Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Azt hiszem az enyém is olyan bowdenos, de mindjárt megnézem és nyomok egy képet róla.

Itt van: (ez az enyém)

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=73f568f39...&aid=167351

Még jó hogy megnéztem (látszik gyakran húzom ki a pálcát). :huh:

Csak belegondolni tudok, hogy a tagnak hányszor kellett kiráncigálni a pálcát ahhoz, hogy ez belenyiszáljon a kábelba. Lehet minden reggel megnézte.

Igaz neki jobban kifele állt a gy.kábele, mint az enyémben. Még mindig vigyorgok, ha rá gondolok. Sajnos nem lett lefotózva a régi kábel, mert azt elvitte magával :lol:

Nekem is morog az asszony, hogy még olajat nézek mindig a kocsin, ha nem is minden reggel, de hosszabb út előtt 1-2 hetente, hogy minek.

(Fényszórót előírás ellenőrizni...csak sokan nem teszik meg...persze menet közben égett ki....)

Megy műszakira a verda és nyomatékosan felhívták a figyut, hogy nézzük át.

Link to comment
Megosztás:

A napokban a következő jelenség állt elő az autón. Álló helyzetben, vagy nagyon lassan gurulva, eltekert kormánynál a bal elejéből olyan hang jön mint amikor fúrod a falat. Ez egy szervós autónál elképzelhető, de az viszont nincs az autómban. Valami ötlet? /Előre is köszönöm/

Link to comment
Megosztás:

A napokban a következő jelenség állt elő az autón. Álló helyzetben, vagy nagyon lassan gurulva, eltekert kormánynál a bal elejéből olyan hang jön mint amikor fúrod a falat. Ez egy szervós autónál elképzelhető, de az viszont nincs az autómban. Valami ötlet? /Előre is köszönöm/

Olyasféle, mikor egy hidraulikus szivattyú dolgozik? Mert a szervónak valóban olyan hangja van, tökig kitekert kormánynál.

Link to comment
Megosztás:

A napokban a következő jelenség állt elő az autón. Álló helyzetben, vagy nagyon lassan gurulva, eltekert kormánynál a bal elejéből olyan hang jön mint amikor fúrod a falat. Ez egy szervós autónál elképzelhető, de az viszont nincs az autómban. Valami ötlet? /Előre is köszönöm/

Olyasféle, mikor egy hidraulikus szivattyú dolgozik? Mert a szervónak valóban olyan hangja van, tökig kitekert kormánynál.

:huh: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Csak a hangot akartam beazonosítani, amúgy erős gyanúm van a kerékre, hogy beleérhet valamelyik oldalon a dobbetétbe... :lol:

Szervó híjján az az eset nem lehet. De főként álló helybe csinálja, és nincs teljesen eltekerve a kormány.

Előfordulhat hogy elengedte egy csavar, vagy kettő a műanyag dobbetétet, és beleér a kerékbe. Vedd le a kereket és izultáld meg a műanyagot, hogy mozog e valahol :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na holnap megérkezik az új index karom (4000Ft)....már ideje....már csak a km órát kell cserélni (még mindig)...Ja meg ma kapott 1 liter olajat, mert az alsó határt épp hogy elérte a szint...

Tényleg, valaki nem tud valami jó központizárat? Fő elvárásom hogy ne bicskás legyen, de a kulcson legyen a távirányító....vagy ilyen nincs?

Link to comment
Megosztás:

Szervó híjján az az eset nem lehet. De főként álló helybe csinálja, és nincs teljesen eltekerve a kormány.

Álló helyben = nem gurul az autó? Mert akkor nem a dobba beleérés eset.

Szervó sincs akkor megint nem az.

Na de akkor csinálja a hangot amikor tekered a kormányt vagy azt sem tekered már amikor a hangot hallod?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét szeretnék segítséget kérni a következőkben C14NZ opelomhoz:(Astra Guruk előnyben smile.gif )

1.milyen olajat kell a váltóba tenni?(van aki szerint ATF-et,én mobilube GX-A 80W api:GL-4 olajat gondoltam)

2.a nagyobbik gond:a fordulatszámom ingadozik,hideg inditásnál a kulungot lenyomva felpörög 2000ig,majd szépen visszaáll.ha üresben van és a kuplungot nem nyomom le inditásnál akkor semmi gond,1000 körüli a fordulat.Ez a jelenség jellemző üzemmeleg motornál is,de csak akkor jelentkezik amikor a kuplungot lenyomom(és nem mindig),főként parkolásoknál,tolatásoknál amikor az 1-est,2 est haszánlom.Tuti a kuplungnak köze van a dologhoz.Mivel városban használjuk gyakran,gondolom ez a fogyasztást is megviseli(13literből 150 km-t megyek:elszomorító).hosszu távon semmi probléma(autopálya)

3.a műszerfal alatti csobogásról már nem beszélek........

Bementem ma egy un. gyorsszervizbe,megkérdezetem....hát oda sem térek be többet.azt sem tudták miről beszélek.

Remélem sikerült érthetően megfogalmaznom a gondomat.Előre is köszönök mindent!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét szeretnék segítséget kérni a következőkben C14NZ opelomhoz:(Astra Guruk előnyben smile.gif )

1.milyen olajat kell a váltóba tenni?(van aki szerint ATF-et,én mobilube GX-A 80W api:GL-4 olajat gondoltam)

2.a nagyobbik gond:a fordulatszámom ingadozik,hideg inditásnál a kulungot lenyomva felpörög 2000ig,majd szépen visszaáll.ha üresben van és a kuplungot nem nyomom le inditásnál akkor semmi gond,1000 körüli a fordulat.Ez a jelenség jellemző üzemmeleg motornál is,de csak akkor jelentkezik amikor a kuplungot lenyomom(és nem mindig),főként parkolásoknál,tolatásoknál amikor az 1-est,2 est haszánlom.Tuti a kuplungnak köze van a dologhoz.Mivel városban használjuk gyakran,gondolom ez a fogyasztást is megviseli(13literből 150 km-t megyek:elszomorító).hosszu távon semmi probléma(autopálya)

3.a műszerfal alatti csobogásról már nem beszélek........

Bementem ma egy un. gyorsszervizbe,megkérdezetem....hát oda sem térek be többet.azt sem tudták miről beszélek.

Remélem sikerült érthetően megfogalmaznom a gondomat.Előre is köszönök mindent!

Hát először is a váltóba GM-olaj ajánlott többek szerint, én még nem cserérlem. A fordulatszám ingadozásra alapjárati motor takarítás lehet a megoldás, meg a motortérben a vákumcsövek átnézése. A csobogásról már volt szó, nekem is hallatszik, ez van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni... Sajnos a héten balesetet szenvedett az autóm, az eleje ill. a bal első futómű a kormányművel együtt tönkrement. Olyan bontót keresek Veszprém megyében, akiktő korrekt áron be tudnám szerezni a szükséges alkatrészeket.

Előre is köszönöm, ha tudtok segíteni!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni... Sajnos a héten balesetet szenvedett az autóm, az eleje ill. a bal első futómű a kormányművel együtt tönkrement. Olyan bontót keresek Veszprém megyében, akiktő korrekt áron be tudnám szerezni a szükséges alkatrészeket.

Előre is köszönöm, ha tudtok segíteni!

Inotán van egy bontós, hozzá járok ha kell valami, nem a legolcsóbb, de hozzám ez van közel. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Igen, és emlékszem először én sem hittem neked. :lol:

Igazad volt,a gyújtásmodul romlott el (nem tudom miért :huh: ).A HALL jeladót kicseréltük,de nem ért semmit.Egy ismerős ideadta az azonos f-astra (C14NZ motorszámú (!)) gyújtásmodulját.Beültettük,és indult is,mit a karikacsapás! Már csak szereznem kell egy gyújtásmodult... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Igazad volt,a gyújtásmodul romlott el (nem tudom miért :huh: ).A HALL jeladót kicseréltük,de nem ért semmit.Egy ismerős ideadta az azonos f-astra (C14NZ motorszámú (!)) gyújtásmodulját.Beültettük,és indult is,mit a karikacsapás! Már csak szereznem kell egy gyújtásmodult... :lol:

Én bontóból szereztem gyárit 4 ezer forintért.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék, mert nem sikerül beazonosítani a hiba okát!

Tegnap beindítom a kocsit , pöccre indul minden ok, megyek 2-3 km-t utána elkezd eszméletlenül rángatni a kocsi, alapjárat alig van meg alig lehetett elindulni vele, miután nagy nehezen sikerült kijutni a körforgalomból és felgyorsítottam kb 50-re 4.-be tettem és ha legalább félig lenyomtam a gázpedált akkor abbamaradt a rángatás, de amint visszaengedtem tehát nem- vagy csak kicsit nyomtam le a gázpedált akkor a rángatás újra előjött.Meg ilyenkor ha be akarom indítani akkor adni kell egy kis gázt. Ma mentem vele, semmi hiba, minden tökéletesen működött.Délután megint mentem vele akkor kb 300 méterig semmi hiba nem volt ,utána megint előjött, 100 méter után abbahagyta majd 500 méter után megint szarakodott, visszafordultam, beállok a kocsival , akkor meg megint jó volt. C16NZ-ről van szó valamint 14-es hibakódot villog ki a gép, de ezt eddig is kivillogta már pedig akkor nem rángatott. Kimérve a hőfokjeladó nem hibás és a hibajelenség nem volt a motorhőmérséklettel összefüggésben, mert volt h melegen, de volt h már indulásnál hidegen is csinálta.

Valaki tapasztalt már hasonlót vagy sejti a hiba okát ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék, mert nem sikerül beazonosítani a hiba okát!

Tegnap beindítom a kocsit , pöccre indul minden ok, megyek 2-3 km-t utána elkezd eszméletlenül rángatni a kocsi, alapjárat alig van meg alig lehetett elindulni vele, miután nagy nehezen sikerült kijutni a körforgalomból és felgyorsítottam kb 50-re 4.-be tettem és ha legalább félig lenyomtam a gázpedált akkor abbamaradt a rángatás, de amint visszaengedtem tehát nem- vagy csak kicsit nyomtam le a gázpedált akkor a rángatás újra előjött.Meg ilyenkor ha be akarom indítani akkor adni kell egy kis gázt. Ma mentem vele, semmi hiba, minden tökéletesen működött.Délután megint mentem vele akkor kb 300 méterig semmi hiba nem volt ,utána megint előjött, 100 méter után abbahagyta majd 500 méter után megint szarakodott, visszafordultam, beállok a kocsival , akkor meg megint jó volt. C16NZ-ről van szó valamint 14-es hibakódot villog ki a gép, de ezt eddig is kivillogta már pedig akkor nem rángatott. Kimérve a hőfokjeladó nem hibás és a hibajelenség nem volt a motorhőmérséklettel összefüggésben, mert volt h melegen, de volt h már indulásnál hidegen is csinálta.

Valaki tapasztalt már hasonlót vagy sejti a hiba okát ?

Lehet akár egy egyszerű kontakthiba, vagy esetleg akadozó AC-pumpa, relé. Benzinszűrő volt cserélve mostanában? Járó motornál óvatosan mozgasd a csatikat -kábeleket a motortérben előjön-e a hiba.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget kérnék, mert nem sikerül beazonosítani a hiba okát!

...........

Valaki tapasztalt már hasonlót vagy sejti a hiba okát ?

Én már tapasztaltam hasonlót. Nekem a gyújtásmodul volt rossz. Persze a te esetedben nem biztos, hogy ugyanigy van. Milyen a gyújtásod/gyújtáselosztód, külön trafós/rotoros vagy egy "kockából" jönnek a gyertyakábelek? (nem jut eszembe a megnevezése, ne röhögjetek! :huh: )

Link to comment
Megosztás:

Én már tapasztaltam hasonlót. Nekem a gyújtásmodul volt rossz. Persze a te esetedben nem biztos, hogy ugyanigy van. Milyen a gyújtásod/gyújtáselosztód, külön trafós/rotoros vagy egy "kockából" jönnek a gyertyakábelek? (nem jut eszembe a megnevezése, ne röhögjetek! :huh: )

DIS! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én már tapasztaltam hasonlót. Nekem a gyújtásmodul volt rossz. Persze a te esetedben nem biztos, hogy ugyanigy van. Milyen a gyújtásod/gyújtáselosztód, külön trafós/rotoros vagy egy "kockából" jönnek a gyertyakábelek? (nem jut eszembe a megnevezése, ne röhögjetek! :huh: )

Ja kösz Brezsó, most akartam javítani, és beleírni a gyujtásmodult. :lol:

Link to comment
Megosztás:

bocsi előre is...csak olyat szeretnék kérdezni hogy szerintetek visszavihetek egy terméket az unixba...mert vetettek velem egy gyujtásmodult astrába de nem ez volt a hiba forrása....tudom miért nem bontottat...((mert sajnos nemtaláltam.....csak utána mikor megvettem :huh::(:lol::( ) szerintetetk vissza veszik....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.