Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Annak, hogy 3 évesen (valszeg még garanciában) kicserélték a vezérmű szíjat, számos oka lehet!! De jó magyar ember módjára azonnal mindenki a turpisságot keresi, rosszra gondol, ráhozza a frászt szegény tulajra.

Na, mindenre születik megoldás, a 3 éves vezérműszíj-csere oka: az autó részletre lett vásárolva, a tulajdonosa a szalon maradt, amíg ki nem lett fizetve teljesen, így 3 éves nagyszervízkor ők ragaszkodtak a cseréhez. Hajtogatták a 60ezres km-t ők is, igaz akkoriban kb. 20 volt a kocsiban, de teljesen mindegy, náluk ez volt a szokás a hiteles autókkal (a 3 év). Persze a szervízt a "tulaj" fizette.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap előtt történt, hogy mentünk a kocsival (Astra F 1.7 DT Isizu 1993 82LE) vagy 50 km-ert, az üzemanyag mutató éppen súrolta az alsó piros csíkot (volt ilyen már többször is) és egyszer csak mintha kifogyott volna az üzemanyag megállt! Se nem rázkódott előtte, se nem volt semmilyen előjel, csak megállt egyszerűen.

Töltöttünk bele 5 liter gázolajat a közeli kútról, de nem indult el, csak az akku merült le a sok indítási kísérlettől. :rolleyes: Hívtunk segítséget, ő vontatott minket vagy 15 km-en keresztül ez alatt a kocsi 3-asba volt téve.

Mikor hazaértünk kitisztítottuk a csöveket és a szűrők amiket csak ki tudtunk szerelni, (volt benne szemét nem mondom), de amikor megint csak próbálkoztunk akkor sem indult. Gondoltuk, talán levegő került a rendszerbe, még járattuk bika kábellel a motort vagy 15 percig de semmi. Teljesen el vagyok keseredve! <_< Kérem ha valaki tud valamit amit még nézzünk meg vagy végezzünk el, mielőtt szervizbe kell hogy vigyem, kérem segítsen!

Köszönöm!!!

Zoli

ITT AZ ÉLŐ PÉLDA HOGYAN KELL EGY VASAT A 0-VAL EGYENLŐRE LEÍRNI!!!

EBBEN ANNYI VOLT A LÉNYEG, HOGY AMI MÉG ESETLEG MENTHETŐ LETT VOLNA TI AZT IS LEÍRTÁTOK A FRANCBA!!!

egy szó: GYILKOS :D

A népitéletben meg az ilyenek szídják az opelt, hogy ilyen meg olyan sz.r, és megbízhatatlan, sokat fogyaszt stb stb.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap előtt történt, hogy mentünk a kocsival (Astra F 1.7 DT Isizu 1993 82LE) vagy 50 km-ert, az üzemanyag mutató éppen súrolta az alsó piros csíkot (volt ilyen már többször is) és egyszer csak mintha kifogyott volna az üzemanyag megállt! Se nem rázkódott előtte, se nem volt semmilyen előjel, csak megállt egyszerűen.

Töltöttünk bele 5 liter gázolajat a közeli kútról, de nem indult el, csak az akku merült le a sok indítási kísérlettől. <_< Hívtunk segítséget, ő vontatott minket vagy 15 km-en keresztül ez alatt a kocsi 3-asba volt téve.

Mikor hazaértünk kitisztítottuk a csöveket és a szűrők amiket csak ki tudtunk szerelni, (volt benne szemét nem mondom), de amikor megint csak próbálkoztunk akkor sem indult. Gondoltuk, talán levegő került a rendszerbe, még járattuk bika kábellel a motort vagy 15 percig de semmi. Teljesen el vagyok keseredve! :D Kérem ha valaki tud valamit amit még nézzünk meg vagy végezzünk el, mielőtt szervizbe kell hogy vigyem, kérem segítsen!

Köszönöm!!!

Zoli

Nem értem a 3-ik fokozat lényegét......azt a motrot már ki lehet dobni :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, utána nézünk amiket mondtatok... :rolleyes:

Kb fél éve van meg, eddig semmi baja nem volt, nagyon szeretem a verdát...

Ettől eltekintve hogy most "beteg" akkor is OPEL a király!!!!! <_<

Azért majd kiváncsi leszek a hibalistára meg a költségekre...ha van valami változás szolj.

Link to comment
Megosztás:

Az elmúlt napokban néha arra lettem figyelmes, hogy megállás után kb 1 perccel "fémlemezhang" hallatszott a kocsi felől. Először nem tudtam mire vélni a dolgot, aztán következőre már gyanút fogtam, hogy ez a tank és most már biztos vagyok benne...

Szóval a tankszellőztető eltömődött, ma megyek megbütyköltetni este...

Még nem horpadt be :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap előtt történt, hogy mentünk a kocsival (Astra F 1.7 DT Isizu 1993 82LE) vagy 50 km-ert, az üzemanyag mutató éppen súrolta az alsó piros csíkot (volt ilyen már többször is) és egyszer csak mintha kifogyott volna az üzemanyag megállt! Se nem rázkódott előtte, se nem volt semmilyen előjel, csak megállt egyszerűen.

Töltöttünk bele 5 liter gázolajat a közeli kútról, de nem indult el, csak az akku merült le a sok indítási kísérlettől. :rolleyes: Hívtunk segítséget, ő vontatott minket vagy 15 km-en keresztül ez alatt a kocsi 3-asba volt téve.

Mikor hazaértünk kitisztítottuk a csöveket és a szűrők amiket csak ki tudtunk szerelni, (volt benne szemét nem mondom), de amikor megint csak próbálkoztunk akkor sem indult. Gondoltuk, talán levegő került a rendszerbe, még járattuk bika kábellel a motort vagy 15 percig de semmi. Teljesen el vagyok keseredve! <_< Kérem ha valaki tud valamit amit még nézzünk meg vagy végezzünk el, mielőtt szervizbe kell hogy vigyem, kérem segítsen!

Köszönöm!!!

Zoli

hát én is hajtottam már eléggé kongó üresre a gépemet,

1) benyás

2) régen volt, én kezdő és felelőtlen.

soha többet, mindig figyelünk, hogy benzin legyen benne. A tied meg az adagoló miatt külön érzékeny erre, miért kell csont üresre hajtani????!!!!

Belökni, behúzatni meg külön kockázat a katalizátor miatt is!!! hát még 15 km-t, pláne hármasban!

Először is adagoló, vezérlés, üzemenyagszűrő+ vízcsapda átnézetése, az akkut meg töltsd fel, ne bikázzátok meg, mert az meg az amúgy elég egyszerű elektronikát veszélyezteti.

És remélem tanulsz az esetből, írd le hogy mire jutottatok, hány km-es a kocsid, meg ilyenek.

Link to comment
Megosztás:

hát én is hajtottam már eléggé kongó üresre a gépemet,

1) benyás

2) régen volt, én kezdő és felelőtlen.

soha többet, mindig figyelünk, hogy benzin legyen benne. A tied meg az adagoló miatt külön érzékeny erre, miért kell csont üresre hajtani????!!!!

Belökni, behúzatni meg külön kockázat a katalizátor miatt is!!! hát még 15 km-t, pláne hármasban!

Először is adagoló, vezérlés, üzemenyagszűrő+ vízcsapda átnézetése, az akkut meg töltsd fel, ne bikázzátok meg, mert az meg az amúgy elég egyszerű elektronikát veszélyezteti.

És remélem tanulsz az esetből, írd le hogy mire jutottatok, hány km-es a kocsid, meg ilyenek.

Köszi az infókat! Az a baj hogy én egyáltalán nem értek az ilyenekhez! Ez az első kocsim! :rolleyes:

A KM ami benne van az 181000-et mutat. Eddig semmi gáz nem volt vele...

Elméletileg a gázolaj sem fogyott ki belőle akkor, mert volt benne vagy 4 liter + töltöttünk is utána bele! Egyszer csak megállt út közben és azóta "élettelen".

Nemsokára elviszem valahova megnézetni, csak előtte gondoltam megkérdezem Tőletek, hogy találkoztatok-e már hasonlóval, vagy hogy mire számíthatok!

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infókat! Az a baj hogy én egyáltalán nem értek az ilyenekhez! Ez az első kocsim! <_<

A KM ami benne van az 181000-et mutat. Eddig semmi gáz nem volt vele...

Elméletileg a gázolaj sem fogyott ki belőle akkor, mert volt benne vagy 4 liter + töltöttünk is utána bele! Egyszer csak megállt út közben és azóta "élettelen".

Nemsokára elviszem valahova megnézetni, csak előtte gondoltam megkérdezem Tőletek, hogy találkoztatok-e már hasonlóval, vagy hogy mire számíthatok!

Nagyon esélyes az, hogy a vezérléssel történt valami, vagy az adagolóval, bár nem vagyok dízeles, de valamennyire vágom a működésüket. :rolleyes: Ilyen esetben azzal nyitnék, hogy megnézném, hogy a vezérműszíj megvan-e még. :D Pár perces művelet. Elég felül megnézni, hogy megvan-e még. -_-

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infókat! Az a baj hogy én egyáltalán nem értek az ilyenekhez! Ez az első kocsim! :rolleyes:

A KM ami benne van az 181000-et mutat. Eddig semmi gáz nem volt vele...

Elméletileg a gázolaj sem fogyott ki belőle akkor, mert volt benne vagy 4 liter + töltöttünk is utána bele! Egyszer csak megállt út közben és azóta "élettelen".

Nemsokára elviszem valahova megnézetni, csak előtte gondoltam megkérdezem Tőletek, hogy találkoztatok-e már hasonlóval, vagy hogy mire számíthatok!

Az, hogy van a tankban, egy dolog. Eljut a szűrőig?? Szedd le a szűrőről a tank felől jövő csövet, és próbáld meg átfújni. Régen a dizil kadettomon is a cső volt már eldugulva. De ez is csak egy lehetőség.

Link to comment
Megosztás:

bocs az offért.

Conquistador!

Létezik valahol olvasható kiadása az X14NZ-ből X14SE-re változásnak? Blog vagy ilyesmi? :rolleyes:

Szia Zolek!

Hát én szép folyamatosan pötyögtem ide a forumra a tapasztalatokat, de sajna nekem se tapasztalatom az ilyenekbe, se szerszámom nem volt hozzá, elvittem egy többek álltal ajánlott szerelőhöz és ő csinált mindent. Tehát én leírással nem tudok szolgálni a folyamatról, max a beszerzésre váró alkatrészeket tudom felsorolni neked. Egyébként meg a forumon egy régen látott versenyző (Tápiószecső) felrakta a listát is valahol, én is az alaplyán szedtem össze a cuccot egy bontóba pestena 17. ker ben. Ha esetleg valami konkrétumra vagy kiváncsi, akkor kérdezz ha tudok segítek szívesen!

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Szia Zolek!

Hát én szép folyamatosan pötyögtem ide a forumra a tapasztalatokat, de sajna nekem se tapasztalatom az ilyenekbe, se szerszámom nem volt hozzá, elvittem egy többek álltal ajánlott szerelőhöz és ő csinált mindent. Tehát én leírással nem tudok szolgálni a folyamatról, max a beszerzésre váró alkatrészeket tudom felsorolni neked. Egyébként meg a forumon egy régen látott versenyző (Tápiószecső) felrakta a listát is valahol, én is az alaplyán szedtem össze a cuccot egy bontóba pestena 17. ker ben. Ha esetleg valami konkrétumra vagy kiváncsi, akkor kérdezz ha tudok segítek szívesen!

Üdv

Heló!

Egyelőre nem tervezek ilyet, de érdekességképpen olvastam volna az átalakításról. Mennyibe volt kb. Neked az egész mizéria? Megérte? Én sem vágnék bele, max. csak szerelővel, nem értek hozzá, ma is örültem, hogy megtaláltam a pollenszűrőt :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Jó de vajon a vontatás 3-ikban mennyire tett jót neki?

Én is majd leestem a székről mikor olvastam. Azután átgondolva ez a szitu normál használat mellett is előfordulhat. pl. Ausztriában bármikor. Gyakorlatilag 15km motorfék üzem. Vannak káros hatásai, de nem is annyra gyilkos, mint elsőre gondolná az ember. (Azt csak feltételezem, hogy fel volt engedve a gázpedál. De ha nincs befecskendezés, akkor mitől várták hogy beinduljon?)

Lanszki - Tényleg tapostad a gázpedált behúzás közben? (hülye kérdés, de ki tudja!)

Valóban rá kell nézni arra szíjra, vagy a helyére!

Link to comment
Megosztás:

Én is majd leestem a székről mikor olvastam. Azután átgondolva ez a szitu normál használat mellett is előfordulhat. pl. Ausztriában bármikor. Gyakorlatilag 15km motorfék üzem. Vannak káros hatásai, de nem is annyra gyilkos, mint elsőre gondolná az ember. (Azt csak feltételezem, hogy fel volt engedve a gázpedál. De ha nincs befecskendezés, akkor mitől várták hogy beinduljon?)

Lanszki - Tényleg tapostad a gázpedált behúzás közben? (hülye kérdés, de ki tudja!)

Valóban rá kell nézni arra szíjra, vagy a helyére!

Nah de járó motornál azért 15km-nyi motorfék más mint álló, el nem induló, kenés-hűtés nélküli szerencsétlent végigcibálni egy ilyen távon nem? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nah de járó motornál azért 15km-nyi motorfék más mint álló, el nem induló, kenés-hűtés nélküli szerencsétlent végigcibálni egy ilyen távon nem? :rolleyes:

FAIL

Jajj!

Motorfék üzemben nincs befecskendezés! Kenés, hűtés van, hiszen forog a főtengely!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.