Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Az jelent valamit, ha a pollenszűrő környékén apró gallyak, falevelek voltak?

Takarítsd ki! Sőt még a motortérbe benyúló gumicsövet is. Nekem e művelet után jelentősen visszaesett a párásodás. :wink:

Elküldve

Takarítsd ki! Sőt még a motortérbe benyúló gumicsövet is. Nekem e művelet után jelentősen visszaesett a párásodás. :wink:

Nekem is ez volt, ugyanis a falevelek frankón magukba szívják a nedvességet és gondosan őrzik is :D

Miután kitakarítottad és az ablak-gumi közét kitömítetted (ha kell) utána cseréld a pollenszűrőt és nem fog párásodni...

Elküldve
A venti ellenállást már cseréltem, de a gondom az, hogy a szőnyeg alját végigtapizva, csak a szőnyeg alján van víz, ezért kétlem, hogy felülről folyik a víz, de lehet, hogy ott már megszáradt.

Utána fogok nézni!!!!

Az jelent valamit, ha a pollenszűrő környékén apró gallyak, falevelek voltak?

Nem befolyik a víz, hanem a fűtéskor bekerülő magas páratartalmú víz a hideg helyeken (a lemezen, a szőnyeg alatt) kicsapódik. Nálam ez történt, hiszen HÁTUL csapódott ki és elől került be a víz. De nem biztos hogy nálad is ez történt.

Elküldve

Lekaptam a kocsi elejéről a rácsot, és leltem alatta egy trombitát a levegő beömlő csövön. Ez kb. a felére csökkenti le a cső átmérőjét, viszont nagyobb sebességnél lehet, hogy több levegőt tud vele behúzni.

Benne hagyjam a trombitát, vagy sem?

Itt pár kép, illusztrációnak: w3.enternet.hu/dleslie/beomlo.html

Elküldve

Ki tudná nekem megmondani,hogy lehet visszarakni a kormányfelöli oldalon a lecsuszott levegőbefújó csöveket? apró darabokra kell szedjem,vagy elég nagyobbakra/most úgy egy órája hanyatt fekszem benne és a törött féklámpakapcsolót már megcsináltam/ Szóval én csak egy buta kompresszor szerelő vagyok/bár elég makacs/és megszoktam,hogy lehetetlen helyeken és helyzetekben kell dolgozzak,de most hálás lennék ha valaki súgna egy keveset....Köszönöm!

Elküldve

Nem befolyik a víz, hanem a fűtéskor bekerülő magas páratartalmú víz a hideg helyeken (a lemezen, a szőnyeg alatt) kicsapódik. Nálam ez történt, hiszen HÁTUL csapódott ki és elől került be a víz. De nem biztos hogy nálad is ez történt.

Köszi a tippet!

nekem ez meg sem fordult a fejemben, és azt sem tudtam elképzelni, hogy mitől nem tudok időnként szabadulni a párától!

Na akkor takarítás és tömítés a következő napok programja! :D

Elküldve
Lekaptam a kocsi elejéről a rácsot, és leltem alatta egy trombitát a levegő beömlő csövön. Ez kb. a felére csökkenti le a cső átmérőjét, viszont nagyobb sebességnél lehet, hogy több levegőt tud vele behúzni.

Benne hagyjam a trombitát, vagy sem?

Itt pár kép, illusztrációnak: w3.enternet.hu/dleslie/beomlo.html

Töréseknél turbulencia keletkezik így nem biztos hogy a levegőnek vastagabb lenne az a cső ha kikerülne a tölcsér.

Annyit azért még tudok, hogy a szűkülő csőkeresztmetszetnél a levegő az gyorsul, de veszít nyomásából, fordítva pedig fordítva.

Kár hogy nem tanultam áramlástant. :D

Egyébként próba cseresznye. Vedd ki ha érzel valami változást pozitív irányban akkor hagyd kinn ha nem akkor rakd vissza. :wink:

Elküldve
Töréseknél turbulencia keletkezik így nem biztos hogy a levegőnek vastagabb lenne az a cső ha kikerülne a tölcsér.

Annyit azért még tudok, hogy a szűkülő csőkeresztmetszetnél a levegő az gyorsul, de veszít nyomásából, fordítva pedig fordítva.

Kár hogy nem tanultam áramlástant. :P

Egyébként próba cseresznye. Vedd ki ha érzel valami változást pozitív irányban akkor hagyd kinn ha nem akkor rakd vissza. :wink:

Viszont, hiába gyorsul, amint egy nagyobb térbe érkezik, lelassul a levegő.

Szerintem.

Szal most kiszedtem a trombitácskát. Gyanítom nem lesz mérhető változás.

Filózom, hogy 110-es csövön kellene bevezetni a légszűrő dobozába a levegőt, akkor már talán lenne vmicske észrevehető különbség. Bár ez a harmatos 1.4, szal halottnak a beöntés. :D

Elküldve
Viszont, hiába gyorsul, amint egy nagyobb térbe érkezik, lelassul a levegő.

Azért írtam hogy fordítva meg fordítva. :wink:

De azért csak azon a véleményen vagyok hogy nem véletlen tervezték azt oda. Ha az autón minden más paraméter változatlan akkor biztosan nincs értelme kiszedni.

Elküldve
Azért írtam hogy fordítva meg fordítva. :wink:

De azért csak azon a véleményen vagyok hogy nem véletlen tervezték azt oda. Ha az autón minden más paraméter változatlan akkor biztosan nincs értelme kiszedni.

A héten járkálok vele trombita nélkül. Meglátjuk. Maximum visszateszem, kőkemény 5 perc. :D

Elküldve

Köszi a tippeket!

A műanyagdarab a szélvédő előtt rendesen el volt vállva az üvegtől.

Nyomtam alá ragacsot, csavar meghúzva, valamint fekete szilikagéllel rések kitömve.Most szárad!

Egy fél óra alatt megvolt, és 620Ft-be került(fekete szilikon).

Remélem a gondjaim megoldódnak!!! :D

Elküldve

Érdeklődnék :roll: :roll:

Előfordúlhat az Astrákkal, hogy eldugul a tank levegőztető rendszere és "összeszívja" a tankot? Azt hallottam, hogy nem szereti ha teljessen teletankolják a tankot, mert akkor az eltőmíti a levegőztető csövét és különféle galibát okoz.

Mik ezek??

Elküldve

Igen, ez néha elő szokott fordulni, bár hálisten nem "típushiba".

Nem sokat tudsz ellene tenni, max hogy tényleg nem tankolod

csurig a csövet. Elég az a kattanásig is bőven. :D

Elküldve
Érdeklődnék :roll: :roll:

Előfordúlhat az Astrákkal, hogy eldugul a tank levegőztető rendszere és "összeszívja" a tankot? Azt hallottam, hogy nem szereti ha teljessen teletankolják a tankot, mert akkor az eltőmíti a levegőztető csövét és különféle galibát okoz.

Mik ezek??

Csá!

Max akkor fordulhat elő, ha eltömődik de piszkosul.

A vakuum piszok erős tud lenni, de ha nem epoxigyanta tapad a szellőztetőre akkor szerintem inkáb a kosz megy a tankba, mint hogy a tank összehorpadjon .A benzinpumpa nem tudom milyen szívónyomáson dolgozik, de nagy vakuumot szerintem nem bír legyőzni, így le kéne állnia.(Ez vegyipari tapasztalat! Az autók esetében mindig történhetnek szerintem hihetetlen dolgok)!!!

Nekem már többször tólfolyt a nafta, mert kíváncsi vagyok a pontos fogyasztásra, de semmi olyan nem történt!

A tanksapkán nincs kicsi lyuk?

Elküldve

Hali!

Nekem most úgytűnik, hogy a termosztátom 95 fok körül nyitogat,és tudomásom szerint az opel motorok szeretnek magas hőfokon járni, közel a 100-hoz.

Befolyásolhatja-e egy 92 fokosra történő csere a normális, opel által tervezett működést, fogyasztást?

Hogy jön a jó idő, szükségem van, hogy hamarabb nyisson. :D :?:

Elküldve
Hali!

Nekem most úgytűnik, hogy a termosztátom 95 fok körül nyitogat,és tudomásom szerint az opel motorok szeretnek magas hőfokon járni, közel a 100-hoz.

Befolyásolhatja-e egy 92 fokosra történő csere a normális, opel által tervezett működést, fogyasztást?

Hogy jön a jó idő, szükségem van, hogy hamarabb nyisson. :D :?:

Én úgy tudom, hogy 92 fokosak és a motorok is 92-94 között szoktak menni. Vagy a termosztátod vagy a hőfokjeladód vagy a műszered nem jó szerintem ha 100 körüli érték is előfordul...

A ventillátor hány foknál kapcsol ?

Elküldve

Én úgy tudom, hogy 92 fokosak és a motorok is 92-94 között szoktak menni. Vagy a termosztátod vagy a hőfokjeladód vagy a műszered nem jó szerintem ha 100 körüli érték is előfordul...

A ventillátor hány foknál kapcsol ?

A ventit idáig egyszer (ma), hallottam bekapcsolni, 100-102 fok körül.

Azért gondolom, hogy 95 fokos a termosztát, mert ha egyszer felmelegszik 95 fok felé, akkor lehet látni a höfokkijelzőn, hogy mozog a hőfok, de 95 fok alá nem jön! jól gondolkodom :?:

Elküldve
Érdeklődnék :roll: :roll:

Előfordúlhat az Astrákkal, hogy eldugul a tank levegőztető rendszere és "összeszívja" a tankot? Azt hallottam, hogy nem szereti ha teljessen teletankolják a tankot, mert akkor az eltőmíti a levegőztető csövét és különféle galibát okoz.

Mik ezek??

Konkrétumot nem tudok a témában, de tankolni én is első kattanásig szoktam.
Elküldve

"A benzinpumpa nem tudom milyen szívónyomáson dolgozik, de nagy vakuumot szerintem nem bír legyőzni, így le kéne állnia."

Bezony elég erős a kicsike, bár nem is az AC ereje a mérvadó, hanem

a tank gyengesége. Már fordult elő ilyen eset, úgyhogy nem lehetetlen

a teljes mértékű eltömődés a szellőzőben.

Elküldve

Üdv mindenkinek,

ha már a benzintank összeszippantásánál tartunk:

nekem van, hogy szisszen a tank, amikor kinyitom a beöntőnyílást. Ez minek a jele? Mit kell vele tenni?

Köszi

Elküldve

A ventit idáig egyszer (ma), hallottam bekapcsolni, 100-102 fok körül.

Azért gondolom, hogy 95 fokos a termosztát, mert ha egyszer felmelegszik 95 fok felé, akkor lehet látni a höfokkijelzőn, hogy mozog a hőfok, de 95 fok alá nem jön! jól gondolkodom :?:

Fogalmam sincs, mekkora a motorod, de nekem pl teljesen normális, hogy nyáron az üzemi hőfokom 95-97 fok körül van, és 100-102 körül kezd berregni, ne 95 alá soha nem esik vissza üzem közben nyáron, max 1 pillanatra, mielőtt leáll a venti.

Elküldve

Nálam 92-nél kezd nyitni a termosztát, és 96os a venti kapcsolója.

Legalábbis ezek a gyári értékek. A műszer csak mérvadó, elég sokat

is csalhat. :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.