Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Köszönöm a gyors válaszokat!

Az izzócsere teljesen érthető, holnap biztos menni fog. Ma elkezdtem bontani, de aztán a kormánynál megakadtam, eszembe sem jutott elfordítani :-D

oK, hogy alul van a szintjelző, de hol? Le kell venni a tankot, vagy hogy találom meg?

Itt van a zotya is, majd ő megmondja a tutit..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Két napja boldog tulajdonosa vagyok egy '93-as kombinak. Az eddigi problémáim: Nem világít a műszerfalon a fűtéskapcsolónál semmi. Gondoltam kicserélem benne az égőket, de nem sikerült kiszednem... Hogy kell ott égőt cserélni?

A másik, nem jó az üzemanyag szintjelzőm. Gondoltam kiszedem, megnézem. Felhajtottam a hátsó ülést, hogy biztos ott lesz majd, de nincs ott. Ennél az autónál hol találom?

Ezeket nem találtam a GyIK-ben. De amik ott vannak azok nagyon jók!!!!

Előre is köszi a segítséget!

Látom az izzócserére már válaszoltak, a szintjelző a tankra van rászerelve a kocsi jobb oldalán lent. Megnézheted, nincs-e lecsúszva a csati, de magát a szintjelzőt semmilyen körülmények között ne vedd ki! Én megjártam vele, kiszedtem, egy cső kicsúszott az a benzinpumpa alatti kis dobozból, és a kocsi 15liter üanyag alatt rángatott, fulladt. Közel egy évembe kerüt mire kiderítettem a hiba okát. A szintjelzőt csak úgy szabad kivenni, ha leveszed a tankot, mert így látod hogyan kell visszahelyezni a csövet.

Link to comment
Megosztás:

Zotya: Köszi! Nekem a színtjelzőm 25 és 50 liter között mutat teljesen mindegy, hogy mennyi benzin van benne, szóval ki kell vennem megnézni, hogy mi van vele, úgyhogy tanklevétel lesz, és majd nagyon figyelek!

Szép autó :) :D Ha magasabb a szint mint amit jelez akkor sem mozdul meg?

Nekem is kiakad, de csak lefelé. 50-28.5-ig mondjuk rendesen mozog aztán ott megáll. Ha sokat tépek rossz úton kevesebb naftával akkor leesik az akdás alá, és akkor mutat lefelé is, de ha tele-tankolom akkor felfelé akad meg, és akkor 27.5 -t mutat amíg le nem ér a szint az alá, mert akkor onnan működik rendesen :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma sikeresen kicseréltem a tekerőknél az izzókat :-) Azok gyújtásra egyből világítanak? Azt hittem, csak világítással...

Hány izzó van benne? Én kicseréltem fent a hármat, és az alja nem világít. Ott nem is figyeltem, hogy van-e izzó... :-(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A másik, nem jó az üzemanyag szintjelzőm. Gondoltam kiszedem, megnézem. Felhajtottam a hátsó ülést, hogy biztos ott lesz majd, de nincs ott. Ennél az autónál hol találom?

Ezeket nem találtam a GyIK-ben. De amik ott vannak azok nagyon jók!!!!

Előre is köszi a segítséget!

Szia!

Nálam az az eset volt, hogy az előző tulaj műszert cserélt. A fordszámmérős helyére sima alap műszeregységet tett. Így bárhogy megtankoltam kb. 3/4-nél feljebb nem lehett "megtölteni". Piros jelzésnél még mindíg volt. Ez csak egy ötlet, hátha...

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nálam az az eset volt, hogy az előző tulaj műszert cserélt. A fordszámmérős helyére sima alap műszeregységet tett. Így bárhogy megtankoltam kb. 3/4-nél feljebb nem lehett "megtölteni". Piros jelzésnél még mindíg volt. Ez csak egy ötlet, hátha...

Az biztos, hogy nem magától a cserétől volt. A fordszámmérős és a sima alap műszeregység üzemanyagszintjelzője egyforma, egyforma jellel működik. Max. az lehet, hogy amit berakott az előző tulaj, az egy hibás műszer. A hőmérőrésze jól működik? Mert ha az sem, akkor a műszeregység hátulján levő stabilizátor halódik.

Link to comment
Megosztás:

Az biztos, hogy nem magától a cserétől volt. A fordszámmérős és a sima alap műszeregység üzemanyagszintjelzője egyforma, egyforma jellel működik. Max. az lehet, hogy amit berakott az előző tulaj, az egy hibás műszer. A hőmérőrésze jól működik? Mert ha az sem, akkor a műszeregység hátulján levő stabilizátor halódik.

Műszer hiba lehet, a sima műszeregységben nekem sem ment feljebb 3/4-nél, a fordulatszmmérőssel már felmegy rendesen. Mivel mást nem cseréltem akkor csak a műszer lehetett rossz.

Link to comment
Megosztás:

Műszer hiba lehet, a sima műszeregységben nekem sem ment feljebb 3/4-nél, a fordulatszmmérőssel már felmegy rendesen. Mivel mást nem cseréltem akkor csak a műszer lehetett rossz.

csak megjegyezném, hogy a hőmérő és az üza szintjelző műszer előfeszítése állítható a műszeren belül. Az aljában van egy fémlapocska ami pici csav húzóval mozgatható. Annak a jobbra-balra tologatásával állítható be a mutató mozgási tartománya! :D

Link to comment
Megosztás:

csak megjegyezném, hogy a hőmérő és az üza szintjelző műszer előfeszítése állítható a műszeren belül. Az aljában van egy fémlapocska ami pici csav húzóval mozgatható. Annak a jobbra-balra tologatásával állítható be a mutató mozgási tartománya! :D

Hmm... ezt még nem is figyeltem. Valahogy a sebességmérőnél egyértelmű volt, hogy rugós feszítésű, de a másik kettőnél nem, mert azok elektromos működésüek, nem mechanikusak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma kivettem a cd-s rádiót a gépből, és visszatettem bele a gyári magnót (azért csak nem törik fel). Na, azon csak a hangerő gomb körül világít. Máshol nem is kéne neki, vagy csak az enyém nem jó? Meg a szivargyútó körül sem világít semmi. Vagy ott sem kéne? A fűtés tekerentyűknél csak felül van az a három izzó, vagy van alul is?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma kivettem a cd-s rádiót a gépből, és visszatettem bele a gyári magnót (azért csak nem törik fel). Na, azon csak a hangerő gomb körül világít. Máshol nem is kéne neki, vagy csak az enyém nem jó? Meg a szivargyútó körül sem világít semmi. Vagy ott sem kéne? A fűtés tekerentyűknél csak felül van az a három izzó, vagy van alul is?

Kéne a gombok is vilagítsanak. A szivargyútóba meg ugyanolyan rizsszem izzó jár mint a műszerfalba.

Link to comment
Megosztás:

Kéne a gombok is vilagítsanak. A szivargyútóba meg ugyanolyan rizsszem izzó jár mint a műszerfalba.

bezony sét lehet szedni a rádiót, de még a rizsszemizzónál is kisebbek vannak benne. Azért bele lehet hekkelni. A szivargyzujtót meg elméletileg ki lehet szedni úgy hogy benézel a lyukon, két kis műanyag pöcköt benyomsz, először a fém rész jön ki, utánna a műayag, azon van az izzó. De nekem csak a kardánbox levételével lett hozzáféhető. Volt aki a hamutartó helyén nyúlt be, de ezt én sem értettem.

Link to comment
Megosztás:

bezony sét lehet szedni a rádiót, de még a rizsszemizzónál is kisebbek vannak benne. Azért bele lehet hekkelni. A szivargyzujtót meg elméletileg ki lehet szedni úgy hogy benézel a lyukon, két kis műanyag pöcköt benyomsz, először a fém rész jön ki, utánna a műayag, azon van az izzó. De nekem csak a kardánbox levételével lett hozzáféhető. Volt aki a hamutartó helyén nyúlt be, de ezt én sem értettem.

Én meg úgy csináltam, hogy befeküdtem az anyósülés elé, és hátulról benyúltam a középkonzol mögé.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.