Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok

nekem van egy opel astra caravánom 1.4-es benzines 97-es

van vele egy olyan probléma hogyha eléri az üzemi höfokot a motor akkor elkezd akadozni a motor elmegy az alapjárat leáll az utkeresztezödésben és utána alig akar ujraindulni ha meg elindul akkor meg jobban füstöl mint egy traktor ja és nem utolsosorban rengeteg let a fogyasztása

elöre is köszönöm a választ

Mivel a hőfokra utalsz, első körben megnézném a motor hőfokjeladót, hogy jó-e. Két vezetékes a motor hátulján van. Mert ha hülyeséget mond az ecunak, akkor lehet az, hogy dús keveréket kap a moci.

Check Engine lámpa nem szokott néha világítani?

Link to comment
Megosztás:

Mivel a hőfokra utalsz, első körben megnézném a motor hőfokjeladót, hogy jó-e. Két vezetékes a motor hátulján van. Mert ha hülyeséget mond az ecunak, akkor lehet az, hogy dús keveréket kap a moci.

Check Engine lámpa nem szokott néha világítani?

hali ki szokott gyuladni a lámpa menet közben elsödlegesen majd az összes de ez ritkábban . és menet közben leáll az autó

Link to comment
Megosztás:

hali ki szokott gyuladni a lámpa menet közben elsödlegesen majd az összes de ez ritkábban . és menet közben leáll az autó

Olvass hibakódot, hátha eltárolt valamit. A képen látható 5-ös és hatos pint összekötöd egy darab dróttal, gyújtást ráadod és villognia kell a sárga Check Engine-nek. Ha nincs hiba, akkor vagy az 1-2 kódot villogja, vagy ahogy nálam is teszi, felvillan, majd kialszik és ennyi. A kódszámokat úgy tudod meg, hogy villog, majd kis szüneteket hagy. Tehát a 12 így néz ki: Villan, szünet, villan, villan. Mindegyik kódot elismétli háromszor, így a 12-t is el fogja először, utána jön(nek) a valós hibakód(ok).

Link to comment
Megosztás:

Olvass hibakódot, hátha eltárolt valamit. A képen látható 5-ös és hatos pint összekötöd egy darab dróttal, gyújtást ráadod és villognia kell a sárga Check Engine-nek. Ha nincs hiba, akkor vagy az 1-2 kódot villogja, vagy ahogy nálam is teszi, felvillan, majd kialszik és ennyi. A kódszámokat úgy tudod meg, hogy villog, majd kis szüneteket hagy. Tehát a 12 így néz ki: Villan, szünet, villan, villan. Mindegyik kódot elismétli háromszor, így a 12-t is el fogja először, utána jön(nek) a valós hibakód(ok).

köszi a segitséget holnap jelentkezek megprobálom megvalositani a leirtakat remélem megoldodik a probléma az a gond hogy elektronikában nem vagyok jo de mivel tételesen leirtad igy remélem megvalositom a dolgokat biztam benne hogy egy sima lambdaszonda csere elég lesz vagy a katalizátort kitakaritani és kész

KÖSZÖNÖM holnap jelentkezek :huh: :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

köszi a segitséget holnap jelentkezek megprobálom megvalositani a leirtakat remélem megoldodik a probléma az a gond hogy elektronikában nem vagyok jo de mivel tételesen leirtad igy remélem megvalositom a dolgokat biztam benne hogy egy sima lambdaszonda csere elég lesz vagy a katalizátort kitakaritani és kész

KÖSZÖNÖM holnap jelentkezek :lol: :D ;)

Katalizátort kitakarítani? :lol: A lambdaszonda csere meg nem kevés összeg. Persze, ha meg akarod magad sz.patni, akkor vehetsz utángyártottat is, de a két év alatt, amennyiszer cseréled, ráköltesz annyit, hogy vehettél volna egy gyárit bele, ami sokáig húzza. :angry:

Egyébként szívesen. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Katalizátort kitakarítani? :lol: A lambdaszonda csere meg nem kevés összeg. Persze, ha meg akarod magad sz.patni, akkor vehetsz utángyártottat is, de a két év alatt, amennyiszer cseréled, ráköltesz annyit, hogy vehettél volna egy gyárit bele, ami sokáig húzza. :D

Egyébként szívesen. :huh:

Erről majd képet, ha lehet. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Katalizátort kitakarítani? :lol: A lambdaszonda csere meg nem kevés összeg. Persze, ha meg akarod magad sz.patni, akkor vehetsz utángyártottat is, de a két év alatt, amennyiszer cseréled, ráköltesz annyit, hogy vehettél volna egy gyárit bele, ami sokáig húzza. :lol:

Egyébként szívesen. :huh:

á nem akarom magam +kölcségbe verni holnapra megvan a válasz

Link to comment
Megosztás:

Akkor lehet csak páralecsapódás okozza, egyszer nekem is volt ilyen. Elindult, és rögtön le is állt. Utánna ment 3 hengerrel, az egyes henger nem járt, ahogy melegedett elindult az is. Kontakt sprével lehet próbálkozni a gyujtáselosztóban. Nézd meg nics-e valahol hibás szigetelés, repedés a gyujtás környékén. Trafó, kábelek, elosztó. Próbáld meg a hasonló hosszúságú kábeleket cserélgetnim persze minkét végüket cseréld meg, és figyelj, hogy ugyanaz a henger rosszalkodik, vagy "vándorol" a hiba.

Köszönöm szépen a segítséget!

Úgy néz ki megvan a hiba forrása ma leszedtem a gyújtás elosztó fedelet és el van repedve úgy hogy holnap kicserélem és remélhetőleg minden jól fog működni megint.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következöben szeretném egy hozzáértő tanácsát,segítségét:

Nem rég vettem egy astrát (C14NZ),lecseréltem a vezérlést,olajat,szűrőket és kb 1 hónapja lecseréltem a hűtővizet is,alu fagyállót töltöttem bele.Ezt követeően 3 hétig minden reggel egy pici tócsát találtam a hűtő alatt,jobb oldalon.a kiegyenlítő tartályt figyelve,nagyon minimális a fogyás a mai napig.Menet közben, gázadásra azt hallom, mintha egy kis hegyipatak csordogálna a műszerfalam alatt.(levegős a rendszer?)A fűtés kiváló.

DE: már 4 napja semmi tócsa az auto alatt reggelente,a csordogáló hang viszont nem szűnt meg.már nem értem.hűtőcserén gondolkodom.

Egyenlőre ennyi lenne a "rövid" történetem!

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következöben szeretném egy hozzáértő tanácsát,segítségét:

Nem rég vettem egy astrát (C14NZ),lecseréltem a vezérlést,olajat,szűrőket és kb 1 hónapja lecseréltem a hűtővizet is,alu fagyállót töltöttem bele.Ezt követeően 3 hétig minden reggel egy pici tócsát találtam a hűtő alatt,jobb oldalon.a kiegyenlítő tartályt figyelve,nagyon minimális a fogyás a mai napig.Menet közben, gázadásra azt hallom, mintha egy kis hegyipatak csordogálna a műszerfalam alatt.(levegős a rendszer?)A fűtés kiváló.

DE: már 4 napja semmi tócsa az auto alatt reggelente,a csordogáló hang viszont nem szűnt meg.már nem értem.hűtőcserén gondolkodom.

Egyenlőre ennyi lenne a "rövid" történetem!

Köszönöm!

A tócsa az tuti hűtőfolyadék volt? :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következöben szeretném egy hozzáértő tanácsát,segítségét:

Nem rég vettem egy astrát (C14NZ),lecseréltem a vezérlést,olajat,szűrőket és kb 1 hónapja lecseréltem a hűtővizet is,alu fagyállót töltöttem bele.Ezt követeően 3 hétig minden reggel egy pici tócsát találtam a hűtő alatt,jobb oldalon.a kiegyenlítő tartályt figyelve,nagyon minimális a fogyás a mai napig.Menet közben, gázadásra azt hallom, mintha egy kis hegyipatak csordogálna a műszerfalam alatt.(levegős a rendszer?)A fűtés kiváló.

DE: már 4 napja semmi tócsa az auto alatt reggelente,a csordogáló hang viszont nem szűnt meg.már nem értem.hűtőcserén gondolkodom.

Egyenlőre ennyi lenne a "rövid" történetem!

Köszönöm!

Vízpumpát cseréltél-e? Ez a jobb oldal a menetirány szerinti jobb oldal? (Vezérlés felőli?) Hol látod a tócsát a hűtő alatt, vagy a motor alatt?

A csörgedezést megszüntetheted ha szintre töltöd a tartályt és légtelenítesz az egyvezetékes hőjeladónál.

Ha mindenképpen a hűtőre gyanakodsz, nézd körbe, mert ha tócsázik, akkor "erősen" kell szivárognia, amit jó esetben látni fogsz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következöben szeretném egy hozzáértő tanácsát,segítségét:

Nem rég vettem egy astrát (C14NZ),lecseréltem a vezérlést,olajat,szűrőket és kb 1 hónapja lecseréltem a hűtővizet is,alu fagyállót töltöttem bele.Ezt követeően 3 hétig minden reggel egy pici tócsát találtam a hűtő alatt,jobb oldalon.a kiegyenlítő tartályt figyelve,nagyon minimális a fogyás a mai napig.Menet közben, gázadásra azt hallom, mintha egy kis hegyipatak csordogálna a műszerfalam alatt.(levegős a rendszer?)A fűtés kiváló.

DE: már 4 napja semmi tócsa az auto alatt reggelente,a csordogáló hang viszont nem szűnt meg.már nem értem.hűtőcserén gondolkodom.

Egyenlőre ennyi lenne a "rövid" történetem!

Köszönöm!

Azt a csobogást hidegen pár másodpercig nekem is csinálja, még nem sikerült megszűntetnem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következöben szeretném egy hozzáértő tanácsát,segítségét:

Nem rég vettem egy astrát (C14NZ),lecseréltem a vezérlést,olajat,szűrőket és kb 1 hónapja lecseréltem a hűtővizet is,alu fagyállót töltöttem bele.Ezt követeően 3 hétig minden reggel egy pici tócsát találtam a hűtő alatt,jobb oldalon.a kiegyenlítő tartályt figyelve,nagyon minimális a fogyás a mai napig.Menet közben, gázadásra azt hallom, mintha egy kis hegyipatak csordogálna a műszerfalam alatt.(levegős a rendszer?)A fűtés kiváló.

DE: már 4 napja semmi tócsa az auto alatt reggelente,a csordogáló hang viszont nem szűnt meg.már nem értem.hűtőcserén gondolkodom.

Egyenlőre ennyi lenne a "rövid" történetem!

Köszönöm!

A csordogállás nekem is hallatszik főleg 4000-felett, pedig új pumpa, és nem levegős a rendszer. Hát ez van.

Link to comment
Megosztás:

Hát ha csordogálást hallasz akkor csak van benne valahol levegő. Ha csak nem a kiegyenlítő tartályba visszacsordogáló hűtővizet nem hallod.

Az enyém is ilyen csordogálós. Már lassan egy éve volt feltöltve, mert hengerfejtömítést cseréltünk. De ez a hang nem szűnt meg.

Sztem természetes! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Hát ha csordogálást hallasz akkor csak van benne valahol levegő. Ha csak nem a kiegyenlítő tartályba visszacsordogáló hűtővizet nem hallod.

Mivel magasabb fordulatszámon hallani, ahol jobban pörög a vízpumpa arra gyanakszom, hogy lehet némi dugulás valahol, és ott bugyog, szerintem a fűtőtestnél, mert a motortérből szerintem nem szűrödne be a hang.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az észrevételeket!

A kis tócsa közvetlenül a hűtő alatt volt,ami néhány napja már nincs. ????? vizpumpát is cseréltem egyébként.

A csobogás nálam hideg motornál sokkal erősebben hallatszik,mint üzemmeleg állapotban.

Valahonnan a fűtőradiátortól hallom,de ez nem természetes,abszolút nem.

Hát ez rejtély marad..................csak bosszantó.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az észrevételeket!

A kis tócsa közvetlenül a hűtő alatt volt,ami néhány napja már nincs. ????? vizpumpát is cseréltem egyébként.

A csobogás nálam hideg motornál sokkal erősebben hallatszik,mint üzemmeleg állapotban.

Valahonnan a fűtőradiátortól hallom,de ez nem természetes,abszolút nem.

Hát ez rejtély marad..................csak bosszantó.

Nekem is szivárgott a hűttő sarkánál a hűtővíz, de aztán egy kicsit vettem ki a kiegyenlítőből, és megszünt. Ezt a csobogást én meg már megszoktam. Volt vízpumpa csere közben, hűtővizet is lecseréltem, nálam van a kocsi másfél éve, ha eddíg nem okozott gondot akkor már nem fog. Lehet kicsit trutyis , vízköves a rendszer és a lecsökkent átmérőn nehezen megy át a víz, azért csobog. Csak ezért nem bontom meg.

Link to comment
Megosztás:

Néha ki is dobja a hibakódot pár másodpercig. Ilyenkor lámpánál le akar fulladni.leesik az alapjárat-majd lefullad- aztán felbőg-aztán megint fulladni akar.

Sajnos nagyon kifogtam ezt az autót.Bárhová nyúlt a szerelő minden össze volt gányolva.140ezret költöttem r mikor tavaly vettem.F astránál ez azért nem kevés szerintem. Szóval gondolhatod, hogy sok minden cserés volt.

Akkor te is bele választottál a tutiba velem együtt....nálam is sorra jöttek elő a gondok és az hogy gányolva volt... Most már azt mondom jól van a jármű...de az az igazság többet nem lesz Opelem az 100% sikerült megutálnom :huh: Bár más márkával is ráfaraghattam volna így, főleg az idősebb használtautóknál. Most elgondolkodtam lecseréljem-e egy fiatalabbra (7évvel fiatalabbra) de nem tudom megéri-e úgy hogy elvileg maximum jövő ilyenkor írom a szakdogám....

Szóval együttérzek veled....bár tudom ez nem vigasztal:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy C14NZ motorszámú f-es astrám,ami akksi-cserén esett át,úgy,hogy teljesen le lett véve a sarukról.

A gépkocsi ezután csak egyszer indult be,ezután az alapjáratot sem tudta megtartani,azóta be sem indul.

Nem ismert,hogy volt-e benne riasztó,vagy indításgátló,de nincs szikra a gyertyákon.A műszerfalon semmi változás,az indítómotor hiába pörög.Motorikusan elvileg rendbe van a gépkocsi,mert pöccre indult,üzemanyagszivattyú is megy,szikra viszont nincs.

Mégis hogyan tudnám beindítani a gépkocsimat?

Előre is köszönöm a segítséget! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy C14NZ motorszámú f-es astrám,ami akksi-cserén esett át,úgy,hogy teljesen le lett véve a sarukról.

A gépkocsi ezután csak egyszer indult be,ezután az alapjáratot sem tudta megtartani,azóta be sem indul.

Nem ismert,hogy volt-e benne riasztó,vagy indításgátló,de nincs szikra a gyertyákon.A műszerfalon semmi változás,az indítómotor hiába pörög.Motorikusan elvileg rendbe van a gépkocsi,mert pöccre indult,üzemanyagszivattyú is megy,szikra viszont nincs.

Mégis hogyan tudnám beindítani a gépkocsimat?

Előre is köszönöm a segítséget! :huh:

Próbáld meg, hogy adsz neki egy kis gázt, és úgy indítod. Nekem, ha áramtalanítva van a kocsi, el kell ezt játszanom mindig, különben ugyanígy nem indul be. Nem tudom, miért, de gyanítom, hogy az alapjárati motor pozícióját kell újra tanulnia az ECU-nak.

Link to comment
Megosztás:

Próbáld meg, hogy adsz neki egy kis gázt, és úgy indítod. Nekem, ha áramtalanítva van a kocsi, el kell ezt játszanom mindig, különben ugyanígy nem indul be. Nem tudom, miért, de gyanítom, hogy az alapjárati motor pozícióját kell újra tanulnia az ECU-nak.

De azt írja nincs szikra, átt kéne mozgatni a csatikat, gyertyakábeleket lehúzni-visszadugni, hátha csak kontakt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.