daykiller Elküldve November23, 2009 Megoszt Elküldve November23, 2009 Sziasztok nekem van egy opel astra caravánom 1.4-es benzines 97-es van vele egy olyan probléma hogyha eléri az üzemi höfokot a motor akkor elkezd akadozni a motor elmegy az alapjárat leáll az utkeresztezödésben és utána alig akar ujraindulni ha meg elindul akkor meg jobban füstöl mint egy traktor ja és nem utolsosorban rengeteg let a fogyasztása elöre is köszönöm a választ Mivel a hőfokra utalsz, első körben megnézném a motor hőfokjeladót, hogy jó-e. Két vezetékes a motor hátulján van. Mert ha hülyeséget mond az ecunak, akkor lehet az, hogy dús keveréket kap a moci. Check Engine lámpa nem szokott néha világítani? Link to comment Megosztás: More sharing options...
judarics Elküldve November23, 2009 Megoszt Elküldve November23, 2009 Mivel a hőfokra utalsz, első körben megnézném a motor hőfokjeladót, hogy jó-e. Két vezetékes a motor hátulján van. Mert ha hülyeséget mond az ecunak, akkor lehet az, hogy dús keveréket kap a moci. Check Engine lámpa nem szokott néha világítani? hali ki szokott gyuladni a lámpa menet közben elsödlegesen majd az összes de ez ritkábban . és menet közben leáll az autó Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve November23, 2009 Megoszt Elküldve November23, 2009 hali ki szokott gyuladni a lámpa menet közben elsödlegesen majd az összes de ez ritkábban . és menet közben leáll az autó Olvass hibakódot, hátha eltárolt valamit. A képen látható 5-ös és hatos pint összekötöd egy darab dróttal, gyújtást ráadod és villognia kell a sárga Check Engine-nek. Ha nincs hiba, akkor vagy az 1-2 kódot villogja, vagy ahogy nálam is teszi, felvillan, majd kialszik és ennyi. A kódszámokat úgy tudod meg, hogy villog, majd kis szüneteket hagy. Tehát a 12 így néz ki: Villan, szünet, villan, villan. Mindegyik kódot elismétli háromszor, így a 12-t is el fogja először, utána jön(nek) a valós hibakód(ok). Link to comment Megosztás: More sharing options...
judarics Elküldve November23, 2009 Megoszt Elküldve November23, 2009 Olvass hibakódot, hátha eltárolt valamit. A képen látható 5-ös és hatos pint összekötöd egy darab dróttal, gyújtást ráadod és villognia kell a sárga Check Engine-nek. Ha nincs hiba, akkor vagy az 1-2 kódot villogja, vagy ahogy nálam is teszi, felvillan, majd kialszik és ennyi. A kódszámokat úgy tudod meg, hogy villog, majd kis szüneteket hagy. Tehát a 12 így néz ki: Villan, szünet, villan, villan. Mindegyik kódot elismétli háromszor, így a 12-t is el fogja először, utána jön(nek) a valós hibakód(ok). köszi a segitséget holnap jelentkezek megprobálom megvalositani a leirtakat remélem megoldodik a probléma az a gond hogy elektronikában nem vagyok jo de mivel tételesen leirtad igy remélem megvalositom a dolgokat biztam benne hogy egy sima lambdaszonda csere elég lesz vagy a katalizátort kitakaritani és kész KÖSZÖNÖM holnap jelentkezek :huh: :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve November23, 2009 Megoszt Elküldve November23, 2009 köszi a segitséget holnap jelentkezek megprobálom megvalositani a leirtakat remélem megoldodik a probléma az a gond hogy elektronikában nem vagyok jo de mivel tételesen leirtad igy remélem megvalositom a dolgokat biztam benne hogy egy sima lambdaszonda csere elég lesz vagy a katalizátort kitakaritani és kész KÖSZÖNÖM holnap jelentkezek :lol: :D ;) Katalizátort kitakarítani? :lol: A lambdaszonda csere meg nem kevés összeg. Persze, ha meg akarod magad sz.patni, akkor vehetsz utángyártottat is, de a két év alatt, amennyiszer cseréled, ráköltesz annyit, hogy vehettél volna egy gyárit bele, ami sokáig húzza. :angry: Egyébként szívesen. :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November23, 2009 Megoszt Elküldve November23, 2009 Katalizátort kitakarítani? :lol: A lambdaszonda csere meg nem kevés összeg. Persze, ha meg akarod magad sz.patni, akkor vehetsz utángyártottat is, de a két év alatt, amennyiszer cseréled, ráköltesz annyit, hogy vehettél volna egy gyárit bele, ami sokáig húzza. :D Egyébként szívesen. :huh: Erről majd képet, ha lehet. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
judarics Elküldve November23, 2009 Megoszt Elküldve November23, 2009 Katalizátort kitakarítani? :lol: A lambdaszonda csere meg nem kevés összeg. Persze, ha meg akarod magad sz.patni, akkor vehetsz utángyártottat is, de a két év alatt, amennyiszer cseréled, ráköltesz annyit, hogy vehettél volna egy gyárit bele, ami sokáig húzza. :lol: Egyébként szívesen. :huh: á nem akarom magam +kölcségbe verni holnapra megvan a válasz Link to comment Megosztás: More sharing options...
judarics Elküldve November23, 2009 Megoszt Elküldve November23, 2009 Füstöl....olajat nem eszi? Füstöl igen de nem kék a füstje hanem fekete és ha adok neki egy gázfröccsöt akkor aztán keni kifele a fekete füstöt Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November24, 2009 Megoszt Elküldve November24, 2009 Füstöl igen de nem kék a füstje hanem fekete és ha adok neki egy gázfröccsöt akkor aztán keni kifele a fekete füstöt Nem akarlak hülyének nézni, de csak benzin van benne? Link to comment Megosztás: More sharing options...
judarics Elküldve November24, 2009 Megoszt Elküldve November24, 2009 Nem akarlak hülyének nézni, de csak benzin van benne? Persze hogy csak benzin van benne mondjuk raktam egyszer bele katalizátortisztitót is de elötte is füstölt Link to comment Megosztás: More sharing options...
davidka2 Elküldve November24, 2009 Megoszt Elküldve November24, 2009 Akkor lehet csak páralecsapódás okozza, egyszer nekem is volt ilyen. Elindult, és rögtön le is állt. Utánna ment 3 hengerrel, az egyes henger nem járt, ahogy melegedett elindult az is. Kontakt sprével lehet próbálkozni a gyujtáselosztóban. Nézd meg nics-e valahol hibás szigetelés, repedés a gyujtás környékén. Trafó, kábelek, elosztó. Próbáld meg a hasonló hosszúságú kábeleket cserélgetnim persze minkét végüket cseréld meg, és figyelj, hogy ugyanaz a henger rosszalkodik, vagy "vándorol" a hiba. Köszönöm szépen a segítséget! Úgy néz ki megvan a hiba forrása ma leszedtem a gyújtás elosztó fedelet és el van repedve úgy hogy holnap kicserélem és remélhetőleg minden jól fog működni megint. Link to comment Megosztás: More sharing options...
radler Elküldve November26, 2009 Megoszt Elküldve November26, 2009 Sziasztok! A következöben szeretném egy hozzáértő tanácsát,segítségét: Nem rég vettem egy astrát (C14NZ),lecseréltem a vezérlést,olajat,szűrőket és kb 1 hónapja lecseréltem a hűtővizet is,alu fagyállót töltöttem bele.Ezt követeően 3 hétig minden reggel egy pici tócsát találtam a hűtő alatt,jobb oldalon.a kiegyenlítő tartályt figyelve,nagyon minimális a fogyás a mai napig.Menet közben, gázadásra azt hallom, mintha egy kis hegyipatak csordogálna a műszerfalam alatt.(levegős a rendszer?)A fűtés kiváló. DE: már 4 napja semmi tócsa az auto alatt reggelente,a csordogáló hang viszont nem szűnt meg.már nem értem.hűtőcserén gondolkodom. Egyenlőre ennyi lenne a "rövid" történetem! Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November26, 2009 Megoszt Elküldve November26, 2009 Sziasztok! A következöben szeretném egy hozzáértő tanácsát,segítségét: Nem rég vettem egy astrát (C14NZ),lecseréltem a vezérlést,olajat,szűrőket és kb 1 hónapja lecseréltem a hűtővizet is,alu fagyállót töltöttem bele.Ezt követeően 3 hétig minden reggel egy pici tócsát találtam a hűtő alatt,jobb oldalon.a kiegyenlítő tartályt figyelve,nagyon minimális a fogyás a mai napig.Menet közben, gázadásra azt hallom, mintha egy kis hegyipatak csordogálna a műszerfalam alatt.(levegős a rendszer?)A fűtés kiváló. DE: már 4 napja semmi tócsa az auto alatt reggelente,a csordogáló hang viszont nem szűnt meg.már nem értem.hűtőcserén gondolkodom. Egyenlőre ennyi lenne a "rövid" történetem! Köszönöm! A tócsa az tuti hűtőfolyadék volt? :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve November26, 2009 Megoszt Elküldve November26, 2009 Sziasztok! A következöben szeretném egy hozzáértő tanácsát,segítségét: Nem rég vettem egy astrát (C14NZ),lecseréltem a vezérlést,olajat,szűrőket és kb 1 hónapja lecseréltem a hűtővizet is,alu fagyállót töltöttem bele.Ezt követeően 3 hétig minden reggel egy pici tócsát találtam a hűtő alatt,jobb oldalon.a kiegyenlítő tartályt figyelve,nagyon minimális a fogyás a mai napig.Menet közben, gázadásra azt hallom, mintha egy kis hegyipatak csordogálna a műszerfalam alatt.(levegős a rendszer?)A fűtés kiváló. DE: már 4 napja semmi tócsa az auto alatt reggelente,a csordogáló hang viszont nem szűnt meg.már nem értem.hűtőcserén gondolkodom. Egyenlőre ennyi lenne a "rövid" történetem! Köszönöm! Vízpumpát cseréltél-e? Ez a jobb oldal a menetirány szerinti jobb oldal? (Vezérlés felőli?) Hol látod a tócsát a hűtő alatt, vagy a motor alatt? A csörgedezést megszüntetheted ha szintre töltöd a tartályt és légtelenítesz az egyvezetékes hőjeladónál. Ha mindenképpen a hűtőre gyanakodsz, nézd körbe, mert ha tócsázik, akkor "erősen" kell szivárognia, amit jó esetben látni fogsz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November26, 2009 Megoszt Elküldve November26, 2009 Sziasztok! A következöben szeretném egy hozzáértő tanácsát,segítségét: Nem rég vettem egy astrát (C14NZ),lecseréltem a vezérlést,olajat,szűrőket és kb 1 hónapja lecseréltem a hűtővizet is,alu fagyállót töltöttem bele.Ezt követeően 3 hétig minden reggel egy pici tócsát találtam a hűtő alatt,jobb oldalon.a kiegyenlítő tartályt figyelve,nagyon minimális a fogyás a mai napig.Menet közben, gázadásra azt hallom, mintha egy kis hegyipatak csordogálna a műszerfalam alatt.(levegős a rendszer?)A fűtés kiváló. DE: már 4 napja semmi tócsa az auto alatt reggelente,a csordogáló hang viszont nem szűnt meg.már nem értem.hűtőcserén gondolkodom. Egyenlőre ennyi lenne a "rövid" történetem! Köszönöm! Azt a csobogást hidegen pár másodpercig nekem is csinálja, még nem sikerült megszűntetnem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November27, 2009 Megoszt Elküldve November27, 2009 Sziasztok! A következöben szeretném egy hozzáértő tanácsát,segítségét: Nem rég vettem egy astrát (C14NZ),lecseréltem a vezérlést,olajat,szűrőket és kb 1 hónapja lecseréltem a hűtővizet is,alu fagyállót töltöttem bele.Ezt követeően 3 hétig minden reggel egy pici tócsát találtam a hűtő alatt,jobb oldalon.a kiegyenlítő tartályt figyelve,nagyon minimális a fogyás a mai napig.Menet közben, gázadásra azt hallom, mintha egy kis hegyipatak csordogálna a műszerfalam alatt.(levegős a rendszer?)A fűtés kiváló. DE: már 4 napja semmi tócsa az auto alatt reggelente,a csordogáló hang viszont nem szűnt meg.már nem értem.hűtőcserén gondolkodom. Egyenlőre ennyi lenne a "rövid" történetem! Köszönöm! A csordogállás nekem is hallatszik főleg 4000-felett, pedig új pumpa, és nem levegős a rendszer. Hát ez van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve November27, 2009 Megoszt Elküldve November27, 2009 A csordogállás nekem is hallatszik főleg 4000-felett, pedig új pumpa, és nem levegős a rendszer. Hát ez van. Hát ha csordogálást hallasz akkor csak van benne valahol levegő. Ha csak nem a kiegyenlítő tartályba visszacsordogáló hűtővizet nem hallod. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve November27, 2009 Megoszt Elküldve November27, 2009 Hát ha csordogálást hallasz akkor csak van benne valahol levegő. Ha csak nem a kiegyenlítő tartályba visszacsordogáló hűtővizet nem hallod. Az enyém is ilyen csordogálós. Már lassan egy éve volt feltöltve, mert hengerfejtömítést cseréltünk. De ez a hang nem szűnt meg. Sztem természetes! :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November27, 2009 Megoszt Elküldve November27, 2009 Hát ha csordogálást hallasz akkor csak van benne valahol levegő. Ha csak nem a kiegyenlítő tartályba visszacsordogáló hűtővizet nem hallod. Mivel magasabb fordulatszámon hallani, ahol jobban pörög a vízpumpa arra gyanakszom, hogy lehet némi dugulás valahol, és ott bugyog, szerintem a fűtőtestnél, mert a motortérből szerintem nem szűrödne be a hang. Link to comment Megosztás: More sharing options...
radler Elküldve November27, 2009 Megoszt Elküldve November27, 2009 Köszönöm az észrevételeket! A kis tócsa közvetlenül a hűtő alatt volt,ami néhány napja már nincs. ????? vizpumpát is cseréltem egyébként. A csobogás nálam hideg motornál sokkal erősebben hallatszik,mint üzemmeleg állapotban. Valahonnan a fűtőradiátortól hallom,de ez nem természetes,abszolút nem. Hát ez rejtély marad..................csak bosszantó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November27, 2009 Megoszt Elküldve November27, 2009 Köszönöm az észrevételeket! A kis tócsa közvetlenül a hűtő alatt volt,ami néhány napja már nincs. ????? vizpumpát is cseréltem egyébként. A csobogás nálam hideg motornál sokkal erősebben hallatszik,mint üzemmeleg állapotban. Valahonnan a fűtőradiátortól hallom,de ez nem természetes,abszolút nem. Hát ez rejtély marad..................csak bosszantó. Nekem is szivárgott a hűttő sarkánál a hűtővíz, de aztán egy kicsit vettem ki a kiegyenlítőből, és megszünt. Ezt a csobogást én meg már megszoktam. Volt vízpumpa csere közben, hűtővizet is lecseréltem, nálam van a kocsi másfél éve, ha eddíg nem okozott gondot akkor már nem fog. Lehet kicsit trutyis , vízköves a rendszer és a lecsökkent átmérőn nehezen megy át a víz, azért csobog. Csak ezért nem bontom meg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve November27, 2009 Megoszt Elküldve November27, 2009 Néha ki is dobja a hibakódot pár másodpercig. Ilyenkor lámpánál le akar fulladni.leesik az alapjárat-majd lefullad- aztán felbőg-aztán megint fulladni akar. Sajnos nagyon kifogtam ezt az autót.Bárhová nyúlt a szerelő minden össze volt gányolva.140ezret költöttem r mikor tavaly vettem.F astránál ez azért nem kevés szerintem. Szóval gondolhatod, hogy sok minden cserés volt. Akkor te is bele választottál a tutiba velem együtt....nálam is sorra jöttek elő a gondok és az hogy gányolva volt... Most már azt mondom jól van a jármű...de az az igazság többet nem lesz Opelem az 100% sikerült megutálnom :huh: Bár más márkával is ráfaraghattam volna így, főleg az idősebb használtautóknál. Most elgondolkodtam lecseréljem-e egy fiatalabbra (7évvel fiatalabbra) de nem tudom megéri-e úgy hogy elvileg maximum jövő ilyenkor írom a szakdogám.... Szóval együttérzek veled....bár tudom ez nem vigasztal:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bakmer Elküldve November27, 2009 Megoszt Elküldve November27, 2009 Sziasztok! Van egy C14NZ motorszámú f-es astrám,ami akksi-cserén esett át,úgy,hogy teljesen le lett véve a sarukról. A gépkocsi ezután csak egyszer indult be,ezután az alapjáratot sem tudta megtartani,azóta be sem indul. Nem ismert,hogy volt-e benne riasztó,vagy indításgátló,de nincs szikra a gyertyákon.A műszerfalon semmi változás,az indítómotor hiába pörög.Motorikusan elvileg rendbe van a gépkocsi,mert pöccre indult,üzemanyagszivattyú is megy,szikra viszont nincs. Mégis hogyan tudnám beindítani a gépkocsimat? Előre is köszönöm a segítséget! :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November28, 2009 Megoszt Elküldve November28, 2009 Sziasztok! Van egy C14NZ motorszámú f-es astrám,ami akksi-cserén esett át,úgy,hogy teljesen le lett véve a sarukról. A gépkocsi ezután csak egyszer indult be,ezután az alapjáratot sem tudta megtartani,azóta be sem indul. Nem ismert,hogy volt-e benne riasztó,vagy indításgátló,de nincs szikra a gyertyákon.A műszerfalon semmi változás,az indítómotor hiába pörög.Motorikusan elvileg rendbe van a gépkocsi,mert pöccre indult,üzemanyagszivattyú is megy,szikra viszont nincs. Mégis hogyan tudnám beindítani a gépkocsimat? Előre is köszönöm a segítséget! :huh: Próbáld meg, hogy adsz neki egy kis gázt, és úgy indítod. Nekem, ha áramtalanítva van a kocsi, el kell ezt játszanom mindig, különben ugyanígy nem indul be. Nem tudom, miért, de gyanítom, hogy az alapjárati motor pozícióját kell újra tanulnia az ECU-nak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November28, 2009 Megoszt Elküldve November28, 2009 Próbáld meg, hogy adsz neki egy kis gázt, és úgy indítod. Nekem, ha áramtalanítva van a kocsi, el kell ezt játszanom mindig, különben ugyanígy nem indul be. Nem tudom, miért, de gyanítom, hogy az alapjárati motor pozícióját kell újra tanulnia az ECU-nak. De azt írja nincs szikra, átt kéne mozgatni a csatikat, gyertyakábeleket lehúzni-visszadugni, hátha csak kontakt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts