Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Invictusnak igaza van. Egységnyi levegőhöz adott egységnyi benzint kell a motorba fecskendezni ez az opelnél a szamaránál és minden kocsinál így van, a lambda szonda csak ennek a mennyiségnek a pontos beállításához kell, meg a katalizátor miatt a Lambda 1-hez. De nélküle is tudja az ecu hogy mennyi levegőhöz mennyi benya kell.

" Azt is el tudom képzelni, hogy egyszerűen nem tud olyan keveset adni a befecskendező, hogy ne legyen dús. Lehet a szamara motor beérné kevesebből is. "

- 1500 ccm és 1600 ccm között sztem nem olyan nagy a különbség.A szamara se levegővel megy hanem benzinnel, sőt sztem még több benzint is igényel ez a motor mint a C16NZ.

Link to comment
Megosztás:

Üdv

Remélem már volt valakivel hasonló.Nekem a szerelők nem tudtak rájönni a hibára, arra gyanakodnak hogy már csak a motorvezérlővel lehet gond.Mert kb minden ki lett már cserélve.Az én 1.4 8v astrám indításkor felbőg, aztán vagy abbahagyja,vagy nem. Aztán van hogy gondol egyet és magas az alapjárat de mint állat.Ötleteket várok.De szerintem bármi jut eszetekbe,már tuti ellenőrizve volt.

Előre is köszi az ötletelést

Link to comment
Megosztás:

Üdv

Remélem már volt valakivel hasonló.Nekem a szerelők nem tudtak rájönni a hibára, arra gyanakodnak hogy már csak a motorvezérlővel lehet gond.Mert kb minden ki lett már cserélve.Az én 1.4 8v astrám indításkor felbőg, aztán vagy abbahagyja,vagy nem. Aztán van hogy gondol egyet és magas az alapjárat de mint állat.Ötleteket várok.De szerintem bármi jut eszetekbe,már tuti ellenőrizve volt.

Előre is köszi az ötletelést

Vákuumrendszert ellenőrizni kéne, főleg a negyedik hengernél kijövő vákuumcső csatlakozást, az is gyerekbetegség az Astrán. :lol: Nekem pl a belső keringető kapcsolójára nem volt rádugva a "betáp" vákuumcső és azért bőgött fel néha. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Üdv

Remélem már volt valakivel hasonló.Nekem a szerelők nem tudtak rájönni a hibára, arra gyanakodnak hogy már csak a motorvezérlővel lehet gond.Mert kb minden ki lett már cserélve.Az én 1.4 8v astrám indításkor felbőg, aztán vagy abbahagyja,vagy nem. Aztán van hogy gondol egyet és magas az alapjárat de mint állat.Ötleteket várok.De szerintem bármi jut eszetekbe,már tuti ellenőrizve volt.

Előre is köszi az ötletelést

Mi volt az minden, ami ki lett cserélve?

Gondolom hibakód kivillogtatással kezdtétek...

Ha a fenti jelenségek ellenére nincs hibakód (gondolom ezért cserélgettetek vaktában...), akkor meg kell nézni egy másik ecu-val.

Link to comment
Megosztás:

Mi volt az minden, ami ki lett cserélve?

Gondolom hibakód kivillogtatással kezdtétek...

Ha a fenti jelenségek ellenére nincs hibakód (gondolom ezért cserélgettetek vaktában...), akkor meg kell nézni egy másik ecu-val.

Néha ki is dobja a hibakódot pár másodpercig. Ilyenkor lámpánál le akar fulladni.leesik az alapjárat-majd lefullad- aztán felbőg-aztán megint fulladni akar.

Sajnos nagyon kifogtam ezt az autót.Bárhová nyúlt a szerelő minden össze volt gányolva.140ezret költöttem r mikor tavaly vettem.F astránál ez azért nem kevés szerintem. Szóval gondolhatod, hogy sok minden cserés volt.

Link to comment
Megosztás:

Néha ki is dobja a hibakódot pár másodpercig. Ilyenkor lámpánál le akar fulladni.leesik az alapjárat-majd lefullad- aztán felbőg-aztán megint fulladni akar.

Sajnos nagyon kifogtam ezt az autót.Bárhová nyúlt a szerelő minden össze volt gányolva.140ezret költöttem r mikor tavaly vettem.F astránál ez azért nem kevés szerintem. Szóval gondolhatod, hogy sok minden cserés volt.

Viszont még mindíg nem tudjuk, hogy mi lett cserélve. Valamint mire cseréltétek? Gondolok itt lambda szondára, pl. Amiből szigorúan csak gyárit szabad belerakni. Meg van még egy csomó cucc amivel így kell eljárni.

Ám nekem alapjárati motor, vagy vákum hibának tűnik.

Link to comment
Megosztás:

Viszont még mindíg nem tudjuk, hogy mi lett cserélve. Valamint mire cseréltétek? Gondolok itt lambda szondára, pl. Amiből szigorúan csak gyárit szabad belerakni. Meg van még egy csomó cucc amivel így kell eljárni.

Ám nekem alapjárati motor, vagy vákum hibának tűnik.

Én is arra gondolok,szerintem a hibát is az alapjáratira dobja.Vagy ugye szakadt/lecsúszott vákumcső.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Nálam is csinált ilyet a napokban hogy felbőgött a motor minden ok nélkül, meg hogy nagyon magas volt az alapjárat (kb 3000-3500). Amúgy annyit csináltam ezügyben és jobb is lett tőle, hogy kivettem a léptetőmotort, és kintebb csavartam, majd visszatettem és ha magas volt még mindig akkor megint kivettem és még kicsivel kintebb csavartam, mert ahogy észrevettem nagyon kicsiket mozgat rajta az ecu, hiába tud a léptetőmotor vagy 1,5 centit mozogni ki-be. Tehát úgy nagyjából beállítottam kézzel, onnan meg az ecu kicsiket mozdít ki be és így tökéletes lett. Valamint nálam a hibás folytószelep potméter is megbolondította és amiatt is felbőgött, hiába mértem ki műszerrel és szkóppal és jót mutat, de gyakorlatban mégse jó mert ilyeneket csinált amit írtál. Vagy ha esetleg a potméter B vezetéke szakadt vagy kontakthibás sztem az is okozhat ilyet mert akkor az ecu bemenete közel 5v jelet kap, ami padlógáz a szenzor szerint, legalábbis ahogy most próbálgattam az enyémnél.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elöljáróban és utólagosan is köszönöm a segítő ötleteket a kilóméteróra ügyben.

Végül is jobbnak láttam,ha nem buherálgatom. Ha opeléknál elkalibrálják direktbe ám akkor legyen!.Hagyom inkább így ahogy van.

De mostanság egy másik,inkább kellemetlen dolog zavar.Ez pedig a nyikorogó kuplungpedál.

Egy hónapja is csinálta.De akkor kiszereltem, megzsíroztam.Elmúlt.

És most megint kezdi.

Van erre valami jól bevált módszer,hogy hogyan lehet ezt megszüntetni?Vagy fogadjam el ezt is úgy,hogy opeléknál ez egy idő után ILYEN!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elöljáróban és utólagosan is köszönöm a segítő ötleteket a kilóméteróra ügyben.

Végül is jobbnak láttam,ha nem buherálgatom. Ha opeléknál elkalibrálják direktbe ám akkor legyen!.Hagyom inkább így ahogy van.

De mostanság egy másik,inkább kellemetlen dolog zavar.Ez pedig a nyikorogó kuplungpedál.

Egy hónapja is csinálta.De akkor kiszereltem, megzsíroztam.Elmúlt.

És most megint kezdi.

Van erre valami jól bevált módszer,hogy hogyan lehet ezt megszüntetni?Vagy fogadjam el ezt is úgy,hogy opeléknál ez egy idő után ILYEN!

Teljesen kivetted, megzsíroztad a tengelyt, és most megint nyikorog?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elöljáróban és utólagosan is köszönöm a segítő ötleteket a kilóméteróra ügyben.

Végül is jobbnak láttam,ha nem buherálgatom. Ha opeléknál elkalibrálják direktbe ám akkor legyen!.Hagyom inkább így ahogy van.

De mostanság egy másik,inkább kellemetlen dolog zavar.Ez pedig a nyikorogó kuplungpedál.

Egy hónapja is csinálta.De akkor kiszereltem, megzsíroztam.Elmúlt.

És most megint kezdi.

Van erre valami jól bevált módszer,hogy hogyan lehet ezt megszüntetni?Vagy fogadjam el ezt is úgy,hogy opeléknál ez egy idő után ILYEN!

Ahogy Zotya is mondta, teljesen kivenni, tengelyével együtt elpucolni, rendesen zsírozva összerakni, általában ez már segít hosszú távon is, kivéve nekem mert nekem a bownden, és a villa találkozásánál is nyiszogott. Pedál felhúz, bowden kiakaszt, eltöröl, bezsíroz, összerak, örül :lol: :huh:

Link to comment
Megosztás:

Ahogy Zotya is mondta, teljesen kivenni, tengelyével együtt elpucolni, rendesen zsírozva összerakni, általában ez már segít hosszú távon is, kivéve nekem mert nekem a bownden, és a villa találkozásánál is nyiszogott. Pedál felhúz, bowden kiakaszt, eltöröl, bezsíroz, összerak, örül :lol: :huh:

Nekem is nyikorgott tavaly, bebújtam a padálokhoz és befújtam WD40-el. Azóta csöndben van. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem is nyikorgott tavaly, bebújtam a padálokhoz és befújtam WD40-el. Azóta csöndben van. :lol:

A WD40-es verzióval 2 bajom volt, az egyik az hogy pár hónap alatt kimászott belőle és újra kezdte, a másik az hogy néztem hova fújom, és a visszafröcsköléssel elég jó kenést biztosítottam a szemhéjamnak is. :huh: :lol:

Link to comment
Megosztás:

A WD40-es verzióval 2 bajom volt, az egyik az hogy pár hónap alatt kimászott belőle és újra kezdte, a másik az hogy néztem hova fújom, és a visszafröcsköléssel elég jó kenést biztosítottam a szemhéjamnak is. :huh: :lol:

Én tavaly ősszel fújtam be, azóta hangtalan. Használtam hozzá a hosszabbító pálcikát, így oda fújta, ahova kellett. :lol: Eddig jó!

Link to comment
Megosztás:

Teljesen kivetted, megzsíroztad a tengelyt, és most megint nyikorog?

Jaja.Teljesen kiszedtem.A pedált és a bowdent is.Jól megzsíroztam a forgó részeknél.A bowdennel, a már említett wd40-es kúrát is megcsináltam.Összerakás után könnyebben járt és hangtalan is volt.De már megint kezdi .

Akkor azthiszem a hozzászólások alapján, hogy bujkálhatok megint!Ha csendet akarok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

nekem van egy opel astra caravánom 1.4-es benzines 97-es

van vele egy olyan probléma hogyha eléri az üzemi höfokot a motor akkor elkezd akadozni a motor elmegy az alapjárat leáll az utkeresztezödésben és utána alig akar ujraindulni ha meg elindul akkor meg jobban füstöl mint egy traktor ja és nem utolsosorban rengeteg let a fogyasztása

elöre is köszönöm a választ

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

nekem van egy opel astra caravánom 1.4-es benzines 97-es

van vele egy olyan probléma hogyha eléri az üzemi höfokot a motor akkor elkezd akadozni a motor elmegy az alapjárat leáll az utkeresztezödésben és utána alig akar ujraindulni ha meg elindul akkor meg jobban füstöl mint egy traktor ja és nem utolsosorban rengeteg let a fogyasztása

elöre is köszönöm a választ

Füstöl....olajat nem eszi?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.