Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

bocsi előre is...csak olyat szeretnék kérdezni hogy szerintetek visszavihetek egy terméket az unixba...mert vetettek velem egy gyujtásmodult astrába de nem ez volt a hiba forrása....tudom miért nem bontottat...((mert sajnos nemtaláltam.....csak utána mikor megvettem :lol::(:lol::( ) szerintetetk vissza veszik....

vissza szoktak venni téves vásárlás miatt cuccot de nem teljes áron. Tudom Off, bocsi :huh:

Link to comment
Megosztás:

Az AC pumpa tuti h jó, a reléjét meg a benzinszűrőt kb 1 hónapja cseréltem de tuti h jók, a gyújtásmodul is jó, leteszteltem, kimértem.Én is kontakthibára gondolok ahogy írta zotya975 , bár azt nem értem ha félig v teljesen lenyomom a gázt akkor miért múlik el a rángatás? Lehet hogy valamelyik szenzornál hiba v kontakthiba van, ami miatt túl szegény a keverék és amikor jobban lenyomom a gázpedált akkor több benzint adagol a motorba és azért nem rángat (gondolom én)?! Amúgy Köszönöm az ötleteket!

Link to comment
Megosztás:

Az AC pumpa tuti h jó, a reléjét meg a benzinszűrőt kb 1 hónapja cseréltem de tuti h jók, a gyújtásmodul is jó, leteszteltem, kimértem.Én is kontakthibára gondolok ahogy írta zotya975 , bár azt nem értem ha félig v teljesen lenyomom a gázt akkor miért múlik el a rángatás? Lehet hogy valamelyik szenzornál hiba v kontakthiba van, ami miatt túl szegény a keverék és amikor jobban lenyomom a gázpedált akkor több benzint adagol a motorba és azért nem rángat (gondolom én)?! Amúgy Köszönöm az ötleteket!

:D Hogyan kell/lehet a gyújtásmodult kimérni? :huh:

Persze, mondom, hogy lehet más is az oka. Viszont lehetséges, hogy éppen túl dús a keverék és amikor lenyomod a pedált akkor jut több levegőhöz és alakul ki az ideális vagy az ahhoz közelitő keverék....lambdaszonda nem valószinű mert azt irtad, hogy hidegen is csinálja. Valamelyik jeladó lehet, talán épp a pillangószelep jeladója, de kontakthibára nem gyanakodnék abban az esetben, ha valóban annyira befolyásolja a gázpedál állása.(mondjuk ez az én, gyújtásmodulos esetemben nem játszott, valóban :lol: )

...........

szerk.: Továbbgondolva akár még a gázpedál bowdenje körül is lehet gond, vagy nem? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az AC pumpa tuti h jó, a reléjét meg a benzinszűrőt kb 1 hónapja cseréltem de tuti h jók, a gyújtásmodul is jó, leteszteltem, kimértem.Én is kontakthibára gondolok ahogy írta zotya975 , bár azt nem értem ha félig v teljesen lenyomom a gázt akkor miért múlik el a rángatás? Lehet hogy valamelyik szenzornál hiba v kontakthiba van, ami miatt túl szegény a keverék és amikor jobban lenyomom a gázpedált akkor több benzint adagol a motorba és azért nem rángat (gondolom én)?! Amúgy Köszönöm az ötleteket!

Írtad hogy jó a hőfokjeladó, de akkor miért dob rá hibakódot (14)? Ennek nézz utána!

Sok minden okozhatja ezt a rángatást. Akár még a kipufogógáz-visszavezető szelep is.

Link to comment
Megosztás:

:D Hogyan kell/lehet a gyújtásmodult kimérni? :huh:

Persze, mondom, hogy lehet más is az oka. Viszont lehetséges, hogy éppen túl dús a keverék és amikor lenyomod a pedált akkor jut több levegőhöz és alakul ki az ideális vagy az ahhoz közelitő keverék....lambdaszonda nem valószinű mert azt irtad, hogy hidegen is csinálja. Valamelyik jeladó lehet, talán épp a pillangószelep jeladója, de kontakthibára nem gyanakodnék abban az esetben, ha valóban annyira befolyásolja a gázpedál állása.(mondjuk ez az én, gyújtásmodulos esetemben nem játszott, valóban :lol: )

...........

szerk.: Továbbgondolva akár még a gázpedál bowdenje körül is lehet gond, vagy nem? :lol:

Gázbowden? Szerintem az vagy elszakad, vagy nem. De ha már a gázpedál állásáná tartunk ott is van egy érzéklő ami a pillangószelep állásást figyeli az injektor jobb oldalán.

Link to comment
Megosztás:

Én speciel vagy a rossz alapjárati léptetőmotor kalibrációra gondolnék, vagy a pillangószelep potmétere szarakodik, esetleg hogy az ECU-nál van valami kontakthiba. Ha jól tudom a pillangószelep potmétere kimérhető, az alapjárati motornak meg amugy se árt néha egy kis tisztitás. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Gázbowden? Szerintem az vagy elszakad, vagy nem. De ha már a gázpedál állásáná tartunk ott is van egy érzéklő ami a pillangószelep állásást figyeli az injektor jobb oldalán.

A bowdennél arra gondoltam, hogy esetleg az injektorháznál, ahol be van akasztva valahogy még sincs jól rögzitve, elszabadult. Persze, nem tudom, hogy ez lehetséges-e egyáltalán, de talán. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Ha hibakódot dobott a hőmérsékletjeladóra, akkor talán azt kéne először megnézni. Nem biztos, hogy maga a jeladó rossz, lehet egy kontakhibás csatlakozás, vezetékszakadás, esetleg az ECU-ban a csatlakozó forrsztási hibája. Mérni kéne feszültséget járó motornál a jeladón.

Link to comment
Megosztás:

Az eddigiekhez hozzátartozik annyi igazság is h nálam a C16NZ befecskendezése egy Szamarába van beépítve.Van egy Astránk ( C18NZ ) egy idős mind a két kocsi de a lada elég megbízhatatlan volt mindig is az opelhez képest, meg mindig sokat evett. Aztán nemrég tudtam szerezni egy komplett befecskendezést, az összes szenzorral együtt meg a motorvezérlővel.Beépítettem, eleinte elég megbízhatatlan volt de utána végülis sikerült elég megbízható állapotba hozni.Mérföldekkel stabilabban és finomabban jár a motor mint a karburátorral ,meg jóval jobban megy a kocsi .Azt még hozzáteszem h az egész a gyári szerint van beépítve ,minden szenzor meg van hozzá és ugyanúgy van összekötve ahogy egy opelben.

Visszatérve a korábban felhozott problémámra, kimértem az összes szenzort mindenhol a megfelelő értékeket mértem.Kontakthibát nem találtam, csatlakozót megmozgattam ,megtisztítottam.Fojtószelep potmétert szkóppal , multiméterrel kimértem az is jó.Map szenzor értéke alló és járó motornál is a megadott értékek között van tehát az is jó.Lambda szonda feszültség 450-550 mV szokott lenni, de menet közben mért értékek is 350-750 mV között voltak (de ebben volt száguldozás is).

És a helyzet az h kb 5 liter benzinnel olyan 30-33km-t tudok menni (de ebben nincs száguldozás), ami olyan 16 literes fogyasztásra jön ki.Mi okozhatja ezt a túlfogysztást, mikor az összes érték a normál értékek között van, és a lambda szonda se mutat túldúsított keverékre utaló értékeket? Lehetséges esetleg az h a nyomásszabályzó 1 Barnál nagyobb nyomást enged a szelepre és így több benzint kap a motor?Bár ahogy láttam az előző tulaj nem nyúlt semmihez sem. Vagy ha esetleg a nyomás lenne nagy a befecskendező szelepnél, okozhatja az h nálam az injektor és az elektromos AC között kb 40 centi a távolság, mert nem a tanból nyomja nálam mint az oepeknél, hanem egy kis tartályból ami a motortérben van, amibe meg nyomja a mechanikus ac a benzint?

És még mindig van egy kérdésem :huh: : Néztem ma a fojtószelep fölött a benzinsugarat , és 3-5-10 másodpercenként (mikor hogy ) szemmel láthatóan többet fecskendezett be , ez normális ? Arra gondoltam h a MAP szenzor jele néha kicsit megugrik ami miatt abban a pillanatban több anyagot fecskendez be. Normális ez vagy mérjek rá szkóppal?

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Egy pár napja ki lett cserélve az ékszíjam. Tegnap elkezdett visítani, indításkor egy pár másodpercig, max 1 percig tart. Úgy tudom ilyenkor után kell feszíteni egy kicsit. A kérdésem az lenne hogy tudom ezt megcsinálni, ne vigyem már el ilyen kis aprósággal a szerelőhöz.

Köszi a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Egy pár napja ki lett cserélve az ékszíjam. Tegnap elkezdett visítani, indításkor egy pár másodpercig, max 1 percig tart. Úgy tudom ilyenkor után kell feszíteni egy kicsit. A kérdésem az lenne hogy tudom ezt megcsinálni, ne vigyem már el ilyen kis aprósággal a szerelőhöz.

Köszi a segítséget.

Kilazítod a generátor állítócsavart, megfeszíted, és meghúzod.

Link to comment
Megosztás:

...

Visszatérve a korábban felhozott problémámra, kimértem az összes szenzort mindenhol a megfelelő értékeket mértem.Kontakthibát nem találtam, csatlakozót megmozgattam ,megtisztítottam.Fojtószelep potmétert szkóppal , multiméterrel kimértem az is jó.Map szenzor értéke alló és járó motornál is a megadott értékek között van tehát az is jó.Lambda szonda feszültség 450-550 mV szokott lenni, de menet közben mért értékek is 350-750 mV között voltak (de ebben volt száguldozás is).

És a helyzet az h kb 5 liter benzinnel olyan 30-33km-t tudok menni (de ebben nincs száguldozás), ami olyan 16 literes fogyasztásra jön ki.Mi okozhatja ezt a túlfogysztást, mikor az összes érték a normál értékek között van, és a lambda szonda se mutat túldúsított keverékre utaló értékeket?

...

Ha a nyomás lenne túl nagy, és emiatt több benzin menne a motorba, azt a lambda korrigálná, vagy hibát jelezne miatta, hacsak nem maga a lambda hibás. Sztem bele kéne próbálni egy másik lambdát, ami tuti jó.

A másik, hogy nem tudom, mennyire egyenletes az az üzemanyagnyomás, amit ez a két pumpás rendszer szállítani tud. Meg kéne próbálni azt is átalakítani az Opelekhez hasonló rendszerűre, azaz hátul egy injektoros autókhoz való, 0.7Bar-os ac-pumpa legyen csak.

Link to comment
Megosztás:

Az ac pumpa is 100% hogy gyári opel , mert a Bosch száma is egyezik, csak amiatt is kérdeztem, mert nálam kb 40 centis szakaszon kell a benzint szállítania, az opelnél meg hátul a tanktól a motortérig. De kipróbáltam h az ac pumpával egy kis értékű ellenállást sorba kötöttem, tehát nem dolgozik olyan teljesítményen az AC, de semmi változás.

Elől a kis tartályban nincs különösebb nyomásváltozás,a gyári mechanikus ac nyomása elég minimális,meg úgy oldottam meg, hogy a tartály 2/3-ánál van egy túlfolyó, amin egyszerűen visszafolyik a benzin a tankba, tehát érdemleges nyomás nem tud kialakulni.Az elektromos ac meg ebből a kis tartályból nyomja a benzint az injektorba és onnan meg ugyanide folyik vissza.

Nekem is gyanús h a lambda szonda egyáltalán jó-e, mert ilyen fogyasztás mellett elég normális értékeket mutat, de ha szonda jelét egy kis áramkörrel 1,5-szeresére növeltem és így túldúsított keverékhez tartozó jelet állítottam elő, akkor sem vettem észre szinte semmi változást.

Link to comment
Megosztás:

Az ac pumpa is 100% hogy gyári opel , mert a Bosch száma is egyezik, csak amiatt is kérdeztem, mert nálam kb 40 centis szakaszon kell a benzint szállítania, az opelnél meg hátul a tanktól a motortérig. De kipróbáltam h az ac pumpával egy kis értékű ellenállást sorba kötöttem, tehát nem dolgozik olyan teljesítményen az AC, de semmi változás.

Elől a kis tartályban nincs különösebb nyomásváltozás,a gyári mechanikus ac nyomása elég minimális,meg úgy oldottam meg, hogy a tartály 2/3-ánál van egy túlfolyó, amin egyszerűen visszafolyik a benzin a tankba, tehát érdemleges nyomás nem tud kialakulni.Az elektromos ac meg ebből a kis tartályból nyomja a benzint az injektorba és onnan meg ugyanide folyik vissza.

Nekem is gyanús h a lambda szonda egyáltalán jó-e, mert ilyen fogyasztás mellett elég normális értékeket mutat, de ha szonda jelét egy kis áramkörrel 1,5-szeresére növeltem és így túldúsított keverékhez tartozó jelet állítottam elő, akkor sem vettem észre szinte semmi változást.

És az a gyári Opel AC-pumpa a 0.7Bar-os fajta, vagy a hengerenkénti injektorosokhoz való 3Bar-os?

A túldúsítást viszonylag nehezebb észrevenni, mint a szegény keveréket (leginkább a fogyin lehet látni), úgyhogy továbbra is azt mondom, próbáld meg egy másik lambdával.

Link to comment
Megosztás:

Milyen kulcs kell hozzá? Gondolom ha nem vagyok nagyon hülye megtalálom a csavart? : :huh:

Hát a régebbi x14nz-n sima hatlapfejű csavarok vannak, mint pl. itt: (szerintem a Tiéd ilyen lesz)

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=7ab1f3d7e...&aid=167351

Az újabbakon pedig külső torx csavarok boldogítják a tulajt, mint pl. ezen:

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=7ab1f3d7e...&aid=159630

Link to comment
Megosztás:

:excl:Sziasztok!

Ti vagytok az utolsó reményem, segítsen valamelyik f astra-mágus!

92-es alap 1.4-es 60 lovas autóm két hónapja elkezdett spontán leállni a leg váratlanabb helyzetekben. Végigjártam kb 30 szerelőt ráköltöttem egy talicska pénzt és megint leáll.

Amit csináltak rajta:

-hengerfej le, szelepcsere, köszörülés, tömítőcsere, gyertyacsere-kábel csere, lambda szonda csere, új hűtőfolyadék, új olaj-szűrő, AC rendben, benzinszűrő csere, gyújtásban rotor, HALL-jeladó csere és végső elkeseredében levágtuk a katalizátort. Ezeket apránként, mert a hiba folyton visszatért. Az utolsó a katalizátor kimetszése volt, azóta két hét telt el és ma hazafelé leállt többször is. Menet közben is hirtelen elmegy a gyújtás, kontrollámpák felgyulladnak, kuplung kinyom-felenged és beröffen. Ha lámpánál áll le, akkor gyújtás levesz ráad, indítózás pici gázzal és indul.

Mi lehet a baj? Már sokszorosát költöttem rá, mint amennyit ér az egész autó és már kacérkodom a felgyújtással is.

Segítsen, akinek van ötlete!!!

Köszi

Link to comment
Megosztás:

:excl:Sziasztok!

Ti vagytok az utolsó reményem, segítsen valamelyik f astra-mágus!

92-es alap 1.4-es 60 lovas autóm két hónapja elkezdett spontán leállni a leg váratlanabb helyzetekben. Végigjártam kb 30 szerelőt ráköltöttem egy talicska pénzt és megint leáll.

Amit csináltak rajta:

-hengerfej le, szelepcsere, köszörülés, tömítőcsere, gyertyacsere-kábel csere, lambda szonda csere, új hűtőfolyadék, új olaj-szűrő, AC rendben, benzinszűrő csere, gyújtásban rotor, HALL-jeladó csere és végső elkeseredében levágtuk a katalizátort. Ezeket apránként, mert a hiba folyton visszatért. Az utolsó a katalizátor kimetszése volt, azóta két hét telt el és ma hazafelé leállt többször is. Menet közben is hirtelen elmegy a gyújtás, kontrollámpák felgyulladnak, kuplung kinyom-felenged és beröffen. Ha lámpánál áll le, akkor gyújtás levesz ráad, indítózás pici gázzal és indul.

Mi lehet a baj? Már sokszorosát költöttem rá, mint amennyit ér az egész autó és már kacérkodom a felgyújtással is.

Segítsen, akinek van ötlete!!!

Köszi

Gyújtásmodul, trafó, gyertyakábelek, MAP szenzor, alapjárati motor stb. át voltak vizsgálva?

Link to comment
Megosztás:

A 0.7 baros AC pumpa van az enyémbe beépítve. Ma kitapasztaltam, hogy akkor csinálja a rángatásos hibáját, amikor alapjáraton jár egy keveset és el akarok indulni vele (..ha sikerül),tehát amíg alapjáraton megy folyamatosan csökken az alapjárat , mert mindig egy picivel egyre több benzint kap a motor,közben meg füstöl elég rendesen, de ezt nem rendszeres csinálja persze. És ma is mentem vele 5 km-t hiba nélkül, utána meg pont ahogy kifordultam a 4-esre a szolnoki halálkereszteződésben akkor kezdte a hibáját megint, és annyi üzemanyagot befecskendez ilyenkor hogy amíg el nem égeti, dadog és alig megy. Próbáltam h lehúzom a fojtószelep helyzetérzékelőt h az okozza a hibát, de akkor is úgyanúgy csinálja.

Most támadt egy olyan ötletem , hogy veszek két EPROM-ot és ráírom a C13NZ és a C14NZ gyári EPROM-jának tartalmát hátha azzal nem eszik ennyit és a hiba is megszűnik esetleg.

Link to comment
Megosztás:

A 0.7 baros AC pumpa van az enyémbe beépítve. Ma kitapasztaltam, hogy akkor csinálja a rángatásos hibáját, amikor alapjáraton jár egy keveset és el akarok indulni vele (..ha sikerül),tehát amíg alapjáraton megy folyamatosan csökken az alapjárat , mert mindig egy picivel egyre több benzint kap a motor,közben meg füstöl elég rendesen, de ezt nem rendszeres csinálja persze. És ma is mentem vele 5 km-t hiba nélkül, utána meg pont ahogy kifordultam a 4-esre a szolnoki halálkereszteződésben akkor kezdte a hibáját megint, és annyi üzemanyagot befecskendez ilyenkor hogy amíg el nem égeti, dadog és alig megy. Próbáltam h lehúzom a fojtószelep helyzetérzékelőt h az okozza a hibát, de akkor is úgyanúgy csinálja.

Most támadt egy olyan ötletem , hogy veszek két EPROM-ot és ráírom a C13NZ és a C14NZ gyári EPROM-jának tartalmát hátha azzal nem eszik ennyit és a hiba is megszűnik esetleg.

Meg lehet próbálni, csak nem tudom, hogy a hardveres különbségekhez mit fog szólni. Sztem előbb egy lambda- és egy motorhőmérséklet-érzékelő cserét próbálj meg.

Link to comment
Megosztás:

:excl:Sziasztok!

Ti vagytok az utolsó reményem, segítsen valamelyik f astra-mágus!

92-es alap 1.4-es 60 lovas autóm két hónapja elkezdett spontán leállni a leg váratlanabb helyzetekben. Végigjártam kb 30 szerelőt ráköltöttem egy talicska pénzt és megint leáll.

Amit csináltak rajta:

-hengerfej le, szelepcsere, köszörülés, tömítőcsere, gyertyacsere-kábel csere, lambda szonda csere, új hűtőfolyadék, új olaj-szűrő, AC rendben, benzinszűrő csere, gyújtásban rotor, HALL-jeladó csere és végső elkeseredében levágtuk a katalizátort. Ezeket apránként, mert a hiba folyton visszatért. Az utolsó a katalizátor kimetszése volt, azóta két hét telt el és ma hazafelé leállt többször is. Menet közben is hirtelen elmegy a gyújtás, kontrollámpák felgyulladnak, kuplung kinyom-felenged és beröffen. Ha lámpánál áll le, akkor gyújtás levesz ráad, indítózás pici gázzal és indul.

Mi lehet a baj? Már sokszorosát költöttem rá, mint amennyit ér az egész autó és már kacérkodom a felgyújtással is.

Segítsen, akinek van ötlete!!!

Köszi

Alapjárati,gyujtásmodul és lambda csere(csakis Bosch)!

Link to comment
Megosztás:

:huh: Sziasztok!

Ti vagytok az utolsó reményem, segítsen valamelyik f astra-mágus!

92-es alap 1.4-es 60 lovas autóm két hónapja elkezdett spontán leállni a leg váratlanabb helyzetekben. Végigjártam kb 30 szerelőt ráköltöttem egy talicska pénzt és megint leáll.

...

Mi lehet a baj? Már sokszorosát költöttem rá, mint amennyit ér az egész autó és már kacérkodom a felgyújtással is.

Segítsen, akinek van ötlete!!!

Köszi

Egy másik topikban írtam korábban, de a hiba ugyan ez volt ott is.

Sajnos nem magyar, de küldj rá egy fordítót (a google is tud ilyet, igaz elég bénán fordít)

http://www.czarnikm.republika.pl/c14nz.htm

A rajzok hasznosak az otthoni ellenőrzéshez.

Vagy olvasgass esetleg itt: igaz 20 oldal, de érdemes olvasgatni leállósdi ügyben.

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...0&start=380

Szerk. Egykuty már írta, bocs.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.