Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Szép jóestét! Következő a dolog: ha leveszem a gyujtást úgy viselkedik a központi kijelző mint akkusarú levételkor , lenulázza magát. Ha csak pár percre akkor nem, de ha órákra leállítom akkor mindíg újra be kell állítani. Úgy rémlik a heggesztés óta csinálja. Lehetséges ez? Az akkusarut levettem heggesztéskor. Mindkettőt. Ötletek? :D

Azt kéne megnézni, hogy több órai állás után a kijelző csatijában ott van-e az állandó 12V. Ha nincs, meg kell keresni, hol veszik el, de ha megvan, akkor a kijelzőben keresendő a hiba, esetleg a csatlakozó forrasztása adta meg magát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Végre megszületett az eredmény! Kicsit megkésve, de sajnos csak kevés idő volt intézkedni minden nap, mivel a kocsi vidéken van, én pedig Budapesten vagyok!

Az adagolóban lévő tengely tört ketté menet közben! Az autószerelő azt mondta hogy nem volt megfelelő a kenés, ezért történhetett ez az eset - minden esetre különösnem érzem!

Kénytelen voltam kicseréltetni, 50k Ft-omba került szereléssel. Visszakaptam a régi adagolót és tényleg látszódott a kettétört tengely. Helyette kaptam egy használt, de felújított adagolót,

most az van a verdában. Amikor meghoztuk a javítás után még pár km-ig kicsit lomha volt, de ezután újra visszatért 100%-osan közénk! :D

Úgy tűnik egyenlőre ennyivel megúsztam, de az izzító gyertyák közül lehet valamelyik nem megfelelően működik, mert hidegen kissé nehezebben indul, de meleg motornál semmi baja nincsen!

Mindenkinek köszönöm a segítséget! :)

Örülök, hogy újra működik a vas. Sok mester temette már itt a fórumon ezt a motort, akiknek nem sikerült megérteni, hogy a tartós motorfék üzem nem egyenlő a motor halálával. :D

Az izzító gyertyák pedig egyenként multiméterrel kimérhetőek.

Link to comment
Megosztás:

Örülök, hogy újra működik a vas. Sok mester temette már itt a fórumon ezt a motort, akiknek nem sikerült megérteni, hogy a tartós motorfék üzem nem egyenlő a motor halálával. :D

Az izzító gyertyák pedig egyenként multiméterrel kimérhetőek.

Ez igaz. De mi azt a legrosszabb esetet vettük számításba, hogy elszakadt a vez. szíj. Így csak simán nem kapott anyagot.

Link to comment
Megosztás:

Örülök, hogy újra működik a vas. Sok mester temette már itt a fórumon ezt a motort, akiknek nem sikerült megérteni, hogy a tartós motorfék üzem nem egyenlő a motor halálával. :D

Az izzító gyertyák pedig egyenként multiméterrel kimérhetőek.

Ez igaz. De mi azt a legrosszabb esetet vettük számításba, hogy elszakadt a vez. szíj. Így csak simán nem kapott anyagot.

Tök mindegy, hogy ki-mit mondott, írt, gondolt. Ez akkor is barbáság volt. Km-eken keresztül vontatni sebességben. Pff. :)

Ám végülis nekem mind1, nem az én motorom. :D

Link to comment
Megosztás:

Tök mindegy, hogy ki-mit mondott, írt, gondolt. Ez akkor is barbáság volt. Km-eken keresztül vontatni sebességben. Pff. :)

Ám végülis nekem mind1, nem az én motorom. :D

Nem beszélve a vontató járműről. Neki is könnyebb dolga lett volna ha üresben van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma lecseréltem az Astrámon (1998 F, 1.4 benzines, sedan) a hátsó kipufogó dobot egy olasz utángyártottra.

A baj ott indult hogy van nem teljesen mértepontos avagy egy kicsit más tipushoz való mert a kifpufogó vég rövidebb kb 5 cm-el, illetve az egyik oldali (kerék felőli) gumibakot tartó nyulván 2-3 cm-el máshova esik.

Ezáltam a kipufogó vége bentebb (a kocsi alá) esik, bár a kifúvó vég teljesen lefelé mutat. (Nemtudom hogy az odafujt füst mennyire problémás?! Igaz benzines vagyis nem kormol nagyon.)

Illetve az egyik bakot (ahol a nyulványok nem stimmeltek) jobb hijján kötegelő szalaggal helyettesítettem (habár enélkül is elég stabilnak és fixnek tünt).

Mindezek ellenére még reménykedtem, ámde használat után -kb 20km megtétele után is még- elég intenziv égett (műanyagos-fémes nemistudom...) szagot áraszt.

A kérdésem hogy a fenti sorokban említett eltérések mennyire okozhatnak problémát, illetve mennyi ideig és milyen intenzitása illetve szaga van annak amikor egy új kipufogó "kiég". Ha egyáltalán ez még a mostaniaknál is létezik.

Segítséget előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma lecseréltem az Astrámon (1998 F, 1.4 benzines, sedan) a hátsó kipufogó dobot egy olasz utángyártottra.

A baj ott indult hogy van nem teljesen mértepontos avagy egy kicsit más tipushoz való mert a kifpufogó vég rövidebb kb 5 cm-el, illetve az egyik oldali (kerék felőli) gumibakot tartó nyulván 2-3 cm-el máshova esik.

Ezáltam a kipufogó vége bentebb (a kocsi alá) esik, bár a kifúvó vég teljesen lefelé mutat. (Nemtudom hogy az odafujt füst mennyire problémás?! Igaz benzines vagyis nem kormol nagyon.)

Illetve az egyik bakot (ahol a nyulványok nem stimmeltek) jobb hijján kötegelő szalaggal helyettesítettem (habár enélkül is elég stabilnak és fixnek tünt).

Mindezek ellenére még reménykedtem, ámde használat után -kb 20km megtétele után is még- elég intenziv égett (műanyagos-fémes nemistudom...) szagot áraszt.

A kérdésem hogy a fenti sorokban említett eltérések mennyire okozhatnak problémát, illetve mennyi ideig és milyen intenzitása illetve szaga van annak amikor egy új kipufogó "kiég". Ha egyáltalán ez még a mostaniaknál is létezik.

Segítséget előre is köszönöm!

Mennyiért dobálták? Ha szabad tudni....mert én kb 1 éve vettem teljesen méretpontos dobot (azt hiszem 15.000Ft-ért) és azzal semmi ilyen gond nem volt mint amit itt leírtál.

Link to comment
Megosztás:

Mennyiért dobálták? Ha szabad tudni....mert én kb 1 éve vettem teljesen méretpontos dobot (azt hiszem 15.000Ft-ért) és azzal semmi ilyen gond nem volt mint amit itt leírtál.

Persze nem titok; 6.600 Ft.

A középsőt is itt és nem sokkal drágábban vettem -pár hónapja-, azzal nem volt semmi gond.

Egyébként 19.900ért már az Opelben márkaszervizben is lecserélik a hátsót, ellenben kicsit sporolni szerttem volna.

Ez most nem jött be... :D

Ellenben a kérdésem még mindig adott.

Mármint hogy egy kipufogó "kiégésekor" mennyire jellemző az hogy ezt komolyan érezzük is?

Illetve az hogy kb 5 centivel bentebb van a csonk vége, bár az nem egyenes hanem lefelé irányuló.

Link to comment
Megosztás:

Persze nem titok; 6.600 Ft.

A középsőt is itt és nem sokkal drágábban vettem -pár hónapja-, azzal nem volt semmi gond.

Egyébként 19.900ért már az Opelben márkaszervizben is lecserélik a hátsót, ellenben kicsit sporolni szerttem volna.

Ez most nem jött be... :D

Ellenben a kérdésem még mindig adott.

Mármint hogy egy kipufogó "kiégésekor" mennyire jellemző az hogy ezt komolyan érezzük is?

Illetve az hogy kb 5 centivel bentebb van a csonk vége, bár az nem egyenes hanem lefelé irányuló.

sztem semennyire nem kéne érezni. Nekem komplett rendszer lett cserélve a katalizátortól kezdve, és semmi szaga nem volt. (aztán apám járdaszegélyre tolatott vele és azóta már 4 centivel beljebb, és 2-vel feljebb is van :) :D ) semmi gond nincs vele. A szag amit érzel sztem a szigszalag lehet, Az hogy lefele néz max annyiban zavarhat hogy a haverok azzal fognak b.szogatni amikor meglátják hogy traktorosnak, és dízelesnek fognak hívni :D :D :D

Link to comment
Megosztás:

sztem semennyire nem kéne érezni. Nekem komplett rendszer lett cserélve a katalizátortól kezdve, és semmi szaga nem volt. (aztán apám járdaszegélyre tolatott vele és azóta már 4 centivel beljebb, és 2-vel feljebb is van :) :D ) semmi gond nincs vele. A szag amit érzel sztem a szigszalag lehet, Az hogy lefele néz max annyiban zavarhat hogy a haverok azzal fognak b.szogatni amikor meglátják hogy traktorosnak, és dízelesnek fognak hívni :D :D :D

Köszönöm válaszod!

A bajom, hogy sokan azt mondják hogy nem érezetek semmit ilyenkor, viszont van akitől azt hallottam hogy ez normális lehet.

Ez akkor kipufogóként változik? Mármint hogy a hő hatására egy ideig ilyen szagot adna (avagy a jobb fajta nem)?

Az hogy beljebb van egy picit még tetszene is hiszen legalább nem látszik a csonk, viszont azt nem tudom hogy az ott kiáramló füst illetve a hő okozhata-e problémát. De ezek szerint -a Te példádból kiindulva- ettől nem nagyon kell félnem.

Már csak a szag mulhatna el...

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm válaszod!

A bajom, hogy sokan azt mondják hogy nem érezetek semmit ilyenkor, viszont van akitől azt hallottam hogy ez normális lehet.

Ez akkor kipufogóként változik? Mármint hogy a hő hatására egy ideig ilyen szagot adna (avagy a jobb fajta nem)?

Az hogy beljebb van egy picit még tetszene is hiszen legalább nem látszik a csonk, viszont azt nem tudom hogy az ott kiáramló füst illetve a hő okozhata-e problémát. De ezek szerint -a Te példádból kiindulva- ettől nem nagyon kell félnem.

Már csak a szag mulhatna el...

Azt el tudom képzelni hogy valami olyan anyaggal kezelték a kipufogódat, ami most elkezdett leégni, és annak van ilyen szaga. Hogy normális -e azt nemtudom, találni kéne valakit aki ugyan olyan kipuft tett föl, és megkérdezni hogy neki volt -e szag. Szerintem nem gond, menjél egy párszáz km-nyi autópályát, és akkor hamarabb kiég :D

Link to comment
Megosztás:

Azt el tudom képzelni hogy valami olyan anyaggal kezelték a kipufogódat, ami most elkezdett leégni, és annak van ilyen szaga. Hogy normális -e azt nemtudom, találni kéne valakit aki ugyan olyan kipuft tett föl, és megkérdezni hogy neki volt -e szag. Szerintem nem gond, menjél egy párszáz km-nyi autópályát, és akkor hamarabb kiég :D

Hát ha a motortérben szerelgetek, olaj, brigéciol, csavarlazító satöbbi, akkor is szokott érdekes szag lenni egy darabig, amíg le nem ég. Szerintem elmúlik.

Link to comment
Megosztás:

Hát ha a motortérben szerelgetek, olaj, brigéciol, csavarlazító satöbbi, akkor is szokott érdekes szag lenni egy darabig, amíg le nem ég. Szerintem elmúlik.

A proféta beszéljen belőled! :D Remélem tényleg elmulik...

Csak kicsit ráparáztam...

De várok kicsit, pörkölöm a vasat és majd csak elmulik idővel, ha meg nem akkor majd nézetem egy szerelővel.

Köszike a segítségetek!

Link to comment
Megosztás:

A proféta beszéljen belőled! :D Remélem tényleg elmulik...

Csak kicsit ráparáztam...

De várok kicsit, pörkölöm a vasat és majd csak elmulik idővel, ha meg nem akkor majd nézetem egy szerelővel.

Köszike a segítségetek!

A kipufnál el fog menni a szag. Viszont utastér fűtőradiátornál vigyázni kell. Tavaly cseréltem tesómék kocsiáján fűtőradiátort. A legolcsóbbat vettem, mert kis költségvetésű volt a projekt (A márkájának csak a kezdőbetűi: HP). Műszerfal ki, radiátor kicserél, műszerek beköt, belső összerak. Próbaút. Fűtés ráad. Iszonyatosan gyomorforgatóan büdös volt az új radiátor ahogy bemelegedett. Mondom majd elmúlik. Több, mint egy év elteltével még mindig fura szaga van, ha ráadom a fűtést. :)

Link to comment
Megosztás:

Már csak a szag mulhatna el...

Nekem is volt szaga a bosal dobnak igaz azt inkább megálás után vagy tolatáskor éreztem menet közben nem.

kb 2 hét és egy autópályás bp-szfvár-bp után végleg eltűnt a szag.

A lefelé mutató meg nem feltétlen jelent dieselt. nekem a gyári és az azóta felkerült lengyel majd bosal is lefelé irányított volt (1.6 16V sedan)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Két napja boldog tulajdonosa vagyok egy '93-as kombinak. Az eddigi problémáim: Nem világít a műszerfalon a fűtéskapcsolónál semmi. Gondoltam kicserélem benne az égőket, de nem sikerült kiszednem... Hogy kell ott égőt cserélni?

A másik, nem jó az üzemanyag szintjelzőm. Gondoltam kiszedem, megnézem. Felhajtottam a hátsó ülést, hogy biztos ott lesz majd, de nincs ott. Ennél az autónál hol találom?

Ezeket nem találtam a GyIK-ben. De amik ott vannak azok nagyon jók!!!!

Előre is köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Két napja boldog tulajdonosa vagyok egy '93-as kombinak. Az eddigi problémáim: Nem világít a műszerfalon a fűtéskapcsolónál semmi. Gondoltam kicserélem benne az égőket, de nem sikerült kiszednem... Hogy kell ott égőt cserélni?

A másik, nem jó az üzemanyag szintjelzőm. Gondoltam kiszedem, megnézem. Felhajtottam a hátsó ülést, hogy biztos ott lesz majd, de nincs ott. Ennél az autónál hol találom?

Ezeket nem találtam a GyIK-ben. De amik ott vannak azok nagyon jók!!!!

Előre is köszi a segítséget!

Az izzócseréhez le kell bontani a középkonzolt - legalábbis én lebontottam. A Caravan (kombi) esetében alulról van a benzinpumpa és a szimtjelző is, ha jól gondolom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Két napja boldog tulajdonosa vagyok egy '93-as kombinak. Az eddigi problémáim: Nem világít a műszerfalon a fűtéskapcsolónál semmi. Gondoltam kicserélem benne az égőket, de nem sikerült kiszednem... Hogy kell ott égőt cserélni?

A másik, nem jó az üzemanyag szintjelzőm. Gondoltam kiszedem, megnézem. Felhajtottam a hátsó ülést, hogy biztos ott lesz majd, de nincs ott. Ennél az autónál hol találom?

Ezeket nem találtam a GyIK-ben. De amik ott vannak azok nagyon jók!!!!

Előre is köszi a segítséget!

Izzócseréhez nem muszáj kibontani a konzolt, elég ha kicsavarod a csavarokat. Alul két szélen 2, felül a 2 szellőzőnél 2, középkonzol kijelzőt kiszeded és ot is van 2. Leszeded a 3 tekerentyűt, ott is van 2. Kihúzod a konzol alját, hogy beférjen a kezed és ott lesz a 2 izzó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Két napja boldog tulajdonosa vagyok egy '93-as kombinak. Az eddigi problémáim: Nem világít a műszerfalon a fűtéskapcsolónál semmi. Gondoltam kicserélem benne az égőket, de nem sikerült kiszednem... Hogy kell ott égőt cserélni?

A másik, nem jó az üzemanyag szintjelzőm. Gondoltam kiszedem, megnézem. Felhajtottam a hátsó ülést, hogy biztos ott lesz majd, de nincs ott. Ennél az autónál hol találom?

Ezeket nem találtam a GyIK-ben. De amik ott vannak azok nagyon jók!!!!

Előre is köszi a segítséget!

Fűtéstekerentyűk:

A középkonzolt le kell csavarozni nagyrészt, és elhúzni annyira hogy be tudj nyúlni alá. először a kormányburkolatot kell levenni. 2 csavar szemből egy takaró kupak alatt. (ha a kormány elforgatod akkor tudsz hozzáférni. 3 alulról. Ha ez lentvan akkor a jobb térdednél találsz egy csavart ami a konzol egyik csavarja. Ha kipattintod a középső légbeömlőket ott is találsz kettőt, ha kiveszed a "polcocskánál" a kijelző előtti gumilapot akkor ott 4-et (ebből kettő a kijelzőt fogja) a maradék kettő pedig szem előtt van a konzol alján. Ezeket kitekered, a tekerentyűket lehúzod (a két szélsőt simán csak lehúzod, a középsőt kihúzod kattanásig, utána jobb oldalt a lyukon benyomod egy vékony kis valamivel, és úgy húzod le. Mögöttük egy áttetsző plexit amire rá van ragasztva a piktogramos jelecskés lap kiveszed, és ott vannak az izzók. A hátső ablak fűtéséhez csak a középső tekerentyet kell levenni, és egy csőrös fogóval a mögötte lévő tengelyt kihúzni. Olyasmi csatija van mint a vészvillogónak is. Bocs ha valami nem érthető :D kérdezzél, és részletezek :)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a gyors válaszokat!

Az izzócsere teljesen érthető, holnap biztos menni fog. Ma elkezdtem bontani, de aztán a kormánynál megakadtam, eszembe sem jutott elfordítani :-D

oK, hogy alul van a szintjelző, de hol? Le kell venni a tankot, vagy hogy találom meg?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a gyors válaszokat!

Az izzócsere teljesen érthető, holnap biztos menni fog. Ma elkezdtem bontani, de aztán a kormánynál megakadtam, eszembe sem jutott elfordítani :-D

oK, hogy alul van a szintjelző, de hol? Le kell venni a tankot, vagy hogy találom meg?

Nekem úgy rémlik hogy le kell venni. :D (legalábbis a legutóbbi levétel óta sz.r az enyém :D :) )

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.