brezsó Elküldve Október26, 2009 Megoszt Elküldve Október26, 2009 Én meg úgy csináltam, hogy befeküdtem az anyósülés elé, és hátulról benyúltam a középkonzol mögé. Hol? Oda van fogatva egy csavarral oldalról, vagy felette? Erről már legalább egyszer biztos volt szó, és akkor is azt irtam, hogy én is hasonlóan csináltam mint Pepe. Valahogy ott benyúltam és kiakasztottam, izzót cseréltem és visszatettem. De meg ne kérdezd hogy hogyan mert nem emlékszem! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október26, 2009 Megoszt Elküldve Október26, 2009 Erről már legalább egyszer biztos volt szó, és akkor is azt irtam, hogy én is hasonlóan csináltam mint Pepe. Valahogy ott benyúltam és kiakasztottam, izzót cseréltem és visszatettem. De meg ne kérdezd hogy hogyan mert nem emlékszem! :) Hát ha te odafértél akkor én kétszer is! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
tsiga Elküldve Október27, 2009 Megoszt Elküldve Október27, 2009 Hátulról nem sikerült benyúlnom, sehogy nem fér be a kezem, előről meg nem sikerült kiszednem, szóval marad majd a bontás, de egylőre marad így... Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október27, 2009 Megoszt Elküldve Október27, 2009 Sziasztok! Vettem egy F Caravan-t (1,4 SI) de eléggé lomhának találom, inkább csak 2000 fordulat felett jön meg az ereje, de igazából ezzel sem érek sokat, ha mindenki azt mondja, hogy ezt nem szabad pörgetni, mert nyomatékos motor. 95 OMV Carrera-t tankolok bele. Olvasgattam a népítéletet, sokan panaszkodnak e Caravános tulajdonság miatt. Viszont olvastam, hogy elég sokan 98-as benzint tankolnak bele és azt írják teljesen más tőle az autó. Pl. ha alacsony fodulatszámon erőt kell(ene) kifejtenie, inkább csak hörög-csörög, 98-as benyától viszont megszűnik ez a tulajdonsága. Kérdésem, hogy ha kipróbálom a 98-ast és valóban beválik, nem teszi tönkre a motort idő előtt? A leírásában a benzin úgy van meghatározva, hogy "min.95" - ezt én úgy értelmezem, hogy minimum 95, tehát ettől magasabb oktánszám is mehet - bár lehet, hogy tévedek. Válaszotokat előre is köszönöm. Azt nézted már, hogy az oktánszámdugó a motortérben mire van állítva? 14SI-nél 95 és 98-as állása van, ha most 98-ra van állítva és Te 95-össel használod, az pont így viselkedne. Ha nagyon csörög gyorsításnál, az alacsony oktánszámra utal, gagyi Tescos benzin pl. tud ilyet okozni, én ezért se tankolok ott soha. Esetleg nyomhatsz bele 10-20% etanolt oktánszámjavítás céljából, ha van felétek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Október27, 2009 Megoszt Elküldve Október27, 2009 Azt nézted már, hogy az oktánszámdugó a motortérben mire van állítva? 14SI-nél 95 és 98-as állása van, ha most 98-ra van állítva és Te 95-össel használod, az pont így viselkedne. Ha nagyon csörög gyorsításnál, az alacsony oktánszámra utal, gagyi Tescos benzin pl. tud ilyet okozni, én ezért se tankolok ott soha. Esetleg nyomhatsz bele 10-20% etanolt oktánszámjavítás céljából, ha van felétek. Azt írta hogy carrera 95-el jár. Azt a tecsóba nem adnak csak omv-nél :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október27, 2009 Megoszt Elküldve Október27, 2009 Hátulról nem sikerült benyúlnom, sehogy nem fér be a kezem, előről meg nem sikerült kiszednem, szóval marad majd a bontás, de egylőre marad így... Nem olyan vészes kibontani, elöl két csavar kétoldalt, egy a szögletes tartó alatt középen, kettő a hamutartó alatt hátul. Felhúzod a váltószoknyát, a kézifékszoknyát, és hátra-felfele kihúzod az egészed, közben lehúzod a csatit a szivargyujtóról. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Funk Elküldve Október28, 2009 Megoszt Elküldve Október28, 2009 Sziasztok! Van egy olyan gondom,hogy esős időben nem indul az 1.4 NZ Astrám Caraván).Ha kisüt a nap,délután már beröccen.Ha betonon parkolok,akkor minden ok,ha füvön (otthon kert) akkor már nem.Néztem a tank alatt a pumpa vezetékét,az rendben.Esetleg repedt elosztófedél? Köszi,üdv:Funk Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Október28, 2009 Megoszt Elküldve Október28, 2009 Sziasztok! Van egy olyan gondom,hogy esős időben nem indul az 1.4 NZ Astrám Caraván).Ha kisüt a nap,délután már beröccen.Ha betonon parkolok,akkor minden ok,ha füvön (otthon kert) akkor már nem.Néztem a tank alatt a pumpa vezetékét,az rendben.Esetleg repedt elosztófedél? Köszi,üdv:Funk Az öninditó teker olyankor? Mindenképpen valami szigetelési gondra utal a jelenség. Nincs mese, át kell vizsgálni a kábeleket, csatikat és persze az elosztófedelet is. Pl. amikor nem indul nézz bele az elosztófedélbe. Ha vizes takaritsd ki és ha ezután elindul akkor valószinűleg megtaláltad a hibaforrást. :D Ha az öninditó sem teker olyankor akkor pedig annál illetve annak a vezetékeinél kell keresgélni...szerintem. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Funk Elküldve Október28, 2009 Megoszt Elküldve Október28, 2009 Az öninditó teker olyankor? Mindenképpen valami szigetelési gondra utal a jelenség. Nincs mese, át kell vizsgálni a kábeleket, csatikat és persze az elosztófedelet is. Pl. amikor nem indul nézz bele az elosztófedélbe. Ha vizes takaritsd ki és ha ezután elindul akkor valószinűleg megtaláltad a hibaforrást. :D Ha az öninditó sem teker olyankor akkor pedig annál illetve annak a vezetékeinél kell keresgélni...szerintem. :) Teker az önindító,sőt ha sokáig indítózól (amit nem akarok,mert szétmegy az aksi és a motor is),akkor beindul nagynehezen.Mikor beindul,akkor sem fullad,mint ami megszívta magát.Indítózás közben meg sem röccen,mintha a gyújtás lenne szar és nem benzin ellátás a probléma. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve Október28, 2009 Megoszt Elküldve Október28, 2009 Teker az önindító,sőt ha sokáig indítózól (amit nem akarok,mert szétmegy az aksi és a motor is),akkor beindul nagynehezen.Mikor beindul,akkor sem fullad,mint ami megszívta magát.Indítózás közben meg sem röccen,mintha a gyújtás lenne szar és nem benzin ellátás a probléma. Jó esély van rá, hogy letestel valahol a gyujtókábel. Próbáld ki a következőt: Tök sötétben (még utcai lámpa se legyen a közelben) járó motornál nyisd ki a motorháztetőt és figyeld, hogy áthúz-e valahol a szikra. Aztán finoman kicsi vizet spriccelj ilyen virágpermetezőből a gyjtás alkatrészeire, ha ekkor valahol még jobban áthúz netán le is áll a motor akkor ott a gond. Link to comment Megosztás: More sharing options...
webshark Elküldve Október28, 2009 Megoszt Elküldve Október28, 2009 Azt írta hogy carrera 95-el jár. Azt a tecsóba nem adnak csak omv-nél :D ki tudja, hátha olcsóbb volt az OMV-nek egy adag bukaresti mosóbenzin-szállítmányt idáig hozni és kicsit katymaszolni a schwechatival.... :) :D Üdv mindenkinek! Egy ismerősömnek ingadozik az alapjárata(Astra F Classic) 2001-es évjárat, 21000km van benne!Ja és ha jól tudom csak meleg motornál csinálja!! Mondjon már rá valaki valami okosat mitől/miktől lehet?? Nagyon köszöntem a segítséget! Hát a RÖVID járatok előhozták nálam is, főleg üresben gurulgatással- ha meg még hideg, akkor még fel is pörög! Fojtószelep-ház pucera, slagokat kéne kicsit áttolni valamilyen nem túl drágább cső/fogkefével.... Nekem michelinek voltak fent. Alig egy év után meghót a két első, a hátsó bírja, mert alig használom. Vettem 950-ért tuskósat, az egyiknek félig kiugrott egyszer a gumija a felfogatóból, de vissza lehetett rakni. Szerencsére időben észrevettem, így nem rajzoltam egy szép ívet a szélvédőre. :D Annyi van velük, hogy figyelni kell őket, mert hajlamosak kicsúszni a gumik, de egyébként már fél éve tökéletesen töröl. :D Nekem van kb féltucat ablaktörlő- lapát a hátsófutómű- üregben- egyébként tescos van fent most is, az előttem lévőt elég gyakran cserélem, a hátsóval (alig kopik, ami meg picit maszatol az jó lesz hátra is, elvégre nem hátrafele nézegetem a luvnyákat- a jobbost meg kb 1 éve nem cseréltem....lehet hogy adok nekik egy kis szilikont, egyébként úgy fogott, amit lekaptam...rjzolni tudtam volna vele.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tryker Elküldve Október30, 2009 Megoszt Elküldve Október30, 2009 Sziasztok!Szeretném a segítségetek kérni...opel astra c14 nz-ről volna szó.Látszólag semmilyen hibát nem produkál az autó,sem hidegen induláskor,sem pedig melegen induláskor,illetve menet közben.A jelenség ami a hibát mutatja a motor hűtővíz hőfok legfelső tartományában jelentkezik,ekkor kigyullad a műszerfalon a motorellenőrzés lámpája,de ez is csak akkor ha a motor alapjáraton jár.Ha elindulok az autóval előfordul,hogy kialszik ez a sárga jelzés de általában égve marad egészen addig míg meg nem állítom és újra nem indítom a motort.Mi lehet a bajság,hol fogjak hozzá....nem károsíthatja a motort ez hosszabb távon? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október30, 2009 Megoszt Elküldve Október30, 2009 Sziasztok!Szeretném a segítségetek kérni...opel astra c14 nz-ről volna szó.Látszólag semmilyen hibát nem produkál az autó,sem hidegen induláskor,sem pedig melegen induláskor,illetve menet közben.A jelenség ami a hibát mutatja a motor hűtővíz hőfok legfelső tartományában jelentkezik,ekkor kigyullad a műszerfalon a motorellenőrzés lámpája,de ez is csak akkor ha a motor alapjáraton jár.Ha elindulok az autóval előfordul,hogy kialszik ez a sárga jelzés de általában égve marad egészen addig míg meg nem állítom és újra nem indítom a motort.Mi lehet a bajság,hol fogjak hozzá....nem károsíthatja a motort ez hosszabb távon? Ki kellene villogtatni a hibatárolót. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Október31, 2009 Megoszt Elküldve Október31, 2009 Sziasztok! Na tegnap megint produkálta magáta drága astrám :) egy felüljáróról lendületesen jöttem lefele külterületen (90km/h-val) az alján derékszögben kell az autópályára felmenni...na ott nyomtam neki egy nagy féket fékkel együtt a kuplungot is kinyomtam és megállt a motor...aztán egy pöccre újra is indult...utána nem csinálta :) Elméletem az az, hogy még mindig több benzint kap mint kéne, és ott nem tudta elégetni mindet és befulladt...ez hülyeség? Mert ha fékkel fullasztom meg az rántott volna nem? Meg talán annyira nem vagyok analfabéta :D Szóval sikerült egy olyan pedálkombinációt nyomni neki ami nem tetszett az autónak :lol: Lehet tényleg kikell pucoltatnom az itthoni folytószelepházamat és kipróbálni azzal... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Október31, 2009 Megoszt Elküldve Október31, 2009 Sziasztok! Na tegnap megint produkálta magáta drága astrám :) egy felüljáróról lendületesen jöttem lefele külterületen (90km/h-val) az alján derékszögben kell az autópályára felmenni...na ott nyomtam neki egy nagy féket fékkel együtt a kuplungot is kinyomtam és megállt a motor...aztán egy pöccre újra is indult...utána nem csinálta :D Elméletem az az, hogy még mindig több benzint kap mint kéne, és ott nem tudta elégetni mindet és befulladt...ez hülyeség? Mert ha fékkel fullasztom meg az rántott volna nem? Meg talán annyira nem vagyok analfabéta :lol: Szóval sikerült egy olyan pedálkombinációt nyomni neki ami nem tetszett az autónak :lol: Lehet tényleg kikell pucoltatnom az itthoni folytószelepházamat és kipróbálni azzal... Én meg inkább arra gondolnék hogy viszonylag magas fordulatnál amikor kinyomtad a kuplungot, ahogy esett vissza a fordulatszám, az alapjárati motor nem fogta meg hanem beejtette alapjárati ford.szám alá és egyszerűen leállt. Nem lehet hogy az alapjárati moci nem gyó teljesen? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Október31, 2009 Megoszt Elküldve Október31, 2009 Sziasztok! Na tegnap megint produkálta magáta drága astrám :) egy felüljáróról lendületesen jöttem lefele külterületen (90km/h-val) az alján derékszögben kell az autópályára felmenni...na ott nyomtam neki egy nagy féket fékkel együtt a kuplungot is kinyomtam és megállt a motor...aztán egy pöccre újra is indult...utána nem csinálta :D Elméletem az az, hogy még mindig több benzint kap mint kéne, és ott nem tudta elégetni mindet és befulladt...ez hülyeség? Mert ha fékkel fullasztom meg az rántott volna nem? Meg talán annyira nem vagyok analfabéta :lol: Szóval sikerült egy olyan pedálkombinációt nyomni neki ami nem tetszett az autónak :lol: Lehet tényleg kikell pucoltatnom az itthoni folytószelepházamat és kipróbálni azzal... Én meg inkább arra gondolnék hogy viszonylag magas fordulatnál amikor kinyomtad a kuplungot, ahogy esett vissza a fordulatszám, az alapjárati motor nem fogta meg hanem beejtette alapjárati ford.szám alá és egyszerűen leállt. Nem lehet hogy az alapjárati moci nem gyó teljesen? :) Lehet nem működött valamiért az emelt alapjárati fordulatszám (kb 1100-1200 ford/perc = seb.jel+alapjárati fojtószelepállás+alapjárati ford.szám). Ezt az említett érzékelők alapján az ecu irányítja az alapjárati motoron keresztül. Nagy sebességnél üresben + jelentős villamos fogyasztók ki/be kapcsolgatásánál (sőt sűrű váltóolajnál) simán le tudja fullasztani magát az autó. Ha ez csak egyszeri eset, akkor betudható pillanatnyi elmezavarnak, vagy a körülmények áldozatának. Ha többször előfordul, akkor érdemes ránézni. Egy példa arra, sokszor milyen kiélezett a 14nz. Dugóban araszoltam, nagyon finoman engedtem fel a kuplungot és gázt is csak minimálisan nyomtam. Így szépen finoman indulgattam, míg nem az egyik pedálfelengedés közben bekapcsolt a hűtőventi. Le is fulladt abban a pillanatban. B) Vagy egy másik, így hideg időben este, bekapcsolt világítás mellett alapjáraton rákapcsoltam a hátsó szélvédő páramentesítését. Majdnem lefulladt a motor, alig tudta az elektronika összekaparni magát, egy pillanatra leesett a fordulat de utána észheztért. Vicc. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október31, 2009 Megoszt Elküldve Október31, 2009 Lehet nem működött valamiért az emelt alapjárati fordulatszám (kb 1100-1200 ford/perc = seb.jel+alapjárati fojtószelepállás+alapjárati ford.szám). Ezt az említett érzékelők alapján az ecu irányítja az alapjárati motoron keresztül. Nagy sebességnél üresben + jelentős villamos fogyasztók ki/be kapcsolgatásánál (sőt sűrű váltóolajnál) simán le tudja fullasztani magát az autó. Ha ez csak egyszeri eset, akkor betudható pillanatnyi elmezavarnak, vagy a körülmények áldozatának. Ha többször előfordul, akkor érdemes ránézni. Egy példa arra, sokszor milyen kiélezett a 14nz. Dugóban araszoltam, nagyon finoman engedtem fel a kuplungot és gázt is csak minimálisan nyomtam. Így szépen finoman indulgattam, míg nem az egyik pedálfelengedés közben bekapcsolt a hűtőventi. Le is fulladt abban a pillanatban. :) Vagy egy másik, így hideg időben este, bekapcsolt világítás mellett alapjáraton rákapcsoltam a hátsó szélvédő páramentesítését. Majdnem lefulladt a motor, alig tudta az elektronika összekaparni magát, egy pillanatra leesett a fordulat de utána észheztért. Vicc. Ezt én is észrevettem már, amikor tolatok ki a kocsibejárón, szinta alapjáraton csúsztatott kuplungal, közben bekapcsolom a lámpát, úgy leesik az amúgy sem magas fordulatszám egy pilanatra, hogy csak úgy rázkódik minden. Ha ilyenkor nem nyomok kuplungot, le is áll. Főleg hidegen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve Október31, 2009 Megoszt Elküldve Október31, 2009 Lehet nem működött valamiért az emelt alapjárati fordulatszám (kb 1100-1200 ford/perc = seb.jel+alapjárati fojtószelepállás+alapjárati ford.szám). Ezt az említett érzékelők alapján az ecu irányítja az alapjárati motoron keresztül. Nagy sebességnél üresben + jelentős villamos fogyasztók ki/be kapcsolgatásánál (sőt sűrű váltóolajnál) simán le tudja fullasztani magát az autó. Ha ez csak egyszeri eset, akkor betudható pillanatnyi elmezavarnak, vagy a körülmények áldozatának. Ha többször előfordul, akkor érdemes ránézni. Egy példa arra, sokszor milyen kiélezett a 14nz. Dugóban araszoltam, nagyon finoman engedtem fel a kuplungot és gázt is csak minimálisan nyomtam. Így szépen finoman indulgattam, míg nem az egyik pedálfelengedés közben bekapcsolt a hűtőventi. Le is fulladt abban a pillanatban. :) Vagy egy másik, így hideg időben este, bekapcsolt világítás mellett alapjáraton rákapcsoltam a hátsó szélvédő páramentesítését. Majdnem lefulladt a motor, alig tudta az elektronika összekaparni magát, egy pillanatra leesett a fordulat de utána észheztért. Vicc. Az az igazság, hogy a km órám az egyenlő lassan a nullával.... kerreg kattog ugrál lenragad hülyeséget mutat...kocogtatásra kigyullad a háttér világítás.... és azt gondolom, hogy az a seb.jeladó is lehet rakoncátlankodik? Mert ha jol tudom ott van az is nem?.... Szóval egy óracsoportot be kell szereznem mert az a kerregés is zavar. Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Október31, 2009 Megoszt Elküldve Október31, 2009 Az az igazság, hogy a km órám az egyenlő lassan a nullával.... kerreg kattog ugrál lenragad hülyeséget mutat...kocogtatásra kigyullad a háttér világítás.... és azt gondolom, hogy az a seb.jeladó is lehet rakoncátlankodik? Mert ha jol tudom ott van az is nem?.... Szóval egy óracsoportot be kell szereznem mert az a kerregés is zavar. ...vagy csak rendesen betenni? Viszont a kerregés lehet a spirál miatt van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október31, 2009 Megoszt Elküldve Október31, 2009 Az az igazság, hogy a km órám az egyenlő lassan a nullával.... kerreg kattog ugrál lenragad hülyeséget mutat...kocogtatásra kigyullad a háttér világítás.... és azt gondolom, hogy az a seb.jeladó is lehet rakoncátlankodik? Mert ha jol tudom ott van az is nem?.... Szóval egy óracsoportot be kell szereznem mert az a kerregés is zavar. Hát nem tudom, én mentem már óraegység nélkül is, nem volt gond vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peti85 Elküldve November1, 2009 Megoszt Elküldve November1, 2009 Jólvan köszönöm nektek, majd aztán kiderül hogy egyszeri volt-e vagy sem. Talán nincs gond mert tegnap 160km-t lementem simán gond nélkül :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November1, 2009 Megoszt Elküldve November1, 2009 Észrevettem, hogy buffog a kipufogóm, szabálytalan időközönként, de rendszereson olyan 1-2 másodpercenként halk buffogás hallatszik, ilyenkor megnő a kipufgáz nyomása is, csak úgy fújja a faleveleket. Emelt fordulatszámon, még nem tudtam megnézni, mert mire hátraszaladok mindíg leesik a fordulatszám. :) Nem tudom, nem rémlik, talán az etanolozás óta csinálja. Amúgy megy rendesen, nincs gond vele. Vagy beragadó szelep lenne? De akkor csak szarabbul menne nem? Vagy esetleg összeszakadt dob folytja a gázt, és az torlódik össze? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tryker Elküldve November2, 2009 Megoszt Elküldve November2, 2009 Ki kellene villogtatni a hibatárolót. Helló!Kivillogtatnám a hibatárolót,de hogy álljak neki? Bár a napokban önindítót javítottam és levettem az akksi saruját......ilyenkor nem törlődik a hibatár? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve November3, 2009 Megoszt Elküldve November3, 2009 Helló!Kivillogtatnám a hibatárolót,de hogy álljak neki? Bár a napokban önindítót javítottam és levettem az akksi saruját......ilyenkor nem törlődik a hibatár? Hát van amelyik autónál elfelejti egy akusaru levétellel, de talán a 96utániak már nem. Hibakód kiolvasás: http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.uk/i...fault_codes.htm Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tryker Elküldve November3, 2009 Megoszt Elküldve November3, 2009 Hát van amelyik autónál elfelejti egy akusaru levétellel, de talán a 96utániak már nem. Hibakód kiolvasás: http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.uk/i...fault_codes.htm Köszi szépen,utánanézek....! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts