdennél arra gondoltam, hogy esetleg az injektorháznál, ahol be van akasztva valahogy még sincs jól rögzitve, elszabadult. Persze, nem tudom, hogy ez lehetséges-e egyáltalán, de talán. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December7, 2009 Megoszt Elküldve December7, 2009 Ha hibakódot dobott a hőmérsékletjeladóra, akkor talán azt kéne először megnézni. Nem biztos, hogy maga a jeladó rossz, lehet egy kontakhibás csatlakozás, vezetékszakadás, esetleg az ECU-ban a csatlakozó forrsztási hibája. Mérni kéne feszültséget járó motornál a jeladón. Link to comment Megosztás: More sharing options...
TRoB Elküldve December8, 2009 Megoszt Elküldve December8, 2009 Az eddigiekhez hozzátartozik annyi igazság is h nálam a C16NZ befecskendezése egy Szamarába van beépítve.Van egy Astránk ( C18NZ ) egy idős mind a két kocsi de a lada elég megbízhatatlan volt mindig is az opelhez képest, meg mindig sokat evett. Aztán nemrég tudtam szerezni egy komplett befecskendezést, az összes szenzorral együtt meg a motorvezérlővel.Beépítettem, eleinte elég megbízhatatlan volt de utána végülis sikerült elég megbízható állapotba hozni.Mérföldekkel stabilabban és finomabban jár a motor mint a karburátorral ,meg jóval jobban megy a kocsi .Azt még hozzáteszem h az egész a gyári szerint van beépítve ,minden szenzor meg van hozzá és ugyanúgy van összekötve ahogy egy opelben. Visszatérve a korábban felhozott problémámra, kimértem az összes szenzort mindenhol a megfelelő értékeket mértem.Kontakthibát nem találtam, csatlakozót megmozgattam ,megtisztítottam.Fojtószelep potmétert szkóppal , multiméterrel kimértem az is jó.Map szenzor értéke alló és járó motornál is a megadott értékek között van tehát az is jó.Lambda szonda feszültség 450-550 mV szokott lenni, de menet közben mért értékek is 350-750 mV között voltak (de ebben volt száguldozás is). És a helyzet az h kb 5 liter benzinnel olyan 30-33km-t tudok menni (de ebben nincs száguldozás), ami olyan 16 literes fogyasztásra jön ki.Mi okozhatja ezt a túlfogysztást, mikor az összes érték a normál értékek között van, és a lambda szonda se mutat túldúsított keverékre utaló értékeket? Lehetséges esetleg az h a nyomásszabályzó 1 Barnál nagyobb nyomást enged a szelepre és így több benzint kap a motor?Bár ahogy láttam az előző tulaj nem nyúlt semmihez sem. Vagy ha esetleg a nyomás lenne nagy a befecskendező szelepnél, okozhatja az h nálam az injektor és az elektromos AC között kb 40 centi a távolság, mert nem a tanból nyomja nálam mint az oepeknél, hanem egy kis tartályból ami a motortérben van, amibe meg nyomja a mechanikus ac a benzint? És még mindig van egy kérdésem :huh: : Néztem ma a fojtószelep fölött a benzinsugarat , és 3-5-10 másodpercenként (mikor hogy ) szemmel láthatóan többet fecskendezett be , ez normális ? Arra gondoltam h a MAP szenzor jele néha kicsit megugrik ami miatt abban a pillanatban több anyagot fecskendez be. Normális ez vagy mérjek rá szkóppal? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Rob Roy Elküldve December8, 2009 Megoszt Elküldve December8, 2009 Üdv. Egy pár napja ki lett cserélve az ékszíjam. Tegnap elkezdett visítani, indításkor egy pár másodpercig, max 1 percig tart. Úgy tudom ilyenkor után kell feszíteni egy kicsit. A kérdésem az lenne hogy tudom ezt megcsinálni, ne vigyem már el ilyen kis aprósággal a szerelőhöz. Köszi a segítséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve December8, 2009 Megoszt Elküldve December8, 2009 Üdv. Egy pár napja ki lett cserélve az ékszíjam. Tegnap elkezdett visítani, indításkor egy pár másodpercig, max 1 percig tart. Úgy tudom ilyenkor után kell feszíteni egy kicsit. A kérdésem az lenne hogy tudom ezt megcsinálni, ne vigyem már el ilyen kis aprósággal a szerelőhöz. Köszi a segítséget. Kilazítod a generátor állítócsavart, megfeszíted, és meghúzod. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December8, 2009 Megoszt Elküldve December8, 2009 ... Visszatérve a korábban felhozott problémámra, kimértem az összes szenzort mindenhol a megfelelő értékeket mértem.Kontakthibát nem találtam, csatlakozót megmozgattam ,megtisztítottam.Fojtószelep potmétert szkóppal , multiméterrel kimértem az is jó.Map szenzor értéke alló és járó motornál is a megadott értékek között van tehát az is jó.Lambda szonda feszültség 450-550 mV szokott lenni, de menet közben mért értékek is 350-750 mV között voltak (de ebben volt száguldozás is). És a helyzet az h kb 5 liter benzinnel olyan 30-33km-t tudok menni (de ebben nincs száguldozás), ami olyan 16 literes fogyasztásra jön ki.Mi okozhatja ezt a túlfogysztást, mikor az összes érték a normál értékek között van, és a lambda szonda se mutat túldúsított keverékre utaló értékeket? ... Ha a nyomás lenne túl nagy, és emiatt több benzin menne a motorba, azt a lambda korrigálná, vagy hibát jelezne miatta, hacsak nem maga a lambda hibás. Sztem bele kéne próbálni egy másik lambdát, ami tuti jó. A másik, hogy nem tudom, mennyire egyenletes az az üzemanyagnyomás, amit ez a két pumpás rendszer szállítani tud. Meg kéne próbálni azt is átalakítani az Opelekhez hasonló rendszerűre, azaz hátul egy injektoros autókhoz való, 0.7Bar-os ac-pumpa legyen csak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Rob Roy Elküldve December8, 2009 Megoszt Elküldve December8, 2009 Kösz Invictus. Milyen kulcs kell hozzá? Gondolom ha nem vagyok nagyon hülye megtalálom a csavart? : :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December8, 2009 Megoszt Elküldve December8, 2009 Kösz Invictus. Milyen kulcs kell hozzá? Gondolom ha nem vagyok nagyon hülye megtalálom a csavart? : :huh: 13 vagy 14-es. Link to comment Megosztás: More sharing options...
TRoB Elküldve December8, 2009 Megoszt Elküldve December8, 2009 Az ac pumpa is 100% hogy gyári opel , mert a Bosch száma is egyezik, csak amiatt is kérdeztem, mert nálam kb 40 centis szakaszon kell a benzint szállítania, az opelnél meg hátul a tanktól a motortérig. De kipróbáltam h az ac pumpával egy kis értékű ellenállást sorba kötöttem, tehát nem dolgozik olyan teljesítményen az AC, de semmi változás. Elől a kis tartályban nincs különösebb nyomásváltozás,a gyári mechanikus ac nyomása elég minimális,meg úgy oldottam meg, hogy a tartály 2/3-ánál van egy túlfolyó, amin egyszerűen visszafolyik a benzin a tankba, tehát érdemleges nyomás nem tud kialakulni.Az elektromos ac meg ebből a kis tartályból nyomja a benzint az injektorba és onnan meg ugyanide folyik vissza. Nekem is gyanús h a lambda szonda egyáltalán jó-e, mert ilyen fogyasztás mellett elég normális értékeket mutat, de ha szonda jelét egy kis áramkörrel 1,5-szeresére növeltem és így túldúsított keverékhez tartozó jelet állítottam elő, akkor sem vettem észre szinte semmi változást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December9, 2009 Megoszt Elküldve December9, 2009 Az ac pumpa is 100% hogy gyári opel , mert a Bosch száma is egyezik, csak amiatt is kérdeztem, mert nálam kb 40 centis szakaszon kell a benzint szállítania, az opelnél meg hátul a tanktól a motortérig. De kipróbáltam h az ac pumpával egy kis értékű ellenállást sorba kötöttem, tehát nem dolgozik olyan teljesítményen az AC, de semmi változás. Elől a kis tartályban nincs különösebb nyomásváltozás,a gyári mechanikus ac nyomása elég minimális,meg úgy oldottam meg, hogy a tartály 2/3-ánál van egy túlfolyó, amin egyszerűen visszafolyik a benzin a tankba, tehát érdemleges nyomás nem tud kialakulni.Az elektromos ac meg ebből a kis tartályból nyomja a benzint az injektorba és onnan meg ugyanide folyik vissza. Nekem is gyanús h a lambda szonda egyáltalán jó-e, mert ilyen fogyasztás mellett elég normális értékeket mutat, de ha szonda jelét egy kis áramkörrel 1,5-szeresére növeltem és így túldúsított keverékhez tartozó jelet állítottam elő, akkor sem vettem észre szinte semmi változást. És az a gyári Opel AC-pumpa a 0.7Bar-os fajta, vagy a hengerenkénti injektorosokhoz való 3Bar-os? A túldúsítást viszonylag nehezebb észrevenni, mint a szegény keveréket (leginkább a fogyin lehet látni), úgyhogy továbbra is azt mondom, próbáld meg egy másik lambdával. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve December9, 2009 Megoszt Elküldve December9, 2009 Milyen kulcs kell hozzá? Gondolom ha nem vagyok nagyon hülye megtalálom a csavart? : :huh: Hát a régebbi x14nz-n sima hatlapfejű csavarok vannak, mint pl. itt: (szerintem a Tiéd ilyen lesz) http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=7ab1f3d7e...&aid=167351 Az újabbakon pedig külső torx csavarok boldogítják a tulajt, mint pl. ezen: http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=7ab1f3d7e...&aid=159630 Link to comment Megosztás: More sharing options...
ojanos Elküldve December9, 2009 Megoszt Elküldve December9, 2009 :excl:Sziasztok! Ti vagytok az utolsó reményem, segítsen valamelyik f astra-mágus! 92-es alap 1.4-es 60 lovas autóm két hónapja elkezdett spontán leállni a leg váratlanabb helyzetekben. Végigjártam kb 30 szerelőt ráköltöttem egy talicska pénzt és megint leáll. Amit csináltak rajta: -hengerfej le, szelepcsere, köszörülés, tömítőcsere, gyertyacsere-kábel csere, lambda szonda csere, új hűtőfolyadék, új olaj-szűrő, AC rendben, benzinszűrő csere, gyújtásban rotor, HALL-jeladó csere és végső elkeseredében levágtuk a katalizátort. Ezeket apránként, mert a hiba folyton visszatért. Az utolsó a katalizátor kimetszése volt, azóta két hét telt el és ma hazafelé leállt többször is. Menet közben is hirtelen elmegy a gyújtás, kontrollámpák felgyulladnak, kuplung kinyom-felenged és beröffen. Ha lámpánál áll le, akkor gyújtás levesz ráad, indítózás pici gázzal és indul. Mi lehet a baj? Már sokszorosát költöttem rá, mint amennyit ér az egész autó és már kacérkodom a felgyújtással is. Segítsen, akinek van ötlete!!! Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve December9, 2009 Megoszt Elküldve December9, 2009 :excl:Sziasztok! Ti vagytok az utolsó reményem, segítsen valamelyik f astra-mágus! 92-es alap 1.4-es 60 lovas autóm két hónapja elkezdett spontán leállni a leg váratlanabb helyzetekben. Végigjártam kb 30 szerelőt ráköltöttem egy talicska pénzt és megint leáll. Amit csináltak rajta: -hengerfej le, szelepcsere, köszörülés, tömítőcsere, gyertyacsere-kábel csere, lambda szonda csere, új hűtőfolyadék, új olaj-szűrő, AC rendben, benzinszűrő csere, gyújtásban rotor, HALL-jeladó csere és végső elkeseredében levágtuk a katalizátort. Ezeket apránként, mert a hiba folyton visszatért. Az utolsó a katalizátor kimetszése volt, azóta két hét telt el és ma hazafelé leállt többször is. Menet közben is hirtelen elmegy a gyújtás, kontrollámpák felgyulladnak, kuplung kinyom-felenged és beröffen. Ha lámpánál áll le, akkor gyújtás levesz ráad, indítózás pici gázzal és indul. Mi lehet a baj? Már sokszorosát költöttem rá, mint amennyit ér az egész autó és már kacérkodom a felgyújtással is. Segítsen, akinek van ötlete!!! Köszi Gyújtásmodul, trafó, gyertyakábelek, MAP szenzor, alapjárati motor stb. át voltak vizsgálva? Link to comment Megosztás: More sharing options...
TRoB Elküldve December9, 2009 Megoszt Elküldve December9, 2009 A 0.7 baros AC pumpa van az enyémbe beépítve. Ma kitapasztaltam, hogy akkor csinálja a rángatásos hibáját, amikor alapjáraton jár egy keveset és el akarok indulni vele (..ha sikerül),tehát amíg alapjáraton megy folyamatosan csökken az alapjárat , mert mindig egy picivel egyre több benzint kap a motor,közben meg füstöl elég rendesen, de ezt nem rendszeres csinálja persze. És ma is mentem vele 5 km-t hiba nélkül, utána meg pont ahogy kifordultam a 4-esre a szolnoki halálkereszteződésben akkor kezdte a hibáját megint, és annyi üzemanyagot befecskendez ilyenkor hogy amíg el nem égeti, dadog és alig megy. Próbáltam h lehúzom a fojtószelep helyzetérzékelőt h az okozza a hibát, de akkor is úgyanúgy csinálja. Most támadt egy olyan ötletem , hogy veszek két EPROM-ot és ráírom a C13NZ és a C14NZ gyári EPROM-jának tartalmát hátha azzal nem eszik ennyit és a hiba is megszűnik esetleg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December9, 2009 Megoszt Elküldve December9, 2009 A 0.7 baros AC pumpa van az enyémbe beépítve. Ma kitapasztaltam, hogy akkor csinálja a rángatásos hibáját, amikor alapjáraton jár egy keveset és el akarok indulni vele (..ha sikerül),tehát amíg alapjáraton megy folyamatosan csökken az alapjárat , mert mindig egy picivel egyre több benzint kap a motor,közben meg füstöl elég rendesen, de ezt nem rendszeres csinálja persze. És ma is mentem vele 5 km-t hiba nélkül, utána meg pont ahogy kifordultam a 4-esre a szolnoki halálkereszteződésben akkor kezdte a hibáját megint, és annyi üzemanyagot befecskendez ilyenkor hogy amíg el nem égeti, dadog és alig megy. Próbáltam h lehúzom a fojtószelep helyzetérzékelőt h az okozza a hibát, de akkor is úgyanúgy csinálja. Most támadt egy olyan ötletem , hogy veszek két EPROM-ot és ráírom a C13NZ és a C14NZ gyári EPROM-jának tartalmát hátha azzal nem eszik ennyit és a hiba is megszűnik esetleg. Meg lehet próbálni, csak nem tudom, hogy a hardveres különbségekhez mit fog szólni. Sztem előbb egy lambda- és egy motorhőmérséklet-érzékelő cserét próbálj meg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December9, 2009 Megoszt Elküldve December9, 2009 :excl:Sziasztok! Ti vagytok az utolsó reményem, segítsen valamelyik f astra-mágus! 92-es alap 1.4-es 60 lovas autóm két hónapja elkezdett spontán leállni a leg váratlanabb helyzetekben. Végigjártam kb 30 szerelőt ráköltöttem egy talicska pénzt és megint leáll. Amit csináltak rajta: -hengerfej le, szelepcsere, köszörülés, tömítőcsere, gyertyacsere-kábel csere, lambda szonda csere, új hűtőfolyadék, új olaj-szűrő, AC rendben, benzinszűrő csere, gyújtásban rotor, HALL-jeladó csere és végső elkeseredében levágtuk a katalizátort. Ezeket apránként, mert a hiba folyton visszatért. Az utolsó a katalizátor kimetszése volt, azóta két hét telt el és ma hazafelé leállt többször is. Menet közben is hirtelen elmegy a gyújtás, kontrollámpák felgyulladnak, kuplung kinyom-felenged és beröffen. Ha lámpánál áll le, akkor gyújtás levesz ráad, indítózás pici gázzal és indul. Mi lehet a baj? Már sokszorosát költöttem rá, mint amennyit ér az egész autó és már kacérkodom a felgyújtással is. Segítsen, akinek van ötlete!!! Köszi Alapjárati,gyujtásmodul és lambda csere(csakis Bosch)! Link to comment Megosztás: More sharing options...
egykuty Elküldve December9, 2009 Megoszt Elküldve December9, 2009 Alapjárati,gyujtásmodul és lambda csere(csakis Bosch)! Ezek közül csak a gyújtásmodul veheti el a szikrát. (+compu és trafó) Ha végigolvasod ezt a topicot sok felesleges pénzkidobástól óvod meg magad. jellemzően compucsere, kérj egyet kölcsön! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve December9, 2009 Megoszt Elküldve December9, 2009 :huh: Sziasztok! Ti vagytok az utolsó reményem, segítsen valamelyik f astra-mágus! 92-es alap 1.4-es 60 lovas autóm két hónapja elkezdett spontán leállni a leg váratlanabb helyzetekben. Végigjártam kb 30 szerelőt ráköltöttem egy talicska pénzt és megint leáll. ... Mi lehet a baj? Már sokszorosát költöttem rá, mint amennyit ér az egész autó és már kacérkodom a felgyújtással is. Segítsen, akinek van ötlete!!! Köszi Egy másik topikban írtam korábban, de a hiba ugyan ez volt ott is. Sajnos nem magyar, de küldj rá egy fordítót (a google is tud ilyet, igaz elég bénán fordít) http://www.czarnikm.republika.pl/c14nz.htm A rajzok hasznosak az otthoni ellenőrzéshez. Vagy olvasgass esetleg itt: igaz 20 oldal, de érdemes olvasgatni leállósdi ügyben. http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...0&start=380 Szerk. Egykuty már írta, bocs. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts